سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امنیت و د یگر هیچ!

امنیت و د یگر هیچ!

 

امنیت در همه شاخه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و تنها در صورت فراهم بود ن امنیت است که می توان در هر زمینه در رفاه و آرامش به فعالیت مشغول شد اما در زمینه فناوری اطلاعات امنیت می تواند اهمیت دو چندانی داشته باشد، چراکه فراهم نبود ن امنیت در فضای مجازی می تواند بهای سنگینی را برای کاربر به بار آورد.
همه ما روی رایانه های شخصی خود اطلاعاتی داریم که به هیچ عنوان علاقه مند به از دست داد ن یا انتشار آنها نیستیم. حال حفظ امینت این اطلاعات از دو دید گاه می تواند حائز اهمیت باشد؛ نخست امنیت و حفظ این اطلاعات در برابر نرم افزارهای مخرب و ویروس هاست و دیگری حفظ امنیت این اطلاعات در برابر نرم افزارهای جاسوسی و نفوذ هکرها در فضای مجازی است.
در حال حاضر نسخه های متنوع نرم افزارهای امنیتی در بازار یافت می شوند که کارایی و بازد هی هر یک متفاوت است و هر کاربر بسته به نیاز خود می تواند یکی از نسخه های آنها از تولید کنند گان مختلف تهیه کند.
شرکت Kaspersky که بیش از ده سال از آغاز فعالیتش در زمینه نرم افزارهای امنیتی می گذرد، یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال در زمینه تولید نرم افزارهای امنیتی است که از ابتدای شروع فعالیت خود بخش عمد ه ای از تمرکز خود را روی تولید نرم افزارهایی با قابلیت جلوگیری از فعالیت بد افزارها گذاشته است. در میان بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه که به دلیل افزایش رقابت در سایر زمینه های امنیتی ،از میزان تمرکزشان بر روی نرم افزارهای امنیتی به اصطلاح anti-malware کاسته شده است، مجموعه kaspersky با بیش از 700 مهندس و محقق و همچنین بیش از 2000 نفر کارمند متخصص در سراسر دنیا همواره ثابت کرده است که یکی از فعالترین و بزرگ ترین شرکت های فعال در زمینه تولید نرم افزارهای امنیتی anti-malware است.

امنیت برای همه

نرم افزار امنیتی محافظتی anti-malware کسپرسکی محافظت خود را از desktop سیستم کاربر تا فضای ابری اینترنت و فضای پشت آن را به خوبی تحت پوشش قرار می د هد و برای هر لایه از فضای اینترنت بهترین محافظت ممکن را فراهم می کند. این نرم افزار همچنین می تواند بهترین حالت محافظت را برای محصولات مختلف در هر لایه از شبکه که مشغول فعالیت باشند، ایجاد کند.
مجموعه نرم افزارهای امنیتی anti-malware کسپرسکی با نام Open space security عرضه می شوند، در سه بسته kaspersky Enterpise space security، kaspersky Business space security و kaspersky Total space security عرضه می شوند که هر کدام برای موارد کاربری خاصی آماده شده اند.
نسخه kaspersky Business space security محافظت سطح بالایی را از اطلاعات مشترک شبکه های داخلی در برابر تهدیدات امنیتی روز اینترنتی فراهم می کند. این نسخه قابلیت محافظت از ایستگاه های کاری تحت شبکه، موبایل های هوشمند (smart phones) و فایل سررورها را در برابر انواع تهد یدات کامپیوتری شامل انواع نرم افزارهای مخرب و جاسوسی داراست و ضمن حفظ امنیت داده های به اشتراک گذاشته شده از دسترسی کاربران مجاز به منابع شبکه محافظت می کند. این نسخه برای ارتقای عملکرد شبکه هنگام افزایش بار تبادل اطلاعات روی شبکه هم کاربرد دارد.
نسخه بعدی یعنی kaspersky Enterprise space security نیز وظیفه تضمین جریان آزاد انتقال داده ها در شبکه درون سازمانی و ایجاد اتصال ایمن کامپیوترهای درون سازمان با د نیای خارج را برعهده می گیرد. این نسخه ضمن دارا بود ن تمامی قابلیت های نسخه Business مانند محافظت کامل از ایستگاه های کاری، اسمارت فون ها و دیگر تجهیزات تحت شبکه، قابلیت شناسایی و حذ ف بد افزارها و نرم افزارهای مخرب از این میل های دریافتی کاربران را نیز دارد و ضمن حفظ امنیت منابع و اطلاعات مشترک موجود روی شبکه، دسترسی کاربران مجازبه آنها را نیز تضمین می کند.
اما آخرین نسخه این مجموعه که در واقع کامل ترین نسخه نیز محسوب می شود، نسخه kaspersky Total space security است که ضمن دارابود ن تمام قابلیت های دو مدل قبل می تواند محافظتی کامل و مجتمع را برای تمامی اجزای انواع شبکه ها با هر اندازه و هر میزان پیچید گی فراهم کند. این نسخه همچنین می تواند ضمن کنترل و حذ ف بد افزارها از ای میل های دریافتی کاربران شبکه و حفظ امنیت تمامی اجزای شبکه در ارتباط با دنیای خارج یا همان اینترنت، درگاه های اینترنتی (Internet Gatewayes) را هم به منظور افزایش امنیت تبادل اطلاعات کنترل کند. از مهمترین قابلیت های این نسخه هماهنگی کامل آنها با انواع شبکه ها، با ساختارهای گوناگون و تمامی اجزای شبکه است که می توانند کاربران خود را از انواع تهد یدات و حملات اینترنتی و شبکه ای در امان نگاه دارند.
منبع: همشهری دانستنی های ویژه نامه دیجیتال





تاریخ : سه شنبه 91/5/31 | 4:43 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.