سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از اینترنت یک کامپیوترتان با دیگر کامپیوتر هایتان شریک شوید(مانند یک کافینت

 

همیشه اشتراک گذاری اینترنت یکی از دغدغه های راه اندازی شبکه بوده . در گذشته نچندان دور سازمان های بزرگ یا اداره جات و شرکت ها , برای صرفه جویی در هزینه های اینترنت آنرا بین تمام کلاینت هاشون به اشتراک (Share ) می گذاشتند .
با گذشت زمان و با راه پیداکردن شبکه ها به خانه های کاربران , یا به عبارتی خانگی شدن شبکه های کامپیوتری , کاربران عادی نیز به فکر اشتراک گذاری اینترنت بین سیستم های مختلف خود , افتادند . اما این اقدام کمی برای یک کاربر آماتور نا آشنا به شبکه کمی دشوار بوده و همواره نیاز بود تا متخصصان با قیمت های زیاد , آنرا پیاده سازی کنند .
شرکت میکروسافت در سیستم عامل جدید خود (ویندوزXP) امکانی را تحت عنوان ICS (Internet Connection Sharing) , به کاربران معرفی کرد تا به سادگی و بدون نیاز به هیچ دانش قبلی , و حتی متخصص این زمینه , بتوانند اینترنت خود را برای دستگاهای دیگر خود به اشتراک بگذارند .
اما همیشه سوالی بین کاربران (مخصوصا بازدید های من در فروم) وجود داشته که , بین چه دستگاهایی می تواند اینترنت را به اشتراک گذاشت .
به صورت کلی کامپیوترهای دسکتاپ , لب تاپ ها , Packet PC , PDA و ... هر چیزی که بتوان بر روی آن سیستم عامل نصب کنند , قادر خواهند بود از اینترنت share شده استفاده نمایند . اما سیستم های دسکتاپ و لبتاپ بهترین گزینه به عنوان اشتراک گذارنده ها هستند .
اینترنت را به دو روش متداول می توان اشتراک گذاشت :
• شبکه سیمی ( موسم به LAN ) بین دو یا چند کامپیوتر
• شبکه وایرلس ( موسوم به WiFi ) بین دو یا چند کامپیوتر
سیستم میکروسافت موسوم به ICS محدودیت تعداد کلاینت ندارند و این یکی از بارزترین ویژگی های این سیستم هست .هرچند برای شبکه های بالای 5 کلاینت همیشه پیشنهاد میشود تا از سیستم های سروری استفاده کرد , اما ICS توانایی کنترل شبکه های کوچک را به خوبی دارد .
روش پیاده سازی ICS در تمام شبکه ها یکسان است , پس با این حساب اصلا مهم نیست شبکه شما وایرلس هست یا سیمی , با اینکه اینترنت شما چگونه به دست شما میرسد .

 

شروع به کار :
شما از هر طریقی که اینترنت را دریافت کنید , ( چه Wireless چه ADSL چه ISDN و ... ) سر انجام باید کارت شبکه ای به آن اختصاص یافته باشد .
نکته : گاها پیش می آید مودم های ADSL از طریق پورت USB به سیستم متصل می شوند , اما اگر دقت کنید در بخش تنظیمات ویندوز برای آن نیز یک کارت شبکه ( حال مجازی ) وجود دارد .
نکته : در بعضی از مودم های ADSL که امروزه وجود دارند تنظیمات از طریق کانکشن هایی مانند Dial-up تنظیم می شوند که البته بازهم تاثیری در روند کار ندارد . شما آنرا به حکم یک کارت شبکه بشناسید .
نکته : برای ICS اصلا لزوم داشتن IP Public ( به اصطلاح آمیانه Valid ) یا Static وحود ندارد .
سرور : از این پس در این مقاله سرور را به کامپیوتری خواهیم گفت که یک ویندوز XP بر روی آن نصب شده و قرار هست کار اشتراک گذاری اینترنت را برای کلاینت ها انجام دهد . ( این لفظ به معنای این نیست که شما یک ویندوز سرور احتیاج دارید )
شما برای شبکه خود مجبور هستید از یک کارت شبکه استفاده کنید ( بسته به شبکه سیمی یا بی سیم ) . پس شما دو کارت شبکه در سرور خواهید داشت .
1. کارت شبکه ای که اینترنت به آن وصل شده . ( به نکته اول و دوم در همین صفحه دقت کنید )
2. کارت شبکه ای که به شبکه داخلی متصل است . ( حال می تواند این شبکه فقط یک کامپیوتر دیگر باشد . )
کارت شبکه اینترنت : این لفظ را از این پس در مورد کارت شبکه ای به کار می بریم که به اینترنت متصل است .
کارت شبکه داخلی : این لفظ را از این پس در مورد کارت شبکه ای به کار می بریم که به شبکه داخلی ( یا کامپیوتر مجاور به هر طریقی ) متصل است .
تذکر : شما می توانید نحوه شبکه کردن کامپیوتر ها را از طریق لینک زیر آموزش ببنید .

 

مراحل راه اندازی :
1. از کنترل پنل وارد Network Connection شوید .
2. بر روی کارت شبکه اینترنت راست کلیک کنید و سپس گزینه Properties را کلیک کنید .
3. از تب های موجود , تپ Advanced را انتخاب کنید . ( در ویندوز ویستا این تب به sharing تغیر نام پیدا کرده )
4. در صفحه موجود در بخش Internet Connection Sharing , تیک Allow other network users to connect through this computer’s Internet connection تا بزنید .

چند نکته که در راه اندازی ICS باید آنرا حتما رعایت کنید :
• اگر از چند کارت شبکه در کامپیوتر استفاده می کنید , شما می توانید از ICS تنها برای یک کارت شبکه داخلی استفاده کنید . در این صورت از منوی Home Networking Connection شبکه مورد نظر را انتخاب کنید .
• اگر به اعضای (کلاینت) شبکه اطمینان ندارید , تیک Allow other network users to control or disable the shared internet connection را حتما بردارید .
مرحله مهم : بعد از فعال شدن ICS , کارت شبکه داخلی ( همانی که قرار هست از اینترنت share شده استفاده کنند ) و تمام کارت شبکه هایی که قرار از اشتراک اینترنت استفاده کنند ؛ را در حالت Obtain an IP Address Automatically قرار دهید .

حال کارت شبکه داخلی خود را یک بار خاموش / روشن کنید ( Disable / Enable ) و منتظر باشید که کارت شبکه IP بگیرد .
نکته : مطمئن شوید در صورتی که کارت شبکه های متفاوتی در سیستم دارید هیچ کدام از رنج 192.168.0.0 نباشند .
کارت شبکه اینترنت شما در سرور حتما باید آدرس 192.168.0.1 را بگیرد و به این ترتیب خود به بقیه کارت شبکه ها نیز IP میدهد که تماما از همین رنج هستند .
به همین ساده گی اینترنت به صورت کامل به اشتراک گذاشته شد .
نکته : ممکن است در شروع کار ICS کمی کندی در روند اشتراک گذاری اینترنت مشاهده شود که به مرور زمان حل خواهد شد. (گاهی اوقات زمان زیادی مبیرد تا یک سایت باز شود و شما مجبور هستید بارها Refresh بزنید , اما مطمئنا پس از مدتی به صورت روان فعالیت خواهد کرد . )






تاریخ : شنبه 90/11/22 | 7:1 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

آیا شما هنوز به میراث ماندگار مایکروسافت یعنی ویندوز ایکس‌پی یا 98 و یا حتی 95 چسبیده‌اید؟ البته دو مورد آخر بعید است اما احتمال اینکه لپ‌ تاپ شما به یکی از این سیستم عامل‌های قدیمی مایکروسافت آراسته شده باشد بعید نیست و برخی اوقات آرزو کرده‌اید که کاش ویندوزی شبیه همین ویندوزهای قدیمی در اسمارت‌ فون خود داشتید.

اگرچه این روزها روزهائیست که ویندوزفون 7 با آن منوی رنگارنگ و تقریبا پیچیده به تلفن‌های همراه هوشمند آمده و تقریبا در حال فراگیر شدن است اما با این حال به شما مژده می‌دهیم که می‌توانید یکی از همین ویندوزهای قدیمی را به صورت کامل بر روی اسمارت‌ فون اندرویدی خود نصب کنید.


یکی از اعضای تیم xda-developers  روشی را معرفی کرده که بر مبنای آن موفق به نصب ویندوز  95/988/ XPبر روی گوشی HTC EVO 3D خود شده است که تصویر آن را در عکس زیر مشاهده می کنید.

 


اگر چه طبیعتا به خاطر پردازنده ARM و ساختار نرم‌افزاری x86 این گوشی پس از نصب ویندوزهای قدیمی به‌ درد کاربرد‌های روزانه نمی‌خورد اما به هرحال تجربه جالبیست که این توسعه‌ دهنده هندی موفق به آن شده  و حتی خروجی HDMI گوشی را نیز فعال کرده است.






تاریخ : پنج شنبه 90/11/20 | 7:45 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

مایکروسافت در ویندوز 8 منوی استارت را حذف می کند (+عکس)


براساس تصاویر منتشر شده در اینترنت که از نسخه آزمایشی ویندوز 8 مخصوص مصرف کننده گرفته شده اند، دکمه سنتی استارت در ویندوز 8 حذف شده است. دکمه استارت که به همراه آن یک منو کاربردی نمایش داده می شود اولین بار 15 سال پیش و در سیستم عامل ویندوز 95 معرفی شد. حال به نظر می رسد مایکروسافت در ویندوز 8 هم دکمه استارت و هم منوی مربوط به آن را کنار گذاشته است.

 


Windows 8 Consumer Preview که نزدیکترین نسخه ویندوز 8 به نسخه نهایی است به زودی منتشر خواهد شد. اما پیش از انتشار رسمی، تصاویری از آن به بیرون درز کرده که در آنها خبری از دکمه استارت نیست. در این تصاویر نوار Super Bar بدون دکمه استارت مشخص است. این طراحی با رابط کاربری جدید ویندوز 8 که مترو (Metro) نامیده می شود هماهنگی بیشتری دارد. مایکروسافت در پیش نمایش قبلی ویندوز 8 دکمه استارت را مسطح و مشابه رابط کاربری مترو کرده بود اما به نظر می رسد در پیش نمایش جدید پا را از این هم فراتر گذاشته و استارت همیشگی ویندوز را بطور کامل حذف نموده است.

 


The Verge اعلام کرده که براساس تایید منابعی که این وب سایت در تیم توسعه دهنده ویندوز 8 دارد، مایکروسافت یک رابط جدید شبیه به مترو را جایگزین منوی استارت می کند که در حالت دسکتاپ و یا در حالت نمایش مترو برروی صفحه نمایش داده می شود. به این ترتیب استفاده از منوی جدید که جایگزین استارت سنتی خواهد شد از طریق صفحه لمسی تبلت ها و یا با استفاده از ماوس و کی برد به راحتی انجام خواهد شد. در منوی جدید تصویر کوچکی از برنامه های در حال اجر نیز نمایش داده خواهد شد.

منوی جدید از طریق ماوس و یا لمس گوشه پایین سمت چپ صفحه امکان پذیر خواهد بود. نوار Super Bar که اولین بار در ویندوز 7 معرفی شد و در آن کاربر می توانست آیکان نرم افزارهای مختلف را در آن قرار دهد (Pin کند) نیز در ویندوز 8 وجود خواهد داشت. ولی در این نوار خبری از دکمه کروی استارت نخواهد بود.

از آنجایی که بسیاری از کاربران ویندوز به دکمه همیشگی استارت و منوی آن عادت دارند هنوز امکان اینکه مایکروسافت مجددا دکمه استارت را به نسخه نهایی ویندوز 8 اضافه کند وجود دارد. البته بسیاری معتقدند که دکمه استارت برای همیشه حذف خواهد شد چون مایکروسافت مدت ها پیش تصمیم خود را برای حذف این دکمه گرفته بود.






تاریخ : پنج شنبه 90/11/20 | 7:44 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

15 میانبر مفید برای افزایش کارایی در ویندوز







اگر شما خود را یک کاربر حرفه ای یا حتی آماتور پی.سی بدانید، حتما ارزش میانبر های کیبرد در افزایش کارایی را درک می کنید. تقریبا اکثر کاربران، برای کار هایی مثل کپی و پیست کردن متن هایشان از کیبرد استفاده می کنند. یا وقتی وضع پایداری ویندوز وخیم می شود از میانبری مثل Ctrl + Alt + Delete استفاده می کنند. این ها میانبر های رایج و جا افتاده ای در میان کاربران هستند. اما یک بخش دیگر هم از میان بر ها هستند که در چند سال اخیر به ویندوز اضافه شده اند. اما متاسفانه بسیاری از کاربران از آن ها بی اطلاع هستند. بنابر این اگر می خواهید به طور مختصر و مفید با 15 میانبر عالی برای افزایش کارایی، آشنا شوید؛ در ادامه مطلب همراه ما باشید.


 



تکان دادن یک کلمه ای اشاره گر با هر حرکت:










مشغول تایپ هستید. نگاهی به صفحه مانیتور می اندازید و می بینید یک کلمه در وسط خط شما اشتباه تایپ شده. احتمال زیاد از کلید های جهت دار کیبرد برای رسیدن به آن کلمه و ویرایشش استفاده می کنید. اشاره گر با هر بار فشار دادن کلید های جهت دار، یک حرف به عقب یا جلو می رود. از این به بعد کلید Ctrl را هم درگیر کنید تا اشاره گر مجبور شود یک کلمه به جلو/عقب برود. به این ترتیب سرعت شما افزایش خواهد یافت.



 



انتخاب یک کلمه ای متون با هر حرکت:










گاهی وقتی مشغول تایپ هستید و متوجه اشتباه بودن چند کلمه می شوید، شیفت را می گیرید و با کلید های جهت دار ویندوز کلمه های غلط را انتخاب کرده، ویرایش می کنید. در این هنگام با هر بار زدن کلید های جهت دار، یک حرف انتخاب می شود. اما اگر دوباره به سراغ کلید Ctrl بروید، می توانید با هر بار زدن کلید، یک کلمه را انتخاب کنید.



 



حذف یک کلمه با هر حرکت:










کاملا طبیعی است که برای حذف کلمات از کلید Backspace استفاده کنید. اما این کلید هم حرف ها را پاک می کند. برای عملکرد سریع تر لازم است Ctrl را هم همراه بک اسپیس فشار دهید تا با هر بار فشار دادن این دکمه یک کلمه از متنتان پاک شود.



 



انتخاب تمام متن های خط فعلی:










برای این که بخواهید متن ها را در خط فعلیتان انتخاب کنید، راه درازی پیش رو ندارید! کافی است کلید شیفت را با دکمه Home یا End ترکیب کنید تا این عمل انجام شود. ضمنا یادتان باشد اگر کلید شیفت را با Home بگیرید، متون از اول خط تا جایی که اشاره گر در آن قرار دارد انتخاب می شوند. اما اگر از دکمه End استفاده کنید. متون از مکان اشاره گر تا انتهای خط انتخاب می گردند.



 



کوچک کردن تمامی پنجره ها:










می خواهید با یک حرکت تمام پنجره هایتان را مینیمایز (کوچک) کنید؟ از ترکیب کلید های ویندوز و M استفاده نمایید.



 



بین پنجره ها بچرخید:










اگر به هر دلیلی لازم شد بین پنجره های باز یا بسته گردشی داشته باشید، می توانید از ترکیب کلید های ویندوز و Tab استفاده کنید. در ویندوز 7 و ویستا، این کار در نمایی سه بعدی و لذت بخش انجام می پذیرد.



 



کامپیوتر را قفل کنید:










مطمئنا بازگشت به صفحه ی ورود پسورد و به عبارتی قفل کردن کامپیوتر، کاری است که با کیبرد، راحت تر و لذت بخش تر می شود. کلید ویندوز را با L ترکیب کنید و خلاص!



 



بالا آوردن تسک منیجر:










هنگامی که یک برنامه هنگ می کند یا از کنترل خارج می شود، تسک منیجر اهمیتی خارق العاده می یابد. گاهی اوقات تسک بار هم از کنترل خارج شده و راهی به جز Ctrl + Alt + Delete باقی نمی ماند. اما گاهی همین راه هم مسدود می شود. در این گونه وضعیت ها کلید های Ctrl + Shift + Esc در را برایتان باز می کنند و شما را به تسک منیجر می برند.



 



گرفتن اسکرین شات از پنجره فعال:










کلید Prt Scr (پرینت اسکرین) همیشه برای گرفتن اسکرین شات از صفحه محیا است. اما گاهی ما فقط نیاز داریم که از پنجره ی فعال اسکرین شات بگیریم. در این هنگام باید از چاشنی Alt استفاده کنیم. پس با ترکیب Alt + Prt Scr امکان اسکرین شات گرفتن از پنجره فعال محیا می شود.



 



تغییر نام یک فایل:










برای تغییر نام معمولا دو گزینه متداول وجود دارد. یکی کلیک راست و انتخاب Rename است. دیگری دو بار کلیک کردن با فاصله. اما یک راه دیگر هم وجود دارد و آن انتخاب فایل و فشردن کلید F2 است. این کار یک تغییر نام ساده نیست، بلکه فراتر از آن است! فرض کنید 5 فایل متنی دارید که می خواهید آن ها را با یک قالب خاص نام گذاری کنید. به طوری که همه ی آن ها دارای حرف Text باشند. کافی است فایل های مورد نظر را انتخاب کرده و F2 را فشار دهید. نام فایل ها به این صورت تغییر خواهد کرد: Text(1) – Text(2) – Text(3)



 



زوم کردن:










برای زوم کردن، از این به بعد به جای استفاده از ابزار ذره بین نرم افزار مربوطه و یا فشار دادن یک دکمه خاص، از ترکیب Ctrl و اسکرول موس استفاده نمایید. این کار در طیف گسترده ای از نرم افزار ها جواب می دهد و واقعا پر کاربرد است.



 



برگشتن به حالت زوم نرمال:










اگر از میانبری که در بالا ذکر شد، در مرورگرتان استفاده کنید؛ احتمالا در برگشتن به حالت نرمال کمی دچار مشکل خواهید شد. چرا که اولا شما حالت نرمال را گم می کنید، دوما مرورگرتان کمی کند عمل می کند. این مساله در باره بعضی از نرم افزار ها مانند مرورگرها هم صادق است. پس برای حل این مشکل کافی است کلید های Ctrl + 0 را بگیرید و به حالت نرمال بازگردید.



 



یک تب جدید درمرورگر باز کنید:










باز کردن یک تب جدید در مرورگر اصلا کار سختی نیست. چه با موس باشد؛ چه با کیبرد. اما به هر حال ممکن است بعضی ترجیح دهند برای این کار از میانبر کیبردی اش استفاده کنند. میانبری که عبارت است از Ctrl و T.





باز کردن تب های بسته شده:









شاید از بستن یک تب، احساس ندامت و پشیمانی کنید. در این مورد من شخصا استفاده از میانبر کیبردی را به هر روش دیگری ترجیه می دهم. پس Ctrl + Shift + T را فشار داده و خیال خودتان را راحت کنید.



 



فوکوس کردن روی جعبه ی جستجو / URL در مرورگر:









با ترکیب کلید های Ctrl + L می توانید به سرعت روی بخش جستجو یا بخش وارد کردن URL در مرورگرتان فوکوس کنید. این کار می تواند سرعت شما را تا حد زیادی هنگام جستجو افزایش دهد.





منبع : نارنجی






تاریخ : شنبه 90/10/17 | 8:26 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

1. نخستین عبارت برتر جستجوهای گوگل متعلق به یک پدیده منحصر به فرد در دنیای موسیقی و اینترنت است، ربکا بلک (Rebecca Black) تنها چهارده سال دارد و اکنون به عنوان یکی از مشهور ترین ستاره های موسیقی پاپ دنیا بدل شده و رتبه نخست جستجوهای گوگل را هم به خود اختصاص داده، اما روش مشهور شدن این خواننده نوجوان بسیار عجیب است، ربکا به کمک یک شرکت موسیقی که کارش کشف استعدادهای جدید موسیقی است یک موزیک ویدئو به نام "جمعه" ساخت و روی شبکه یوتیوب منتشر کرد، این ویدئو چنان ابتدایی ساخته شده بود که بعد از مدتی لقب بدترین ترانه اینترنت را دریافت کرد، اما همین عنوان به ربکا کمک کرد تا مشهور شود، چرا که همه از سر کنجکاوی برای دیدن این موزیک ویدئو سری به یوتوب زدند و به این ترتیب او از شدت بد بودن مشهور شد به گونه ای که این موزیک ویدئو تا کنون بیش از صد میلیون بار روی یوتیوب دیده شده و ربکا به یکی از مشهور ترین خواننده های سال بدل شده است. به هر حال اینترنت به عنوان یک رسانه فراگیر این قدرت را دارد تا چیزهای تا این حد مضحک را هم به مسئله ای اجتماعی بدل کند

ادامه مطلب...




تاریخ : دوشنبه 90/10/5 | 7:47 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

لغت Tethering از کلماتی است که کم کم جای خودش را در دایره لغات روزانه ما باز می کند. البته در ایران به خاطر سرعت کند اینترنت آن را کمتر می شنویم. اما همچنان در اینجا هم با سرعت بسیار محدود قابل استفاده است. ‏

گاهی اوقات برایتان پیش می آید که روی تلفن همراه تان اینترنت دارید اما دستگاه دیگری همراه شما یا دوستتان است که به اینترنت نیاز دارد اما آن وسیله دسترسی به اینترنت ندارد. احتمالا در آن وضعیت آرزو می کردید کاش روشی وجود داشت که می توانستم اینترنت موبایل ام را به لپ تاپ بدم. ‏

خوشبختانه این کار در تعداد زیادی از تلفن های هوشمند جدید امروزی امکان پذیر است و به آن تتر کردن(Tethering) می گویند. روی این تلفن های همراه نرم افزاری نصب شده که می توانند اینترنت خودشان را از طریق Wi-Fi ، بلوتوث و یا کابل یو اس بی به دستگاه دیگری قرض بدهند. دستگاه دریافت کننده اینترنت می تواند هر چیزی باشد مانند لپ تاپ، تبلت یا یک تلفن همراه دیگر که اینترنت ندارد. ‏

البته ممکن است بگویید با این اینترنت کند روی شبکه موبایل ایران که دیگر تتر کردن معنی نمی دهد. ما هم با شما موافقیم اما تصور کنید که در سفر نوروزی هستید و در وسط جاده نیاز فوری به اینترنت روی لپ تاپ تان دارید. در چنین مواقعی این روش بسیار مفید واقع میشود و اگر امتحان کنید با همین اینترنت کند هم میشود برخی کارهای ضروری را انجام داد. در تست هایی که ما انجام داده ایم شبکه ایرانسل سرعت بهتری را نسبت به همراه اول در حال تتر ارایه میداد. البته بهتر بودن به معنی سرعت خوب نیست و تقریبا می توانید اینترنتی مانند DialUp را تجربه کنید. سرعت متغییر است و بستگی به عوامل مختلفی دارد. مانند اینکه در چه موقعیت مکانی نسبت به ایستگاه آنتن دهی باشید، ترافیک شبکه در آن ساعت چقدر است و اینکه لنگر کشتی به کابل اینترنت اصابت کرده باشد یا نه. ‏

حالا این سوال پیش می آید که روی کدام تلفن ها می توانیم تتر کنیم؟ اگر از یک تلفن اندرویدی استفاده می کنید این امکان را به صورت پیش فرض روی آن پیدا می کنید. در طرف دیگر این کار روی آیفون و آی پد هم تا پیش از این با نصب یک نرم افزار امکان پذیر میشد. اما با ارایه نسخه 4.3 سیستم عامل iOS به صورت پیش فرض به سیستم عامل اضافه شده است. اگر از تلفنی با سیستم عامل سیمبیان هم استفاده می کنید نرم افزاری به نام JoikuSpot برای این کار وجود دارد. ‏

تتر وقتی لذت بخش است که شما روی تلفن همراهتان اینترنت پرسرعت داشته باشید. حتی بعضی از افرادی که به اینترنت موبایل پرسرعت دسترسی دارند از این روش برای تامین اینترنت خانگی شان هم استفاده می کنند. اما همانطور که گفتیم در حال حاضر در اپراتورهای موبایل در ایران استفاده از آن نتایج راضی کننده ای در اختیارتان قرار نمی دهد. اما می توانید آن را به عنوان یک امکان که ممکن است در مواقع ضروری به کارتان بیای گوشه ای ذهنتان نگه دارید. آیا شما از این روش برای اشتراک اینترنت با لپ تاپ استفاده کرده اید؟ تجربیات تان را با ما به اشتراک بگذارید. ‏






تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 1:52 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

چندی پیش در نارنجی بخش اول راهنما را در مورد انتخاب موس خواندید. اینک بخش مربوط به انتخاب کیبورد مناسب در اختیار شما است.

 

تا زمانی که شما از کیبورد فقط انتظار تایپ داشته باشید، یک کیبورد 10 هزار تومانی به خوبی این انتظار را براورده می کند. اما شما خیلی بیشتر می توانید از یک کیبورد استفاده کنید. یک کیبورد خوب به شما دکمه های اضافه برای کنترل سریع مدیا پلیر، صدا و حتی اجرای بعضی برنامه ها می دهد. از طرفی اگر شما از دست دردهای ناشی از کار زیاد (RSI) رنج می برید، یک کیبورد خوب می تواند با مجبور کردن شما به قرارگیری در یک وضعیت خوب (ارگونومیک) کمک فراوانی کند. اگر آماده شدید که تصمیم کبری را بگیرید و یک کیبورد جدید بخرید، ما در ادامه مطلب برایتان یکسری توصیه داریم.

 

ارگونومی

How_to_Choose_the_Perfect_Mouse_and_Keyboard_part_2_1.jpg

مانند موس، کیبورد نیز جزو وسایلی است که در تمام زمانی که پشت میزتان نشسته اید، از آن استفاده می کنید. پس باید از خوب بودن آن و اینکه صدمه ای به دست تان وارد نکند مطمئن شوید. بنابراین به سراغ کیبوردهایی بروید که می توان ارتفاع و شیب شان را تنظیم کرد و ارتفاع را در موقعیت مناسبی تعیین کنید. علاوه بر این کیبوردتان باید لبه ای برای قرارگیری مچ (wrist rest) داشته باشد. البته می توان این قسمت را جداگانه نیز خریداری کرد. بعضی عاشق کیبوردهای ارگونومیک مانند Microsoft Natural Keyboard Elite یا Logitech K350 هستند. زیرا این کیبوردها شما را مجبور می کنند تا مچ دست تان را در یک وضعیت راحت و سالم تر قرار دهید. نکته دیگر درباره ارگونومی، احساسی است که هنگام لمس دکمه ها به شما دست می دهد. در گذشته کیبوردها دکمه های برجسته تر داشتند، اما امروزه کیبوردهای لپ تاپی مانند Logitech DiNovo Edge یا حتی کیبوردهای چیکلت مانند ساخت شرکت اپل بسیار شایع شده اند.

 

اگر قصد دارید پول بیشتری خرج کنید، اخیرا کیبوردهای مکانیکی مانند SteelSeries 6Gv2 بسیار شایع شده اند. در کیبوردهای مکانیکی، به جای لاستیک ارتجاعی، یک فنر مکانیکی زیر هر دکمه قرار دارد. دکمه های این کیبوردها کمی سفت تر است و باید انرژی بیشتری برای پایین بردن آنها به کار ببرید. اما در عوض دکمه ها با سرعت بیشتری به جای خود برمی گردند. در مجموع مدل مکانیکی بهتر از مدل لاستیکی است و هنگام کار با آن احساس بهتری به دست شما منتقل می شود. دکمه ها در کیبوردهای مکانیکی بر خلاف لاستیکی لق و شل - ول نیستند. در این کیبوردها کمتر اتفاق می افتد، یکی از دکمه ها پایین تر از سایرین قرار بگیرد. چیزی که در کیبوردهای لاستیکی فرسوده زیاد دیده می شود. اگر توانستید یکی از این کیبوردها را پیدا کنید، حتما امتحان اش کنید. بسیاری از کسانی که با کیبوردهای مکانیکی کار کرده اند، می گویند، دیگر هرگز به کیبوردهای معمولی لاستیک ارتجاعی دست نخواهند زد. البته به خاطر داشته باشید، این کیبوردها کمی گران تر از سایرین هستند.

 

سیم دار و بی سیم

How_to_Choose_the_Perfect_Mouse_and_Keyboard_part_2_2.jpg

مانند موس ها، مهمترین برتری سیم دارها سرعت آنهاست که یک فاکتور مهم در بازی ها به شمار می رود. کیبوردهای وایرلس نسبت به موس های وایرلس یک برتری کمتر دارند. موس ابزاری است که شما مرتب آن را تکان می دهید. سیم دار بودن این ابزار گاهی واقعا آزاردهنده است. اما کیبورد معمولا در جای خود ثابت می ماند. پس تنها نکته این است که آیا به ظاهر کیبوردتان اهمیت می دهید؟ آیا برایتان مهم است که یک سیم از کیبوردتان خارج شده باشد؟ از سوی دیگر کیبوردهای وایرلس تمامی معایب موس های وایرلس را دارند. آنها گران تر و نیازمند به باتری هستند. یکی از پورت های یو اس بی کامپیوترتان را اشغال می کنند (مگر اینکه بلوتوث باشند). زمانی که مشکلی وجود داشته باشد، همیشه این احتمال وجود دارد که ایراد از وایرلس این کیبوردها باشد و برای رد این احتمال، نهایتا مجبور هستید، سیستم را با یک کیبورد سیم دار تست کنید.

 

البته در صورتی که بخواهید کیبوردتان را جابجا کنید یا با یک کامپیوتر سینمای خانگی کار کنید، این کیبوردها راحت ترین گزینه برای خلاص کردن شما از شر سیم هستند.

 

دکمه های اضافی

How_to_Choose_the_Perfect_Mouse_and_Keyboard_part_2_3.jpg

امروزه بسیاری از کیبوردها دکمه های اضافه برای اجرای برنامه ها، کنترل مدیا پلیر، صدای کامپیوتر و غیره دارند. اغلب این دکمه ها بالای دکمه های اف 1 تا اف 12 یا به عنوان یک امکان اضافه روی دکمه های اف قرار می گیرند و با فشردن دکمه FN قابل دسترسی هستند. آنها کاملا سودمند بوده و معمولا می توانند (با استفاده از نرم افزار ارائه شده همراه کیبورد) به هر آنچه که بخواهید تغییر عملکرد بدهند. در صورتی که نرم افزار همراه امکانات مناسبی نداشت، همیشه می توانید با روش هایی مانند اتوهات کی خودتان عملکرد دکمه های کیبوردتان را تعیین کنید .

 

سایر نکات قابل توجه

این روزها کیبوردها با دنیایی از امکانات متفاوت عرضه می شوند و بررسی تمام آنها خارج از حوصله مطلب است. برای مثال بعضی کیبوردها دکمه های اعداد را ندارند، بعضی مانند دواک کلا طرز قرارگیری دکمه های متفاوتی دارند. حتی بعضی پورت های یو اس بی اضافی (مانند یک هاب) برای سایر ابزارها دارند. دکمه های دارای نور پس زمینه همچنین یک امکان معمول برای بازیخورها یا آنها که عادت دارند در تاریکی کار کنند می باشد. اگر شما یک بازیخور هستید، باید به بسیاری امکانات دیگر نیز توجه کنید. مثلا پنل های اضافی برای تعیین Hotkey های بازی و anti-ghosting features .

 

گوستیگ به معنی کار نکردن بعضی دکمه ها است، زمانی که همزمان چندین دکمه از کیبورد را فشار داده اید. در این زمان معمولا صدای بوق کامپیوتر هم در می آید! برای مثال هنگام بازی، در حالی که کارکتر بازی در حال حرکت است (دکمه های w و a یا d)، قصد سینه خیز رفتن (دکمه c)، یا پرش (دکمه space)، و تیراندازی (مثلا دکمه g) دارید!

 

مانند بقیه سخت افزارها، اینجا نیز باید شخصا به فروشگاه بروید و کیبورد بخرید. در خرید به احساسی که هنگام کار با کیبورد به شما دست می دهد، توجه کنید. برای تست فقط دکمه ها را فشار ندهید. طوری با کیبورد کار کنید که در طول یک روز معمولی کار می کنید. من شخصا هنگام تست، چند خطی از یک مقاله که در ذهن دارم تایپ می کنم (توجه کنید که کیبورد به جایی وصل نیست، فقط برای بدست آوردن احساس کار با کیبورد). سپس چند بار کپی پیست می کنم. بعد چند بار دستم را فرضی از موس به کیبورد و برعکس جابجا می کنم تا بتوانم احساسی را که بعدا و پس از چند روز کار با کیبورد پیدا می کنم درک کنم. طبعا، با سر زدن به فروشگاه های بیشتر و دیدن امکانات جدیدتر (مانند کیبوردهای با نور پس زمینه)، دقت تصمیم گیری شما بالاتر خواهد رفت.

 

آنچه ما استفاده می کنیم (لایف هکر)

How_to_Choose_the_Perfect_Mouse_and_Keyboard_part_2_4.jpg

ما توصیه می کنیم که هریک از شما به دنبال یک مدل مناسب برای خود بگردید. اما آنچه ما استفاده می کنیم از این قرار است:

 

سه نفر از ما از طرفداران کیبوردهای اپل هستند. کیبوردهای چیکلت-استایل اپل واقعا زیبا هستند. نسخه های سیم دار آنها یک پورت یو اس بی دارند. به معنی اینکه اگر خودشان یک پورت یو اس بی کامپیوتر را اشغال می کنند، در عوض یک یو اس بی روی خودشان به ارمغان می آورند.

 

Logitech G19 کیبورد بازی یکی از بچه ها و پر از دکمه های اضافی است. می توان در بازی های مختلف کارایی های مختلفی برای هر کدام تعیین کرد. علاوه بر این یک ال سی دی کوچک و جمع جور نیز برای نمایش اطلاعات در بازی های مختلف دارد که فوق عالی است. عالی تر اینکه نور پس زمینه دکمه های مختلف، رنگ های مختلف و متفاوت دارد. آیا می توانید به چنین معجزه ای نه بگویید؟

 

یکی دیگر از بچه ها Microsoft Comfort Curve 3000 دارد. اگر شما از دست دردهای (RSI) رنج می برید، حتما این کیبورد را امتحان کنید. طراحی ارگونومیک و خوب آن، شما را مجبور می کند، در یک وضعیت خوب و ارگونومیک با آن کار کنید.

 

من خودم نیز شخصا در طی سالیان با چند کیبورد کار کردم. اما هرگز کیبوردهای slim-profile لاجیتک را فراموش نمی کنم. به عنوان کسی که زیاد در تاریکی کار می کنم، اخیرا به Logitech Illuminated Keyboard علاقمند شده ام، که در حد کافی نیز دکمه های اضافی دارد تا کار من را راه بیاندازد. در صورتی که قصد دارید پول بیشتری برای بدست آوردن امکانات بیشتر هزینه کنید، توصیه می کنم کیبورد Logitech"s diNovo را امتحان کنید.

 

در آخر، به خاطر داشته باشید راحتی و سلامت مهمترین فاکتورها هستند. شما ساعت ها روی میزتان می نشینید و با این ابزارها کار می کنید. هر چه آنها راحت تر باشند، بهتر است و احتمال دست دردهای بعدی کمتر.

 

خب، موس یا کیبورد مورد علاقه تان را پیدا کردید؟ شاید هم قصد دارید نظرات تان را راجع به آنچه استفاده می کنید با ما به اشتراک بگذارید؟ در این صورت بخش نظرات منتظر شما است.






تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 1:49 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

شاید بتوان ماشین های فروش خودکار را حلقه اتصال تجارت و تکنولوژی در مکان های عمومی نامید. یک شرکت تولید کننده ماشین فروش خودکار به نام Sanden با همکاری شرکت اینتل، ایده نسل بعدی ماشین های فروش خودکار را ارائه کرده است.

 

ویژگی بارز این طرح آن است که این ماشین باید حدس بزند شما قصد خرید چه چیزی را دارید. برای این محصول یک نمایشگر 65 اینچی HD شفاف، در نظر گرفته شده است. این نمایشگر به گونه ای است که محصولات این ماشین فروشنده از پشت آن قابل رویت می باشد.

 

زمانی که یک مشتری به این ماشین فروش نزدیک می شود توسط دوربین و اسکنر های دستگاه بررسی و اطلاعاتی نظیر حالت، جنسیت و پیر و یا جوان بودن او توسط این ماشین مورد تحلیل قرار می گیرد. پس از این بررسی، ماشین سعی می کند پیشنهادهایی مطابق با سلیقه مشتری به او ارایه کند.

 

از طرفی هر زمان هم که مشتری در اطراف این دستگاه فروش خودکار حضور نداشته باشد، متن و تصاویر انیمیشن جهت تبلیغات و همچنین زمان توسط یک ساعت دیجیتالی بزرگ بر روی صفحه نمایشگر این ماشین نمایش داده خواهد شد. یا اینکه پیش بینی شده این ماشین در مواقع ضروری کار نمایش اطلاعات مهم مانند راه های خروج اضطراری از ساختمان را به عهده داشته باشد.

 

نمی توان مطمئن بود که نظر این ماشین فروش خودکار تا چه حد به نظر یک مشتری در خرید یک کالا نزدیک است. اما این گجت های دوست داشتنی اگر کمی باهوش تر باشند، شاید بتوانند در آینده جایگزین شغل های زیادی بشوند.

فید نارنجی






تاریخ : یکشنبه 90/9/27 | 9:10 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

توسط نرم افزار قدرتمند Adobe Photoshop میتوانید ویرایشی حرفه ای بر روی تصاویر خود انجام دهید. ترکیب عکس ها، ایجاد افکت های حرفه ای، به اشتراک گذاری محصولات با دوستان و فامیل از طریق سایت هایی مانند فیس بوک و … همگی از امکانات این نرم افزار میباشد.

نرم افزار فتوشاپ با Adobe Photoshop Touch v1.0.0 برای تبلت های آندروید


فرمت : apk
دانلود (Download) | با حجم : 37?8 مگابایت
رمز فایل : www.far30mobile.com

فارسی موبایل






تاریخ : شنبه 90/9/26 | 10:27 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

درست است که ذخیره سازی کلود و ابری از نظر هزینه و اشغال فضای فیزیکی بسیار به صرفه است و این روزها رقیب قدری برای ذخیره سازی لوکال و هارد دیسک ها شده است. اما کسانی مانند من و دوستانم که اهل جمع آوری آرشیوهای مختلف فیلم، موسیقی، کتاب و دیگر فایل ها باشند، قبول دارند که هیچ فضای ابری نامحدود و رایگانی هم لذت استفاده از یک هارد دیسک (حتی 80 گیگابایتی) را ندارد.

هیتاچی هم به فکر همین هواخواهان مشتاق بوده که اقدام به عرضه هاردهای جادار و حجیم جدیدش کرده است که به راحتی می توانند تا 4 ترابایت از فیلم، موسیقی، عکس و دیگر فایل های تان را در خود جای دهند. برای کسانی که می خواهند همیشه اطلاعات شان را موقع خواب زیر سرشان داشته باشند، Deskstar 5K4000 هاردی با اتصال SATA است که سرعت انتقال اطلاعاتش 6 گیگابیت برثانیه است و بافر 32 مگابایتی دارد. مدل اکسترنال آن هم با نام Touro Desk External Drive عرضه خواهد شد. این هارد دیسک از طریق کابل USB 3?.?0 به کامپیوتر شما متصل شده و با سرعت چشم گیری فیلم های تان را به دورن شکم سیری ناپذیر خود می کشد.

البته هیتاچی گوشه چشمی به فضای کلود هم دارد و فکر می کند می تواند عاشقان ذخیره فیزیکی را اغوا کند. برای همین جهت اعتیاد شما، 3 گیگابایت فضای ذخیره ابری رایگان هم به همراه هر هارد دیسک در اختیار دارید.

5K4000 از هم اکنون با قیمتی کمتر از 400 دلار به بازار عرضه شده است. مدل اکسترنال هم قرار است از ماه ژانویه سال آینده ?(?کمتر از یک ماه دیگر?)? با قیمت 420 دلار به فروش برسد?.?

فید نارنجی






تاریخ : سه شنبه 90/9/22 | 11:30 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.