سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راههای حفاظت از رمز عبور در اینترنت


قصد داریم یک ترفند جالب و در عین حال ساده را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید پسورد یاهو مسنجر و همین طور سایر رمزهای عبور خود را از دست هکرها در امان بدارید. با این ترفند کار بسیاری از تروجان ها و برنامه های جاسوسی صفحه کلید را دچار اختلال خواهید کرد.

در الگوریتم بسیاری از نرم افزارهای جاسوسی صفحه کلید (‌KeyLoger) و تروجان ها، کلید Space در انتهای پسورد در نظر گرفته نشده است.
از همین طریق میتوان این ترفند را صورت داد:
کافی است  در پسوردی که برای خود ایجاد میکنید در پایان آن یک Space بزنید و یک فاصله ایجاد کنید. به همین راحت کار بسیاری از نرم افزارهای دشمن را دچار اختلال کرده اید.
دقت کنید از این به بعد باید هنگام وارد کردن پسورد، Space را هم در پایان پسورد بزنید.
به عنوان مثال برای رمز عبور chaparsoft کافی است آن را به صورت [chaparsoft[space ثبت کنیم.
هنگامی که پسورد شما هک میشود دیگر Space برای هکر نشان داده نمیشود و او پسورد را به همان شکل chaparsoft میبیند و در نتیجه در ربودن پسورد شما ناکام میماند.
البته دقت کنید این موضوع همواره 100% نیست و این روش نسبی ای جهت بالا بردن امنیت است.

 

 

 






تاریخ : دوشنبه 90/9/21 | 6:50 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

ویروس یابی اتوماتیک فایل‏ها پس از دانلود در نرم افزار IDM


نرم افزار Internet Download Manager را می‏توان یکی از قدرتمندترین و محبوب‏ترین نرم افزارهای مدیریت دانلود دانست. IDM توانمندی‏ها و قابلیت‏های متنوعی دارد، اما یکی از قابلیت ‏هایی که اکثر کاربران از آن بی‏ خبرند و از آن استفاده نمی‏کنند امکان ویروس‏ یابی اتوماتیک فایل‏ها پس از دانلود توسط آنتی‏ ویروس نصب شده بر روی ویندوز است. به این صورت که با فعال‏سازی این قابلیت، در صورتی که بر روی ویندوز خود آنتی‏ ویروس نصب کرده باشید، فایل‏هایی که توسط IDM دانلود می‏شوند بلافاصله پس از دانلود به طور خودکار توسط آنت‏ی ویروس مربوطه چک می‏شوند تا مبادا ویروسی باشند. این ترفند تا حد زیادی، امنیت سیستم شما را در اینترنت بهبود می‏بخشد.

بدین منظور:
ابتدا نرم افزار Internet Download Manager را باز کنید.
سپس از منوی Downloads بر روی Options کلیک کنید.
حالا در پنجره Internet Download Manager Configuration به تب Downloads بروید.
اکنون در قسمت Virus Checking بر روی دکمه Browse کلیک کنید.
حال  شما می‏بایست فایل اجرایی exe آنتی‏ ویروس خود را در پنجره باز شده انتخاب نمایید.
به عنوان مثال اگر آنتی ویروس نصب شده بر روی سیستم Kaspersky Internet Security 2009 باشد بایستی به مسیر Program Files/Kaspersky Lab/Kaspersky Internet Security 2009 رفته و فایل avp.exe را انتخاب نمایید.
پس از انتخاب فایل بر روی دکمه Open کلیک کنید.
در نهایت پنجره را OK نمایید تا این قابلیت فعال گردد.

برای غیرفعال‏سازی این قابلیت کافی است در پنجره یاد شده، مسیر درج شده در قسمت Virus scanner program را حذف نمایید.






تاریخ : دوشنبه 90/9/21 | 6:47 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

شبکه های Wireless یا بی‌سیم مدت زمانی است که در کشور ما روند رو به رشدی داشته است. در حال حاضر در دانشگاه ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری و اماکنی نظیر آنها دسترسی به اینترنت از طریق شبکه Wireless امکان پذیر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر ایجاد به یک شبکه بی‌سیم برای همه امکان پذیر است بنابراین استفاده از آن برای مجرمان و خلافکاران نیز مجاز می‌باشد! پس شما به عنوان یک کاربر در این زمان نبایستی ایمنی سیستم خود را فراموش کنید. یکی از ترفندهای هکرها این است که یک سرور دروغین ایجاد کرده و باعث میشوند شما به جای اتصال به سرور اصلی شبکه ناآگاهانه به کامپیوتر هکر که نقش سرور را ایفا میکند متصل شوید! به همین سادگی خودتان باعث شده اید هکر بتواند به سادگی به کامپیوتر یا لپتاپ شما نفوذ کرده و سوء استفاده نماید. برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟ در این ترفند به معرفی اقدامات احتیاطی به هنگام اتصال به شبکه Wireless میپردازیم.

هیچگاه ناآگاهانه آن‌لاین نشوید:
اگر نیازی به اینترنت ندارید، اتصال Wi-fi دستگاه خود را قطع نمایید و علاوه بر آن همواره قابلیت اتصال اتوماتیک به شبکه ها در سیستم خود غیر فعال کنید. این کار عمر باتری را نیز بیشتر می‌کند.

از شبکه مناسب و درست استفاده کنید:
وقتی به شبکه بی‌سیم وصل می‌شوید، ویندوز SSIDهای (Service set Identifiers) تمام شبکه‌های این مجموعه و محدوده را به شما نشان می‌دهد.
همچنین اطمینان حاصل کنید که به شبکه درست وصل شده‌اید، برای اینکار کافی است از متصدی مربوطه در محل نام صحیح کانکشن اصلی شبکه را پرس و جو نمایید. در صورت مشاهده کانکشن های مشکوک حتماً مراتب را به مسئولان گزارش دهید.

به اشتراک گذاری پرینتر و فایل خود را قطع نمایید:
این کار را حتماً صورت دهید ؛
در ویندوز XP، از منوی Start وارد My Network Places شوید. در پنجره Network Connections بر روی شبکه راست کلیک کرده






تاریخ : دوشنبه 90/9/21 | 6:47 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

آموزش مخفی کردن IP در برابر هکرها


در صورتی که تنها سررشته ای از هک و امنیت را داشته باشید میدانید که بسیاری از هکرها برای نفوذ به سیستم قربانی از IP او استفاده میکنند. با استفاده از این ترفند میتوانید کاری کنید که IP شما برای همیشه دور از دسترس این افراد باشد و به نوعی به طور کامل IP خودتان رو از دسترس دیگران مخفی نگه دارید.

برای این کار:
1- ابتدا از منوی Start به Run رفته و در محیط Run عبارت MMC را تایپ نمایید.
2- در محیط جدید ، از منوی File به قسمت Add/Remove Snap-in بروید.
3- در پنجره باز شده بر روی دکمه Add کلیک کنید.
4- در پنجره جدید ، بر روی IP Security Policy Management کلیک کرده و دکمه Add را بزنید.
5- سپس Finish را زده و خارج شوید.
6- در پنجره قبلی بر روی Ok کلیک کنید.
7- حال در همان محیط اولیه هستید. در حال حاضر آیکون کناری عبارت IP Security Policy Management زرد رنگ است. اکنون میبایست یکبار بر روی آن کلیک کنید تا رنگ آن به سبز تغییر پیدا کند.
8- در پایان از منوی File به Exit رفته و با انتخاب Yes این عملیات را ذخیره کنید.






تاریخ : دوشنبه 90/9/21 | 6:44 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

همانطور که اطلاع دارید جدیدأ هک شدن وبلاگها توسط هکر ها رایج شده است. به طوری که هر هکر یا گروه هکری کار هک خود را با هک وبلاگ ها آغاز میکند. میتوان گفت وبلاگ نیز یک سایت رایگان است اما امنیت این وبلاگها بر عهده کیست؟ میتوان به اطمینان گفت 99% امنیت وبلاگها در دست صاحبان وبلاگ است. در صورتی که مدیریت یک وبلاگ را بر عهده دارید حتماً این مطلب را بخوانید زیرا ترفندهایی بسیار مفید پیرامون جلوگیری از هک شدن وبلاگتان به شما معرفی کرده ایم.

هکرها چگونه وبلاگهای ما رو هک میکنند؟
1- هک کردن ایمیل صاحب وبلاگ:
به طوری که هکر ایمیل صاحب وبلاگ را هک کرده بعد برای ورود به وبلاگ به قسمت فراموش کردن پسورد وبلاگ میرود. در این قسمت باید ایمیل صاحب وبلاگ زده نوشته شده  تا پسورد وبلاگ به این ایمیل انتقال پیدا کند.پس هکر با در دست داشتن نام وبلاگ و داشتن پسورد ایمیل شما میتواند خیلی راحت به وبلاگتان دسترسی پیدا کند.
2- ایمیل جعلی:
حیله دیگر هکر ها فرستادن ایمیل جعلی برای صاحبان وبلاگ است.به گونه ای که به طور دروغ خودشان را صاحب ارائه دهنده سرویس وبلاگشان معرفی میکنند و میخواهند از آنها که پسورد خود را برای آنها ایمیل کنید.
3- استفاده از صفحه های تقلبی:
بعضی مواقع به شما آدرسهای نا آشنا پیشنهاد میشود.بعد از باز کردن این آدرس ها صفحه ای شبیه صفحه لاگین (صفحه ورودی به وبلاگ شما که یوزر نیم و پسورد را میخواهد) باز میشود. ولی آیا هر صفحه شبیه به آن صفحه لاگین ما باید مشخصاتمان را وارد نماییم? خیر. زیرا امکان دارد این مشخصات ما برای افراد غیر معتمد فرستاده شود.
4- استفاده از باگها:
گاهی اوقات سرویس دهنده های وبلاگ نمیتوانند آن طور که باید امنیتشان را تامین کنند برای همین با پیدا شدن چند باگ (حفره امنیتی) راه هک کردن را برای هکر ها را باز میکنند. ولی این امر خیلی کم دیده میشود و میتوان گفت امکان چنین اتفاقی خیلی به ندرت دیده میشود. با این حال سعی کنید همواره از یک سرویس دهنده معروف استفاده کنید.

راههای جلوگیری از هک شدن وبلاگ:
1- در مرحله اول سعی کنید وبلاگ خود را از یک سرویس دهنده مطمئن و مناسب انتخاب نمایید.
2- در نگه داشتن ایمیل خود  توجه داشته باشید.
3- این را بدانید هرگز و تحت هیچ شرایطی صاحبان سرویس دهنده از شما پسورد وبلاگتان را نمیخواهند.
4- همیشه سعی کنید همه موارد صفحه لاگین (نوار آدرس و...) را کاملأ چک کرده و بعد نام کاربری و رمزعبور خودتان را وارد نمایید.
5- سعی کنید از یک پسورد مناسب استفاده کنید.
6- سعی کنید همیشه در پر کردن لیست اسم نویسی برای وبلاگ ایمیل با آی دی که در مسنجر از آن استفاده می نمایید تفاوت داشته باشد.
با استفاده و مد نظر گرفتن موارد بالا درصد هک شدن وبلاگ خود را تا حد ز






تاریخ : دوشنبه 90/9/21 | 6:42 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

انتخاب یک کلمه عبور خوب و قوی چقدر مشکل است؟ بیش‌تر مردم اعتقاد دارند که انتخاب یک کلمه عبور خوب ساده است. اما در حقیقت اغلب مردم معمولا کلمات عبور ضعیفی انتخاب می‌کنند.

انتخاب یک کلمه عبور مناسب در حقیقت مصالحه ای بین انتخاب چیزی است که به سختی حدس زده می‌شود و چیزی که به راحتی به خاطر سپرده می‌شود. برای مثال ممکن است @G7x.m^l یک کلمه عبور خوب باشد، در حالی که هیچکس نمی‌تواند آن را به راحتی به خاطر بسپارد. برعکس، به خاطر سپردن نام شما برای شما کار بسیار بسیار ساده‌ای است و در مقابل حدس زدن آن نیز برای هکرها کار ساده‌ای خواهد بود.

ادامه مطلب...




تاریخ : جمعه 90/9/18 | 1:10 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
       

.: Weblog Themes By BlackSkin :.