سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقلبی برای تازه عروس ها! پیش از اینها حال دیگر داشتی ،...
پیش از اینها فقط مال خودت بودی ، مال شب و روز خودت ، اما ،این روزها که می گذرد ، هر روز ، احساس می کنی که کسی ، از عمق جاده های مه آلود، ...
این روزها که می گذرد ، زیر سایه ی بیدی مجنون ، در آغوش شاخه هائی مفتون ، یک آشنای دور، صدایت می زند .

این روزها که می گذرد ، هر روز ، می شنوی صدای خدا را که می گوید :
" نصف دینت کامل شد ، بر نیم دیگرش بکوش !"

این روزها ، قرعه به نام تو افتاده . آسمان با این همه وسعت،شانه خالی کرده ازبار امانت . بپذیر از آسمان که در مقابل نیروی تو ناتوان باشد . بپذیر خود را که عاشقی ، و چون عاشقی ، پرتوان .
یادت می آید ؟ آن روز را می گویم که دست بر آسمان گشودی و از خدا طلب یک "بال" دیگر کردی ! یادت می آید که با یک بال ، توان پرگشودنت نبود ! یادت می آید که از این همه زمین و خاک خسته شده بودی ؟
حالا دو بال داری . تا هرجا که می خواهی بالا برو! آسمان مال توست .
آسمانی باش ! آبی و عاشق ، وسیع و مهربان ، تا هر شب ، هزار و یک گره را باز کنی از پای زندگی ، از هرآنچه زمینی ات می کند .
در زمین زندگانی آسمان را می توان پاشید
می توان تا رد باران رفت ، .......

می دانی کجای زندگی ایستاده ای ؟ زیر پایت را نگاه کن ! یک نقطه می بینی . نقطه ای که سرآغاز خط زندگی توست . این خط ، چه مورّب گردد ، چه شکسته ، همه به دست توست . به دست هنر توست . هنری که نیاز به ذوق و سلیقه و مهارت‏ تو دارد. سعادت و شقاوت خانواده ، به دست توست .
تورا می گویم بانو !

بانوی هنرمند زندگی ساز ! تو را می گویم ؛ که اگرفن "خوب شوهرداری " را بیاموزی ، می‏توانی با انجام وظایفی که خداوند بر عهده ات نهاده، خانه را"بهشت" کنی .می توانی از شوهر و فرزندانت، افرادی لایق، پویا، خلّاق و آبرومند بسازی . می توانی خانه را محل آسایش و فضیلت و خوشبختی کنی.

ما خودمان هستیم که به اطرافیانمان یاد می دهیم که چه رفتاری با ما داشته باشند. پس اگر می خواهی همسرت رفتاری محترمانه با تو داشته باشد ، باید به او احترام بگذاری .

ما در این مجال اندک ، به فنونی اشاره می کنیم که ما حصل سال ها تلاش کارشناسان این رشته است .این فنون، در عین سادگی وشاید به ظاهر بی اهمیت ، آنقدر مهم و اساسی است که می تواند جاده ی خوشبختی را برایت هموار سازد .بپذیر از ما که آرزویمان ، خوشبختی توست :

- نیاز اصلی یک مرد ، این است که از سوی همسرش مورد احترام قرار گیرد. مرد اگر با تمام خستگی ها به خانه می آید ، باید مطمئن شود که در این دنیای وانفسا یک نفر هست که او برایش مهم است و آن تویی بانو! که باید محترمش بداری و عزیز بخوانی اش . و این را بدان که ما خودمان هستیم که به اطرافیانمان یاد می دهیم که چه رفتاری با ما داشته باشند. پس اگر می خواهی همسرت رفتاری محترمانه با تو داشته باشد ، باید به او احترام بگذاری .
همسر

- مردها غذای خوب را دوست دارند . لذت می برند از اینکه همسرشان در کنار تمام صفات خوب ، یک آشپز ماهرهم باشد . برای همین ، سعى کن در طول هفته ، چند بار غذاهاى مورد علاقه او را درست کنی. سعى کن روش هاى بهتر و دقیق تر پخت غذاهاى مورد علاقه او را یاد بگیری.

- در خانه همیشه خوش لباس و تمیز باش . بانویی که بوی گل می دهد ، عزیز است و دوست داشتنی . تناسب اندام خود را حفظ کن !اگر بیش از اندازه چاق یا لاغر هستی، به یک متخصص تغذیه مراجعه کن تا علت این مشکل را دریابی .

- خانه ی مرتب و آرام ، خانه‌ای است که یک بانوی مدیر آن را اداره می‌کند. خانه ی مرتب ، به معنی کار کردن همیشگی شما در خانه نیست، بلکه صحبت از "جو"خانه است که آرامش بخش و به دوراز تشنج باشد . شما می توانی با مدیریت صحیح خود درخانه ،همه چیز و همه ی عوامل را سرجای خود قرار دهی .

- با همسرت راحت و بی آلایش صحبت کن . خواسته هایت را به او بگو . انتظار نداشته باش که همسرت مثل یک جادوگر فکر تو را بخواند . بى جهت زندگى را تلخ نکن . خیلى ساده به او بگوکه چه چیزى باعث شادى ات می شود . اگر روزی رفتار ناشایستی با شما داشت ، با زبانی نرم به او بگو که ناراحت شده ای . این روش ، از تکرار دوباره ی این کار در آینده جلوگیری می کند . ولی با سکوت ، مشکلی حل نمی شود . مطمئن باش که او می شنود .

- " غار تنهایی" مردها را جدی بگیر ! زمان هایی که بی حوصله است و می خواهد تنها باشد ، با مهربانی و بدون دلخوری تنهایش بگذار .هنگامی که در حال انجام کاری است، او را تنها بگذار، مگر زمانی که از شما کمک می‌‌خواهد. به او اجازه بده که با تخیلاتش سرگرم باشد . رویاهای یک مرد می تواند الهام بخش خلاقیت‌‌‌‌هایش باشد. مطمئن باش بعد از مدتی دوباره همان مرد شاد و پرانرژی سابق خواهد شد.

- مثل یک دوست واقعی ، شریک روزهای غم و شادی او باش . یک رفیق شفیق دوست داشتنی .

- هنگامی که با نظر پدر و مادر او موافق نیستی ، احترام آن ها را رعایت کن و هرگز بد گویی خانواده اش را نکن.


- به غرور او احترام بگذار و اعتقاداتش را به تمسخر نگیر.

- هیچگاه از یاد خدا غافل نشو و در لحظه لحظه ی زندگی بر او توکل کن که :
ومن یتوکل علی الله فهو حسبه (سوره طلاق ، آیه 3)

- درزندگی نقش یک بانوی قربانی را بازی نکن. سعی نکن با یادآوری تجربه های تلخ گذشته ، برای خود بهانه بسازی. این بهانه های تلخی که حالا گذشته اند ، فقط حال و آینده ی شما را خراب می کنند . به خاطر بسپار که نفرت، حسادت و خشم ؛ مخرب وجود آدمی است و روح و قلب فردی را که آنها را در وجودش نگه داری می کند ، ذره ذره نابود می کند. احساسات زشت، چهره زشتی به شما می بخشد. این احساسات نه تنها بر روح تو اثر می گذارد، بلکه عواقبی همچون اختلال در خواب، سردرد، کمردرد و حتی سکته قلبی را نیز به تو تقدیم می کند.عینک هایی که می خواهند تو دنیا را زیبا نبینی ، دور بینداز ؛ تا به آرامش برسی و بعد ، این آرامش را به اعضای خانواده تان نیزهدیه دهی .
وقتی زندگی مشترکتان را آغاز می‌کنید به معنی آن نیست که برنامه‌ریزی‌های شخصی و هدف‌های شخصی‌تان را کنار بگذارید ، بلکه باید با همفکری و مشورت همسرت آنها را به انجام برسانی.

- همیشه شاد باش و خندان . بانوی غرغرو نباش . بعضی افراد همین که به همسر خود می‌رسند ، فکر می‌کنند باید ناله کنند و خسته باشند. شور و نشاط ، باعث می‌شود همسرتان در کنار شما احساس شادی کند. کاری کن که اگر روزی در کنارش نبودی ، جای خالی ات را حس کند . مثل یک«فرشته رحمت» ، محیط خانه را سرشار از مهر، عشق، عطوفت، دوستی و آرامش ‏نما. با ابراز عشق و علاقه به همسرت ، دل او را شاداب و خرم نگه دار ، تا به کسب و کار و زندگی علاقه‏مند گردد و به عالی‏ترین مقامات علمی، معنوی، اقتصادی و اجتماعی ارتقاء یابد . این تویی بانو! که می توانی زمینه ی رشد و شکوفائی او را در همه ی کارها فراهم نمایی .
همسر

- اگر از خود توقع زیادی نداشته باشی، سال ها در همان پله ای که هستی درجا می زنی. پس به اهداف بلند فکر کن. اما به این نکته هم توجه داشته باش که هرگز از مرز واقع نگری خارج نشوی. برای آینده تان برنامه ریزی کن .توانایی خود و همسرت را در برنامه‌‌ها و تعیین هدف‌ها در نظر بگیر .وقتی زندگی مشترکتان را آغاز می‌کنید به معنی آن نیست که برنامه‌ریزی‌های شخصی و هدف‌های شخصی‌تان را کنار بگذارید ، بلکه باید با همفکری و مشورت همسرت آنها را به انجام برسانی.

- مطیع همسر خود باش ، اما منطقی و معقول . به حرفش گوش بده. کمتر با او سرسختانه مخالفت کن. دقت کنید که منظور ما، فراموش کردن دیدگاه‌ها و نظرات خودتان نیست ؛ بلکه ابراز آنها به نحوی است که همسر شما فکر نکند شما حرف او را زیر پا گذاشته‌اید. مخالفت‌های یکباره، اکثر مردها را عصبانی می‌کند، در حالی که وقتی به حرف آنها گوش می‌دهید ، لذت می‌برند. همسرت را به عنوان بزرگ و سرپرست ‏خانواده‏ بپذیر. در آینده به فرزندانت نیز یاد بده که در کارها از پدرشان اجازه بگیرند واز فرمانش تخلف ننمایند.از کودکى، آنها را بدین رفتار عادت بده تا "با ادب" بزرگ شوند ، تا احترام خودت و شوهرت محفوظ بماند.

- در هنگام ناخوشی و بیماری همسرت ، نوازش ها و دلسوزی هاى شماست بانو ، که دردهایش را تسکین می دهد . در نتیجه ، به زندگى دلگرم می شود ، نسبت‏به شما علاقه ی بیشترى پیدامی کند ، اگر مریض شدی ، همین عمل را نسبت‏به شما انجام می دهد.

- از او برای تمام زحماتی که در بیرون ازخانه می کشد تشکر کن . همان طور که شما از گرفتن یک شاخه گل سرخ به عنوان هدیه ، احساس مهر و عشق می کنی، او نیز از قدردانی های شما احساس شعف می کند .

- از آفت های اجتماع ، که قادر است بنیان خانه ات را ازبیخ و بن بسوزاند آگاه باش و خانواده ات را از آنها دور کن . مثل اعتیاد ، دوست و رفیق نااهل ، محفل های شبانه ، ...


همیشه سبز باش و اهل آسمان...






تاریخ : چهارشنبه 91/1/23 | 4:21 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.