سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندروید 4.0 (Ice Cream Sandwich) ، آخرین نسخه سیستم عامل اندروید است که برای استفاده در  تلفن های همراه ، تبلت ها و دستگاههای دیگر در دسترس است . این نسخه براساس مشخصات و ویژگی هایی ساخته شده است که مردم علاقه بیشتری نسبت به آن از خود نشان داده اند . راحتی انجام چند کار بصورت همزمان ، سیستم اطلاع دهنده بسیار قدرتمند ، سفارشی کردن صفحه اصلی ، تغییر اندازه widget ها و محیط بسیار عالی برای به اشتراک گذاری و برقراری ارتباطات .

ساده ، زیبا و مفید

رابط کاربری توسعه یافته ، لطیف

در واقع اندروید 4.0 با استفاده از قدرتی که دارد ، به کاربر اجازه انجام کارها را با اعمالی ساده تر داده ، با استفاده از حرکات بصری ، انیمیشن های عالی و انجام فعل و انفعالاتی جالب محیطی بسیار مفید و جذاب را برای کاربران ایجاد میکند . یک صفحه کاملا بهینه سازی شده که با رزولوشن بالا قابلیت خواندن را توسعه بخشیده است .

دکمه های مجازی در نوار ابزار بسیار سریع و آنی به کاربر اجازه انجام دستوراتی مانند Back ، Home و اجرای اپلیکشن هایی که اخیرا اجرا کرده اید را میدهد . نوار ابزار و دکمه های مجازی در تمامی حالات و صفحات در دسترس است ، اما آنها در زمانی که یک اپلیکشن بصورت تمام صفحه است ، محو میشوند . همچنین شما میتوانید به گزینه متنی اپلیکشن در Action bar دسترسی داشته باشید تا آنرا در بالای صفحه نمایش (و بعضی وقتها در پایین) نشان دهد .

همزمانی انجام چند کار یا Multitasking یکی از ابزارهای قدرتمند اندروید است که در نسخه 4.0 قدرتمندتر و آسانتر نیز شده است . دکمه Recent app به شما اجازه پرش آنی از یک کار به کار دیگری که در لیست نوار ابزار وجود دارد را میدهد . لیستی که باز میشود به شما تصاویری از برنامه هایی که اخیرا اجرا کرده اید را میدهد که در صورت لمس کردن آنها ، شما را به اپلیکشن مورد نظرتان منتقل میکند .

سیستم آگاهی دهنده بسیار فعال و قدرتمند ، شما را به سرعت از پیامهای دریافتی ، پخش موسیقی ، زمان واقعی آپدیت اپلیکشن ها و بسیاری از اطلاعات مفید دیگر مطلع می سازد . روی دستگاههایی که دارای یک صفحه نمایش کوچک هستند ، اطلاعیه ها (Notifications) در بالای صفحه نمایش ظاهر میشود ، اما در دستگاههایی که دارای صفحه نمایش بزرگتر هستند آنها در نوار سیستم ظاهر میشوند .

پوشه های صفحه اصلی

پوشه های صفحه اصلی ، یک راه جدید را برای گروه بندی اپلیکشن ها و میانبرها در اختیار شما قرار میدهد و آن کشیدن یکی از آنها به درون پوشه مورد نظر است . همچنین شما بصورت آنی میتوانید اطلاعات یک اپلیکشن را دیده و یا به راحتی یک اپلیکشن را از حالت نصب خارج ، غیر قابل دسترس و یا نصب مجدد کنید .

Widget ها با قابلیت تغییر اندازه

صفحه اصلی در اندروید 4.0 با محتوایی قدرتمند و قابل سفارشی شدن طراحی شده است . شما هم اکنون کارهایی بیشتر از اضافه کردن میانبرها میتوانید انجام دهید . Widgetها به شما اجازه چک کردن ایمیل ، استفاده از تقویم ، گوش کردن به موسیقی ، استفاده از شبکه های اجتماعی و بسیار از کارهای دیگر را از دورن صفحه اصلی میدهند و البته بدون نیاز به اجرای یک اپلیکشن خاص ، Widgetها قابلیت تغییر اندازه دارند ، پس شما میتوانید آنها را برای نشان دادن بیشتر محتوا گسترش دهید و یا برعکس آنها را برای استفاده بیشتر از فضا ، کوچک کنید .

 

انجام عمل های بیشتر

صفحات قفل شده (lock screens) ، هم اکنون به شما اجازه انجام اعمال بیشتری را بدون باز کردن آن میدهند . از طریق صفحه قفل شده هم اکنون شما میتوانید ، مستقیما از دوربین استفاده کنید یا پنجره حاوی اطلاعیه هایتان را چک کنید . هنگامی که به موسیقی گوش میکنید ، شما حتی می توانید نحوه پخش موسیقی را مدیریت کنید .

 

پاسخگویی سریع به تماس ها

هنگامی که شخصی با شما یک تماس تلفنی برقرار میسازد ، شما به سرعت میتوانید با یک پیام متنی به آن پاسخ دهید و هیچ نیازی به جواب دادن به تماس یا بازکردن قفل دستگاه نیست . در صفحه ای که تماس گرفته شده با شما را نشان میدهد ، شما به سادگی میتوانید لیستی از پاسخهای متنی را مشاهده کنید و سپس با انتخاب نوع جواب با استفاده از انگشت خود و لمس آن (در صورتیکه صفحه نمایش دستگاه شما لمسی است) ، پیام مورد نظر را ارسال و به مکالمه پایان دهید . شما میتوانید پیامهای مورد نظر خود را آماده و آن را در لیست پیامهای قرار دهید ، البته میبایست این کار را از طریق اپلیکشن Setting انجام دهید .

از بین بردن اطلاعیه ها ، کارها و تب های مرورگر

اندروید 4.0 اطلاعیه ها ، لیست اپلیکشن های اخیر شما و تب های مرورگر شما را به راحتی مدیریت میکند . شما هم اکنون میتوانید یک اطلاعیه و یا یک اپلیکشن خاص را از لیست اطلاعیه یا اپلیکشن ها به راحتی حذف کنید و البته دقیقا میتوانید این کار را برای تبهای مرورگر نیز انجام دهید .

توسعه متن ورودی و چک کردن املای کلمات

یک کیبورد بسیار نرم و راحت در اندروید 4.0 ، متنهای تایپ شده توسط کاربر را بسیار سریعتر و دقیق تر از قبل وارد سیستم میکند . تصحیح غلط ها و پیشنهاد کلمات نیز در این نسخه توسعه یافته است که البته این کار با استفاده از یک فرهنگ کلمات پیش فرض انجام میشود . برای اصلاح غلط های املایی ، در اندروید 4.0 سیستم  spell-checker وجود دارد که خطاها را مشخص و کلمات جدید را نیز پیشنهاد میکند . با زدن یک ضربه به صفحه نمایش ، شما میتوانید ، یک کلمه را حذف و یا آن را به دیکشنری اضافه کنید حتی شما میتوانید کلمه پیشنهادی را با غلط املایی نیز جابجا کنید . برای تخصصی کردن ویژگی ها و یا اضافه کردن یک زبان دیگر ، شما هم اکنون میتوانید سرویس های مورد نظر خود را به راحتی دانلود کنید .

 

صدای ورودی قدرتمند

اندروید 4.0 یک موتور جدید و قدرتمند برای دریافت صدای ورودی را معرفی کرد که قابلیت تشخیص صدا را نیز دارد . این ابزار قدرتمند به شما این اجازه را میدهد که متن مورد نظر خود را برای ورود به سیستم بخوانید (به هر مقدار که میخواهید و به هر زبانی) . شما میتوانید به مدت طولانی به صحبت خود ادامه دهید و حتی در مواقع لزوم نیز این کار را متوقف کنید . امکان نقطه گذاری و ایجاد جملات جدید نیز وجود دارد . البته متن ورودی در صورت اشتباه بودن با رنگ خاکستری به شما نشان داده میشود . بعد از دیکته کردن متن موردنظر ، میتوانید با زدن یک ضربه به محل مورد نظر ، کلمه مورد نظر خود را جابه جا یا تغییر دهید .

کنترل بر روی اطلاعات شبکه

دستگاههای قابل حمل میوانند بطور وسیع در انتقال اطلاعات ، مقایسه داده ها ، دانلود اپلیکشن ها و بسیاری از کارهای دیگر در شبکه فعالیت کنند . به منظور پاسخگویی به نیازهای شما ، اندروید 4.0 یک کنترل جدید برای مدیریت داده های استفاده شده در شبکه را اضافه کرده است .

در اپلیکشن Setting ، چارتها و نمودارهای رنگی ، مجموع اطلاعات استفاده شده برروی هر نوع شبکه را نشان میدهد (موبایل یا Wifi) ، همانطور که مقدار داده های مورد استفاده هر اپلیکشن را نیز نشان میدهد . شما میتوانید سطح هشدار و محدودیت استفاده از داده ها را بصورت شخصی تنظیم کنید .

 

طراحی برای دسترسی

تنوع ویژگیهای جدید در اندروید به طرز مناسبی برای افراد دارای مشکل مانند افراد نابینا یا کسانی که از نظر دید دچار مشکل هستند ، افزایش یافته است و آنها میتوانند به این سیستم عامل دسترسی داشته باشند . یکی از مهمترین امکانات اضافه شده ، حالت explore-by-touch است که به کاربر اجازه استفاده از صفحه نمایش بدون دیدن آن را میدهد .

ارتباطات و اشتراک

 پروفایلها

در سراسر سیستم ، گروههای اجتماعی شما ، پروفایلها و لیست دوستان شما با هم مرتبط و یکپارچه هستند . در مرکز یک اپلیکشن People قرار دارد که به شما اطلاعات بسیار جامعی از پروفایل ها را میدهد ، شامل تصویر بزرگ پروفایل ، شماره تلفن ها ، آدرس و اکانت ها ، Status update ، رویدادها و یک دکمه جدید برای اتصال شبکه های اجتماعی بصورت یکپارچه .

اطلاعات تماس با شما در یک پروفایل جدید بنام “Me” ذخیره میشود که اجازه عملیات به اشتراک گذاری به همراه اپلیکشن ها و دیگران را راحتتر میکند . همه اطلاعات تماس یکپارچه شما در یک لیست که برای تنظیم بسیار راحت می باشد ، نشان داده میشود .

 

تقویم

برای کمک به سازماندهی قرار ملاقاتها و رویدادها ، با بروزرسانی تقویم شما میتوانید بطور یکجا همگی برنامه ریزی های شخصی ، کاری ، اجتماعی و غیره را در اختیار داشته باشید . با اجازه کاربر سایر اپلیکشن ها میتوانند از رخدادهای موجود در تقویم و یا به یادآوری یک رخداد استفاده کنند .

این برنامه برای اندروید 4.0 دوباره طراحی شده است و به کاربر اجازه مدیریت راحتتر رویدادها را میدهد . تقویم نیز با استفاده از رنگهای مختلف و قابلیت بزرگنمایی برای دیدن جزئیات رویدادها بسیار بهتر از قبل شده است .

قابلیت های فراوان دوربین

اپلیکشن دوربین شامل ویژگیهای بسیاری است که به شما اجازه به ثبت رساندن بهترین لحظات زندگیتان را با گرفتن عکسها و ضبط ویدئوها میدهد . بعد از گرفتن تصاویر ، شما به راحتی میتوانید آنها را ویرایش کرده و یا با دوستان خود به اشتراک بگذارید . هم اکنون شما امکان گرفتن عکس در زمانیکه مشغول فیلمبرداری هستید ، را دارید فقط کافیست در هنگام فیلمبرداری به صفحه نمایش ضربه کوچکی بزنید تا این کار انجام شود و البته انجام این کار وقفه ای در عمل فیلمبرداری ایجاد نمیکند .

یکی دیگر از ویژگی های آن قابلیت تشخیص چهره است که این کار را با قرار دادن چهره در یک قاب و فوکوس خودکار برروی آن انجام میدهد . همچنین برای گرفتن تصاویری با دید بیشتر ، دوربین ، حالت پانوراما   single-motion را معرفی میکند .

بعد از گرفتن عکس یا ویدئوی مورد نظر ، شما میتوانید بسیار سریع آنرا بوسیله ایمیل ، پیام متنی ، بلوتوث ، شبکه های اجتماعی و راههای مختلف دیگر و فقط با لمس صفحه نمایش و انتخاب گزینه مورد نظر ، به اشتراک بگذارید .

 

طراحی دوباره اپلیکشن گالری به همراه ویرایشگر عکس

اپلیکشن گالری هم اکنون بسیار راحتتر اجازه مدیریت ، نشان دادن و به اشتراک گذاری عکس و ویدئوها را میدهد . راههای متنوعی برای مرتب کردن لیست آلبومها وجود دارد ، مانند مرتب کردن براساس زمان ، مکان ، مردم و برچسب ها . برای اینکه تصاویر بهترین حالت خود را داشته باشند ، گالری هم اکنون شامل یک ویرایشگر قدرتمند عکس است . شما میتوانید عکس ها را ببرید ، بچرخانید ، نقطه قرمز رنگ چشم را حذف کنید ، افکت های مختلف اضافه و بسیار کارهای دیگر را انجام دهید . بعد از ویرایش ، شما میتوانید یک یا مجموعه ای از عکسها و ویدئوها را از راههایی که ذکر شد به اشتراک بگذارید .

یک Widget مخصوص گالری تصاویر به شما اجازه دیدن تصاویر بطور مستقیم از صفحه اصلی را میدهد . Widget موردنظر میتواند تصاویری از مجموعه های انتخاب شده ، تصاویر تصادفی از بین آلبومها و یا یک عکس تک را نشان دهد . تنظمیات مربوط به این Widget بسیار راحت و آسان است .

Live Effects برای ویدئوها

Live Effects مجموعه ای از تغییر شکل های گرافیکی است که بعنوان سرگرمی برروی ویدئوهای گرفته شده توسط اپلیکشن دوربین قرار می گیرد . برای مثال ، شما میتوانید تصویر پس زمینه را با تصویر انتخابی خود تعویض کنید ، همچنین میتوانید با چهره افراد شوخی کنید و آنرا به شکل های مختلف درآورید (همانطور که در تصاویر میتوانید ببینید) . البته این افکت ها شامل مجموعه ای متنوع میباشد که میتوانید از آنها استفاده کنید . همچنین در خارج از اپلیکشن دوربین ، Live Effects در زمان اجرای بعضی از اپلیکشن ها که برای ویدئو چت استفاده میشوند نیز در دسترس است ، مانند اپلیکشن Google talk .

شما هم اکنون و راحتتر از قبل میتوانید هر چیزی را که برروی صفحه نمایشتان هست را با گرفتن یک عکس از صفحه نمایش (Screen shot) با دیگران به اشتراک بگذارید . دکمه های سخت افزاری اجازه گرفتن یک اسکرین شات و ذخیره آن را میدهند . بعد از آن شما میتوانید آن را دیده ، ویرایش کرده و آن را در گالری یا اپلیکشنی مشابه به اشتراک بگذارید .

مرورکردن وب

مرورگر اندروید تجربه مرورکردن صفحات وب را در اختیار شما قرار میدهد ، همانند یک مرورگر کامپیوتر دسکتاپ . شما اجازه مدیریت و همگام سازی آنی بوک مارک های گوگل کروم از هر اکانتی که هستید را دارید ، به سرعت شما را به مطلب مورد علاقه تان رسانده و حتی قابلیت ذخیره سازی برای خواندن آن ، در مواقعی که به شبکه دسترسی ندارید را میدهد .

برای مطالعه یک وبسایت ، شما هم اکنون میتوانید درخواست نسخه دسکتاپ وبسایت مورد نظر را داشته باشید تا نسخه مخصوص موبایل آن . با استفاده از اندروید 4.0 و با توجه به توسعه ابزارهای کاربردی ، شما تجربه وبگردی به مراتب بهتری نسبت به قبل خواهید داشت . در تستی که برروی اسمارت فون نکسوس اس انجام شد مرورگر اندروید 4.0 پیشرفتی نزدیک به 220 درصد مرورگر اندروید 2.3 در محک V8 و حدود 35 درصد در محک جاوا اسکریپت Sunspider 9.1 داشته است . برروی دستگاه گالاکسی نکسوس این اعداد به ترتیب به 550 درصد در V8 و نزدیک به 70 درصد در SunSpider بوده است .

 

توسعه ایمیل

در اندروید 4.0 ، عملیات مربوط به پست الکترونیکی به مراتب راحتتر برای فرستادن ، خواندن و مدیریت آنها شده است . برای ورود متن ها تکراری ، شما هم اکنون می توانید پاسخ های سریع خود را ساخته و آنها را برروی اپلیکشن موردنظر ذخیره کنید ، سپس با استفاده از یک منو وارد آنها شده و آنها را انتخاب کنید . شما بدون تعویض صفحه میتوانید به پیامهای خود پاسخ دهید .

برای تحت نظر گرفتن ایمیل های دریافتی ، یک widget که قابلیت تغییر اندازه را دارد به شما اجازه دسترسی و مشاهده ایمیل ها بصورت مستقیم از صفحه اصلی را میدهد و برای پاسخ دادن شما را به اپلیکشن اصلی ایمیل منتقل میکند .

ابداع

اندروید روزبه روز در حال توسعه میباشد و ابزارهای ارتباطی و کاربردی بیشتر و بهتری را برای کاربران خود به ارمغان می آورد .

Android Beam برای ارتباطات NFC

Android Beam ، یک ابداع است ، یک ویژگی برای اشتراک گذاری اطلاعات بین دو دستگاه که دارای قابلیت NFC میباشند . این قابلیت به افراد اجازه تبادل آنی اپلیکشن های مورد علاقه ، لیست ارتباطات ، موسیقی ، ویدئو و تقریبا هر چیزی را میدهد . این ابزار به طور غیرقابل باوری ساده و در عین حال بسیار مفید است و به هیچگونه منویی برای بازکردن و اپلیکشنی برای اجرا کردن نیاز ندارد . برای به اشتراک گذاری اپلیکشن ها ، Android Beam یک لینک از صفحه جزئیات اپلیکشن موردنظر در اندروید مارکت را ارسال میکند ، در دستگاه دیگر ، اپلیکشن مارکت اجرا و صفحه جزئیات را لود میکند تا به راحتی بتوان اپلیکشن مورد نظر را دانلود کرد .

Face Unlock

اندروید 4.0 یک رویکرد کاملا جدید برای بالابردن امنیت را معرفی کرد ، که با استفاده از آن یک دستگاه شخصی را به مراتب شخصی تر میکند . Face Unlock یک ابزار کاملا جدید است که به شما اجازه باز کردن دستگاهتان را با استفاده از چهره شما میدهد . این سیستم با استفاده از دوربین دستگاه ، چهره شما را شناسایی کرده و آن را در دستگاه ذخیره میکند . برای بازکردن دستگاه این سیستم چهره شما را تشخیص داده و اجازه استفاده از سیستم را به شما میدهد . البته در صورتیکه چهره شما شناسایی نشد و نتوانستید از دستگاه خود استفاده کنید ، میبایست از PIN یا الگوی پشتیبان استفاده کنید .

 

Wifi و بلوتوث

پشتیبانی از Wi-Fi Direct به شما اجازه ارتباط مستقیم با دستگاههای نزدیک آن را میدهد . سرعت بالای ارتباطی از مزیت های آن است و البته برای ارتباط بی سیم هیچ نیازی به دسترسی به اینترنت ندارید . شما از  Wifiمیتوانید برای انتقال فایلهای مختلف استفاده کنید و یا حتی دستگاه اندرویدی خود را به راحتی به یک چاپگر یا دستگاه دیگر متصل کنید .

اندروید 4.0 همچنین پشتیبانی از ارتباط Bluetooth Health Device Profile/HDP را معرفی کرد . با استفاده از این ویژگی شما میتوانید به اپلیکشن های ثالث مانند ابزارهای بی سیم پزشکی و حسگر ها در بیمارستانها ، مراکز تناسب اندام ، خانه ها و جاهای دیگر متصل شوید .







تاریخ : سه شنبه 91/5/17 | 4:0 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.