سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نسل جدید پرینتر با جوهرهای قابل پاک شدن

محققان شرکت توشیبا، پرینتر جدید طراحی کرده‌اند که امکان پاک کردن کاغذهای پرینت گرفته شده و استفاده چند باره از آنها را فراهم می‌کند.

با طراحی و ساخت پرینتر با جوهر قابل پاک شدن، استفاده مجدد از کاغذهای پرینت گرفته شده فراهم شده و در هزینه‌ها به صورت چمشگیری صرفه‌جویی می‌شود.

شیوه عملکرد پرینتر مشابه قلم‌های پاک شدنی(erasable pen) است که متن را پاک کرده و امکان نوشتن دوباره متن را بر روی صفحه فراهم می کند. در هر دو مورد از گرما برای از بین بردن رنگ جوهر استفاده و گرمای مورد نیاز در قلم از طریق اصطکاک ایجاد می‌شود.

در نسل جدید پرینترهای توشیبا از جوهرهای قابل پاک شدن استفاده می‌شود. جوهر کاغذهای پرینت گرفته شده در قسمتی از دستگاه پاک شده و کاغذ سفید و تمیز از بخش دیگر پرینتر خارج می‌شود.

با استفاده از این پرینتر می توان تا پنج بار از کاغذهای پرینت گرفته شده مجددا استفاده کرد. بخش پاک کن دستگاه قابلیت تشخیص تعداد دفعات پاک شدن جوهر یک کاغذ را دارد؛ سیستم همچنین می‌تواند نوشته های قلم‌های پاک شدنی را نیز از روی صفحات پاک کند.

طراحان امکان اسکن و ذخیره صفحات پرینت گرفته شده پیش از آغاز مرحله پاک کردن جوهر را نیز پیش‌بینی کرده‌اند.

در نمونه اولیه امکان پرینت به رنگ آبی وجود دارد و قرار است با تکمیل مراحل طراحی امکان پرینت به رنگ های مختلف فراهم شود. پرینتر جدید توشیبا تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

نسل جدید پرینتر با جوهرهای قابل پاک شدن

 






تاریخ : شنبه 91/3/13 | 10:47 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.