سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اگر این روزها به بازار سر زده باشید حتما از بالا رفتن قیمت هارد دیسک ها مطلع شده اید. علت این موضوع سیلی است که مدتی پیش در کشور تایلند رخ داد و باعث آسیب دیدن و تعطیلی تعدادی از کارخانه های مهم تولید هارد دیسک در بازار شده است.

حالا که زنجیره ورود هارد دیسک به بازار جهانی مختل شده، بقیه شرکت ها نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند تا آنجا که بسیاری از شرکت های سخت افزاری دنیا در آمار و ارقام مالی خود بازنگری کرده اند و اینتل هم در ادامه این مسیر، اعلام کرده که پیش بینی می کند گردش مالی اش در سه ماهه پایانی سال 2011 حدود 1 میلیارد دلار کاهش پیدا کند.

کمبود هارد دیسک در بازار سبب می شود که تعداد کمتری کامپیوتر وارد بازار بشود و به همان نسبت تعداد کمتری نیز پردازشگر و دیگر سخت افزارها به فروش برسد. البته پیش بینی می شود که با شروع به کار کارخانه ها به زودی اوضاع به وضعیت عادی برگردد و تا چند ماه آینده کمبود پیش آمده بازار برطرف شود.

گردش مالی اینتل در سه ماهه پایانی امسال 14.7 میلیارد دلار پیش بینی می شد که حالا عدد پیش بینی شده جدید 13.7 میلیارد دلار شده است. فعلا آب آمده و پول زیادی از شرکت ها را با خودش برده است.

فید نارنجی






تاریخ : سه شنبه 90/9/22 | 11:29 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.