سفارش تبلیغ
صبا ویژن

like. هشدار درباره‌ دکمه‌ لایک در فیسبوک

مقام‌های ذیربط در ایالت اشلسویگ-هولشتاین آلمان به سازمان‌های دولتی این ایالت دستور داده‌اند که صفحات خود در شبکه اجتماعی فیس بوک را تعطیل و دکمه “لایک” آن را نیز از وب سایت‌هایشان حذف کنند.

به گفته این مقام‌ها، فیس بوک با جمع‌آوری اطلاعات کاربران از این طریق، قوانین اتحادیه اروپا و آلمان را نقض می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد که شرکت فیس بوک اتهام وارده از سوی مقام‌های ایالتی در آلمان را بی اساس دانسته‌اند.

دکمه “لایک” یکی از پر طرفدارترین قابلیت‌های فیس بوک است که به کاربران اجازه اشتراک در صفحات مورد علاقه خود و دریافت اطلاعات منتشر شده در آن را می‌دهد.

فیس بوک در آوریل سال 2010 میلادی از دکمه “لایک” پرده‌برداری کرد اما به گفته مقام‌های ایالت مذکور، اطلاعات افرادی که وارد سایت فیس بوک می‌شوند یا برروی دکمه یک صفحه فیس بوکی که در وب سایت خاصی نصب شده است کلیک می کنند، توسط فیس بوک در کامپیوترهای این شرکت در آمریکا ذخیره می‌شود و این کاربران برای دو سال به وسیله فیس بوک ردیابی می‌شود.

“مرکز مستقل حفاظت از حریم خصوصی” ایالت اشلسویگ-هولشتاین طی بیانیه‌ای اعلام کرد سازمان‌های دولت ایالتی که از فیس بوک خارج نشوند و دکمه آن را از سایت‌های خود حذف نکنند، جریمه نقدی خواهند شد.

دولت آلمان طی سال‌های گذشته با چند شرکت اینترنتی از جمله گوگل درباره حفاظت از اطلاعات مربوط به حریم خصوصی کاربران برخوردهایی داشته است. قوانین آلمان در خصوص حریم خصوصی کاربران در اینترنت سختگیرانه ارزیابی می‌شود.

بسیاری از اشخاص معروف، شرکت‌های رسانه‌یی، گروه‌های غیرانتفاعی و حتی دولت‌ها برای انتقال پیام‌های خود، امروزه در فیس بوک صفحاتی افتتاح کرده‌اند و از آن برای انتقال پیام های خود و تعامل با مخاطبان استفاده می‌کنند.

منبع : فرز دات آی آر






تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 7:3 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

حتما با خود سوال کرده اید چرا در بودن موتور جستجوی قدرتمند گوگل که اتفاقا رتبه 1 بشترین ترافیک از کشورها را از ایران دارد (و این به معنی استقبال خوب ایرانیان از این موتور جستجوی محبوب است) بحث راه اندازی موتور جستجوی فارسی را مطرح کرده ایم  آیا قصد اختراع مجدد چرخ را داریم
در پاسخ باید گفت که هیچ جای بحثی در مورد قدرت و امکانات فوق العاده جستجوگر گوگل نیست
جستجوگری که به طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است( که هر سرور هزاران ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کرده است)، و روزانه برروی بیش از یک میلیارد درخواست جستجو، و حدود 24 پتابایت داده تولید شده توسط کاربران پردازش انجام می‌دهد  و هزاران شاخک عنکبوتی دارد و آپتایم ان حدود 99/999 درصد می باشد
میلیون ها صفحه اینترنتی را در روز بارها مورد کنکاش قرار می دهد و میلیونها عضو دارد و با وجود این حجم اطلاعات در کسری از ثانیه نتایج جستجو را در اختیار شما قرار می دهد

 

گوگل بابت هر جستجویی که انجام می‌دهند 12 سنت گیرش می ایدو از کلیک روی آگهی‌ها 62 سنت سود می‌کند. درآمد گوگل از هر کاربر جستجوگرش به طور متوسط 7 دلار است. درآمد خالص گوگل در سال 2009 حدود 6.5 میلیارد دلار بوده‌است(گوگل از راه این وبگاه روزانه صدها میلیون دلار دریافت می‌کند.)شرکت گوگل در فصل دوم سال 2011، درآمدی به میزان 9.03 میلیارد دلار داشته‌است.
مهم‌ترین هدف گوگل یافتن متن مورد نظر در میان صفحات وب است. اما انواع دیگر اطلاعات به وسیله قسمت‌های دیگر آن مثل جستجوی تصاویر گوگل، نیز مورد جستجو قرار می‌گیرند.
جستجوگری که در جهت تامین رضایتمندی کاربران خود هر کار کرده است
شاید اگر سیاست خصمانه دولت آمریکا (و پیرو آن سیاست موذیانه گوگل در سانسور اطلاعات  گوگل و سیاست ضد ایرانی )
نبود ما نیز نیازی به موتور جستجوی فارسی نمی دیدیم

 

اما چه شد که انجام جستجو با گوگل برای ما ایرانیان بصورت انتخاب پیش فرض در آمد
پاسخ ساده است  گوگل همان چیزهایی را دارد که بسیاری از موتورهای جستجو فاقد آن هستند یعنی
سریع ، قابل اعتماد، آسان برای استفاده و کاربر پسند و از همه مهمتر اینکه اولین موتور جستجویی بود که فارسی را پشتیبانی کرد.
و البته توجه کمتر و کمتر به درج آگهی.
الگوریتم جستجو در گوگل طوری طرح شده است که تلاش  برای آوردن
مرتبط ترین اقلام  درخواست شده در رتبه های بالا در نتایج جستجو از اولویت هاست.
و البته نمایش تبلیغات بصورت مرتبط با موضوع جستجو.

اینکه استفاده مردم سراسر جهان از گوگل بیشتر از موتور جستجو های دیگر است  همه و همه به دلیل توجه گوگل به علایق و سلایق ملتهاست (منظور منطقه ای بودن جستجو با گوگل است)

در واقع ، گوگل یک موتور بر اساس خزنده است، به این معنی که   گوگل با "خزیدن" بر روی شبکه وسیع اینترنت و استخراج
اطلاعات کار اضافه کردن آنها را به بانک اطلاعاتی خودش با بهره گیری از برنامه های نرم افزاری پیچیده خودش به انجام می رساند . گوگل تا به امروز شهرت زیادی برای نتایج جستجو های مرتبط و دقیق، کسب کرده است تا آنجا که در ایران  توسط استادان دانشگاه ها به عنوان اولین مکان خوب برای شروع جستجو به دانشجویان معرفی میشود

صفحه اصلی گوگل است بسیار پاک و ساده است، بارگذاری سریع،  و مسلما بهترین نتیجه را نسبت به هر موتور جستجوی موجود دارد ، که این بیشتر ازهرچیز به دلیل تکنولوژی بالای رتبه بندی صفحه و فهرست های عظیم آن است. گوگل همچنین قابلیتهای دیگری نیز برای نقشه ها و جستجو برای تصاویر ، فیلم ها و پست های وبلاگ دارد تا آنجا که با آن حتی می توانید در داخل کتاب های الکترونیکی به جستجو در مطالب کتاب بپردازید.
 با این حال، کارشناسان جستجو می گویند آنچه که بیش از همه باعث محبوبیت گوگل شده است نه این قابلیت های دیگر آن است بلکه
نمایش مرتبط ترین نتایج جستجو است که کاربران را راضی می کند. به دلیل استفاده تعداد بیشتری از مردم از گوگل     رتبه شماره یک  موتور جستجوی دنیا  در اختیار گوگل است
اما با این همه این وبلاگ به نمایندگی از گروه گوگل 724 عزم ملی  برای حرکت به سمت راه اندازی یک موتور جستجوی ایرانی  را در دوران سیاست زدگی گوگل  لازم می بیند

 

موتورهای جستجوی خارجی از جمله گوگل از ابزارهای جاسوسی بیگانگان است که در ان شکی نیست و این را می توان به راحتی از آمارهایی که منتشر می کنند متوجه شد.

 

و چطور است که دسترسی ایرانیان به سرویس های ارزشمند گوگل مثل گوگل کد توسط گوگل بسنه شده است اما کار با جستجوگر گوگل که وسیله ای برای اعلان علایق ایرانیان است باز مانده است

 

و بپذیریم که جستجوی اینترنتی،نیازمندعزم ملی است






تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 4:32 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

اگه گفتی این چیه و باهاش چی کار میشه کرد؟؟؟

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*






تاریخ : یکشنبه 90/11/2 | 6:18 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

سته بندی آب، با تقلید از لوله آزمایش

 

با خرید این محصول یک دمبل 5 کیلوگرمی هم خواهید داشت.

 

 

شیشه ای جالب و عجیب

 

 

منبع وبلاگ ایده های نوین

ادامه مطلب...




تاریخ : پنج شنبه 90/10/1 | 2:50 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

ایسنا: سایت Net Index، میزان سرعت دانلودهای خانگی را در کشورهای مختلف سراسر جهان مقایسه و رده‌بندی کرده است.

 سایت Net Index به‌عنوان بهترین منبع برای آمار پهنای باند اینترنت جهانی، بر اساس میلیون‌ها نتیجه از آزمایش‌های اخیر وب‌سایت سرعت‌سنج جهانی اینترنت (Speedtest.net)، به این رده‌بندی پرداخته است.

بر اساس این گزارش، میزان متوسط سرعت دانلود و برحسب مگابیت بر ثانیه است که طی 30 روز گذشته و در جایی که فاصله متوسط میان کاربر و سرور کمتر از 300 مایل (482.8 کیلومتر) بوده، اندازه‌گیری شده است.

کشور لیتوانی از نظر سرعت دانلود که به‌طور متوسط 35.53 Mbps (مگابیت بر ثانیه) بوده، در صدر این جدول قرار گرفته است.

پس از لیتوانی، کره‌جنوبی دارای بیش‌ترین سرعت دانلود و به میزان30.44 مگابیت بر ثانیه بوده و پس از آن سه کشور استونی، لتونی و سوئد، به ترتیب با سرعت‌های 30.26 ، 26.43 و26.24 مگابیت بر ثانیه، پنج کشور اول دارای پرسرعت‌ترین اینترنت جهان از نظر سرعت دانلود را تشکیل می‌دهند.

کشورهای رومانی، هلند، بلغارستان، لوکزامبورگ و سوئیس نیز به ترتیب با سرعت‌های 25.60؛ 25.38؛ 23.52؛ 20.87 و 20.12 در جایگاه ششم تا دهم این جدول جای گرفته‌اند.






تاریخ : پنج شنبه 90/10/1 | 8:48 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

نتبوک ها کامپیوترهای کوچک، سبک و ارزان قیمتی بودند که هنگام ورودشان به بازار در سال 2008 سر و صدای زیادی به پا کردند و تقریبا همه شرکت های سازنده لپ تاپ، مدل های مختلفی از آنها را وارد بازار کردند. اما این کامپیوتر ها از نظر سخت افزاری به اندازه کافی قدرتمند نبودند و اغلب آنها بعد از مدتی کاربران خودشان را با سرعت کند و بازدهی بد ناراضی می کردند.

ورود تبلت ها در سال 2010 یک ضربه کاری به بازار نتبوک ها بود که سبب افت جدی در فروش آنها شد و با رشد فروش تبلت ها شاهد سقوط بازار نتبوک ها بودیم. حالا هم که این روزها کم کم سر و کله

اولترابوک ها

در حال پیدا شدن است اوضاع برای نت بوک ها خراب تر هم شده و به نظر میرسد نفس های آخر را می کشند. البته نباید این بازار را دست کم بگیرید. چرا که شرکت اینتل اعلام کرده که تا اواخر سال 2010 بیش از 70 میلیون کامپیوتر با پردازشگر اتم به فروش رفته است. اما به هر حال پایان دوران نتبوک ها نزدیک است.

در ادامه این روند شرکت دل اعلام کرده که دیگر به ساخت نتبوک ها ادامه نخواهد داد و تولید نتبوک این شرکت یعنی Dell Mini را متوقف خواهد کرد. این شرکت می گوید فعالیت اش را روی تولید محصولاتی با بازدهی بهتر متمرکز خواهد کرد.

فید نارنجی






تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 9:11 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()


مجموعه مدل های سه بعدی ساختمان و خانه برای نرم افزار 3dsmax
3D Studio MAX building models – model, material, v-ray

با توجه به
بالا رفتن تقاضا در عرصه طراحی های دیجیتال، ساخت بازی ها و انیمیشن های سه بعدی،
ساخت محیط یک شهر به گونه ای که علاوه بر سریع بودن، کیفیت خوبی را نیز ارائه دهد،
بسیار حائز اهمیت است. از این رو، مجموعه ای از مدلهای ساختمان و خانه ها را یکجا
حمع آوری کرده ایم و امیدواریم که مورد پسند شما قرار بگیرد.
به کمک این مجموعه می توانید به طور کامل یک شهر را بازسازی کنید و از آن در محیط
بازی ها و فیلم های انیمیشن استفاده کنید

دانلود رایگان | وطن دانلود






تاریخ : شنبه 90/9/26 | 10:25 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

 

به نظر می رسد تلاش های محققین برای تولید پارچه هایی که خود به خود تمیز می شود و نیاز به شستن نداشته باشد، در کشور چین به نتیجه های خوبی رسیده است.

آنها لباس های کتانی تولید کرده اند که با ماده شیمیایی مخصوصی پوشیده شده اند و این پوشش سبب می شود که پارچه وقتی در معرض نور خورشید قرار بگیرد خودش را تمیز کند و بوها نیز از بین برود.

آنها می گویند راه حل پیدا شده ارزان، غیر سمی و دوستار محیط زیست است و نتیجه تحقیقات خودشان را در آخرین شماره نشریه


Applied Materials and Interfaces

منتشر کرده اند. تحقیق آنها روی دی اکسید تیتانیوم تمرکز داشته. ماده ای که به عنوان یک کاتالیزور عالی برای از بین بردن آلودگی های محیطی شناخته می شود.

 

 

از این ماده همین الان هم در ساخت پنجره هایی که خود به خود تمیز می شوند، جوراب های بدون بو و کاشی هایی که تمیز باقی می مانند، استفاده می شود.

تلاش های اولیه برای استفاده از این ماده در پارچه های کتان زیاد موفقیت آمیز نبود. چرا که خصوصیات «خود تمیز شوندگی» وقتی به خوبی عمل می کرد که جسم مورد نظر زیر نور خالص ماورا بنفش قرار می گرفت. بنابراین برای کاربردهای روزمره قابل استفاده نبود.

اما محققین چینی با دستکاری این ترکیب آن را تبدیل به ترکیبی بر پایه الکل کردند که علاوه بر دی اکسید تیتانیوم از نیتروژن هم در آن استفاده شده است. ترکیب جدید بهبودهای چشمگیری از خود نشان داد و کافی بود آن را در مقابل نور خورشید قرار بدهید تا کار خودش را انجام بدهد.

بررسی ها نشان داد که بعد از 2 ساعت قرار دادن لباس های ساخته شده با این پارچه در مقابل نور خورشید 71 درصد آلودگی های روی آنها از بین می رود و این یک بهبود فوق العاده نسبت به کارهای قبلی است.

تحقیق همچنین نشان داد که این پوشش به خوبی روی لباس ها ماندگاری دارد و حتی شستن لباس سبب از بین رفتن این لایه مخصوص نخواهد شد و تاثیر آن را کم نخواهد کرد.

کارشناس های صنایع پوشاک می گوید در صورتی که امکان تولید این لباس در ابعاد صنعتی فراهم بشود، علاقه فراوانی از سوی این صنایع برای استفاده از این فناوری وجود خواهد داشت و می توانیم امیدوار باشیم به زودی شاهد ورود لباس هایی به بازار باشیم که نیاز کمتری به شستن داشته باشند






تاریخ : شنبه 90/9/26 | 10:20 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

از همان روز اولی که کینکت برای کنسول بازی ایکس باکس 360 به بازار آمد هکر ها آن را به کامپیوتر متصل کردند و از آن برای انجام کارهای جالب با کامپیوتر استفاده کردند. مدتی پیش هم مایکروسافت یک کیت توسعه نرم افزاری مخصوص برنامه نویسی کینکت روی ویندوز ارایه کرد تا همه زیرساخت های لازم برای قدم نهادن به دنیای کامپیوترها آماده شود. حالا نوبت چه چیزی است؟

تصور اش را بکنید که در مقابل کامپیوترتان نشسته اید و با حرکات دست و یا صحبت کردن مشغول کنترل کامپیوتر هستید و این چیزی است که قرار است کینکت جدید مخصوص ویندوز برایتان انجام بدهد. احتمالا با خودتان فکر می کنید که چطور ممکن است این کینکت روی میز شما کار کند؟ چون کینکت فعلی برای تشخیص حرکات به حدود 2 متر فضای خالی در مقابل اش نیاز دارد.

پاسخ در اینجا است که قرار است یک کینکت جدید مخصوص کامپیوترهای شخصی ساخته شود که مخصوص تشخیص حرکات از فاصله نزدیک و حدود 50 سانتیمتری است. در واقع کینکت جدیدی برای کامپیوترها به بازار می آید که مخصوص قرار گرفتن روی میز کامیپوتر شما است و با یک کابل یو اس بی به کامپیوتر متصل می شود.

بنابراین حالا علاوه بر ماوس و کیبورد شما یک ابزار جدید برای کنترل کامپیوتر در اختیار دارید. می توانید آن را یک انقلاب بنامید؟ با کاربرد هایی که به صورت بالقوه دارد و تجربه استقبال قبلی کاربران از کینکت برای ایکس باکس، می توان تصور کرد که میلیون های کاربر با اشتیاق فراوان از ایده جدید مایکروسافت برای کنترل کامپیوتر ها استقبال کنند.

کافی است چند ماه دیگر صبر کنید تا کینکت ویندوز را در بازار ببینید.






تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 2:56 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()




شاید شما هم یادتان می آید زمانی را که برنامه های تلویزیونی با پخش تصاویر گمشدگان شروع می شد و کودکانی که منتظر بودند برنامه مورد علاقه خودشان را تا چند دقیقه دیگر ببینند، لحظه های سختی را تا شروع برنامه کودک می گذراندند. حالا تولید کفشهای جدید مجهز به جی پی اس می تواند هم برای کودکان خوب باشد و هم برای کسانی که ضعف حافظه دارند. تا دیگر کسی گم نشود.

این کفشها که توسط شرکت GTX Corp طراحی و عرضه شده اند در قسمت پاشنه مجهز به ست GPS شده اند. به این ترتیب شما می توانید در هر لحظه محل دقیق این کفشها (یا موقعیت کسی که آنها را پوشیده است) را ردگیری کنید. این کفش برای والدینی که نگران کودکشان هستند یا برای افرادی که از ضعف حافظه یا آلزایمر رنج می برند می تواند مفید باشد. پیش از این نیز ابزارهای مجهز به مکانیاب GPS برای مقاصد این چنینی وارد بازار شده بودند. اما گم کردن ابزارهایی مانند دستبند یا ساعت مچی یا ابزارهایی که داخل کوله پشتی جاسازی می شوند خیلی راحت اتفاق می افتد. در حالیکه فراموش کردن کفش برای کسی که می خواهد از خانه خارج شود کمی سخت است.

باید اضافه کنیم که این کفشها دارای قابلیت هشدار هستند به صورتی که اگر کفش از محدوده مورد نظر شما خارج شود، بلافاضله هشداری برایتان ارسال خواهد شد و محل دقیق کفش (و البته صاحب کفش!) را اعلام خواهد کرد.






تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 2:47 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.