سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محققان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به دانش فنی تولید «غشاء الیاف توخالی پلیمری» به منظور جداسازی گاز، استفاده در میکرو، اولترا و نانو فیلتراسیون و مورد استفاده در فیلترهای دستگاه دیالیز دست یافتند.

به گزارش سایت خبری پپنا، مهندس محمد صادقی، مدیر تولید شرکت سازنده این محصول اظهار کرد: غشاء الیاف توخالی پلیمری در حوزه‌های بسیار وسیع برای جداسازی مخلوط‌های آبی و گازی استفاده می‌شود.

همچنین میکروفیلتراسیون‌ها دارای حفراتی بین یکصد تا 200 نانومتر در سطح جداره غشاء بوده که باعث جداسازی مواد معلق در جریان مایع یا گاز می‌شوند و اولترا فیلتراسین‌ها دارای حفراتی بین پنج تا یکصد نانومتر بوده که برای تصفیه آب و پساب از آن استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه غشاء جداسازی گاز توانایی جداسازی مولکول‌های گاز از یکدیگر را دارد درباره غشاهای مورد استفاده در میکرو فیلتراسیون‌ها تصریح کرد: روی بدنه این الیاف که مانند نخ هستند یکسری حفرات بین 100 تا 200 نانومتر وجود داشته که می‌توانند در میکروفیلتراسیون‌ها برای تصفیه هوای آلوده و در دریچه‌های ورودی هوای ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.

این محقق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در خصوص دیگر کاربردهای غشاء الیاف تو خالی پلیمری ساخته شده، خاطرنشان کرد: این غشاء‌های توخالی پلیمری در فیلترهای دستگاه‌های دیالیز کاربرد دارد به گونه‌ای که خون بیمار از یک طرف این الیاف‌ها عبور کرده و از سمت دیگر آن با جداسازی مواد زائدی که کلیه بیمار وظیفه دفع آن را داشته است، خون تصفیه شده به بدن بیمار منتقل می‌شود.

وی در پایان با بیان این که این غشاء‌های پلیمری توخالی را در مرحله نیمه صنعتی به تولید رساندیم ابراز امیدواری کرد: با حمایتهای مناسب از این طرح بتوان آن را به مرحله تولید انبوه رساند و کشور را از واردات آن بی‌نیاز کرد.

منبع: ایسنا






تاریخ : شنبه 90/7/16 | 5:6 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.