سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

پروژه های بزرگ، هدر دادن پول و وقت زیاد
پروژه های بزرگ، هدر دادن پول و وقت زیاد
ترجمه و نوشته:مهندس کیوان بنی هاشمی

هر سال پنتاگون و ناسا بخش قابل ملاحظه ای از بودجه مخصوص خود را اصطلاحاً از بین برده و آن را صرف امور تحقیقاتی می کنند که هیچ گونه نتیجه ای در بر ندارد.در سال گذشته میزان اتلاف بودجه در طرح های مختلف به 26 درصد کل بودجه رسیده که این روند رو به افزایش است.اما یکی از مشاوران ادعا می کند اگر پیمانکاران، سیاستمداران و مقامات رسمی از گذشته ها عبرت بگیرند، می توان این روند را تغییر داد.

زنجیره پیمانکاران نباید گسترده شود

همواره رسم بر این بوده که پیمانکاران بزرگ وابستگی زیادی به پیمانکاران فرعی و کوچک تربرای ساخت قطعات مهم و حیاتی داشته اند.به طوری که درسال های اخیرپیمانکاران اصلی بخش عمده کاررا به عهده پیمانکاران کوچک ترسپرده و آنها را وادارد کرده اند که از تکنولوژی های پیشرفته تر در کار خود استفاده کنند.این کار دارای مزایای زیادی است، ولی هر چه زنجیره تأمین گسترده تر شود، امکان بروز خطا از یک تأمین کننده افزایش پیدا می کند و یا ممکن است تأخیر به وجود آید و یا یک اشتباه که از ناحیه یک تأمین کننده بروز می کند، امکان دارد تمامی پروژه ها را از بین ببرد.راه حل این است که کمپانی های بزرگ توجه بیشتری به تأمین کنندگان کوچک داشته و یک زنجیره تأمین بسیار با ارزش ایجاد کنند تا کار به نحو احسن انجام پذیرد.

وسیله نقلیه جنگنده نظامی:هزینه 13 میلیارد دلار

وسیله نقلیه جنگنده نظامی که اختصاراً EFV نامیده می شود، یک خودروی نظامی دو زیست بوده که می تواند از کشتی به دریا وارد شده و سپس روی خشکی حرکت کند.
طرح آن را در مراحل تکمیلی تغییر پیدا کرد ولی شرکت جنرال داینامیکز از ارائه نقشه های جدید به پیمانکاران زیر مجموعه خود خودداری کرد.
نتیجه(که چندان هم دورازانتظار نبود)این بود که قطعات گران قیمت سفارشی قابل اتصال به یکدیگر نبودند و بعد از گذشت ده سال وسیله نقلیه ای دریافت شد که در هر 4/5 ساعت یک بار، از کار می افتاد و بعضی اوقات نیز در حرکت درون آب از تعادل لازم برخوردار نبود.

پیمانکاران بزرگ و مسئله هزینه و زمان مناقصات

بعضی از پیمانکاران بزرگ که فعالیت آنها در زمینه صنعت هوافضا بوده، برای برنده شدن در یک مناقصه، جدول زمانی بسیار خوشبینانه و یا هزینه های بسیار پایینی را اعلام می کنند و به دنبال آن هنگامی که نمی توانند در زمان تعیین شده موضوع قرار داد را تحویل دهند، باعث افزایش هزینه ها شده و این عمل باعث می گردد که کنگره بخشی از بودجه در نظر گرفته شده برای آن پروژه را قطع کند که این عمل هزینه هر آیتم را به نحو غیرقابل باوری افزایش می دهد.علاوه بر این بودجه از برنامه های در حال انجام (که بسیار هم سازنده هستند)تغییر مسیر پیدا کرده و به طرف طرح هایی می رود که معمولاً سرانجامی ندارد و این تأثیر منفی دوگانه ای دارد که بارزترین نتایج آن تأخیر و پایین آمدن بهره وری است.

هواپیمای جنگنده رپتور(Reptor):هزینه 65 میلیارد دلار

دو کمپانی لاکهید مارتین و بوئینگ در قالب یک تیم درصدد برآمدند یک هواپیمای نظامی را تولید کنند و این درحالی بود که فقط نیمی از تجهیزات اصلی مورد نیاز برای تولید را در اختیار داشتند.بخشی از بدنه اصلی جت در زمانی که مراحل نصب را طی می کرد، دچار ترک خوردگی شد و این امر باعث گردید مجموعه کار وعملیات تعمیر تا 30 درصد به تعویق بیفتد که افزایش هزینه را نیز در برداشت.
افزایش هزینه ها یکی ازدلایلی بود که نیروی هوایی تصمیم گرفت اقدام به خریداری جنگنده F-22 بنماید که نتیجه آن افزایش هزینه هر فروند از این هواپیمای جدید و رسیدن به رقم باورنکردنی 140 میلیون دلار بود.

مقامات رسمی و مهندسین، تجربه مواجهه با شرایط بحرانی را ندارند

سازمان هوافضای ایالات متحده(ناسا)این روزها طرح ساخت چندین سفینه فضایی را در دست دارد ولی مقامات ناسا حاضر نیستند از تجربیات ارزنده مهندسین جوان که ممکن است باعث جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه شود، استفاده کنند.در مأموریت های جدید و مدرن می بایست از تکنولوژی جدید استفاده شود و از آنجایی که افراد بی تجربه ممکن است فقط روی قول و قرارها تکیه کنند و نه روی ریسک ها و خطرات، لذا بروز مشکل تقریباً اجتناب ناپذیر است.همین وضعیت در مورد صنایع دفاعی وجود دارد، جایی که پیمانکاران کار کمتر با هزینه بیشتر تولید می کنند.

آزمایشگاه علمی مریخ:هزینه 2/2 میلیارد دلار

آزمایشگاه علمی مریخ که درحال حاضر مراحل ساخت را طی می کند، بزرگ ترین روزی است که تاکنون برای انجام امور اکتشاف در یک سیاره دیگر ساخته شده و در آن از نیروی هسته ای و انرژی هسته ای استفاده شده است.مهندسین طی سال ها تحقیق و توسعه، اقدام به ساخت جعبه دنده های بسیار پیشرفته ای نموده اند که در بدو امر برنامه ریزی شده بود و با این کار یک واکنش زنجیره ای را برای طراحی مجدد قطعات متحرک آغاز نمودند.تأخیر ناشی در این عمل باعث گردید که تاریخ اتمام آن به سال 2011 موکول گردد و مقامات رسمی ناسا اعلام کردند درمورد ساخت رُور جدید تخمین ها و پیش بینی ها بسیار اشتباه بوده است.
منبع:نوآور شماره






تاریخ : شنبه 91/2/2 | 7:0 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

10ایده ساخت هواپیمای عجیب و غریب

نویسنده: محمد حسین جهان پناه

 
پرواز برفراز آشیانه خیال
تاریخ هوانوردی جهان به جز رویه روشنفکرانه ای که امروز شاهدش هستیم چهره عجیب و غریب دیگری هم دارد که با کمی جست و جو خیلی ساده می شود ید طولایش را در ساختن ایده های نوظهور پیدا کرد. ایده هایی که اکثرا هم کاربردی عملی نداشتند یا حداقل شانس اش را پیدا نکردند. در این گزارش سراغ چندتایی از همین ایده های نامتعارف رفتیم که البته با کمی جست و جو در میان کلماتی مانند؛ کانسپت یا عجیب نمونه های به مراتب بیشتری می شود پیدا کرد.

آخرین سامورایی

اوایل1944درست وقتی که امپراتوری ژاپن تازه در ابتدای سراشیبی شکست تاب می خورد دفتر طراحی هواپیمای کیوشو هیکوکی طرح مبتکرانه ای موسوم به J7W«شین د ن» برای یک جنگنده کوچک سبک و شدیدا چابک با ظاهری نامتعارف به منظور مقابله با بمب افکن های آمریکایی اراده کرد که هیچ شباهتی به جنگنده های آن زمان و حتی امروزی نداشت. جنگنده فوق، هواپیمایی بود مجهز به پیش بال و بدون دم با موتور ملخی قدرتمندی که در عقب بدنه جای می گرفت و قرار بود در آینده با نمونه جت جایگزین شود. ابعاد کوچک بدنه و شیوه قرارگیری خاص موتور به جنگنده مانور پذیری بالایی می داد تا جایی که نمایش پرواز هواپیما در زمان خود بسیاری از ناظران را تحت تاثیر قرار داد و این باور وجود داشت که در صورت تکمیل خواهد توانست از پس تمام انواع جنگنده و بمب افکن های متفقین بربیاید با این حال این جنگنده هیچگاه به جنگ نرسید چون حتی پیش از پرواز دومین پیش نمونه ژاپن صلح را پذیرفته بود.

از جنس خیال

ناسا تقریبا در آزمایش ایده های عجیب و غریب صاحب شهرتی تمام عیار است یکی از نامتعارف ترین این ایده ها هم، طرح نوظهور AD-1بود که ناسا سفارش ساختش را در1978به صنایع ایمز ارسال کرد . هواپیمایی فوق العاده سبک با بالی تمام متحرک که در حین پرواز برحسب نیاز می توانست تا 60درجه حول محور مرکزی هواپیما بچرخد. استفاده از این شیوه منحصر به فرد افزایش قابل توجه کارایی هواپیما در سرعت های مختلف را به همراه داشت همچنین به کاهش مصرف سوخت و آلودگی صوتی ناشی از موتورهای جت هنگام پرواز یا فرود هم کمک شایاتی می کرد با این حال هواپیما هنگام اوج گیری شدید در زوایای تند کنترل پذیری مناسبی نداشت در نهایت طرح کلی هواپیما خودش به تنهایی آن قدر عجیب و خیالی بود که باعث شود بعد از پایان این برنامه کسی به فکر مجدد آن نیفتد.

عقاب ماهیگیر

F2Y Sea Dartتنها جنگنده جت آب نشین دنیاست و طراحی اش هم به اواخر دهه 40باز می گردد زمانی که تصور می شد پراندن جت های فراصوت از روی ناوهای هواپیما بر پیش از حد پیچیده خواهد بود. در آن زمان شرکت کانویر آمریکا جنگنده بال دلتایی را طراحی کرد که می توانست در عین پرواز با سرعت 1300کیلومتر بر ساعت، با استفاده از اسکی هایش روی آب فرود بیاید یا برخیزد. البته ایده کلی خیلی فراتر از اینها می رفت، طرح اصلی در حقیقت شامل ساخت زیر دریایی های هواپیما بری بود که هر کدام، توانایی حمل تا سه جنگنده سی دارت را داشتید و به این ترتیب می توانستند جنگنده های همراهشان را از هر کجای اقیانوس که عشقشان می کشد پرواز دهند اما با بروز مشکلات جدی در زمینه کنترل پذیری هواپیما روی آب و از آن مهم تر آشتی ناوهای هواپیما بر با جت های فراصوت خود به خود تکمیل این جنگنده را متوقف کرد.

رویای ایتالیایی

تصور کنید 90سال پیش یک کمپانی هواپیماسازی ایتالیایی به سرش زده بود چیزی در حدود جمبوجت های غول آسای امروزی بسازد البته برای حمل تنها100مسافر که اگر تکمیل می شد، می توانست برای خودش تایتانیک تمام عیاری باشد. در1920یعنی همان دورانی که هنوز کشتی های هوایی برای خودشان برو بیایی داشتند شرکت ایتالیایی مارکونی با اعتماد به نفس کامل تصمیم گرفت بختش را روی ساخت بزرگ ترین هواپیمایی که تا آن زمان ساخته شده بود برای مسافرت روی اقیانوس آزمایش کند. حاصل این تلاش هواپیمای عجیب الخلقه آب نشینی بود با 9بال بدون دم عمودی که از هشت موتور400اسب بخار نیرو می گرفت و تنها مساحت بال هایش دو برابر بزرگ تر از یک بمب افکن غول آسای B52امروزی می شد. تنها پیش نمونه این غول چوبی در1921پرواز کرد البته اگر بلند شدن18متری از روی آب و با شیرجه برگشتن را بشود، پرواز نامید.

سایه گمنام

دی 21یکی از اولین پهپادهای بدون سرنشین دنیاست که به صورت کاملا محرمانه به سفارش سازمان سیا(CIA)در اواخر دهه شصت میلادی ساخته شد. در آن دوران در حالی که هنوز خبر آنچنانی از ماهواره های جاسوسی نبود، سلسله عملیات های شناسایی هوایی بر فراز شوروی یکی از مهم ترین برنامه های جاری نظامی بلوک غرب به شمار می رفت اما رفته رفته با پیشرفت سیستم دفاع هوایی شوروی این موضوع مشکل تر می شد تا جایی که با سرنگونی یکی از هواپیماهای بلند پروازU2ریسک چنین عملیات هایی به اوج خودش رسید در این شرایط در حالی که شرکت مکدانل داگلاس در مراحل پایانی طراحی هواپیمای شناسایی ای 12(نسخه اولیه پرنده سیاهSR-71با سرعت سه برابر صوت)برای سازمان سیا به سر می برد پیشنهاد ساخت پهپادی دور برد براساس تکنولوژی مشابه هواپیمای فوق مجهز به یک موتور هوا سوز رم جت را مطرح کرد. پهپادی که می توانست پس از جدا شدن از هواپیمای حاملش با سرعت نزدیک به سه و نیم برابر صوت پرواز کند و در مسیر از پیش تعیین شده خود تا برد5200کیلومتری تصویر بگیرد در عین حال با توجه به مکانیسم انفجار خودکار پهپاد پس از اتمام عملیات نیازی هم به بازیابی آن نبود تنها کافی بود دوربین در منطقه امنی برای بازیابی رها شود. نزدیک به 37فروند دی 21ساخته شد که براساس اطلاعات انتشار یافته تنها چهار فروند برای شناسایی مراکز هسته ای چین مورد استفاده قرار گرفت و 16فروند هم در حین تست های پروازی در اثر سانحه نابود شد تا در نهایت باقی17فروند باقی مانده به علت عدم موفقیت کامل برنامه روانه انبارهای تجهیزات محرمانه نیروی هوایی شوند. با این حال حتی تا همین امروز بیشتر ابعاد چند و چون سلسله عملیات های دی21به همراه هواپیماهای شناسایی ای 12محرمانه باقی مانده و اطلاعات زیادی از آنها در دسترس نیست.

رب النوع جنگ

فرجایلد در اواخر دهه70حول یک توپ 25میلی متری قدرتمند جنگنده ای طراحی کرد که حاصلش جت های بی قواره اما کارآمدa-10بود که این روزها در عراق و افغانستان برای خودشان حسابی گردخاک می کنند اما تقریبا در همان دوران یکی از کار کشته ترین مهندسان هوافضای دنیا برت روتان، با استفاده از همان سیستم جنگ افزاری طرحح کاملا متفاوتی موسوم به اریس را طارحی کرد که در کنار ظاهر جذابی که از یک هواپیمای جنگی به نمایش می گذاشت کارایی فوق العاده بالایی هم داشت. این جنگنده تمام کامپوزیتی که بیشتر با سرمایه خصوصی تکمیل دشه بود، جتی بود تک موتوره که ورودی های هوای موتورش را برای اجتناب از مکش گازهای خروجی تیربار پس از آتش گلوله ها در میانه بدنه جای داده بود. ظاهر جالب توجه هواپیما هم ترکیبی بود از دم های جدا از هم در ترکیبی متناسب با بال های با پسگرایی50 درجه ای و پیشبال های بزرگ پیشگرا که باعث ثبات قابل توجه هواپیما در پروازهای سرعت و ارتفاع پایین می شد در عین حال هنگام گردش های تند کارایی جنگنده را افزایش می داد. این جنگنده در عین سبکی مصرف سوخت بسیار پایینی هم داشت که برهمین اساس برد پروازش به 2200کیلومتر می رسید البته این طرح با تمام ویژگی های شاخص اش نتوانست نظر ژنرال های ارتشی را آنچنان که باید جذب کند. اینجا بد نیست اشاره کنیم که برت روتان طراح این هواپیما شهرت خاصی در طراحی طرح های نوظهور اما کارآمد دارد که از معروف ترین آنها می شود به هواپیمای سبک و ویجر، که خود روتان با این هواپیما دور دنیا را در9روز بدون توقف طی کرد، و فضاپیمای خصوصی اسپیس شیپ وان اشاره کرد.

پیکان آتشین

دو سال مانده به پایان جنگ جهانی شرکت آلمانی دورنییر از جنگنده ای نوظهور، موسوم به Do-335«فاییل»پرده برداشت که در صورت تکمیل می توانست خیلی راحت عنوان برترین جنگنده نبرد را از موستانگ های آمریکایی باز پس بگیرد. جنگنده ای کوچک با ظاهری استوانه ای که دو متوتور پیستونی هم راستا در دو سوی بدنه روبروی هم را در خود جای داده بود. این شیوه جالب طراحی که اصطلاحا به آن فشار و مکش می گویند، موجب می شد تا جنگنده هنگام پرواز با سرعت های زیاد یا کم چابکی زیادی داشته باشد تا جایی که در یک مورد این موضوع خلبانان انگلیسی را که خیلی تصادفی با یکی از فاییل های آزمایشی رو به رو شده بودند کاملا متحیر کرد. اما تاخیر در تکمیل موتور و کمبود مواد اولیه زیر فشار بمب افکن های متفقین موجب شد دی او335زمانی آماده ورود به تولید انبوه شود که آلمانی ها تمام کارت های برنده شان را باخته بودند تا جایی که حتی فرمان مستقیم هیتلر در1944پیرامون بخشیدن بالاترین اولویت تولیدی به فاییل هم نتوانست موجب رسیدن به موقع اش شود تا سرانجام وقتی جنگ تمام شد این آمریکایی ها باشند که صاحب تمام سی واندی جنگنده تکمیل شده در کارخانه دور نییر شوند.

هواگردهای غیر متعارف

رولت روسی

این غول بی شاخ و دم را اواسط دهه30به عنوان بمب افکنی استراتژیک و یکی از بزرگ ترین هواپیماهای پیش از عصرجت، برای نیوری هوایی شوروی ساختند. هواپیمایی به طول28متر و مساحت بال53متر روی قطاری از چرخ ها که به زحمت می توانست با هفت موتورش از زمین بلند شود. وزن خالی هواپیما24تن بود و قرار بود بتواند در نمونه مسافری اش تا120مسافر را داخل بدنه یکپارچه با بال خود جای دهد اما در عملk7هنگام پرواز هواپیمایی فوق العاده بی ثبات بود که ازضعف شدید کنترل پذیری مناسب هم رنج می برد. تنها نمونه هواپیما پس از 11پرواز دچار سانحه شد و از بین رفت تا هم پایان خودش و طراحش را با هم رقم بزند چرا که کمی بعد استالین که ظاهرا سانحه و این حرف ها سرش نمی شده، برای عوض شدن حال و هوا، کالینین طراح نگون بخت هواپیما را به اتهام هدر دادن پول بی زبان به جوخه اعدام سپرد.

کیک پرنده

در طول سال های آخر جنگ جهانی دوم، طرح های مبتکرانه زیادی مطرح شد که بیشترشان پشت چراغ قرمز پایان جنگ جهانی جا ماندند یکی از معروف ترین این طرح ها هواپیمای دیسک شکل وی173بود که مدل تولیدی اش با نامXF5Uمورد آزمایش قرار گرفت.
هواپیمایی با طرح ظاهری کاملا نامعمول اما کاربردی که در نگاه اول حتی تصور پروازش هم موضوع بعیدی است. هواپیماهای معمول برای پرواز نیازمند مساحت مشخصی از بال هستند تا نیروی «برا»ی کافی را برایشان فراهم کند اما در طرح ایکس اف 5هیچ خبری از مساحت انچنانی بال نیست و به جای آن از ترکیب یک بدنه دایره شکل کوچک با ملخ هایی بلند استفاده شده که کمبود سطح بال هواپیما را جبران می کردند در عین حال ملخ های بلند جنگنده موجب می شد هواپیما برای برخاستن به باندی بیش از 20یا نهایتا30متر نیازمند نباشد و در عین حال بتواند تقریبا بدون نیاز به باند فرود بیاید این ملخ های بلند در رتبه ای پایین تر عملکردی مشابه روتور بالگرد را برای هواپیما فراهم می کردند که این توانایی به همراه ابعاد کوچک جنگنده موجب چابکیش در آسمان می شد. این طرح که از اواسط جنگ جهانی برای نیروی دریایی آمریکا در دست تکمیل وبد نهایتا در اواسط 1947رسما بازی را به جت های جنگنده باخت.

شکارچی باد

X-36یکی از آخرین طرح های انقلابی شرکت مکدانل داگلاس تا پیش از ادغامش با بوئینگ بود. طرحی که حتی می توانست به پیش نمونه ای برای طراحی هواپیماهای نسل پنجم هم تبدیل شود که البته نشد.X36
هواپیمایی بود بدون دم افقی یا عمودی، که تنها توسط شهپرها و نازل های تغییر دهنده بردار رانش کنترل می شد این مشخصات به هواپیما مانور پذیری بسیار زیادی می بخشید. در عین حال به دلیل شکل ایرودینامیکی آن از کمترین بازتاب امواج رادار برخوردار بود در ضمن مکدانل داگلاس در ساختمان بدنه این هواپیما، مواد مرکب پیشرفته اما ارزان قیمتی را به کار برده بود که به کاهش وزن هواپیما کمک می کرد.
در طول آزمایشات پروازیX-36به راحتی می توانست پرواز در شرایط زوایای حمله تا40درجه، گردش های360 و همچنین غلتش در راستای زاویه 35 درجه را انجام دهد نتایج این آزمایشات بعدها نقش زیادی در طراحی پهپاد بدون سرنشین رزمیX-45Aبوئینگ داشت.
منبع: دانستنیها شماره 30

 






تاریخ : شنبه 91/2/2 | 6:53 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()


گوگل در راستای تحولات خود خبر از 17 تغییر جدید داد که موجب بهبود عملکردهای موتور جستجو می شوند. این امکانات جدید به کاربر اجازه می دهند که حتی با یک تصحیح بسیار کوچک در کلمات کلیدی خود به نتایج تازه تر و سازگارتری دست یابد.

 

همچنین جستجوگر می تواند با سرعت بیشتری کلمات کلیدی اشتباه را تصحیح کند و نتایج مناسب تری را به عنوان جایگزین ارائه کند.

 

گوگل خاطر نشان کرده است که عملکردهای تصحیح دیکته کلمات کلیدی در بخش تصحیح خودکار بهتر شده و پیشنهاداتی که جستجوگر در این خصوص عرضه می کند نسبت به قبل قابل اطمینان تر شده اند. جستجوگر از این پس، قبل از تصحیح کلمات کلیدی سئوالات کمتری را از کاربر می پرسد.

 

از دیگر امکانات جدیدی که برای بهبود عملکرد جستجوگر گوگل ارائه شده، شناسایی بهتر صفحات مربوط به وقایع است. به این ترتیب، کاربر قبل از دریافت صفحات قدیمی مرتبط با کلمات کلیدی، صفحاتی را به عنوان نتیجه اولیه دریافت می کند که با اخبار و رویدادهای روز دنیا و پارامترهای موقتی ارتباط دارند.

 

علاوه بر این، الگوریتم پاندا نیز حداکثر یکپارچگی با جستجوگر را به دست آورده است و تصحیح کلمات کلیدی در زبانهای مختلف نیز بهبود یافته است. برای مثال، جستجوی یک واژه فرانسوی روی گوگل آلمانی می تواند به یک نتیجه فرانسوی برسد.

 

همچنین عملکردهای جستجوی انگلیسی در نسخه گوگل عربستان سعودی تعریف شده و جستجوی عکس بهبود یافته است.

 

نامه کمیسیون اروپا به گوگل؛ حریم شخصی بررسی می شود

 

در هفته های اخیر کاربران گوگل ایمیلهایی را از شرکت مانتین ویوو دریافت کرده اند که خبر از تغییرات جدیدی می دهند که می تواند حریم شخصی کاربر را تهدید کند.

 

به نظر می رسد که این تغییرات اخیر موجب می شوند که اطلاعات کاربر بیش از گذشته با دیگران (سایر دوستان، اکانتهای دیگر خود و یا شرکتهای تبلیغاتی) به اشتراک گذاشته شده و جستجوگر بیش از قبل با سلایق کاربر در جستجوها آشنا می شود.
در این راستا، کمیسیون اروپا نگرانی خود را نسبت به نقص حریم شخصی کاربران گوگل اعلام کرد و در این راستا، طی نامه ای از "لری پیج" خواست تا در این خصوص توضیحاتی را ارائه کند.

 

در این نامه آمده است: "جناب آقای لری پیج، نظر به اینکه تعداد وسیعی از سرویسها را ارائه می کنید و در راستای محبوبیت این سرویسها، هر گونه تغییری در مقررات شما در بخش نظارت بر حریم شخصی می تواند تاثیراتی را روی بسیاری از شهروندان هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برجای بگذارد.

 

بنابراین، ما به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی این شهروندان خواهان بررسی عواقب ممکن این تغییرات هستیم. از این رو، از سازمان حافظت از اطلاعات شخصی فرانسه (CNIL) تقاضا کرده ایم که در این خصوص وارد عمل شود. CNIL احتراماً این تکلیف را پذیرفته است و از سوی سازمان حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا با شما تماس خواهد گرفت."

 

پاسخ گوگل به اتحادیه اروپا؛ حریم شخصی شفاف سازی شده است

 

گوگل پس از دریافت این نامه بلافاصله به کمیسیون اروپا پاسخ داد و در آن، جزئیاتی را در خصوص فواید سیاستگذاریهای جدید شرکت درباره حریم شخصی ارائه کرد.

 

گوگل در این پاسخ با یادآوری اینکه روش حریم شخصی تغییر نکرده است، خاطر نشان کرد که شفافیت، امنیت، کنترل و ارتباطات مرتبط با حریم شخصی هدف اصلی گروه مانتین ویوو است. به طوریکه، این شرکت به تمام کاربران خود در سراسر دنیا ایمیلهایی را ارسال و در سطح وسیعی در خصوص این تغییرات اطلاع رسانی و شفاف سازی کرده است.

 

این اطلاع رسانی ها به کاربران توضیح می دهند که می توانند گزینه های مختلفی را برای کنترل اطلاعات خود انتخاب کنند. اما زمانی که کاربر با "اکانت" خود وارد سرویسهای مختلف گوگل از جمله "یو تیوب"، "جستجوگر" و یا مرورگر "کروم" می شود می تواند به نتایج دقیق تری که با سلایق شخصی وی سازگار است دست یابد.


سیاستگذاری جدید گوگل در مورد حریم شخصی تغییر نکرده است به طوریکه، اطلاعات خصوصی، خصوصی باقی می مانند و این اطلاعات همانند گذشته به صورت محرمانه خواهند بود.

 

سرویس بلاگر سانسور می کند

 

در شرایطی که گوگل در پاسخ به اتحادیه اروپا بر عدم تغییر درباره حریم شخصی کاربران تاکید می کند، سرویس وبلاگ نویسی مانتین ویوو (بلاگر) خبر از ارائه ابزارهای جدیدی داد که سانسور و حذف محتواهای محلی براساس درخواست دولتهای کشورهای مختلف را امکانپذیر می کند. این ابزارهای جدید، سرویس بلاگر را به دامنه های محلی انتقال می دهد.

 

در حقیقت در روزهای اخیر، توئیتر نیز اعلام کرده بود که توئیتهای کاربران را برپایه یک "سانسور انتخابی" حذف می کند.

 

به این ترتیب، گوگل از این پس می تواند محتوای منتشر شده روی بلاگر را در یک کشور خاص و براساس مقررات محلی حذف کند و یا حتی وبلاگ یک کاربر خاص را که از سوی مقامات کشور خود تحریم شده است مسدود کند.

 

در شرایطی که بسیاری از تحلیلگران وب معتقدند که مقامات مانتین ویوو در همان مسیر مقامات توئیتر قرار گرفته اند، گوگل در این خصوص توضیح داد: "انتقال بلاگر به دامنه های محلی به ما اجازه می دهد که به ترویج آزادی بیان و انتشار پستها به روشی مسئولیت پذیر ادامه دهیم و همزمان انعطاف پذیری بیشتری را در قبال درخواست حذف محتواهایی که برخلاف مقررات ملی کشورهای مختلف هستند داشته باشیم."

 

همانند توئیتر، گوگل نیز به اهمیت این ابزارهای جدید نسبت به درخواستهای قانونی و مشروع حذف محتوا تاکید می کند.

 

به گفته گوگل، برای مثال، محتواهای نازی- فاشیستی که توسط وبلاگ نویسان در بعضی از کشورهای اروپایی به ویژه آلمان در بلاگر گذاشته می شوند می توانند با درخواست مقامات قضایی این کشورها توسط گوگل حذف شوند






تاریخ : دوشنبه 90/11/17 | 7:51 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

باورتون نمیشه ولی حدس بزنید !! + عکس - www.taknaz.ir title=


اگر تونستی حدس بزنی این چیه؟

.

.

.

.

.

.

یه راهنمایی: این عکس در سال 1956 گرفته شده.

حالا می تونی حدس بزنی؟

نه؟

یه کمی فکر کن بابا

.

.

.

بگم؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.



این یک هارد کامپیوتر با فضای ذخیره 5 مگابایت هست !!!!

یعنی در مقابل هاردهای 500 گیگابایتی الان هیچی نیست، مثلاً فقط به اندازه یک عکس ساده جا داره !!!



منبع: روزنه آنلاین






تاریخ : دوشنبه 90/11/17 | 7:49 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

فقدان آب آشامیدنی در بسیاری از مناطق یکی از چالش های مهمی است که در قرن 21 با آن مواجه هستیم. البته مشکل، کمبود آب نیست؛ بلکه کیفیت آب قابل دسترس است که مشکلاتی را بوجود می‌آورد. کمتر از یک درصد آب های موجود قابل آشامیدن هستند. از طرف دیگر بیش از 25 درصد جمعیت جهان در نزدیکی دریا زندگی می‌کنند. شاید کم کردن درجه شوری آب دریا راه حل مناسبی برای مقابله با کمبود آب سالم و تازه برای میلیون‌ها انسان باشد.

جدا کردن یون های محلول در آب (عمدتاً یون های سدیم کلراید) کاربردهای بالقوه‌ای برای ما دارد. دانشمندان از هیدروژل‌های پلی اکریلیک اسید برای این امر استفاده کرده اند، زیرا این مواد به علت داشتن گروه های اسیدی آب دوست در آب قابل حل هستند و به دلیل ساختار شبکه ای پلیمری، آب را مانند اسفنجی در خود نگه می دارند. برخلاف اسفنج های طبیعی یا مصنوعی این مواد می‌توانند بیش از 100 گرم آب را در یک گرم از شبکه پلیمری خود جذب کنند، به همین دلیل به این مواد فوق جاذب می گویند. این اسفنج‌ها شامل یون‌هایی هستند که یون های نمک موجود در آب را دفع می کنند. بنابراین آب جذب شده نمک کمتری نسبت به آب موجود در دریا دارد. پس از جداسازی در مرحله ی دوم آب جذب شده از اسفنج جدا می شود. برای این کار می‌توان از یک فشار مکانیکی برای استخراج آب استفاده کرد و بدین ترتیب آب آشامیدنی و زلال بدست می‌آید.

 

با استفاده از این اسفنج ها، یون های موجود در آب از آن جدا شده و آب شیرین بدست می آید.

محققان با استفاده از آزمایش های deswelling بوسیله تجهیزاتی که غلظت نمک را تحلیل می‌کند، پارامترهایی را که تغییر آنها باعث بهبود فرایند می‌شوند را بدست آورده اند، از جمله: چگالی بار روی استخوان بندی پلیمر یا چگالی اتصالات عرضی شبکه پلیمری.

این روش در مقایسه با روش های امروزی برای شیرین کردن آب به دلیل مصرف انرژی و زمان زیاد از لحاظ مصارف تجاری به صرفه نیست. محققان در تحقیقات خود در حال بررسی این روش برای کاهش شوری آب دریا هستند. توضیحات کامل این پژ.هش در ژورنال Macromolecular Rapid Communications آمده است.






تاریخ : چهارشنبه 90/11/5 | 2:19 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

دانشجوی مبتکر دانشگاه آزاد اسلامی موفق شد از مواد پلاستیکی مستعمل، شیشه های شفاف پلیمری تولید کند.

امیر روزبه صبوری سبحانیگفت: این شیشه های پلیمری از لاستیک، قوطی های آب معدنی، فرش و موکت تولید شده است که از شیشه های معمولی شفاف تر است و علاوه براین در برابر گرما و سرما از مقاومت بیشتری نیز برخورداراست.

این پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات تهران اظهار داشت: این شیشه ها در انواع مختلف ساخته شده اند که از آن جمله می توان به نوع قابل شکستن آنها برای ساختمان ها، نشکن برای خودروها و ضد گلوله که حتی ذوب هم نمی شوند، اشاره کرد.

صبوری سبحانی یادآور شد : نوع دیگری از این شیشه ها برای استفاده در سوله های بزرگ و در ساختمانهاست که قابلیت تاشدن دارند و همانند آکاردئون جمع می شوند.

وی گفت : این طرح در ایران ثبت اختراع شده و در جشنواره های اختراعات در کشورهای روسیه، لهستان، بلژیک و آلمان ارایه شده است.

وی در مورد شیوه ساخت این شیشه ها گفت: در ابتدا لباس های مستعمل، لاستیک، قوطی های آب معدنی، فرش و موکت به مواد اولیه و پلیمرهای سازنده تجزیه شدند و سپس با افزودن یک سری مواد شیمیایی به آنها این شیشه های جدید ساخته شدند.






تاریخ : چهارشنبه 90/11/5 | 2:17 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

windows 8 22 آخرین اخبار از امکانات فوق العاده ویندوز 8

 

فرز : مایکروسافت برخی امکانات تازه ویندوز 8 را به کاربران معرفی کرده است.
به گزارش فارس به نقل از تک وب، کاربران با استفاده از این امکانات می توانند پیکربندی قدیمی رایانه خود را در صورت نصب ویندوز 8 حفظ کنند یا در صورت نصب این سیستم عامل به داده های قدیمی خود کماکان دسترسی داشته باشند.
در ویندوز 8 حالت خاصی موسوم به refresh mode پیش بینی شده که با استفاده از آن می توان در صورت تمایل به مولفه های قدیمی یک سیستم عامل برگشت و داده های قدیمی را حفظ و نگهداری کرد.
البته این قابلیت تنها در صورت نصب نسخه های قدیمی ویندوز به درستی عمل خواهد کرد.
در حالی که معمولا با نصب مجدد و کامل یک سیستم عامل جدید تمامی اطلاعات قبلی به طور کامل از روی هارد دیسک یک رایانه پاک می شود، با استفاده از این قابلیت ضمن تغییر سیستم عامل اطلاعات قدیمی ذخیره شده بر روی رایانه دست نخورده باقی می ماند.
این اسناد باقی مانده عبارتند از تمامی فایل های آفیس، پیکربندی مربوط به نمایه شخصی کاربری و داده های مربوط به استفاده از برنامه های مختلف. با این حساب استفاده از سیستم عامل های قدیمی هم بدون نیاز به نصب مجدد آنها امکان پذیر خواهد بود.






تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 7:33 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

فایلهای ضروری و مهم در برخی اوقات به علت اشتباه،ویروسی شدن و.. حذف میشوند و ما برای بازیابی آنها از نرم افزارهای Recovery استفاده میکنیم.

 

در ادامه روشی برای دسترسی به نسخه های های قبلی یک فایل یا پوشه معرفی میکنیم.

فعال کردن قابلیت Previous Version

 

در ابتدا شما برای بازیابی نسخه های قبلی یک فایل و پوشه باید قابلیت Previous Version داریوها سیستم خود را فعال کنید زیرا این قابلیت در ویندوز 7 به طور پیش فرض فقط بر روی درایو C فعال است و شما در ابتدا فقط میتوانید به نسخه های قبلی فایل و پوشه این درایو دسترسی پیدا کنید،برای فعال نمودن قابلیت Previous Version بقیه داریو های سیستم مسیر زیر را دنبال کنید:

 

Control Panel > System and Security > System سپس در پنجره ظاهر شده در سمت چپ بر روی گزینه System protection کلیک کنید.

 

0291 14 آموزش بازیابی فایل های پاک شده بدون نیاز به نرم افزار!

 

در تب System protection و در قسمت protection setting درایو مورد نظر خود را برای فعال کردن این قابلیت انتخاب و بر روی دکمه Configure کلیک کنید.

 

0291 24 آموزش بازیابی فایل های پاک شده بدون نیاز به نرم افزار!

 

در این پنجره شما با نتخاب گزینه اول “Restore system settings and previous version of files” میتوانید علاوه بر فعال کردن قابلیت Previous Version برای یک فایل،قابلیت Restore (بازیابی) نمودن تنظیمات این درایو را توسط System Restore ویندوز نیز فعال کنید،وبا گزینه دوم “Only restore the previous version of files” فقط قابلیت Previous Version برای یک فایل را فعال میکنید.(گزینه سوم برای غیر فعال کردن این تظیمات میباشد)

 

0291 34 آموزش بازیابی فایل های پاک شده بدون نیاز به نرم افزار!

 

یکی از دو گزینه اول را به دلخواه انتخاب کنید و سپس از قسمت Disk Space Usage یک مقدار دلخواه از هارد درایو خود را برای این قابلیت اختصاص دهید(هر چقدر فضای بیشتری اختصاص دهید مدت زمان نگهداری ورژن های قبلی فایل و پوشه بر روی ویندوز بیشتر میشود).

 

در نهایت پس از انجام تنظیمات پنجره را OK کنید و سپس در صورت نیاز این تنظیمات برای داریو دیگر سیستم که میخواهید این ویژگی را داشته باشد فعال کنید.

 

استفاده از قابلیت Previous Version

 

حال برای استفاده از قابلیت previous version کافیست بر روی فایل یا پوشه مورد نظر کلیک راست و گزینه Restore previous version را انتخاب کنید.

 

0291 44 آموزش بازیابی فایل های پاک شده بدون نیاز به نرم افزار!

 

در پنجره ظاهر شده شما میتوانید نسخه قبلی یک فایل و پوشه دور طول هفته،ماه و یا سال گذشته مشاهده کنید،حالا شما میتوانید براحتی نسخه مورد نظر خود را انتخاب و سپس از طریق گزینه های Open،Copy و یا Restore آنرا باز،کپی و یا بازیابی کنید.

 

0291 54 آموزش بازیابی فایل های پاک شده بدون نیاز به نرم افزار!






تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 7:31 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

jzitv56srcmyfmserypu جلوگیری از انتقال اطلاعات به حافظه های فلش

جلوگیری از انتقال اطلاعات به حافظه های فلش

تا پیش از این راه های انتقال اطلاعات به شکل سخت افزاری تنها از طریق فلاپی ها و نهایتأ CDها صورت میگرفت. اما با پیشرفت تکنولوژی ، امروز حافظه های فلش USB (کول دیسک) ، به مانند نقل و نبات در دست کاربران میگردد. این موضوع تاحدودی موجبات نگرانی مدیران شبکه را به علت عدم امنیت داده های موجود روی سیستم ها فراهم آورده است. به نوعی که هر فرد میتواند با وصل کردن فلش خود به USB به راحتی اطلاعات موجود روی هارد سیستم را منتقل کند. برای حفظ امنیت اطلاعات ، بسیاری در پی یافتن راهی برای جلوگیری از انتقال اطلاعات به داخل فلش دیسک ها هستند. در این ترفند قصد داریم روشی را به سادگی و از طریق رجیستری ویندوز معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید کپی یا انتقال اطلاعات به داخل فلش دیسک های وصل شده به USB را کاملأ غیر ممکن نمایید.

بدین منظور:

از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز گردد.
به مسیر زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control

حال روی کلید Control راست کلیک نموده و از New روی Key کلیک کنید. نام کلید جدید را StorageDevicePolicies قرار دهید.
اکنون اینبار روی کلید StorageDevicePolicies راست کلیک کنید و از منوی New روی DWORD Value کلیک کنید. نام مقدار جدید ساخته شده را writeProtect قرار دهید.
حال روی writeProtect راست کلیک کنید و Modify را انتخاب نمایید.
در قسمت Value Data عدد 0 را به 1 تغییر دهید و سپس OK کنید.
کار تمام است ، اکنون رجیستری را ببندید و سیستم را رستارت کنید.

از این پس اگر بخواهیم اطلاعاتی را به یک حافظه فلش یا هر نوع حافظه همراه مانند Mp3 player ها منتقل کنید با پیغام خطا خواهیم شد.
لازم به ذکر است برای بازگشت به حالت قبلی کافی است عدد 1 را مجدد به 0 تغییر دهید.
این ترفند تنها روی ویندوز XP سرویس پک 2 قابل انجام است.

منبع : فرز دات آی آر






تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 7:15 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

f.b1 6 چیزی که نباید در فیسبوک به اشتراک بگذارید !!!

بعضی از افراد واقعا بدون هیچگونه توجهی هر چیزی را به اشتراک میگذارند . حالا فیسبوک و توییتر و گوگل پلاس و یا هر شبکه اجتماعی دیگری ، فرق ندارد .

مهم اینست که همه زندگی تان را در معرض دید بعضی از افراد که واقعا آنها را نمیشناسید ، نگذارید . حتی شناختن این افراد هم دلیل خوبی برای این بی دقت ها نیست . ما در فیسبوک دوستان زیادی داریم ولی همه آنها را به صورت کامل و دقیق نمیشناسیم . خود من از این دوستان زیاد دارم .

همه دوستی های فیسبوکی بر اساس شناخت رو در رو شکل نمیگیرند . بعضی از دوستی ها به خاطر علایق مشترک هستند . به عنوان مثال من طرفدار تیم اینتر میلان هستم و در صفحه هواداران این تیم عضو میشوم . به خاطر بعضی کامنت ها و پست هایی که ارسال میکنم و بعضی ها خوششان می آید ، درخواست دوستی برای من میفرستند و من هم قبول میکنم . در حالی که هیچ شناختی از طرف مقابل ندارم و فقط به خاطر علایق مشترکمان این دوستی شکل میگیرد .

در اینجا من از طرف مقابل فقط یک چیز را میدانم : او طرفدار تیم اینتر میلان است ، همین ! از کجا بدانم که این فرد قصد سو استفاده از اطلاعات من را ندارد ؟؟؟ فکر کنم شما هم متقاعد شده اید که هر چیزی را نباید در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و سایرین به اشتراک گذاشت . پس با ما همراه باشید تا مواردی را به شما گوشزد کنیم که نباید آنها را در فیسبوک به اشتراک بگذارید . شاید مواردی که ما به آنها اشاره میکنیم یک نکته از هزاران باشد.

1- میخواهم به مسافرت بروم !

گفتن این مورد که میخواهید به مسافرت و یا یک ماموریت کاری چند روزه بروید به خودی خود مشکلی ندارد ولی ذکر کوچکترین جزئیات در مورد مسافرتتان مشکل آفرین است . مثلا اینکه روز شنبه همین هفته و حدود ساعت 2 بعد از ظهر به مسافرت میروم . واقعا دلیلی ندارد که این مورد را در فیسبوک فریاد بزنید . اگر هم قصد دارید به آشنایان نزدیکتان خبر دهید ، میتوانید از پیام خصوصی فیسبوک ، ایمیل و یا حتی تلفن استفاده کنید .

حتی روش سوم به نظر من امنیت بیشتری دارد . چون میشود این احتمال را داد که اکانت فیسبوک و ایمیل شما هک شده باشد و افراد دیگری به پیام های شما دسترسی دارند . اما اگر قصد دارید به سایرین بگویید که برای مسافرت به سواحل ایتالیا و اسپانیا میروید ، حداقل زمان دقیق آن را مشخص نکنید . رعایت کردن این مورد بهتر از آن است که بعد از بازگشت به منزل با یک بیابان برهوت روبرو شوید !

2- تصاویر شخصی را تا حد امکان به اشتراک نگذارید !

نمیخواهم بگویم اصلا و ابدا تصاویر شخصیتان را به اشتراک نگذارید ؛ اما تا جایی که برایتان مقدور است از انجام این کار صرف نظر کنید یا حداقل کمتر این کار را انجام دهید . افرادی را سراغ دارم که بیش از 2000 عدد از تصاویر خود را در معرض دید همگان گذاشته اند . برخی از افراد حتی عکس های پرسنلی خود را نیز آپلود میکنند . شاید حالا بپرسید چرا نباید این کار را بکنم ؟؟؟ جوابش ساده است . این روزها یک بچه 10 ساله هم میتواند با فتوشاپ چنان شاهکارهایی از خود نشان دهد که همه را انگشت به دهان بگذارد!

3- دسته کلیدتان را در تصاویر مخفی کنید !

شاید از خواندن این تیتر تعجب کرده باشید ولی باید بگویم در آینده ای نچندان دور همه ما باید مراقب باشیم تا عکسی از دسته کلیدهایمان گرفته نشود . چون ممکن است در آینده ما را دچار مشکل کند . برنامه ای به نام Sneakey توسط دانشمندان دانشگاه UC سن دیگو ساخته شده است که میتواند از روی تصویر ، کلید مورد نظر را بسازد . خبر بدتر اینکه کلیدهای ساخته شده توسط این برنامه به راحتی قفل را باز کرده اند.

4- عکس هایی که محل حضور شما را لو میدهند!

امروزه بیشتر وسائلی که ما از آنها استفاده میکنیم ، مجهز به سیستم موقعیت یاب جهانی یا همان GPS هستند . دوربین های عکاسی و یا گوشی های موبایل . تصاویری که توسط این وسائل گرفته میشوند ، میتوانند کوچکترین جزئیات را در قالب تگ هایی به نام EXIF در فایل مربوط به تصویر ذخیره کنند . این اطلاعات شامل مواردی مثل نام دوربینی که تصویر با آن گرفته شده ، مدل دوربین ، زمان گرفته شدن تصویر و یا حتی موقعیت جغرافیایی تصویر.

حالا این موارد چگونه میتوانند به دیگران فرصت سو استفاده را بدهند ؟؟؟

مسیر تقریبی این کار میتواند به این صورت باشد . فرض میکنم محل زندگی شما شیراز است . به مسافرت رفته اید و در قسمت های شمالی کشور هستید .  یک منظره زیبا را دیده اید و دوست دارید که عکسی را به همراه دوستان در آنجا بیاندازید . پس از گرفتن عکس توسط گوشی موبایلتان که از نوع گوشی های هوشمند است و احتمالا GPS هم دارد ، فکر ارسال آن به فیسبوک به سرتان میزند تا دوستانتان هم با دیدن آن عکس لذت ببرند .

هنگام ارسال عکس ممکن است در توضیحات آن بنویسید که این عکس همین حالا گرفته شده یا چیزی شبیه این . یا اینکه از تاریخ و ساعت گرفتن شدن عکس که در قسمت Date Taken مشخص شده است ، بفهمند که این عکس همین حالا ( یا در چند روز اخیر ) گرفته شده است . یک مورد دیگر باقیست . آن هم موقعیت مکانی شماست که میتواند نظر سارق را جلب کند . ساده است ، مثل اینست که روی وال فیسبوک خود بنویسید در منزل نیستم و منزل من آماده هرگونه دزدی است!

البته میتوان با استفاده از روش هایی جلوی لو رفتن موقعیت مکانی تان را بگیرید که در ادامه عرض خواهم کرد :

* بازگشت به منزل و سپس اشتراک گذاری تصاویر : این مورد اولین و بهترین راه است و نیاز به هیچ کار اضافه ای ندارد . واقعا نیازی هم نیست که تصاویر را همان موقع در فیسبوک آپلود کنید .

* تنظیمات دوربین یا گوشی : ممکن است دوربین و یا گوشی شما تنظیماتی داشته باشد که این اطلاعات را در فایل تصویر ذخیره نکنند . اگر این تنظیمات را مشاهده کردید ، بی درنگ این قابلیت را غیر فعال کنید .

* حذف تگ های EXIF : یک لپ تاپ که ویندوز روی آن نصب باشد ، خیلی بدرد بخور است . میتوانید از برنامه هایی که برای انجام این کار ساخته شده اند استفاده کنید . برنامه ای مانند QuickFix میتواند این کار را برای شما انجام دهد . کافیست این برنامه که رایگان نیز هست را اینجا دریافت کنید . پس از باز کردن برنامه و کشیدن و رها کردن عکس روی آن ، دکمه Clean Metadata را کلیک کنید تا اطلاعاتی از این دست براحتی پاک شوند . پس از آن نسخه دیگری از تصویر برای شما ساخته خواهد شد که میتوانید آن را در فیسبوک به اشتراک بگذارید.

5- به اشتراک گذاری با دسترسی محدود !

در فیسبوک برای بیشتر چیزهایی که به اشتراک میگذارید میتوانید دسترسی هایی مشخص کنید . مثلا اینکه یک عکس یا استوس آپدیت را فقط دوستان مشخص شده ی شما ببینند . اینکار میتواند تا حدود زیادی محرمانگی مواردی که به اشتراک میگذارید را حفظ کند.

6- فیسبوک موقعیت مکانی شما را گزارش میدهد !

فیسبوک با قابلیت Place خود میتواند موقعیت مکانی شما را برای دوستانتان به نمایش بگذارد . هنگامی که با گوشی خود که به فیسبوک متصل است وارد مکانی میشوید ، قابلیت Place باعث میشود اطلاعات مکانی شما در پروفایل شما آپدیت شده و به مکان فعلی تغییر پیدا کند . خیلی راحت فیسبوک نقش یک تعقیب کننده را برای شما ایفا میکند . اگر این قابلیت را غیر فعال کنید به نظر میرسد که راحت تر باشید . روش غیر فعال سازی این قابلیت نیز آسان است . ابتدا مسیر زیر را طی کنید :

Account > Privacy Settings > Sharing on Facebook > Customize Settings > Friends can check me in to Places
پس از پیدا کردن گزینه Friends can check me in to Places روی دکمه Edit Settings مقابل آن کلیک کنید . پنجره ای باز شده که دارای یک منوی کشویی است . روی آن کلیک کرده و گزینه Disabled را انتخاب کنید.

منبع : فرز دات آی آر






تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 7:4 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.