سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پادشاه عربستان اخیرا از امیر بندر بن سلطان دبیرشورای عالی امنیت ملی و سعود الفیصل وزیر امور خارجه خواسته است از همه امکانات کشور برای مواجهه با جمهوری اسلامی ایران استفاده نماید و در این میان، موضوع لبنان و عراق را در اولویت قرار دهند.
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :
 
به گزارش «شیعه نیوز» ، ملک عبدالله ، پادشاه این کشور شخصا پرونده عراق را مدیریت می کند و اخیرا از امیر بندر بن سلطان دبیرشورای عالی امنیت ملی و سعود الفیصل وزیر امور خارجه خواسته است از همه امکانات کشور برای مواجهه با جمهوری اسلامی ایران استفاده نماید و در این میان، موضوع لبنان و عراق را در اولویت قرار دهند.

بر اساس اعلام این منبع، ملک عبدالله در جلسه داخلی با مسئولان ارشد کشور به نکات بسیار مهمی به شرح ذیل اشاره کرده است:
- عربستان سعودی در جریان جنگ ایران و عراق 20 میلیارد دلار به صدام کمک کرد و اگر کمک های مالی ریاض نبود شیعه در سال 1982 و عملیات آزاد سازی خرمشهر یا انتفاضه شعبانیه در سال 1991قدرت را در عراق بدست می گرفت.
- ریاض 40 میلیارد دلار در جنگ خلیج فارس و پایان دادن به اشغال کویت توسط صدام هزینه کرده است.
عبدالله در این جلسه محرمانه می‌گوید:- من اکنون به شما می گویم که آماده ام 250 میلیارد دلار هزینه کنم تا مانع ارتقاء جایگاه شیعه در عراق که خطری برای حکومتم است ، شوم.

بر اساس این گزارش، برخی طرح های خطرناک ملک عبدالله در این زمینه برای مقابله با ایران و عراق اینگونه است:
- مسلح کردن برخی از گروه های سیاسی-بهره برداری و فشار به حاکمیت بر اساس قدرت سلاح

- حمایت مالی گروه های معارض عراقی – ازجمله العراقیه که با آمریکا روابط خوبی دارد توسط سعودی تغذیه مالی می شود.
- کمک مالی و راهبردی به گروه های کرد ضد انقلاب ایران و منافقین
- کمک به گروه ها و افراد خاص که بدنبال اهداف قومی یا مذهبی هستند. (مانند کمک به ریگی)
- راه اندازی تبلیغات علیه شیعه و درگیر ساختن جنگ مذهبی (راه اندازی تلویزیون های فارسی زبان وصال، نور و کلمه)
از دید تحلیگران سیاسی منطقه عربستان تاکنون در تمامی طرح های خود شکست خورده است و از این هراس دارد که موج بیداری اسلامی به این کشور نیز کشیده شود.
در واقع از زمانی که طوفان خشم و غضب ملت تونس رژیم دیکتاتوری "زین العابدین بن علی" را به زیر کشید و موج تحولات به سوی مصر و پس از آن لیبی، بحرین و یمن سوق پیدا کرد، رژیم آل‌سعود هیچ‌گاه و حتی برای لحظه‌ای از دفاع و حمایت و تامین مالی و جانی دیکتاتورهای خاورمیانه دست نکشید تا ثابت کند،‌ عنوان "مامن و پناهگاه دیکتاتورها در سال 2011" فقط و فقط شایسته آل‌سعود است.این کشور همچنین با اعزام نیرو به کشور بحرین تحت عنوان سپر جزیره نتوانست مانع از خشم و قیام انقلاب مردم این کشور شود و قیام مسالمت آمیز مردم بحرین همچنان ادامه دارد.
در یمن نیز گرچه این کشور سعی کرد با طرح ابتکار شورای همکاری خلیج فارس و اعطای مصونیت قضایی به دیکتاتور این کشور مانع از رسیدن انقلابیون به قدرت شود با وجود این، قیام مردم این کشور برای کنارگذاشتن بازماندهای رژیم ادامه دارد و هر روز مردم با برپایی تظاهراتی بر خواسته‌های خود برای برگزاری انتخابات و واگذاری قدرت به مردم تاکید دارند.
ناکامی و شکست عربستان محدود به این کشورها نشد و حتی پولها و حمایت این کشور نتوانست دولت سعدالحریری نخست وزیر سابق لبنان را حفظ کند و دولت حریری با وجود همه این حمایت‌ها سقوط کرد.
حمایت ریاض از مذاکرات سازش و شخص محمود عباس نیز راه به جایی نبرد و مذاکرات سازش با اسرائیل و آمریکا هیچ نتیجه ای نداشت و کماکان حماس مورد حمایت مردم فلسطین و در نظر سنجی‌ها نیز شخصیت‌های حماس محبوب فلسطینی ها و جهان عرب هستند.
 

منبع خبر : فارس به نقل از  روزنامه عراقی البین






تاریخ : یکشنبه 90/11/9 | 10:9 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.