سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تا به‌حال چیزی در مورد سرزمین‌های فانویل‌هال یا پارک دیزنی شنیده‌اید؟ خب اگر نشنیده‌اید مقصر هستید چراکه این مکان‌ها پربازدیدتر از دیوار چین و تاج محل هندوستان هستند. یک ملاک جالب برای انتخاب مقصد در گردشگری تعداد افراد بازدیدکننده در سال است. خب طبیعی است که وقتی افراد زیادی یک مکان را برای بازدید انتخاب می‌کنند یعنی آن مکان ویژگی‌های خاص و جالبی دارد اما پربازدیدترین جاهای جهان کجا هستند؟

 



قلب نئونی

 

 میدان تایم، نیویورک، آمریکا

بازدید سالانه توریست‌ها: 39 میلیون و 200 هزار نفر

می‌گویند میدان تایم نیویورک زنده‌ترین میدان جهان است که طی 24 ساعت شبانه‌روز خواب ندارد، به تعبیری هم این میدان «قلب نئونی» شهر نیویورک است. مغازه‌های بزرگ برندهای معروف، تالارهای نمایشی و پیاده‌روها و خیابان‌های سنگفرش شده که ورود اتومبیل به آن‌ها ممنوع بوده و مخصوص پیاده‌روی است، به همراه ده‌ها کافه و رستوران زیبایی‌های این میدان است. در اطراف این میدان انواع و اقسام هتل‌ها،‌ با قیمت‌های گوناگون قرار گرفته است. برای رسیدن به این میدان هم می‌توانید از تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنید. در واقع خود نیویورکی‌ها می‌گویند در این شهر همه راه‌ها به میدان تایم ختم می‌شود.





طبیعت در دل شهر شلوغ

 

 پارک مرکزی، نیویورک، آمریکا

بازدید سالانه توریست‌ها: 38 میلیون نفر

در نیویورک پارک‌های زیادی وجود دارد اما هیچ‌کدام به شهرت سنترال پارک نیست. این پارک در محدوده‌ای به وسعت 850 هکتار در منطقه مانهاتان قرار دارد و ارزش ملک آن میلیاردها دلار است. در این پارک شما می‌توانید پیاده‌روی کنید یا دوچرخه‌سواری، از یک باغ‌وحش زیبا دیدن کنید، یا از یک قصر زیبای متعلق به قرن نوزدهم یا در کنار یک دریاچه زیبا اندکی به آسودگی استراحت کنید.






معروف‌ترین آبشار جهان

 

 آبشار نیاگارا، اونتاریو،‌ کانادا

بازدید سالانه توریست‌ها: 25 میلیون و 500 هزار نفر

این آبشار در مرز کشورهای آمریکا و کانادا واقع است‌ اما بیشتر بازدیدکننده‌های آن از کشور کانادا به این منطقه می‌آیند چون منظره‌ زیباتری دارد. این آبشار بسیار معروف بزرگ‌ترین آبشار جهان نیست اما به دلیل حالت خاصی که دارد و جای گرفتن آن درچند فیلم مشهور جهان،‌ معروف‌ترین آبشار جهان شده است. ارتفاع این آبشار در برخی نقاط بین 30 تا 75 متر است و هرلحظه حدود
 2 میلیون متر مکعب آب از آن پایین می‌ریزد و این باعث شده است که این آبشار با تمام آبشارهای دیگر جهان فرق داشته باشد. امکانات تفریحی در نزدیکی این آبشار هم باعث شده است هر روز توریست‌های بسیاری برای تماشای آن بشتابند.





ایستگاه چندمیلیون نفری

 

 ترمینال مرکزی شهر نیویورک

بازدید سالانه توریست‌ها: 21 میلیون و 500 هزار نفر

این مکان از نظر بسیاری از کارشناسان نباید در این فهرست قرار بگیرد، زیرا درواقع این محل بازدید توریست‌ها نیست بلکه محلی است که توریست‌ها از آن استفاده می‌کنند تا به نقاط دیگر شهر برسند اما مسئولان شهرداری نیویورک می‌گویند، این ایستگاه به‌خاطر تمام ویژگی‌هایش یک مرکز کاملا توریستی است. بزرگ‌ترین نقشه راهنمای جهان در مورد تمام خیابان‌های نیویورک و مسیر مترو، اتوبوس و تاکسی در این ایستگاه واقع است و بیشتر از 300 مغازه و تعداد زیادی کافه و رستوران در این ایستگاه و اطراف آن باعث می‌شود که خود این ایستگاه هم یک جاذبه توریستی محسوب شود.





لذت طبیعت‌گردی

 

قصر و جنگل فونتن‌بلو، فرانسه

بازدید سالانه توریست‌ها: 18 میلیون نفر و 500 هزار نفر

برای خود فرانسوی‌ها هم عجیب است که جنگل‌های بزرگ فونتن‌بلو بیشتر از برج ایفل، کاخ ورسای و موزه مادام توسو توریست به‌خود جلب می‌کند اما این جنگل‌های 02 هزار هکتاری که آن را زیباترین جای فرانسه می‌دانند با پارک‌ها و مناطق حفاظت شده و آثار تاریخی خود هر‌ساله توریست‌های فراوانی را از سراسر جهان به‌خود جلب می‌کند. در دل این جنگل، شکار، قایق‌رانی و دوچرخه‌سواری انجام می‌شود و کاخ‌ها و قصرهایی که از قرن دوازدهم تا شانزدهم میلادی ساخته شده‌اند با جاذبه‌های مختلف خود افراد بسیاری را جذب می‌کنند. بسیاری از کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور هم به این جنگل‌ها می‌آیند تا در تپه‌ها و کوه‌های آلپ در حاشیه این جنگل کوهنوردی کنند. قصر معروف ناپلئون هم یکی از جاذبه‌های این ناحیه است.







توریست‌ها در قلمروی ممنوعه

 

 شهر ممنوعه، پکن، چین

بازدید سالانه توریست‌ها: 17 میلیون و 250 هزار نفر

شهر ممنوعه در واقع مجموعه کاخ‌های سلطنتی است که در دوران امپراتوری مینگ ساخته شده است. این کاخ‌ها که در قلب پکن واقع هستند برای مدت 500 سال مرکز زندگی‌ امپراتوران چین بود. در مجموع مساحت این ناحیه 180 هکتار است و در کل 900 ساختمان و مجموعه را به‌خود اختصاص داده است. حالا چینی‌ها این مجموعه را «موزه سلطنتی» می‌نامند. در داخل کاخ‌ها بسیاری از اشیای تاریخی و آثار هنری دوران‌های مختلف در معرض دید عموم قرار دارد. در سال 2005 قرار شد که کافی‌شاپ‌ و فست‌فودهای غربی در این مجموعه آغاز به کار کنند اما این فروشگاه‌ها در سال 2007 تعطیل شدند ولی این موضوع تاثیر منفی روی تعداد توریست‌های این مجموعه عظیم نداشت.





کباب ترکی و قهوه ترک

 

 بازار مرکزی، استانبول، ترکیه

بازدید سالیانه  توریست‌ها: 15 میلیون نفر

زمانی بازار مرکزی استانبول پل میان جهان شرق و غرب بود، حالا شاید این جایگاه را نداشته باشد اما هنوز هم مرکز توجه توریست‌هاست. در این بازار می‌توانید سرامیک‌های نقاشی شده، جواهرآلات اصل و بدل شرقی،‌ لباس‌های محلی و انواع و اقسام ادویه‌جات را تهیه کنید. قدمت این بازار به بیش از 500 سال قبل برمی‌گردد و حالا با رستوران‌ها، کافه‌ها و تفریحگاه‌های مختلف توریست‌های بسیاری را به خود جلب می‌کند، به تمام کسانی که به این بازار پا می‌گذارند توصیه می‌شود که کباب ترکی و قهوه ترک مخصوص آن را از دست ندهند.





اگر ورودیه دریافت نمی‌کردند...


برج ایفل پاریس،‌ فرانسه

بازدید سالانه توریست‌ها: 5/14 میلیون نفر

می‌گویند این بنای فلزی مشهورترین ساخته دست بشر و نماد کشور فرانسه است. برج تمام فلزی که در سال 1889 ساخته شده هنوز هم بلندترین سازه شهر پاریس است (ارتفاع آن در بلندترین نقطه 324 متر است) و تو ریست‌ها می‌توانند تا ارتفاع 260متری آن بالا بروند. می‌دانید چرا این برج درصدر مکان‌های پربازدید جهان قرار ندارد؟ به یک دلیل ساده آن هم این‌که برای بازدید از این مکان باید پول داد. درواقع اگر با هربار ورود به آن پولی پرداخت نمی‌شد آن‌گاه این مکان پربازدیدکننده‌ترین نقطه توریستی جهان می‌شد.






تاریخ : یکشنبه 90/11/2 | 11:51 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.