سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت هانی ول (Honeywell) قرارداد سه ساله ایی با ارتش آمریکا امضاء کرد تا موادی را که جهت بهبود عملکرد و کاهش 24 درصد وزن کلاه سربازان مورد استفاده قرار می گیرد را تامین نماید.


به گزارش سایت خبری پپنا، هدف شرکت هانی ول این است که وزن کلاه فعلی ارتش را تا 16 الی 24 درصد کاهش دهد، و همچنین به بهبود عملکرد مواد بالستیک و غیر بالستیک در کلاه بیش وضعیت کنونی، یاری کند.

جیمز تگرد (James Thagard) مدیر بازاریابی جهانی در تجارت کامپوزیت و الیاف پیشرفته شرکت هانی ول می گوید: این شرکت مفتخر است که ارتش، مواد ما را برای پشتیبانی از هدف مهمشان در بهبود کلاه سربازان انتخاب کرده است. "مواد ما اکنون در کلاه، زره سربازان و بدنه وسایل نقلیه نظامی استفاده می شوند تا سربازان را در موقعیت جنگ حفظ نماید. این برنامه جدید سربازان را با تکنولوژی هایی مجهز خواهد کرد که عملکرد بهتری را ارائه دهند"ُ.

این قرارداد با دستور اداره اجرایی (PEO) ارتش به شرکت هانی ول اهدا شد.

طبق نظریه شرکت هانی ول، هدف کلیدی برای ارتش آمریکا در واقع کاهش وزن پوشش سربازان می باشد که در مجموع تا 35 پوند (حدود 16 کیلو گرم) وزن کاهش می یابد. با سبک کردن بار سربازان در شرایط خطرناک آنها می توانند تحرک بیشتری داشته باشند.

شرکت هانی ول توضیح می دهد که محصولات آنها توسط اتصال رشته های موازی الیاف با رزین های پیشرفته تولید میشوند. آنها الیاف اسپکترا را با وزن مولکولی فوق العاده بالا پلی اتیلن و با استفاده از فرایند ژل ریسندگی (gel- spinning) ساخته اند. این الیاف برای ایجاد ویژگی هایی چون مقاومت بالا در مقابل مواد شیمیائی، آب، نور ماوراء بنفش و همینطور انعطاف پذیری و جلوگیری از پدیده فرسایش طراحی شده اند. شرکت هانی ول در ادامه می گوید این الیاف 60 درصد بیشتر از الیاف آرامید استحکام دارند.

منبع: انجمن کامپوزیت ایران






تاریخ : شنبه 90/7/16 | 4:59 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.