سفارش تبلیغ
صبا ویژن


تاحالا به فهرست ترکیبات به کار گرفته شده در لوازم بهداشتی و آرایشی خود توجه کرده‌اید؟ حتما پیش خود فکر می‌کنید مواد به کار گرفته‌شده در تولید این محصولات خوشبو و مغذی هستند اما همیشه این‌‌طور نیست.


برترین مجله اینترنتی ایران



وقتی قصد خرید لوازم آرایشی دارید، ممکن است پیدا ‌کردن رنگ دلخواه که با رنگ‌ پوست‌تان متناسب باشد برای‌تان مشکل باشد. اگر علاوه بر این‌ها به‌دنبال یک ماده‌ آرایشی ایمن و غیرسمی هم باشید که هیچ‌گونه خطری برای سلامت شما نداشته باشد و بعدها شما را دچار مشکلات متعدد نسازد کار سخت‌تر می‌شود. شما بهتر می‌دانید که باید همیشه به‌دنبال مواد آرایشی غیرسمی باشید به‌خصوص بعضی از لوازم آرایشی بسیار مهم‌تر هستند مثلا حتما باید به‌دنبال رژلبی سالم باشید چون لب‌ها یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن هستند. دکتر استکی مالکان، عضو انجمن مواد آرایشی سالم و نویسنده کتاب «تنها به‌دنبال صورت زیبا نباشید» می‌گوید: «پوست به‌شدت مواد مختلف روی خود را جذب می‌کند و علاوه بر این، موادشیمیایی که روی لب‌های‌تان استفاده می‌کنید به راحتی می‌تواند وارد دهان شما و بعد وارد دستگاه گوارش شود.»

بعضی از مارک‌ها تمام مواد مصرفی‌‌شان را روی برچسب محصول تولیدی‌ نمی‌نویسند بنابراین یک مقدار انتخاب ماده آرایشی سالم مشکل‌تر می‌شود و نمی‌توان به راحتی مواد آرایشی سمی را تشخیص داد. انجمن مواد آرایشی سالم و ایمن  فهرستی از مواد شیمیایی مضر را منتشر کرده‌است که در ادامه مطلب هر کدام را برای شما توضیح می‌‌دهیم.





مواد آرایشی بهداشتی را از داروخانه‌های معتبر خریداری کنید. مواد آرایشی و بهداشتی که در کناره‌های خیابان یا مراکز غیرمعتبر با قیمت‌های پایین‌تر به فروش می‌رسند چندان قابل اعتماد نیستند. تولیدکنندگان این مواد از ترکیبات ممنوعه که ارزان‌تر هم هستند برای ساخت مواد آرایشی کمک می‌گیرند و برای‌شان سلامت مصرف‌کننده اهمیتی ندارد. مواد آرایشی و بهداشتی را از مراکز معتبر با مارک شناخته شده تهیه کنید و قبل از خرید هم برچسب روی آن را بخوانید تا از نبود هر نوع ماده و ترکیب ممنوعه در آن مطلع شوید.






  چه شامپوهایی سمی‌ هستند؟


  • ماده خطرناک: سورفاکتانت


از مواد رایجی که در بعضی محصول‌ها یافت می‌شود، می‌توان به ماده‌ای اشاره کرد که به‌ویژه در محصولات حاوی سورفاکتانت یافت می‌شود و از طریق پوست، تنفس و گوارش قابل جذب بوده و گفته می‌شود، علاوه بر خشکی و التهاب پوست و مخاط‌ها، درصورت مصرف زیاد آثار سرطان زایی نیز دارد. ایزوپروپیل الکل و الکل‌های مشابه که به وفور در این محصولات یافت می‌شود، می‌تواند باعث خشکی، التهاب و درماتیت آلرژیک و چروک خوردگی سریع‌تر پوست شود. سدیم لوریل سولفات و آمونیوم لوریل سولفات که در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی یافت می‌شود، در دسته سورفاکتانت‌های آنیونی قرار می‌گیرند و در اکثر مواد شوینده و کف‌کننده استفاده می‌شوند. سورفاکتانت‌های کاتیونی نیز که بار الکتریکی مثبت دارند، در محصول‌هایی از قبیل نرم کننده‌ها و صاف کننده‌های مو و لباس به‌عنوان ضدالکتریسته ساکن وجود دارند. مصرف این مواد علاوه بر آثار التهابی و آلرژیک بر پوست و چشم، درصورت جذب سیستمیک یا خورده شدن به‌طور اشتباهی می‌تواند آثار داخلی متعددی داشته باشد.






  خطراختلالات هورمونی


  • ماده خطرناک:فتالات


واژه فتالات که به‌صورت  Phthalates ممکن است روی برچسب رژ لب دیده شود ماده‌ای است که در آزمایشگاه مشخص شده که باعث به‌وجود آمدن اختلالات هورمونی می‌شود و با آزمایش روی حیوانات نیز مشاهده شد، در جنین آن‌ها نقص‌هایی را به‌وجود می‌آورد. معمولا 2 قسم از این ماده در مواد آرایشی استفاده می‌شود یکی بنزیل فتالات(BBP) و دیگری دی‌بوتیل فتالات(DBP).






   به خوشبوها اعتماد نکنید


  • ماده خطرناک: فراگرنس


برچسب مواد آرایشی خود را نگاه کنید تا در آن عبارت fragrance freeوجود نداشته باشد به‌خصوص اگر پوستی حساس دارید چون این افزودنی‌های خوشبو می‌توانند باعث تحریک پوست شما شوند و مشکلاتی را ایجاد کنند. حتی گاهی در تولید عطر و ادکلن، باز مقدار زیادی ماده معطرکننده به محصول‌ اضافه‌ می‌شود که می‌توانند باعث سردرد، سرگیجه، آلرژی پوستی و تغییرات رنگ پوست شوند. هرگاه قصد خرید یک محصول آرایشی و بهداشتی داشتید دقت کنید که روی آن عبارت fragrance free نوشته شده باشد.






  رژ لب‌ها را نخورید!


  • ماده خطرناک: فرم‌مالدئید


فرمالدئید که در خیلی از محصول‌ها مثل رژ لب، لاک ناخن و.. یافت می‌شود، می‌تواند باعث التهاب و تحریک پوستی شده و درصورت تماس مزمن باعث ضعف عمومی شود. رنگ‌های شیمیایی متعددی که در محصول‌های مختلف، به‌ویژه در محصول‌های زیبایی و آرایشی مصرف می‌شود، می‌تواند درصورت رعایت نکردن استانداردهای خاص، مشکل ساز باشد. گاهی این رنگ‌ها برای ایجاد رنگ خاصی با هم ترکیب می‌شوند که علاوه بر عوارض پوستی، می‌تواند عوارض متعدد داخلی نیز داشته باشد. به‌ویژه در مورد رژلب که در طول روز چند بار تکرار شده و احتمال دارد با خوردن هر نوع ماده غذایی مقداری از آن مستقیما نیز وارد بدن شود.






 حساسیت شدید در کمین شماست


  • ماده خطرناک: اکسی بنزون


اگر خواستید رژلب یا هر نوع کرم مخصوص لب بخرید که روی آن ادعا شده بود که از لب‌های شما در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند حتما روی برچسب آن را ببینید تا در آن اکسی بنزون (Oxybenzone) نباشد این ماده می‌تواند باعث به‌وجودآمدن حساسیت یا اختلال هورمونی شود حتی می‌تواند به سلول‌ها نیز آسیب برساند.






  مراقب باشید سرطان نگیرید


  • ماده خطرناک: بوتیل هیدروکسی


ماده بوتیل هیدروکسی که روی برچسب ماده آرایشی شما به‌صورت (Butylated Hydroxyanisole) نوشته می‌شود به‌عنوان یک ماده نگهدارنده شناخته می‌شود اما چندی پیش موسسه ملی سم شناسی آمریکا اعلام کرد، این ماده  می‌تواند در انسان‌ها منجر به سرطان شود اما متاسفانه در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی مثل رژ لب و خط چشم این ماده وجود دارد.






  اختلال در فعالیت غدد


  • ماده خطرناک :پارابن


روی برچسب رژلب را نگاه کنید و به‌دنبال هر عبارتی باشید که در آن واژه  paraben  وجود دارد، مثلا عبارت propylparaben،  ethylparabenو نشان می‌دهد یکی از مواد هم خانواده این ماده مضر در رژ لب وجود دارد. این ماده شیمیایی می‌تواند فعالیت‌های غددی را کمی مختل کند یعنی به عبارت ساده‌تر می‌تواند وضعیت هورمون‌ها را در بدن شما به هم زند.این ماده به‌طور وسیعی در مواد آرایشی استفاده می‌شود و در واقع یک ماده نگهدارنده است که از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کند. این ماده همچنین در ریمل، کرم‌های صورت، ضدآفتاب‌ها،  دئودورانت‌ها و....وجود دارد.






تاریخ : شنبه 90/7/9 | 8:19 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

نگاه کلی
منظور از لاک فقط لاک ناخن نیست، بلکه لاکها به عنوان رنگهای نهایی یا رویه صنعتی ، بر روی پلاستیکها ، فلزات ، اثاثیه منزل و انواع کاغذها و مقواها مورد استفاده قرار می‌گیرند. لاکها به علت توانایی سخت شدن سریع در تمام دماهای محیطی و بویژه جاهایی که کوره خشک‌کن ندارند، مورد استقبال عمومی‌ در صنعت قرار گرفته‌اند. آنها برای ساخت رنگهای رویه با اتصالات عرضی و «سرما خشک» ، بسیار مناسب هستند.

این رنگها به صورت یک‌جزئی عرضه می‌شوند و مشکلات ماندن در انبار و عمر مفید را ندارند و همچنین سریعتر از رنگهایی با مکانیسم اکسیداسیونی خشک می‌شوند، خشک می‌گردند.

انواع لاک
امروزه ‌انواع مختلفی از لاکها با توجه به کاربرد و نوع مصرف تولید می‌شوند. از میان اینها لاکهای نیتروسلولزی و آکریلیکی ، به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پلیمرهای سلولزی
این پلیمرها بر پایه سلولز ساخته می‌شوند. سلولز به صورت مصنوعی ساخته نمی‌شود، اما به مقدار زیاد در طبیعت وجود دارد. سلولز از حلقه‌های به هم پیوسته گلوکز تشکیل شده ‌است و به علت جرم مولکولی بالا و پیوند هیدروژنی درون مولکولی در آب و حلالهای طبیعی حل نمی‌شود. با استری یا اتری کردن سه گروه هیدروکسیل حلقه‌های گلوگز ، سلولز را می‌توان به پلیمرهای قابل حل در حلالهای آلی تبدیل کرد.

 

تعدادی از پلیمرهای مفید در تولید لاکها
اتیل سلولز اتر یا اتیل الکل
سلولز استات ، استر اسید استیک
سلولز استات بوتیرات (C.A.B )، استر اسیدهای استیک و بوتیریک
نیترات سلولز ( نیتروسلولز N/C) ، استر اسید نیتریک


سلولز را با نیتره کردن توسط اسید نیتریک به نیترات سلولز تبدیل می‌کنند. این فرایند را می‌توان با رقیق کردن با آب متوقف کرد. بطور متوسط 1.8 _ 2.4 گروه نیترات در هر واحد گلوکز بدست می‌آید. وزن ملوکولی محصول برای مصرف رنگ ، بالاست و برای رسیدن به وزن مطلوب معمولا مولکولها را بوسیله هیدرولیز با اسیدهای رقیق و با کمک فشار و حرات دو نیم می‌کنند و محصولاتی با وزن مولکولی 50000 تا 300000 تولید می‌شوند، وزن مولکول و ویسیکوزیته محلول را تعیین می‌کند.

وجود آب برای لاک ، مضر می‌باشد. بنابراین بوسیله الکل تعویض می‌شود. نیتروسلولز باید توسط یک مایع به صورت مرطوب تهیه شود، در صورت خشک بودن به عنوان یک ماده منفجره طبقه‌بندی می‌شود.

تعیین حلالیت
مقدار نیتروژن ، حلالیت را تعیین می‌کند. اگر مقدار نیتروژن 11.8 تا 12درصد باشد، ماده در استرها ، کتونها و اتر_الکلها حل می‌شود. با 11.2 تا 11.8 درصد نیتروژن ، ماده در مخلوطی از اتانول و استرها یا تولوئن حل می‌شود. با 10.5 تا 11.2 درصد نیتروژن ، ماده در اتانول حل می‌شود.

پلیمرهای آکریلیکر
پلیمرهای آکریلیکر ، جزو پلیمرهای افزایشی مصنوعی هستند و منومرهای آنها بطور عمده‌ استر اسیدهای غیراشباع می‌باشد. پلیمرهای آکریلاتها نسبت به متاکریلاتها نرم و انعطاف‌پذیرند. استرهای متاکریلات حاصل از الکلهای سنگین‌تر ، پلیمرهای نرم‌تری می‌دهد. پلی‌متیل متاکریلات در هیدروکربنهای زنجیری نامحلول است و در بالاتر از 125 درجه سانتی‌گراد نرم می‌شود. پلی‌بوتیل متاکریلات در هیدروکربنهای زنجیری محلول است و در بالاتر از 33 درجه سانتیگراد نرم می‌شود.

تشکیل دهنده‌های لایه لاکی
پلیمر آکریلیکر ، بهترین پوشش لاکی روی فلزاتی است که در معرض آب و هوا قرار می‌گیرند. پلی‌متیل متاکریلات ، سخت‌ترین پلیمر آکریلیکی است. بسیار سخت و درخشان و اغلب بسیار کم‌رنگ است و خیلی کم ، تحت تاثیر نور ماورا بنفش قرار می‌گیرد. در بنزینهای تجارتی نامحلول است و مقابل اسیدها و بازها مقاوم می‌باشد.

 

تهیه یک لاک کامل
پلی‌متیل متاکریلات و نیترو سلولز ، هر دو شکننده و سخت می‌باشند و برای استفاده در رنگ باید نرم شوند. این عمل بوسیله مخلوط کردن با رزینهای انعطاف‌پذیر انجام می‌شود. بهترین نرم کننده برای پلیمرها ، حلالهایی هستند که نقاط جوش بالایی دارند. بیشتر نرم کننده‌ها جزو استرها می‌باشند. معمولی‌ترین نرم کننده برای نیترو سلولز ، دی‌بوتیل فتالات و برای پلی‌متیل متاکریلات ، بوتیل‌فنریل فتالات می‌باشد.

یک لاک کامل شامل:

 

رنگدانه (اگر نیاز باشد)
پلیمر خطی
نرم کننده
رزین یا پلیمر سازگار (اگر نیاز باشد)
حلال
و افزودنیهای دیگر می‌باشد.


رزینهای سازگار با نیتروسلولز شامل آلکیدهای خشک نشدنی ، رزینهای آکریلیک و رزینهای طبیعی و مشتقات آنها مثل صمغ استر می‌باشد و رزینهای سازگار با پلی‌متیل متاکریلات ، شامل پلیمرهای نیتروسلولز و پلیمرهای آکریلیک و پلیمرهای وینیل می‌باشد. این رزینها میزان جامد یک لاک را در ویسکوزیته کاربردی افزایش می‌دهند. از حلالهای نیتروسلولز می‌توان نیترو اتان و اتیلن کربنات و متانول را نام برد و برای PMM می‌توان از نیترو متان و پروپیلن کربنات و ... نام برد.

پاشش داغ
در استفاده‌ از لاکها با بکارگیری روش پاشش داغ می‌توان رنگ را با جامدات بیشتر و ویسکوزیته بالاتر برای رنگ آمیزی مورد استفاده قرار داد. در این روش لاک در مسیرش به سوی پیستون پاششی حرارت داده می‌شود و با دمای 70 تا 90درجه سانتیگراد از افشانه بیرون می‌زند.






تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 1:0 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

دنیا پر از دیدنی های شگفت انگیز است در اینجا شما را با عجایب دهگانه طبیعی که تا کنون از آنان بی اطلاع بودید آشنا می کنیم.


1. پاموکل (ترکیه)

به زبان ترکی این نام یعنی: قلعه پنبه ای و به آسانی می توان فهمید که چرا چنین نامی به آن اطلاق شده است. همچنین این شگفتی طبیعی قسمتی از سایت شهر  هایراپولیس    Hierapolis (در سوریه) است و در طی قرنها این دو به دلیل نزدیکی یکی شده اند. در واقع برخی از مقبره های قدیمی در قبرستان شهر بخشی از منظره را تشکیل میدهد. این سایت دارای سنگهای تراورتن و چشمه های آب گرم است. سنگهای تراورتن ظاهری متحدالمرکز دارند و با رنگ سفید حریرگونه جلوه ای روحانی خلق کرده اند. چشمه های آب گرم  در دهانه ها دارای رسوبات کربنات کلسیم هستند که موجب تشکیل سازه های خارق العاده با ظاهری ارگانیک شده اند.

2. برج یخی کوه اربس (قطب جنوب)

کوه اربس یکی از فعالترین آتشفشانهای زمین است. این کوه تقریبا 4 کیلومتر بالاتر از سطح زمین است، و بخاطر دریاچه گدازه های مذاب واقع در دهانه آتشفشانی در قله ، میان مجموعه های آتشفشانی مشهور است. بخار داغ آتشفشانی که از ترکها و شکافهای صخره های آتشفشانی بیرون می آید سیستم پیچیده ای از قارهای یخی در اطراف کوه خلق کرده است.

3. آبفشان فلای (نوادا، ایالات متحده)

منظره این آبفشان طوری به نظر می رسد که گویی از یک سیاره دیگر یا یک فیلم علمی تخیلی به زمین آورده شده است. آبفشان فلای یکی از پدیده های نادر است که در یک زمین شخصی واقع شده است.  در سال 1916 مالکین زمین در جستجوی آب برای حاصلخیز کردن این زمین بیابانی بودند. آنها آب را یافتند و  آن چشمه تا دهه ها جوشان بود. با این وجود مته ای که داخل ستون حفاری بود به ذخیره ای از آب برخورد که منجر به تشکیل چنین آبفشانی شد.


4. صخره های کاشا کاتووه تنت (نیومکزیکو، ایالات متحده)

کاشا کاتووه تنت در نیومکزیکو ، جایی است که در آن صخره های قلمی فرسایش یافته ای وجود دارند که از گدازه های آتشفشانی طی 6میلیون سال تشکیل شده اند. درحالیکه صخره های تشکیل شده از نظر شکل مشابهند ، به لحاظ ارتفاع متفاوت هستند. اختلاف ارتفاع بین چند فوت تا 90 فوت وجود دارد.
 

5. دره ماه (آرژانتین)

دره ماه، دره ای دورافتاده در آرژانتین است. این دره با جرمهای زمین شناسی میخکوب شده که از فرسایش باد شکل گرفته و سنگهای ایستاده و تخت سنگهایی را موجب شده که مدورند و شبیه گلوله های مرمری هستند. زمین دره که روزی حاصلخیز بوده اکنون خشک است و دارای تعداد زیادی فسیل گیاه و جانور است که زیست شناسان علاقمند به دوره های تاریخی را به خود جلب کرده است.

6. دانکسیا لندفرم (چین)

این پدیده بی نظیر زمین شناسی که معروف به دانکسیا لندفرم است از برخی مناطق در چین قابل رویت است، مانند ژانگی در استان جانسو. دانکسیا که یعنی ” ابر سرخ ” بخشی از زمین است که از سنگهای ماسه ای قرمز رنگ تشکیل شده که در طی زمان به کوهها و صخره هایی عجیب تبدیل شده اند.

7. چشمه سحرآمیز- پارک ملی چاپادا دیامانتینا (برزیل)

چشمه سحرآمیز ،واقع در پارک ملی چاپادا دیامانتینا ، در 400 کیلومتری سالوادر،پایتخت ایالت باهیا قرار د ارد. این چشمه عمق 120فوتی دار د و آب آن آنقدر شفاف است که صخره ها و تنه های درختان قدیمی در کف آن قابل رویت است. هنگامیکه خورشید در سمت راست است نور از یک شکاف وارد میشود و انعکاسی آبی رنگ ایجاد می کند. دسترسی به این دریاچه به دلیل حفاظت محیطی و اکوسیستم نادر و  خاصش بسیار محدود است.

8. جنگل سنگی (چین)

جنگل سنگی نمونه زیبایی از توپوگرافی انباشت سنگ آهک است.صخره های آن از سنگ آهک درست شده و توسط آبی که به سطح رخنه کرده شکل داده شده است. این آب همه چیز را در اطراف از میان برده به جز ستونها. این جنگل از دوران سلطنت مینگ  به عنوان اولین شگفتی طبیعی جهان شناخته شد.

9. وولینگیان، هونان (چین)

منطقه هونان مملو از مناظر چشمگیر است و وولینگیان باشکوه یکی از بزرگترین جاذبه های آن است. این جاذبه طبیعی از بیش از 3000 لایه انباشتی سنگ آهک تشکیل شده است. در این مکان آبشارهای زیبا و بزرگترین قار آهکی آسیا قرار دارد.

10. سالرد  اویونی (بولیوی)

سالر، یک بیابان نمکی انبوه در میانه آلتیپلانو ،یکی از مناظر تجسمی بولیوی است. این مکان؛ بیابان هموار و وسیعی است که نور خورشید را چنان منکس می کند که با آسمان اثر تقارنی ایجاد میکند. در بیابان چندین دریاچه با رنگهای غیر معمول وجود دارد که علت آن وجود رسوبات معدنی است.






تاریخ : پنج شنبه 90/5/6 | 4:14 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

از آنجایی که روشنایی یکی از عوامل مهم مصرف انرژی الکتریکی درساعات اوج شبکه می باشد و به تنهایی در حدود ?? در صد با پیک را شامل می شود. سعی در تعویض فرهنگ و کاهش مصرف انرژی الکتریکی مربوط به روشنایی کمکی در جهت حمل شبکه و به خصوص مدیریت بار در ساعات اوج مصرف می باشد. با توجه به پیشرفت ساخت تجهیزات الکترونیک صنعتی و در راستای آن لامپ های جدید با مصرف کم که دارای بهره وری قابل ملاحظه میباشد. فکر استفاده از این لامپ ها و تعویض تدریجی لامپ های موجود در راستای اهداف بیان شده و صرفه جویی انرژی در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته استفاده است. از جمله نکات مورد توجه در این رابطه عبارتد از:



الف_توجیه اقتصادی کاربرد زیاد لامپ های کم مصرف در شبکه سراسری در نتیجه کاهش پیک بار اکتیو



ب-توجیه استهلاک هزینه نسبتاً گران خرید لامپ های فوق با توجه به مصرف کم انرژی و طول عمر زیاد آن از دید مصرف کننده



ج_توجیه کاهش مشکلات مدیریت بار با توجه به استفاده از این نوع لامپ ها در پیک بار



شرح مقاله



لازمه تبلیغ برای تغییر فرهنگ مصرف لامپ های موجود با لامپ های کم مصرف جدید ضرورتاً نیاز به بررسی و تحلیل کارشناسانه پیرامون اثرات مختلف این موضوع دارد تا با پیش بینی مسائل احتمالی ناشی از این پدیده بتوان تمهیدات لازم را به مورد اجرا گذاشت. در این رابطه سعی شده است به کمک آزمایش تجربی بر روی دو نمونه از این لامپ ها (ساخت داخل و خارج کشور) به اندازه گیری مشخصه های الکتریکی آنی پرداخته با توجه به نتایج عملی بدست آمده روی اثرات سوء استفاده کنندگان از لامپ های فوق بر روی شبکه و در اولیت اول شبکه های توزیع، بحث و بررسی صورت پذیرد. آزمایشات نشان می دهد که لامپ های مورد نظر دارای ضریب قدرت پائین و ضریب کل اعوجاج هارمونیکی بالایی می باشند.بنابراین اگر استفاده از این لامپ ها افزایش یابد و سهم عمده ای از بار روشنایی کل شبکه را در برگیرداحتمال زیان دیدن کیفیت ولتاژ شبکه افزایش یافته و در این صورت بر روی دیگر تجهیزات شبکه و مصرف کننده با مشکلات جدید روبرو خواهیم شد.



بدست آوردن مشخصه های الکتریکی لامپ های کم مصرف:



به منظور دستیابی به مشخصه الکتریکی لامپ های کم مصرف دو نوع آنها با مشخصات زیر مورد آزمایش قرار گرفتند:



لامپ فلورسنت کم مصرف به بهره نوری بالا ، ساخت کارخانه اسرام و توان مصرفی ?? وات با عمر نزدیک به ???? ساعت و شدت روشنایی معادل لامپ رشته ای ??? وات



لامپ فلورسنت کم مصرف با بهره نوری بالا ، ساخت کارخانه داخلی و توان مصرفی ?? وات ،با عمر نزدیک به ???? ساعت و شدت روشنایی لامپ رشته ای ??? وات



کارایی لامپ های فوق با توجه به مشخصات زیر مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.



?-بهره نوری بالا



?-توان مصرفی پایین



?-ضریب توان ضعیف



?-درصد کل اعوجاج هارمونیک های تولیدی



بحث و بررسی در سه مورد اول در مقالات مختلفی تحلیل شده است و توجه اصلی بر روی فاکتور چهارم معطوف می باشد.



در صورت آزمایش نتیجه به دست آمده و شکل موج جریان مرفی لامپ ها کاملا غیر سینوسی و پریودیک می باشد و تقریبا به شکل یک مثلث نزدیک تر است. هر دو لامپ دارای شکل موج جریان مصرفی یکسان می باشند.




زمانی که نسبت بار لامپ ها به کل شبکه کسر کوچکی را شامل شود تاثیر قابل ملاحظه ای را در برنخواهد داشت ولی اگر درصد مصرف لامپ های فوق افزایش یابد جریان هارمونیکی سهم عمده ای از جریان شبکه را به خود اختصاص خواهد داد که این موضوع مشکلات خاص خود را به همراه خواهد داشت. برای نشان دادن تاثیر سو استفاده کلان از این لامپ ها بر روی کیفیت ولتاژ شبکه جهت سادگی تجزیه و تحلیل از یک مجتمع اداری آموزشی با مشخصات زیر به عنوان نمونه ای از بار های غیر خطی که در نتیجه استفاده از لامپ های کم مصرف فلورسنت بوجود آمده است سود برده و نتایج مطالعه فوق بعنوان معیاری برای کل شبکه تعمیم داده می شود.



کل مصرف در پیک بار ???کیلو ولت در ضریب قدرت پس فاز ?? درصد فرض شده است.



با روشنایی مجتمع فوق ?? درصد کل بار در نظر گرفته شده است که توسط لامپ های رشته ای با ضریب قدرت یک و بدون هارمونیک تولیدی می باشند.



قدرت اتصال کوتاه فاز شینه ??? ولت متصل به بار ? مگا وات آمپر می باشد.



تحلیل استفاده از لامپ های کم مصرف:



با توجه به قدرت اتصال کوتاه ، راکتانس معادل شبکه ???/? اهم و نتیجتا اندوکتانس معادل برابر یک دهم میلی هانری بدست می آید.



محاسبات لازم جهت بدست آوردن ضریب کل اعوجاج ولتاژ شینه مصرف کننده نیاز به حل معادلات مداری در فرم زمانی دارد.


یک مقاله فارسی در این زمینه:
دانلود





تاریخ : چهارشنبه 90/4/29 | 4:0 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

در اینترنت جهان طی همکاری با ناسا در تلاش است پروتکل اینترنتی استانداردی را ارائه کند که از توانایی پوشش انتقال داده ها در فضای میان سیاره ای برخوردار باشد.

زمانی که انسان بتواند برای اولین بار قدم بر خاک مریخ بگذارد، ساکنان زمین انتظار دارند بتوانند هر لحظه از این ماموریت را به صورت مستقیم و تصویری مشاهده کنند. در آن زمان از نظر انسانها هر ذره ای از مریخ در هوا باید دیده شود، صدای چکمه فضانوردان در حالی که خاک مریخ را زیر پا له می کنند، باید شنیده شود تا ساکنان زمین بتوانند اولین قدمهایی که برای اکتشاف سیاره سرخ برداشته شده است را با تمام وجود احساس کنند.

اما در صورتی که زیرساختارهای امروزی شبکه اعماق فضا یا DSN که تنها سه آنتن رادیویی در آمریکا، اسپانیا و استرالیا دارد، حتی توان ارسال تصاویر ویدیویی را نیز نداشته باشد، چه رخ خواهد داد؟

"وینت سرف" پدر اینترنت جهان و سخنگوی همیشگی شرکت گوگل در زمینه اینترنت در روز سه شنبه در کنفرانس Interlop 2011 برتری هایی را درباره آینده اینترنت جهان عنوان کرد اما سخنان وی تنها به اینترنت زمین محدود نشدند.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگارانی که درباره اینترنت بین سیاره ای از وی سوالاتی پرسیدند گفت ما به پروتکلهایی نیاز داریم که بتوانند فواصل بین سیاره ای را نیز پوشش دهند زیرا پروتکل کنونی اینترنت از چنین توانایی برخوردار نیست.

سرف که طی سالهای اخیر با لابراتوار JPL ناسا همکاری بسیار نزدیکی داشته تا بتواند سیستمی که شاید بتواند روزی برای توسعه دادن اینترنت به فضای میان سیاره ای به کار گرفته شود را مورد آزمایش قرار دهد، در تلاش برای یافتن پروتکل استاندارد اینترنتی است که بتواند هر ماهواره، کاوشگر، فضانورد و نقلیه فرود بر روی سیاره ها را تحت پوشش خود قرار دهد. در این صورت وبلاگ نویسی مریخ نوردان از روی خاک مریخ ایده چندان غیر ممکنی نخواهد بود.

بر اساس گزارش دیسکاوری، خلق سیستم قابل اطمینانی برای انتقال داده ها در سرتاسر سامانه خورشیدی می تواند برای برقراری ارتباط با ناوگانها و یا ماموریتهای روباتیک انسانها نیز فواید آشکاری داشته باشد.






تاریخ : پنج شنبه 90/4/2 | 10:19 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

مسئول کیست .اری خود هستم که اجازه دادم شیطنت عشق مرا کور کند هرچند پشیمان نیستم اگر عشق گناه است؟ پس طاعت چیست ؟ من چه بگویم نیازی به تبرئه خود نمیبینم من هیچ پناهگاهی ندارم تو میتوانی تصور کنی درد چنین سکوتی چیست؟؟؟؟؟؟؟؟

عشق من جوششی .... بود که به پایان نرسید عشق مرا چه نکرد متهم به خیانت به ...؟؟؟.من میپذیرم ولی عشق متهم نمیشناسد هیچ چیز را

چنان در عمق روح لطیف من نفوذ کرده بودی که من غرق سرودن ترانه های عاشقانه در ستایش معبودی که خود خبر نداشت گشتم من در عمق چشمان تو چیزی را دیدم که روح سرگردانم را ارامش می داد من شب را به این امید به فردایش می رساندم که باز بینم تورا . سالها امدند ورفتند پنهانش داشتم دلم طاقت انتظار نداشت همواره همچون کودکی که مادرش را گم کرده بود در پی تو بودم هموار بیم ان داشتم طغیان روحم تن بی رمقم را ویران کند و رازهای مرا اشکار نماید همیشه دوست داشتن تو را مانند پاره ا ی از اتش در دست خود پنهان نموده بود م وگاهی از این دست به ان دست می دادم که اتش دوست داشتن راز مرا اشکار نکند

خیلی سخت بود در چشمانت نگاه کنم و این حرفها را بزنم اینها همه رویای درون من بود که یک دفعه بیرون ریخت رویایی که گویا تو کوچکترین اطلاعی از ان نداشتی من متاسفم تورا درگیر رویای خویش کردم.در این شب هرچه می نوسم گویا دلیلی بر ان نیست .نباید خود را در دریایی می افکندم که ساحلش نا پدید.. خواسته های من بالا بود راستی من چه دیوانه ام با چه رویایی.. .?????






تاریخ : پنج شنبه 90/2/29 | 7:36 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

جلوگیری از بیماری ها با چای سبز

در صورتی که برگ تازه‌ی چای را به سرعت خشک کنند، چای سبز به ‌دست می ‌آید. در این شرایط اجازه‌ی تخمیر به چای داده نمی ‌شود.
تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن مرتب چای سبز می تواند در پیشگیری از بیماری های مختلف نقش موثری داشته باشد. ولی با این همه در مصرف این ماده غذایی هم مانند سایر مواد غذاییجلوگیری از بیماری ها با چای سبز باید حد اعتدال را رعایت کرد، زیرا چای سبز نیز حاوی کافئین است و مصرف زیاد آن بدخلقی، بی خوابی، تپش قلب ، سرگیجه، حالت تهوع، اسهال، سردرد و بی اشتهایی ایجاد می کند.
 
جلوگیری از سرطان
بسیاری از اثرات ضد سرطانی چای سبز به دلیل وجود ترکیبی موسوم به EGCG (اپی گالو کاتچین گالات) در آن است که عمده‌ترین ترکیب پلی فنلی چای سبز به ‌شمار می‌رود. چای سبز به سبب داشتن آنتی اکسیدانی که 100 برابر ویتامین C و 25 برابر ویتامین E موثر است، به کاهش ابتلا به سرطان کمک می کند (ویتامین C و E به عنوان دو آنتی اکسیدان مهم مطرح هستند).
لیمو ترش خاصیت آنتی اکسیدانی چای سبز را تا پنج برابر افزایش می دهد.
نتایج تحقیقات اخیر حاکی از آن است که نوشیدن چای سبز، سرعت بهبود بیماران سرطانی را بعد از روش‌هایی مثل اشعه و یا شیمی‌درمانی افزایش می‌دهد.


سرطان معده
مردانی که در روز 7 فنجان و یا بیشتر چای سبز مصرف می‌کنند، احتمال ابتلای آنها به سرطان معده 31 کمتر از سایر افراد خواهد بود. چای سبز پس از مصرف، در سلول‌های معده تجمع یافته و بدین ترتیب موجب افزایش غلظت عوامل جلوگیری کننده از رشد سلول‌ها شده و به دنبال آن مرگ سلولی در سلول‌های سرطانی معده را سبب خواهد شد.


سرطان ریه
کاتشین موجود در چای سبز از رشد سلول‌های پیش‌سرطانی در ریه جلوگیری می‌کند. مطالعات نشان داد که چای سبز اثرات سیگار کشیدن را کاهش می‌دهد.


سرطان پوست
آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز، سلول های پوست را در مقابل آسیب های رادیکال های آزاد که باعث ایجاد سرطان و افتادگی و چروک خوردن پوست به ویژه پوست صورت می شوند، محافظت می کنند.
همچنین چای سبز در پیشگیری از سرطان تخمدان و درمان سرطان خون مؤثر است.
 
جلوگیری از بیماری های قلبی
کاتشین‌های موجود در چای سبز باعث کاهش کلسترول خون می شوند. چای سبز باعث کاهش میزان کلسترول بد و افزایش میزان کلسترول خوب می شود. حتی پس از سکته قلبی نیز نوشیدن چای سبز باعث ترمیم سلول های آسیب دیده ی رگ ها و قلب شده و روند ترمیم سلول ها را تسریع می کند. همچنین چای سبز چسبندگی پلاکت‌های خونی را کاهش داده و در نتیجه در جلوگیری از تشکیل لخته‌های خونی مؤثر است.
نوشیدن روزانه حداقل 3 فنجان چای سبز به بیماران قلبی توصیه می شود.
 
جلوگیری از دیابت
چای سبز در کنترل میزان قند خون موثر است. چای سبز مانع از ذخیره شدن گلوکز (قند خون) در سلول های چربی می شود. به این ترتیب می توان با نوشیدن چای سبز، کنترل میزان مصرف کربوهیدرات ها (قندها) و ورزش مداوم، بیماری دیابت را کنترل کرد.
 
جلوگیری از مسمومیت های غذایی
عصاره برگ چای سبز از رشد باکتری های گوناگونی که موجب بیماری اسهال می‌شوند جلوگیری می‌کند. کاتشین‌های موجود در چای سبز عوامل استریل کننده بسیار قوی هستند که می‌توانند از مسمومیت‌های غذایی جلوگیری کنند.
 
جلوگیری از افزایش فشار خون
می دانیم که یکی از مهم ترین علل بروز فشار خون بالا، تغییر در ساختار دیواره سرخرگ ها است. چای سبز با کنترل عملکرد و محافظت از ساختار دیواره رگ ها، مانع از بروز فشار خون بالا می شود.
 
جلوگیری از آلزایمر
چای سبز فعالیت سلول های مغز به ویژه بخش های مربوط به حافظه را تقویت و تحریک می کند. از طرفی چای سبز باعث کاهش میزان «استیل کولین» در سلول های مغز می شود که با این کار مانع از تخریب سلول های مغز و بروز بیماری آلزایمر می گردد.
 
جلوگیری از پارکینسون
آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز مانع از تخریب سلول های مغز، که عامل اصلی بروز بیماری پارکینسون است، می شوند؛ به عبارتی آنتی اکسیدان های چای سبز با به تعویق انداختن قرارگیری سلول های مغز در مرحله پیری و فرسودگی، مانع از ابتلا به پارکینسون می شوند.
 
جلوگیری از ورم مفاصل
پژوهشگران چای سبز را به عنوان دارویی برای کاهش خطر ابتلا به ورم مفاصل ناشی از روماتیسم معرفی می کنند. این تاثیر با توقف فعالیت آنزیم های تخریب کننده و تحلیل برنده غضروف مفاصل ایجاد می شود.
 
جلوگیری از تورم و عفونت گوش
نوشیدن چای سبز نه تنها گوش را در برابر عفونت و تورم محافظت می کند، بلکه در صورت بروز این مشکل، نم دار کردن پارچه ای تمیز با چای سبز و سپس تمیز کردن گوش با آن می تواند تا حدی از تورم و عفونت بکاهد.
 
جلوگیری از تبخال
تبخال مشکلی است که عامل ویروسی دارد، اما با چای سبز می توان بهبود آن را تسریع کرد. به این ترتیب که اگر محل مورد نظر را با چای سبز مرطوب کرده و صبر کنیم تا خشک شود و این عمل را سه بار در روز تکرار کنیم، روند بهبودی و رفع محل زخم، تسریع می شود.
 
سلامت دهان و دندان
چای سبز برای رفع بوی بد دهان نیز موثر است و از رشد باکتری‌هایی که باعث ایجاد این بوی بد می‌شوند جلوگیری می‌کند. چای سبز، همچنین دارای مقداری فلوراید است که از خراب شدن مینای دندان جلوگیری می‌کند.






تاریخ : سه شنبه 89/12/17 | 6:8 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()


دو تیم تهرانی استقلال و پرسپولیس تا به حال 68 بار رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند که 46 بازی دو تیم در چارچوب لیگ، 2 بازی در جام حذفی، 14 بازی در جام باشگاههای تهران، یک بازی در انتخابی جام باشگاههای آسیا، یک بازی در جام اتحاد تهران و 4 بازی دوستانه بوده است.

حاصل این نبردها  20 برد استقلال، 17 برد پرسپولیس و 31 بازی مساوی. 65 گل زده پرسپولیس و 68 گل زده برای استقلال را در پی داشته است.



 نتایج کامل 68 دربی گذشته پایتخت به شرح زیر است:

1- شانزدهم فروردین سال 1347
* پرسپولیس صفر - استقلال صفر
ادامه مطلب...




تاریخ : جمعه 89/7/23 | 1:30 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 
سیاستمدار: کسی است که می تواند به شما بگوید به جهنم بروید منتها به نحوی که شما برای این سفر لحظه شماری کنید.




مشاور: کسی است که ساعت شما را از دستتان باز می کند و بعد به شما می گوید ساعت چند است.




حسابدار: کسی است که قیمت هر چیز را می داند ولی ارزش هیچ چیز را نمی داند.




بانکدار: کسی است هنگامی که هوا آفتابی است چترش را به شما قرض می دهد و درست تا باران شروع می شود آن را می خواهد.




اقتصاددان: کسی است که فردا خواهد فهمید چرا چیزهایی که دیروز پیش بینی کرده بود امروز اتفاق نیفتاد.




روزنامه نگار: کسی است که %50 از وقتش به نگفتن چیزهایی که می داند می گذرد و %50 بقیه وقتش به صحبت کردن در مورد چیزهایی که نمی داند.




ریاضیدان: مرد کوری است که در یک اتاق تاریک بدنبال گربه سیاهیه می گردد که آنجا نیست.




هنرمند مدرن: کسی است که رنگ را بر روی بوم می پاشد و با پارچه ای آن را بهم می زند و سپس پارچه را می فروشد.




فیلسوف: کسی است که برای عده ای که خوابند حرف می زند.




روانشناس: کسی است که از شما پول می گیرد تا سوالاتی را بپرسد که همسرتان مجانی از شما می پرسد.




جامعه شناس: کسی است که وقتی ماشین خوشگلی از خیابان رد می شود و همه مردم به آن نگاه می کنند، او به مردم نگاه می کند.




برنامه نویس: کسی است که مشکلی که از وجودش بی خبر بودید را به روشی که نمی فهمید حل می کند.






تاریخ : پنج شنبه 89/7/22 | 6:8 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

کتاب مرجع و لیست کلیه شرکت ها به همراه آدرس و تلفن با قابلیت جستجو

 

دریافت فایل






تاریخ : یکشنبه 89/7/18 | 11:37 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.