سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هندسه دوجینی و موسیقی

نُت یا نوت :

در موسیقی به دو معنی بکار می‌رود :

1- به معنی واحد صدایی با فرکانس ثابت که نامی بر آن گذاشته شده که در متون کهن فارسی به آن نغمه می‌گویند .

2- به معنی نمایش یا نشانه نوشتاری هر یک از این صداهاست .

در معنی اول نت‌ها هفت نام برای نوشتن اصوات موسیقی هستند . در ایران به پیروی از فرانسه و ایتالیا نت‌ها به این صورت نام گذاری می‌شوند : دو - ر - می - فا -سُل - لا - سی ( do , re , mi , fa , sol , la , si ) . در روش نام‌گذاری الفبایی که در کشورهای انگلیسی و آلمانی زبان رایج بوده است ، نت‌ها به ترتیب "A , B , C , D , E , F , G" نام می‌گیرند ، که نت A در این روش برابر با نت « لا » ( la ) در روش قبلی است .

در معنی دوم ، برای مکتوب کردن اصوات موسیقی ، این صداها را طبق قواعد خاصی بین یا روی پنج خط افقی می‌نویسند که به نام خطوط حامل شناخته می‌شوند . خطوط حامل از پایین به بالا شمرده می‌شوند ، به این معنی که نتی که روی خط پایین‌تر نوشته شود ، صدایی بم‌تر از نتی دارد که بر روی خط بالاتر نوشته شده است . به این ترتیب نام نوت از روی جایی که روی خط‌های حامل قراردارد مشخص می‌شود . دیگر مشخصات نوت مانند طول آن ( مدت زمان امتداد یافتن آن صدا ) و غیره را نیز با شکل‌های قراردادی که برای نوت طرح شده نمایش می‌دهند . نت‌های متوالی را از چپ به راست می‌نویسند . دانشی که به قواعد نوشتن نت‌های موسیقی و مقولات مرتبط با آن می‌پردازد ، تئوری موسیقی نام دارد .
اُکتاو :
( به انگلیسی Octave ، گاه به اختصار به صورت 8ve و P8 نیز نوشته می‌شود ) در زبان لاتین یعنی عدد هشت . اکتاو در موسیقی نشان دهنده 7 نت پایه‌ای موسیقی : Do , Re , Mi , Fa , Sol , La , Si و نت هشتم که تکرار نت Do اول با فاصله 7 نت است می‌باشد . هر ساز دارای دامنه خاصی از لحاظ تکرار این نت‌ها می‌باشد و دامنه سازها را اغلب با شمارش مجموع این هشت نت که برابر با یک اکتاو می‌باشد می‌سنجند . بدیهی است که سازهای مختلف دارای تعداد اکتاوهای مختلف می‌باشند .

در واقع بازه اصوات موسیقی به زیر بازه‌هایی به نام اکتاو بخش می‌شود . یک اکتاو بازه فرکانسی را شامل می‌شود که فرکانس انتهای آن دو برابر فرکانس ابتدای آن است . پس فرکانس هر نت دو برابر فرکانس نت همنام خود در اکتاو قبلی است ( برای نمونه لا در اکتاو 3 فرکانس 437 هرتز ، و لای اکتاو 4 فرکانسی برابر 874 هرتز دارد ) . فرکانس نت‌هایی که با فاصله یکسان از نظر موسیقی به ترتیب دنبال هم قرار می‌گیرند ، تشکیل تصاعد هندسی می‌دهند .

در سیستم کلاسیک یک اکتاو را به دوازده فاصله برابر تقسیم می‌کنیم . که به هر یک از این فواصل یک نیم پرده می‌گوییم . به طبع دو برابر نیم پرده ، یک پرده ‌است .

اگر بخواهیم این اصطلاح را دقیق‌تر تعریف کنیم ، باید به این نکته توجه داشته باشیم که در تقسیم بندی سیستم کلاسیک موسیقی ، فرکانس نت‌های موسیقی رشته‌ای با تصاعد هندسی است . در این صورت پرده واحدی برای معرفی فاصله دو صدا یا به بیان صحیح‌تر نسبت فرکانس آن دو است . در این سیستم هر اکتاو معادل شش پرده ( دوازده نیم پرده ) است . از آنجا که فرکانس هر نت دو برابر فرکانس نت معادل آن در اکتاو پایین‌تر می‌باشد ، می‌توان قدر نسبت این تصاعد هندسی ( نسبت فرکانس هر نت نسبت به نت نیم پرده پایین تر ) را به دست آورد :(q = 2(1 / 12
نکته مهم این است که مغز در تشخیص موسیقی اصوات این بازه از راه شناختن نسبت هندسی بین بسامد نت‌ها اقدام می‌کند . در تنظیم نوت‌های موسیقی فرکانس صوت اصلی یعنی do را 440 هرتز در نظر می‌گیرند . گام موسیقی ، مجموعه‌ای از چند نوت است که فاصله آنها برای گوش خوشایند است . گام‌های متفاوتی در موسیقی وجود دارد . اکنون به توصیف گام طبیعی ( زارلن ) می‌پردازیم .

گام طبیعی از هشت نوت : دو 1 ، ر ، می ، فا ، سل ، لا ، سی ، دو 2 تشکیل شده است که فاصله آنها از یک نوت مبنا دو 1 ( 440 هرتز ) که کمترین بسامد را دارد ، به صورت زیر است .






موزیک و دنباله فیبوناچی :
چنین به نظر میرسد که فرکانس نت‌ها در اکتاوها بر پایه تناسبات ( تقسیمات ) اعداد فیبوناچی استوار شده است .




کیبورد ( صفحه کلید ) پیانو شامل دو گروه کلید ( کلاویه ) سفید و مشکی میشود . در هر اکتاو 8 کلید سفید و 5 کلید مشکی وجود دارد که کلیدهای مشکی به دو گروه دوتایی و سه تایی تقسیم میشوند .


http://goldennumber.net/music.htm

جدول فوق توسط وب سایت http://goldennumber.net ارایه شده که تناسبات ( تقسیمات ) اعداد فیبوناچی و رابطه آنها با فرکانس نتهای موسیقی مشخص و معرفی شده است .

گام یا فواصل خوش‌آیند صدا در موسیقی ، برای موجودات مختلف ، بسیار گوناگون و متنوع است ، برای اینکه موجودات در ساختار ژنتیکی ، حس و توان شنوایی ( محدوده اصوات ) و همچنین سیستم عصبی تنوع دارند . با توجه به سابقه طولانی موسیقی در میان انسانها ، چنین به نظر میرسد که موسیقی حاصل کشف یا سازماندهی انسانها نباشد ، بلکه توسط موجودات هوشمندتری به انسانها آموخته و منتقل شده است . و دلیل آن اینکه ساختار دوجینی در آن کاملا مشخص است و مربوط میشود به سیستم شمارش بر پایه دوازده که مورد استفاده انسان قرار نمی‌گیرد و مربوط میشود به موجودات 12 انگشتی و یا موجوداتی که این سیستم را ترجیح داده‌اند .

گام موسیقی در ستاره داوود توسعه یافته :
همانطور که در مبحث فاصله از مرکز مدارها در شکل توسعه یافته ستاره داوود توضیح داده شد ، شعاع مدارها با استفاده از روابط مثلثاتی چنین بدست می‌آید :




نکته قابل توجه اینکه شعاع مدار هشتم درست دو برابر شعاع مدار اول است . پس میتوان به وسیله مقدار عددی بدست آمده در محاسبات 8 فرکانس ( یک اکتاو ) به منزله 8 نت موسیقی را مشخص نمود که از قرار زیر هستند :



با توجه به اختلاف جزیی در نت‌های 5 و 6 میتوان این دو نت را در هم ادغام و به شش نت اصلی رسید .


عکس فوق مربوط به ساخته دست سرنشینان یوفو است ( اشیاء  میتواند مربوط به یک ابزار چند کاره ( چند منظوره ) باشد ، منجمله نوعی ساز دستی یا ابزار هدایت و ناوبری خود سامانه پرواز ( بشقاب پرنده ) بدست آمده از سقوط بشقاب پرنده در واقعه روزول ) . اشیاء فوقو ...........
کیبورد مجازی پیانو :

http://www.bgfl.org/bgfl/custom/resources_ftp/client_ftp/ks2/music/piano/index.htm

http://www.primaryresources.co.uk/music/piano.html

http://www.poissonrouge.com/piano/index.htm

http://www.apronus.com/music/flashpiano.htm

منبع:http://ki2100.com/mat/music.htm






تاریخ : شنبه 89/3/1 | 11:1 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 











عکسهای فوق دوتا از زیباترین اشکال هندسی است که در آنها ، ترکیب تناسبت طلایی ( دنباله فیبوناچی ) به دقت مراعات شده است . تجزیه و تحلیل بعضی از این اشکال نیاز به چند روز کار مداوم دارد .







شکل فوق دو ذره الکتریکی یا دو قطب مغناطیسی هم بار یا هم نام را نشان میدهد که میادین الکتریکی یا مغناطیسی یکدیگر را دفع می‌کنند .






شکل فوق یک اتم هیدروژن را نشان می‌دهد . یک پروتون متشکل از سه کوارک و یک الکترون متشکل از پوزیترون و نوترینو ، نوترینو گرایش به طرف هسته مثبت دارد .











دو رسم فوق اشاره به اسپیرال لگاریتمی ( مارپیچ طلایی یا فیبوناچی ) دارد . یعنی رسم زیر :







آلبوم تصاویر





اشکال فوق اشاره به مثلث‌های موجود در ستاره داوود دارند .













اشکال فوق اشاره به ساعت یا ستاره داوود توسعه یافته دارند یعنی رسم زیر :








اشکال فوق اشاره به نظریه حبابهای سطحی و شالوده هندسه دوجینی دارند که قبلا به آن اشاره شده است .

در واقع آنها با رسم این اشکال در صدد شناساندن و معرفی خود و همچنین علم و ریاضیات خود به دیگران هستند که تا به امروز کسی نتوانسته است متوجه مفهوم و منظور این اشکال شود که پی بردن به آنها کار آسانی میباشد ، همچنین تماس و گفتگو با آنها و در نهایت ایجاد یک رابطه و همزیستی مصالحت آمیز ، کاری که دیر یا زود میبایست عملی شود ، منتها کسی به آن اهمیت نمی‌دهد ، هرچند که موضوع بسیار مهمی میباشد .

رسم و نقاشی در گندم‌زارها علی‌رغم نیاز به ابزار و تکنیک خاص خود با دو محدودیت کلی روبروست 1- رنگ 2- حجم . در واقع در مورد رنگ میتوان از دو رنگ کلی سبز تیره ( بوته گندم ایستاده ) و سبز روشن ( بوته گندم خوابیده ) استفاده نمود و به علت مسطح بودن مزرعه ، اشکال و یا ترسیمات دو بعدی و در نهایت سایه روشن خواهند بود .

با توجه به این محدودیت‌ها ، فقط ترسیمات هندسی جذاب و هنری به نظر خواهند رسید که البته میبایست مبتنی بر اصول و قواعد ریاضی شکل گرفته باشند . همانطور که میدانیم طراحی و رسم اشکال هندسی وابسته به ریاضیات و قواعد خود هندسه است و ریشه و مبنای اینها مربوط میشود و وابسته است به سیستم‌های شمارش اعداد . با برسی اشکال فوق پی به ساختار دوجینی آنها میبریم که کار موجوداتی است که از این سیستم شمارش بهره میجویند . یعنی آفریننده این اشکال هندسی میبایست 12 انگشتی بوده و یا اینکه از کلیات علم کتاب قرآن مطلع بوده باشد که به یقین میتوان گفت که این موجودات همان سرنشینان یوفو هستند و خود این اشکال و رسم آنها هیچ ربطی به انسانهای فعلی ساکن سیاره زمین ندارد .

در هنگام فرود و یا برخاستن بشقاب پرنده‌ها به علت پدیدار شدن میدانهای ضد جاذبه ، الکتروگراویتی ، الکترومغناطیسی قوی از هر نوع و ... ظهور اشکال دایره‌ای شکل در میان بوته‌ها ، علف زارها و مزارع گندم و .... اجتناب ناپذیر است :







که ظهور این پدیده فیزیکی ، آغازی بوده است برای ایجاد این اشکال هندسی ، که میتواند برای آنها جنبه علمی ، هنری ، سرگرمی و حتی تفریحی داشته باشد .






آلبوم تصاویر











تاریخ : شنبه 89/3/1 | 11:1 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()


اشکال مرموز کشتزارهای گندم و هندسه دوجینی







یکی از شگفتی‌های اعداد مرموز این است که اگر عملیات هندسی را برای یک دایره با تقسیمات 10 انجام دهیم به دو پنج ضلعی منتظم و یک ستاره پنج پر می‌رسیم که در آن ترکیب تناسبت طلایی یا فیبوناچی آشکار میشود .






در رسم فوق یک دایره را به پنج قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم . اگر این نقاط را به نقاط مجاور خود وصل کنیم ، مسلما یک پنج ضلعی منتظم خواهیم داشت . اینک اگر نقاط را دو به دو به هم متصل کنیم یک ستاره پنج پر که در داخل آن یک پنج ضلعی منتظم دیگر قرار دارد ، حاصل میشود . در این وضعیت پاره خط قرمز به همراه پاره خط بنفش یک تناسب طلایی را نشان می‌دهند و به این دلیل مهم ستاره پنج پر برای چشم بیننده ، شکل هندسی خوش‌آیند و جذابی است که بیانگر این موضوع میباشد که نسبت طلایی در سایر سیستم‌های شمارش اعداد نیز آشکار میشود و این ساختار مربوط به اعداد مرموز ( 2 ، 4 ، 6 ) میشود .










آلبوم تصاویر


در میان سرنشینان بشقاب پرنده‌های سقوط کرده موجودات ده انگشتی نیز شناسایی شده است ولی این اشکال بیشتر از اینکه به سیستم شمارش ده دهی مربوط شوند با اعداد مرموز در ارتباط هستند ، یعنی همان 2 و 4 و 6 که مربوط به مراحل زمانی خلقت سیاره زمین ، روزی آن و هفت آسمانها میشود .

این رسم میتواند مربوط به موجودات 10 انگشتی غیر انسانی شود ولی به احتمال خیلی زیاد آنها نیز با سیستم شمارش دوجینی آشنایی کامل داشته و از آن استفاده می‌کنند .









عکس فوق نمونه یک رسم ناقص و یا تقلبی ایجاد شده توسط انسانهاست .









اشکال فوق عدد هفت را به نمایش می‌گذارند و کاملا مشخص است که دین و مذهب موضوع مهمی برای سرنشینان یوفو میباشد . در واقع آنها به مسئله دین و مذهب گرایش دارند ، برای اینکه عدد هفت یک عدد دینی و اشاره به آسمان هفتم یعنی جایگاه خداوند بالای عرش دارد .


پیام دیجیتالی موجودات هوشمند برای بشریت :





این موجود هوشمند عکس خود را با استفاده از دو نقطه سایه و روش بر روی مزرعه تصویر نموده و پیام خود را نیز مکتوب کرده است . این موجود هوشمند از تکنولوژی دیجیتال انسانها کاملا آگاه و با خبر است . در رایانه‌های دسک تاپ از هارد دیسک استفاده میشود و اطلاعات به صورت صفر و یک در مبنای دودویی رمز و بر روی هارد دیسک ذخیره میشوند . این موجود هوشمند از بوته ایستاده به عنوان یک و از بوته خوابیده به عنوان صفر استفاده نموده است . سی دی و دی وی دی‌ها نیز از روش مشابهی برخوردارند و این موجود هوشمند از همین تکنیک که به زبان بشر امروزی است پیام خود را فرستاده است .

تاریخ نگارش تصویر گندم‌زار 2002-08-15 ، کشور United Kingdom ، منطقه Hampshire ، مکان Sparsholt

http://www.temporarytemples.co.uk








شگفتی این دیسک در این است که در کنار یک دکل مخابراتی تصویر شده و کاملا مشخص است که میبایست حاوی یک پیام مهم باشد .






متن پیام به زبان انگلیسی چنین است :

BEWARE THE BEARERS OF FALSE GIFTS AND THEIR BROKEN PROMISES . MUCH PAIN , BUT STILL TIME . BELIEVE THERE IS GOOD OUT THERE WE OPPOSE DECEPTION .

ترجمه :

اخطار به حمالان ( بردگان یا بندگان ) هدایای غلط ( کارهای بیهوده - گمراهان ) و پیمان شکنان . درد فراوانیست ، اما هنوز وقت هست . اعتقاد بر این است که خوبی خارج از اینجاست . ما با فریب مقابله میکنیم .

پیام فوق ثابت و مشخص می‌کند که سرنشینان یوفو ( طایفه جنیان ) در نهایت به دین و ایمان درست روی آورده‌اند و با مسلمانان واقعی یعنی موحدین بیشتر تفاهم و همزیستی خواهند داشت تا کسانی که به خدا و دین اعتقاد و باوری ندارند و یا حتی با مشرکین و منافقین .





شکل فوق میتواند بیانگر الگوی پراش الکترون یا اشعه ایکس مربوط به کریستال خاصی باشد .



منبع:محمدرضا طباطبایی 25/4/87






تاریخ : شنبه 89/3/1 | 11:1 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
آنچه در ادامه می آید منبع آن سایت دفتر تالیف می باشد.

ریاضی دوره راهنمایی

1. آیا با اضافه شدن تعداد صفحات ریاضی، نباید به ساعت تدریس کتاب های آن اضافه کرد؟
این سؤال در اغلب جلسات توسط معلمان مطرح می شود در پاسخ باید اشاره کردتعداد صفحات ملاک تعیین ساعت های تدریس برای یک کتاب درسی نیست ...
ادامه ی مطلب


2.باتوجه به اضافه شدن محتوای کتابها آیا نیازی به اضافه شدن ساعات تدریس نیست؟
در پاسخ به این سوال باید توجه داشت که از نظر تعداد مفاهیم ریاضی که قرار است در دوره ی راهنمایی تدریس شود هیچ مفهومی...
ادامه ی مطلب را در ادامه ی پاسخ سوال قبلی مشاهده نمایید.


3.علت استفاده از نمودار درختی برای پیدا کردن مقسوم علیه های یک عدد (سوال 3 کار در کلاس صفحه ی 15 ریاضی اول راهنمایی )چیست؟
ترتیب تدریس مفاهیم مربوط به مقسوم علیه یک عدد به این شرح است:
ادامه ی مطلب را در ادامه ی پاسخ سوال قبلی مشاهده نمایید.


4.سوال دوم قسمت حل مسئله ی صفحه ی 39 کتاب ریاضی دوم راهنمایی را چگونه برای دانش آموزان توضیح دهیم؟آیا این مسئله در سطح درک و فهم دانش آموزان کلاس دوم راهنمایی هست؟
در ابتدا متن سوال را یاد آور می شویم. حسین با میله های چوبی و گلو له هایی به رنگ های ...
ادامه ی مطلب


5.آیا با وجود اضافه شدن تعدادی فعالیت به محتوای کتاب لازم نیست ساعات درسی افزایش یابد؟
در شماره ی قبل اشاره شد که اضافه شدن صفحات کتاب درسی به معنی درخواست جهت اضافه شدن ساعات تدریس نیست ...
ادامه ی مطلب را در ادامه ی پاسخ سوال قبلی مشاهده نمایید.


7.قسمت حل مسئله با چه هدفی در کتابها آورده شده است؟
یکی از مشکلات عمده ی دانش آموزان ما در درس ریاضی مشکل آنها در حل مسئله است...
ادامه ی مطلب


8.قسمت حل مسئله چگونه آموزش داده شود؟تفاوت حل مسئله هایی که در 2 صفحه آمده و حل مسئله های قسمت تمرین در چیست؟
همان طور که در ابتدا ذکر شد ،توصیه می کنیم به کتاب معلم مراجعه شود تا شیوه ی ....
ادامه ی مطلب را در ادامه ی پاسخ سوال قبلی مشاهده نمایید.


9.مسئله ی 3 از قسمت حل مسسئله ی صفحه ی 37 کتاب ریاضی اول راهنمایی با چه هدفی طرح شده است؟آیا این سوال واقعی است؟آیا محاسبات آن طولانی نیست؟
جهت یاد آوری ،ابتدا متن مسئلهاز کتاب اول راهنمایی ذکر می شود:فرزانه برای کار به یک شرکت ....
ادامه ی مطلب


10.آیا برای ایجاد فهم رشد توابع توانی یک سوال کافی است؟
معلمان ریاضی پس از شنیدن توضیحات فوق فورا سوال می کنند...
ادامه ی مطلب را در ادامه ی پاسخ سوال قبلی مشاهده نمایید.


11.آیا نوشتن توضیحات 4 مرحله ی حل مسئله برای تمام مسئله ها لازم است؟
در یکی از جلساتی که برای معلمان ریاضی دوره راهنمایی صحبت می کردم یکی از آنها
...ادامه ی مطلب


12.آیا دانستن نام راهبرد های حل مسئله ضرورت دارد؟
در تمام قسمت های تمرین حل مسئله یک مستعطیل بزرگ سبز رنگ وجود دارد...
ادامه ی مطلب را در ادامه ی پاسخ سوال قبلی مشاهده نمایید.


13.چه کتابهایی را برای تمرین تکمیلی در کنار کتاب درسی مناسب می دانید؟
به جای نام بردن اسامی کتابهای مناسب ،بهتر است دو توضیح کلی درباره ی معیارهایی ...
ادامه ی مطلب


14.در نوشتن عددهای توان دار اگر پایه ی عدد ،اعشاری باشد آن باید داخل پرانتز قرار گیرد؟
استفاده ار پرانتز برای مشخص کردن ترتیب انجام عملیات لازم است...
ادامه ی مطلب را در ادامه ی پاسخ سوال قبلی مشاهده نمایید.


15.آیا با توجه به قسمت حل مسئله که در کتاب ها به خصوص سال اول و دوم در نظر گرفته شده است زمان بیشتری مورد نیاز است؟
در خصوص زمان آموزش در شماره های قبل توضیحاتی ارائه شده است . آما در مورد این سوال خاص به چند ...
ادامه ی مطلب


16.آیا راهبرد های حل مسئله فقط همین 8 موردی است که در کتابهای راهنمایی کار شده است؟
در خصوص حل مسئله های ریاضی راهبردهای زیادی می توان مطرح کرد...
ادامه ی مطلب را در ادامه ی پاسخ سوال قبلی مشاهده نمایید.


17.آیا آموزش تعداد بیشتری از راهبردها مناسب تر نیست؟
با توجه به تاثیرات مثبتی که آموزش یک راهبر در چگونگی حل مسئله دانش آموزان می گذارد...
ادامه ی مطلب را در ادامه ی پاسخ سوال قبلی مشاهده نمایید.


18.آیا راهبرد هایی مثل (رسم شکل)،(حدس و آزمایش )را از دانش آموزان بپذیریم؟به عبارتی دیگر آگر یک دانش آموز باکشیدن یک شکل پاسخ مساله را داد باید به او نمره ی کامل داده شود؟
این سوال اغلب توسط معلمان پرسیده می شود و برای اکثر آنها ...
ادامه ی مطلب را در ادامه ی پاسخ سوال قبلی مشاهده نمایید.


19.هدف از فعالیت صفحه ی 58 کتاب ریاضی اول راهنمایی (شمردن تعداد مثلث ها و تعداد پاره خط ها )چیست؟
در کتاب اول راهنمایی دو مسیر به موازات هم در طرح فعالیت ها و تمرین ها پیش رفته است...
ادامه ی مطلب


20.چه تفاوتی بین تدریس درس تناسب در کلاس اول راهنمایی و پنجم دبستان وجود دارد ؟به عبارت دیگر چرا جدول تناسب در بازسازی انجام شده در کنار عملیات کسری به تمرین های مسئله ی درس تناسب اضافه شده است؟
در واقع ماهیت درس و مفاهیم نسبت متناسب ودرصد در کلاس پنجم ابتدایی...
ادامه ی مطلب را در ادامه ی پاسخ سوال قبلی مشاهده نمایید.






تاریخ : چهارشنبه 87/5/16 | 7:13 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 معادله زیبای زیر را ثابت کنید :

         

                   

توضیح :البته میتوانید به کمک یک ماشین حساب صحت معادله بالا را تحقیق نمایید ولی منظور من از اثبات، در واقع تحلیل ریاضی مسئله است. یک روش هندسی بسیار زیبا وجود دارد که به "اثبات بدون کلام" معروف است. ببینید آیامیتوانید آنرا پیدا کنید.







تاریخ : چهارشنبه 87/5/16 | 7:13 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
نمونه سوالات امتحانی 3 دوره سال 86.خرداد و شهریور و دی ماه رشته ریاضی فیزیک درس فیزیک و آزمایشگاه را در سایت pccity.ir .

نمونه سوالات

دانلودDOWNLOAD (نمونه سوالات خرداد 86)باحجم:1.90کیلوبایت

 دانلودDOWNLOAD (نمونه سوالات شهریور86 )باحجم:986 کیلوبایت

   دانلودDOWNLOAD (نمونه سوالات دی ماه 86)باحجم:1.152 کیلوبایت






تاریخ : چهارشنبه 87/5/16 | 6:59 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
ریاضیدان ها
ریاضیدانها به آفریقا می روند ، هر موجودی که فیل نیست کنار می گذارند و سپس یکی از آنها را که باقی مانده است می گیرند .
البته ریاضیدانهای با تجربه ، ابتدا سعی می کنند تا ثابت کنند حداقل یک فیل در آفریقا وجود دارد . آنگاه به آنجا می روند .
استادان ریاضی ، با تجربه ، ابتدا ثابت می کنند حداقل یک فیل در آفریقا وجود دارد و سپس پیدا کردن و شکار آن را به عنوان تمرین برای دانشجو باقی می گذارند
مهندسان نرم افزار کامپیوتر
این دسته شکار فیل را بر اساس اجرای الگوریتم زیر انجام می دهند :
گام ?) برو به آفریقا
گام ?) از دماغه رود نیل ( جنوبی ترین نقطه آفریقا ) شروع کن
گام ?) به سمت شمال حرکت کن و هر منطقه را از غرب به شرق بپیما .
گام ?) در هر گذر ،
الف – هر حیوانی را که می بینی شکار کن .
ب – آن را با فیل مقایسه کن .
ج – اگر با هم برابر بودند کار تمام است و گرنه برو به گام ? .
برنامه نویسان با تجربه ، ابتدا یک فیل را در قاهره (شمال آفریقا) قرار می دهند تا مطمئن شوند که الگوریتم فوق خاتمه می یابد .

اقتصاددان ها
اقتصاددان ها فیلی را شکار نمی کنند ، زیرا اعتقاد دارند که با ایجاد بازار آزاد و دادن پول به اندازه کافی به فیلها ، خودشان ، خودشان را شکار می کنند .
سیاستمداران لیبرال
از آنجا که این دسته معتقدند که همه موجودات راست می گویند لذا اولین حیوانی را که می بینند شکار کرده و می گویند که این فیل است ! و نظر هر کسی قابل احترام است لذا اینها درست می کنند.
سیاستمداران دموکرات
ابتدا شکار کردن فیل را به رای گذاشته اگر حائز اکثریت آرا بشود آنگاه به نیرو های مردمی دستور شکار آن را می دهند !
سیاستمداران دیکتاتور
هر چه دیکتاتور بگوید همان است ! پس اولین موجودی که به شما بدهند فیل است !
سیاستمداران آمریکایی
ابتدا با استفاده از رسانه های گروهی نشان می دهند که فیل ها یا تروریست هستند یا در حال تهیه بمب هسته ایی ! سپس با متحدانشان به آفریقا لشکر کشی می کنند . پس از اشغال کامل قاره سیاه ، اعلام می کنند که هیچ فیلی اینجا نبوده است ! و اینها اشتباهات اطلاعاتی سازمانها سیا و همکارانش بوده است .
برخی دیگر از سیاستمداران
به هیچ وجه فیل را شکار نمی کنند . اما آنها فیل هایی را که شما گرفته اید بین مردمی که به آنها رای داده اند تقسیم می کنند .
روانشناسان
اینها ابتدا شما را هیپنوتیزم کرده و به شما می قبولانند که آنها فیل شکار کرده اند . پس از بیداری نیز به شما می گویند که اگر الان فیل نمی بینید یا شیزوفرنی شده اید یا دچار توهم در ضمیر ناخود آگاه خود هستید!
وکلای حقوق
وکلا فیل شکار نمیکنند . ولی دور گله فیلها می گردند و در مورد اینکه هر کدام از فضولاتی که بر روی زمین ریخته متعلق به کدام فیل است ، بحث می کنند .
البته اگر کسی آنها را استخدام نماید می توانند بر اساس شکل و رنگ یکی از همان فضولات ثابت کنند که کل گله به موکلشان تعلق دارد .
معاونین بخش مهندسی ، تحقیق و توسعه
اینان خیلی سعی می کنند که فیلی را شکار کنند ، اما کارمندانشان به آنها اطمینان می دهند که تمام فیلهای موجود قبلا شکار شده اند .
مامورین کنترل کیفیت
اینها به فیلها کاری ندارند ، بلکه دنبال اشتباهات سایر شکارچیان می گردند





تاریخ : چهارشنبه 87/5/16 | 6:44 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

ریاضیات دخترانه

مدتی قبل بود که در ویژه نامه فمنیستی یک روزنامه نفتی صبح به مناسبت روز زن مطلبی خواندم با این محتوا که دلیل ضعف دختران در ریاضی و علوم فکری محض(مانند منطق و فلسفه و فیزیک محض) نه نوع توانایی در ذهن آنها که به دلیل تربیت خانواده و اجتماع است . احتمالا نویسنده آن مقاله به پشتوانه احساسات زنانه ی ناشی از جو فمنیستی این نتایج را گرفت ! اشکالات منطقی در همین مقاله خود گواهی بر این تفاوت بود . اما قصد من نه جواب دادن به همفکران ایشان است که تنها می خواهم باب بحث را بگشایم البته نه از نوع طرفدارانه از جنسی خاص !!
« چنین به نظر میرسد که نبوغ و استعداد ریاضی بیشتر در میان پسرها دیده میشود تا در میان دختران. این میزان در حدود ? تا ?? برابر، برآورد میشود. علت این امر هنوز معین نیست »
این بخشی از مقاله ای است از هارنام سینگ از موسسه پژوهشی ارتش آمریکا برای علوم اجتماعی و رفتاری و مایکل بویل از دانشگاه ملبورن استرالیا که در مجله نوروسایکولوژی، جلد ?، شماره? چاپ شده است . مقدار تفاوت واقعا جای دقت دارد …
اما اگر فرضا بپذیریم که در جوامع شرقی به دلیل تربیت خانوادگی و اجتماعی دختران نمی توانند در ریاضیات نبوغ خود را نمایان کنند جای این سوال است که در جوامع غربی که خدا را شکر، آزادی زنان از این قید و بند های خانوادگی و اجتماعی ایجاد شده است ، چرا یک نابغه ریاضی ، منطق یا حتی فلسفه نیز بروز نکرده است ؟ مرادم نوابغ درجه یک است نه دانشمندانی درجه ? یا ? …
آری من می بینم که در دانشگاه خود ما دخترانی هستند که درسشان خوب است . حتی در المپیاد ها جهانی نیز از همین کشور خودمان شاهدیم که دختران ما نیز مدالهای جهانی می آورند . اما چرا اینها تبدیل به نابغه نمی شوند ؟ - این نکته را هم یادآوری کنم که درس خوان بودن آن هم در نظام آموزشی ما لزوما به معنی داشتن نبوغ نیست –
شاید یک دلیلش این باشد که دختران نمی خواهند نابغه باشند یا شاید علل دیگری دارد ، نمی دانم …
لازم می دانم که این نکته خیلی مهم را بگویم که حتی اگر چنین تفاوتی هم در ذهن دختران و پسران باشد این به معنی ضعف یک جنس و برتری دیگری نیست ! همانطور که نداشتن نگاه دقیق زنانه در مردان نیز به معنی ضعف مردان نیست … در مورد دقت زنانه یک مثالی بیاورم که یکی از اساتیدمان تعریف می کرد . او می گفت که با خواهرش – یا خانمش ، یادم نیست – به مهمانی رفته بودند و در همان نگاه اول همراه استادمان متوجه طرح پایه یکی از مبل ها می شود که کمی با بقیه متفاوت است اما استاد ما متوجه آن نشده بود !
برای خود من هم چنین مساله ای پیش آمده چیزهایی را مادرم دقت کرده است که سالها هم اگر من نگاه می کردم متوجه آن مسائل نمی شدم (یعنی برایم اصلا مهم نبوده است) . این ها به معنای ضعف نیست، تنها بیانگر تفاوت است . و من اصرار ندارم که چشمم را به خاطر چند شعار که جو غالب است بر تفاوت ها ببندم …





تاریخ : چهارشنبه 87/5/16 | 6:43 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.