سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صنعت هوشمند سازی ساختمان با ایده های جدید در سال 2020 صنعت هوشمند سازی ساختمان با ایده های جدید در سال 2020

در اصل هر حوزه ای اومده به تمام دستگاه های تولیدیش یک ویژگی اضافه کرده مثل امکان اتصال به اینترنت و قدرت تحلیل بعد اتصال رو به اون ها داده . مثلا تو حوزه ی امنیتی که این روز ها بیشتر از هرچیزی اهمیت داره ، داشتن ویژگی های عجیب غریب جزو پربحث ترین موضوعات در این حوزه است. مثلا یک نگاهی به دوربین مداربسته پاناسونیک مدل KX-HNC800B بیندازید ، این دوربین جزو پرطرفدارترین دوربین های وایرلسی است یعنی اینکه می تونید این دوربین رو به اینترنت وصل کنید و کلی کار ازش بخواین .

این دوربین پاناسونیک سنسورهای صدا و حرکت و دما دارد، چیزایی که قطعا در دوربین های مداربسته قبل از اون وجود نداشته و این ها امکاناتی هست که شرکت روی این دستگاه گذاشته و باعث شده این دوربین در گروه بزرگ اینترنت اشیا جای بگیره. چون به اینترنت وصل شده و می تونیم اونو کنترل کنیم.

 

دنیای اینترنت اشیاء و ارتباط آن با هوشمند سازی

حالا از حوزه ی امنیتی بیایم بریم تو حوزه ی جذاب گجت ها اونجا که دیگه رقابت ها بسیار بالا  است، و سردمدار این حوزه alexa smart home است که در اینترنت اشیا نیز هنوز بحث پرجنجالی دارد .
 

حوزه اینترنت اشیاء یکی از داغ مباحث دنیای وب و هوشمند سازی میباشد که خیلی ها اولین سوالی که در ذهنشون بوجود میاد این است که اینترنت اشیا چیست؟

 در حال حاضر شما چطور این مقاله را می‌خوانید؟ ممکن است از طریق کامپیوتر یا روی موبایل، یا شاید هم یک تبلت باشد، هر دستگاهی که استفاده می‌کنید، قطعا به اینترنت متصل است.


صنعت هوشمند سازی ساختمان با ایده های جدید در سال 2020

 
یک ارتباط اینترنتی چیز فوق‌العاده‌ای است، همه نوع مزایایی که قبلا وجود نداشت رابه ما می‌دهد. اگر به اندازه کافی قدیمی هستید و دور از تکنولوژی ، به گوشی موبایل خود فکر کنید. شما می‌توانید تماس بگیرید و پیام بفرستید ، و اما حالا با گوشی های هوشمند می‌توانید هر کتابی را بخوانید، هر فیلمی را  تماشا کنید، یا هر گونه آهنگی را در کف دست تان گوش کنید !! و این فقط تعدادی از کوچکترین کارهای قابل انجام گوشی هوشمند شما است .
 
نکته این است که اتصال اشیا و وسایل به اینترنت ، مزایای شگفت انگیز بسیاری به همراه دارد. همه ما این مزایا را با تلفن های هوشمند ، لپ تاپ و تبلت های خود مشاهده کرده ایم ، اما اینترنت اشیا در مورد سایر وسایل و دستگاه ها نیز صادق است.
 
اینترنت اشیا به افراد و کسب و کارها  این امکان را می دهد تا با دنیای پیرامون خود ارتباط بیشتری برقرار کرده و همه چیز را زیرسلطه خود نگهدارند تا کارهای معنادارتر و باارزش تری را در زمان کمتری  انجام دهند.
 
این حوزه روز به روز در حال توسعه است و کلماتی جدیدی از ان بوجود می اید ، مثلا تاحالا کلمات WOT یا IIOT به گوشتون خورده؟ هر کدام از اینها یک تکه از IOT هستند ، حالا بریم با اینها اشنا بشیم:
 
اگر قرار باشد تفاوت WOT با IOT را در یک جمله بگوییم، می شود : در حالی که IoT در مورد ایجاد شبکه اشیا ، افراد ، سیستم ها و برنامه ها است ، WoT سعی دارد آنها را در وب ادغام کند.
 
در اصل تفاوت WOT با IOT یک تمایز ساده ولی مفهومی است : از نظر فنی WoT را می توان به عنوان طعم یا گزینه ای اضافه شده بر لایه شبکه IoT تصور کرد.
 
WoT از جهاتی بسیار شبیه به IoT و در بعضی دیگر به شدت متفاوت است. WoT از IoT الهام گرفته شده است زیرا در دستگاه های متداول روزمره به وب متصل هستند و می توانند از طریق سیستم های مختلفی ارتباط برقرار کنند.
 
اگر همه دستگاه های متصل بتوانند از یک پایه واحد ، وب ، برای ذخیره اطلاعات و برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده کنند ، می توانیم با موفقیت یک اکوسیستم جهانی برای اشیاء ایجاد کنیم تا بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.
 
و اما بعدی IIOT : اینترنت صنعتی اشیا (IoT صنعتی) به ارتباط برقرار کردن دستگاه ها و اشیا در حوزه ی صنعتی اشاره دارد. IIOT با تمرکز جدی روی تبادل داده های بزرگ و حساس مابین ماشین آلات ، صنایع و شرکت ها را قادر می سازد تا تجزیه و تحلیل کیفیت ،قابلیت اطمینان ، نظارت بر وضعیت دارایی و بهینه سازی  را در تمامی پروژه های خود افزایش دهند.
 
IoT گسترش قدرت اینترنت از طریق دستگاه های هوشمند به طیف وسیعی از اشیا و  وسایل دیگر است. Industrial IoT یک زیرمجموعه از IoT است  که به طور خاص بر روی برنامه‌ های  صنعتی  مانند  حمل  و  نقل ،  تولید  انرژی  و  کشاورزی متمرکز است. هم IoT و هم IIoT چالش‌های فنی دارند، اما خطرات و پیچیدگی‌های کاربردی صنعتی قطعا بالاتر هست.
 
قابل‌ذکر است که IIoT الزامات فنی متفاوتی با سطحی فوق العاده پیچیده، قابلیت هم‌کاری بالا و نیازهای امنیتی عالی دارد. 
 
اینترنت اشیا معمولاً برای توصیف برنامه های بازارهای مصرفی از جمله کنترل دما ، سیستم های هوشمند سازی ساختمان ها ، سیستم های امنیتی در خانه و موارد دیگر استفاده می شود. به گفته تحلیلگران مختلف بازار ، IoT محدوده ی صنایع را از سرگرمی تا تحقیقات علمی ، خرید تا مراقبت های بهداشتی مختل کرده است و تخمین زده شده است که اندازه بازار این غول تکنولوژی در صدها میلیارد دلار است.
 
رشد سریع نتیجه به دلیل افزایش فشار نیروهای بازار است ، زیرا تقاضای مصرف کننده برای راحتی و خدمات برنامه های هوشمند ، با علاقه مندی شرکت ها در جمع آوری و استفاده از همان داده ها با فرصت های رشد جدید مطابقت دارد.
 
فعال سازی IIoT گام های بزرگی در زمینه متقابل همکاری های عمومی و خصوصی برداشته است. در طی چند سال گذشته ، هزاران دانشگاه ، شرکت و سازمانهای استاندارد با یکدیگر گرد هم آمده اند تا روی نوآوری های فنی لازم برای کار IIoT به روشی مطمئن ، مقیاس پذیر و مطمئن کار کنند.
 
ما در شرکت آریا هوشمند هر روزه با تمام توان در حال جمع اوری اطلاعات روز دنیا هستیم تا به شما در یادگیری کمک کنیم و هم چنین برای خرید انها به شما مشاوره دهیم .






تاریخ : شنبه 99/5/25 | 6:32 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.