سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا رو اگه باور داشته باشی
زیر باورت یه نقطه میزاره و
میشه یاورت...
مردانگی جنسیت سرش نمی شود

معرفت که نداشتی

نامردی...








تاریخ : سه شنبه 91/7/4 | 6:27 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

1.عطر را در فضای بین سینه‌ها استفاده نکنید چون باعث بروز جوش و بثورات پوستی در این نواحی می‌شود.

2.هرگز عطر را به ناحیه زیربغل نزنید زیرا اثر ضدعرق و خوشبوکننده ندارد و وقتی با عرق ترکیب می‌شود، بوی بدی تولید می‌کند.

3.در طول روز می‌توانید عطر را روی مچ دست‌ها، مفاصل پاها و بالای شکم خود استفاده کنید. بهتر است عطر را روی پشت گردن بزنید. این دو توصیه برای اجتناب از واکنش بین پرتوهای ماورای‌بنفش و عطر است چون ترکیب این دو ایجاد حساسیت می‌کند و به پوست آسیب می‌رساند.

4.عطر را روی لباس‌های روشن نزنید زیرا ایجاد لکه می‌کند.

5.اگر عطری تازه خریده‌اید، نمونه آن را اواخر عصر امتحان کنید زیرا قدرت بویایی در این زمان از روز زیاد است. در شروع استفاده از عطر تازه، ابتدا آن را روی ناحیه کوچکی از پوست بزنید زیرا اگر حساسیت داشته باشید، درگیری شما کمتر می‌شود. اگر بعد از یک ساعت واکنشی نبود، می‌توانید از عطر استفاده کنید.

6.هنگام استفاده از عطر، آن را روی نقاطی بزنید که نبض وجود دارد مثل روی مچ داخلی دست، پشت زانوها و زیر خط فک نزدیک گوش. نبض باعث پخش‌شدن رایحه می‌شود.

7.عطر را در مکانی سرد و تاریک و دور از نورخورشید نگه دارید زیرا گرما با آن واکنش می‌دهد و خراب می‌شود. بعد از بازکردن در عطر، حداکثر تا 2 سال باید از آن استفاده شود.

8.عطر را روی لوازم تزیینی و جواهرات نزنید زیرا بعضی عطرها باعث تخریب طلا و جواهر می‌شوند.

9.در هوای سرد از عطرهای قوی استفاده کنید زیرا سرما شدت عطر را کم می‌کند و برعکس تابستان‌ها عطر ملایم بزنید.

10.بهترین زمان عطر زدن، درست بعد از حمام است چون منافذ پوست باز هستند و عطر کاملا نفوذ می‌کند. بهتر است در حمام از صابون بدون عطر استفاده کنید به‌خصوص در نواحی‌ای که قرار است عطر بزنید. صابون‌ها و دئودورانت‌ها روی بوی عطر تاثیر می‌گذارند و ترکیب آنها خوشبو نمی‌شود.

11.روش‌های مختلفی برای عطر زدن وجود دارد و روی تاثیرگذاری عطر، مهم است. بهتر است عطر در هوا چندان پراکنده نشود و فاصله آن با ناحیه موردنظرتان زیاد نباشد حتی بهتر است عطر را روی پنبه بزنید و آن را به محل موردنظر بمالید تا بوی آن بیشتر حس شود.

12.اگر صبح یک عطر و عصر عطر دیگری می‌زنید، باید سعی کنید بوی عطر اول از پوستتان حذف شود زیرا ترکیب بوی دو عطر دلپذیر نخواهد بود.

13.سوالی که برای بیشتر آدم‌ها مطرح است، این است که آیا وقتی بیرون از منزل هستیم باید عطر بزنیم؟ استفاده از عطر در محوطه باز و بیرون از منزل، فواید و زیان‌هایی دارد. فایده‌اش این است که می‌توانید از رایحه‌هایی استفاده کنید که درست همان بوی دلپذیری را دارند که بیشتر آدم‌ها دوست دارند مثل رایحه گل‌ها، میوه‌ها یا حتی محل‌های خاص. زیانش هم این است که استفاده از 14.عطرهای شیرین و تند که معمولا در محیط بیرون به کار می‌رود، مشکلی بزرگ ایجاد می‌کند؛ بسیاری از حشرات به این بوها تمایل دارند و جذب آن می‌شوند. پس به این موضوع توجه داشته باشید و سعی کنید عطرهای شیرین استفاده نکنید چون زنبور و مگس را به خود جذب می‌کنند. در پیک‌نیک یا پارک عطر تند نزنید. در محیط‌هایی که پشه زیاد است، اصلا عطر نزنید چون پشه‌ها را جذب می‌کند. اگر هم از آن افرادی هستید که بدون عطر، هیچ جا نمی‌روید، در محیط بیرون از عطرهای بسیار ملایم استفاده کنید.

15.عطر موردنظر را روی کاغذ تست بزنید و حدود 30 سانتی‌متر دور از خودتان بگیرید و آرام تکان دهید تا بو به مشامتان برسد. اگر کاغذ تست‌ نبود، عطر را به فضای بالای سرتان بزنید و وقتی ذرات آن به پایین حرکت کردند، نفس عمیق بکشید تا اولین حسی که از این عطر برایتان به وجود می‌آید، درک کنید. می‌توانید عطر را روی مچ دست اسپری کنید تا با ضربان نبض و گرمای بدن تماس پیدا کند و تغییرات لازمه در آن انجام شود. به این ترتیب متوجه دوام عطر و پایداری آن خواهید شد. بعد از امتحان آن روی مچ دست، مچ دست‌ها را به هم بمالید تا اثر عطر کم شود.

16.عطر، ترکیبی از روغن‌های معطر طبیعی یا صناعی است که در آب و الکل با درجه بالا رقیق می‌شود. تفاوت این ترکیب‌ها در غلظت روغن‌های به کار رفته است. هر چه غلظت روغن‌های معطر بیشتر باشد، ماندگاری عطر بیشتر می‌شود. ادکلن 4 درصد روغن، ادوتوالت 80 درصد تا 15 درصد و حدود 2 ساعت ماندگاری و ادوعطر (ادوپرفیوم) 15 تا 22 درصد روغن معطر و 5-3 ساعت ماندگاری دارد. عطر یا عطر کلاسیک بالاترین غلظت روغن معطر را دارد (بیش از 22 درصد) و 6 ساعت یا بیشتر اثر آن می‌ماند.






تاریخ : جمعه 91/6/24 | 11:5 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد
در دام مانده صید و صیاد رفته باشد

آه از دمی که تنها، با داغ او چو لاله
در خون نشسته باشم چون باد رفته باشد

امشب صدای تیشه از بیستون نیامد
شاید به خواب شیرین، فرهاد رفته باشد

خونش به تیغ حسرت یا رب حلال بادا
صیدی که از کمندت آزاد رفته باشد

از آه دردناکی سازم خبر دلت را
وقتی که کوه صبرم بر باد رفته باشد

رحم است بر اسیری کز گرد دام زلفت؟
با صد امیدواری ناشاد رفته باشد

شادم که از رقیبان دامن کشان گذشتی
گو مشت خاک ما هم، بر باد رفته باشد

پرشور از "حزین" است امروز کوه و صحرا
مجنون گذشته باشد فرهاد رفته باشد





تاریخ : دوشنبه 91/5/2 | 11:24 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم

همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم

شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم

شدم آن عاشق دیوانه که بودم.

در نهانخانه جانم گل یاد تو درخشید

باغ صد خاطره خندید

عطر صد خاطره پیچید:

یادم آمد که شبی با هم از آن کوچه گذشتیم

پر گشودیم و در آن خلوت دلخواسته گشتیم

ساعتی بر لب آن جوی نشستیم

تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت.

من همه محو تماشای نگاهت.

آسمان صاف و شب آرام

بخت خندان و زمان رام

خوشه ماه فروریخته در آب

شاخه ها دست برآورده به مهتاب

شب و صحرا و گل و سنگ

همه دل داده به آواز شباهنگ

یادم آمد تو به من گفتی:

«از این عشق حذر کن!

لحظه ای چند بر این آب نظر کن

آب آیینه عشق گذران است

تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است

باش فردا که دلت با دگران است!

تا فراموش کنی چندی از این شهر سفر کن!»

با تو گفتم:«حذر از عشق ندانم

سفر از پیش تو هرگز نتوانم

نتوانم!

روز اول که دل من به تمنای تو پر زد

چون کبوتر لب بام تو نشستم

تو به من سنگ زدی من نه رمیدم نه گسستم...»

باز گفتم که:«تو صیادی و من آهوی دشتم

تا به دام تو درافتم همه جا گشتم و گشتم

حذر از عشق ندانم نتوانم!»

اشکی از شاخه فروریخت

مرغ شب ناله تلخی زد و بگریخت...

اشک در چشم تو لرزید

ماه بر عشق تو خندید

یادم آمد که:دگر از تو جوابی نشنیدم

پای در دامن اندوه کشیدم

نگسستم نرمیدم.

رفت در ظلمت غم آن شب و شب های دگر هم

نگرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم

نکنی دیگر از آن کوچه گذر هم...

بی تو اما به چه حالی من از آن کوچه گذشتم !





تاریخ : دوشنبه 91/5/2 | 11:20 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

پوست صورت، گردن، قفسه سینه، پشت و شانه ها به دلیل داشتن غدد چربی، شرایط مساعدی را برای رشد میکروب ها فراهم می کنند. لذا جوش های بسیاری ممکن است در این نواحی از بدن دیده شوند.

 

ایران ناز، درمان جوش ها، تنها از راه کاهش میزان آنها امکان پذیر است. در اینجا 12 راه را برای کم کردن بروز این جوش ها برای شما بیان می کنیم.

 

1 – صورت خود را بیش از حد نشویید
تنها کثیف بودن پوست منجر به بروز آکنه و جوش نمی شود، بلکه بسیاری از انواع لکه ها و جوش های پوستی به دلیل شستشوی زیاد پوست به وجود می آیند، زیرا شستشوی زیاد سبب تحریک پوست می شود. مواد شوینده پوست، مثلا صابون ها، حاوی مواد شیمیایی هستند که تماس بیش از اندازه این مواد با پوست منجربه کاهش سلامت پوست و در نتیجه بروز لکه ها و جوش های پوستی می شود. می توان مناطق مستعد بروز جوش های پوستی را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم، روزی دو بار شست تا تحریک پوست برای بروز جوش های پوستی را به حداقل رساند.

2 – از صابون های بدون چربی استفاده کنید
چربی صابون وارد خلل و فرج پوست شده و زمینه را برای بروز لکه ها و جوش های پوستی فراهم می کند، به همین منظور، از صابون هایی که بر روی آنها نوشته شده ضد آکنه، استفاده کنید. صابونها، حاوی مواد شیمیایی هستند که تماس بیش از اندازه این مواد با پوست منجر به کاهش سلامت پوست و در نتیجه بروز لکه ها و جوش های پوستی می شود.

3 – می توانید غذاهای مورد علاقه خود را مصرف کنید
این تفکر درست نیست که خوردن شکلات و غذاهای چرب ارتباط مستقیم با بروز جوش و آکنه دارد. آکنه زمانی رخ می دهد که منافذ پوستی توسط چربی سلول های پوستی و باکتری های طبیعی پوست بسته شوند و سبب بروز ورم و التهاب شوند. استفاده از برخی غذاها منجر به بروز واکنش های هورمونی در بدن می شود که باعث تولید بیش از حد سلول های پوست و یا تولید چربی بیش از حد خواهد شد. ولی باید از مصرف بیش از حد غذاهای چرب مثل پیتزا و نیز شکلات خودداری کنید.

4 – به مقدار زیاد آب بنوشید
نوشیدن آب در طول روز سبب می شود تا بدن شما دچار کم آبی نشود.

5 – کرم ضدآفتاب بزنید
از کرم های ضد آفتاب بدون چربی، با فاکتور محافظت در برابر نور خورشید استفاده کنید تا از رسیدن طیف وسیعی از اشعه فرابنفش نور آفتاب به پوست جلوگیری نمایید. حتما کرم بدون چربی بخرید تا منافذ پوست را مسدود نکند و منجر به بروز آکنه های پوستی نشود. کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یک بار مجددا استفاده کنید.

6 – به صورت مداوم از مواد آرایشی استفاده نکنید
از مصرف مواد آرایشی چرب خودداری کنید. استفاده از این گونه مواد چرب، منافذ پوست را مسدود می کند و جوش های پوستی و آکنه زیادی را ایجاد می کند. از مواد آرایشی استفاده کنید که حاوی مواد معدنی سبک و پودری شکل هستند که احتمال بروز جوش و آکنه را کمتر می کند. قبل از استفاده از مواد آرایشی، صورت خود را با آب سرد بشویید و بعد از پاک کردن آرایش نیز حتما صورت خود را شستشو دهید.

7 – از برنزه کردن پوست به شدت اجتناب کنید
این تفکر نادرست است که می گوید: برنزه کردن سبب پاک شدن پوست از آلودگی ها می شود. این یک واقعیت است که اشعه فرابنفش، خطر ابتلا به سرطان پوست، پیری زودرس و چین و چروک را افزایش می دهد. همچنین استفاده از برخی مواد و داروها، قبل و حین برنزه کردن، آسیب پوست توسط اشعه فرابنفش را چند برابر می کند.

8 – از مصرف محصولاتی که سبب چرب شدن موها می شود اجتناب کنید
از موادی مانند ژل مو که حاوی چربی زیادی است اجتناب کنید. همیشه موهای خود را تمیز نگه دارید. اگر موهای چربی دارید، روزانه آنها را بشویید.

9 – حتی المقدور از تماس زیاد موهای سر با پوست جلوگیری کنید
به خاطر داشته باشید که مو حاوی چربی است و تماس زیاد چربی آن با پوست، سبب مسدود شدن منافذ پوست شده و جوش های پوستی ایجاد می کند.

10 – جوش های خود را نترکانید
ترکاندن جوش ها سبب بدترشدن اوضاع می شود و فرایند بهبودی را کندتر می کند. جوش ها حاوی مواد آلوده ای هستند که با ترکیدن، مواد آلوده خود را به دیگر مناطق پوست انتقال می دهند.

11 – به صورت خود دست نزنید
از لمس کردن صورت و مالش صورت خودداری کنید، زیرا سبب بدترشدن آکنه می شود. تلفن همراه خود را دورتر از پوست بگیرید و از گذاشتن دستتان زیر چانه اجتناب کنید.

12 – برای مصرف کرم از دست خود استفاده نکنید
از وسیله هایی مانند پنبه، برای مصرف کرم و وسایل آرایشی استفاده کنید. دست و انگشتان، میکروب زیادی را حمل می کنند که می توانند منجر به جوش و آکنه شوند.

در آخر اگر جوش های پوستی شما را آزار می دهند، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید، زیرا راه های درمان زیادی برای حل مشکل شما وجود دارد.






تاریخ : شنبه 91/4/31 | 11:6 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

 تفاوت عشق و هوس
تفاوت عشق و هوس

 

1- عشق معطوف به غیر از خود است، در حالی که محور هوس خود فرد و لذت اوست. جملات زیر را با هم مقایسه کنید:
- (من) دوستت دارم.
- (من) برات می میرم.
- (برای من) هیچ کس مثل او نمی شه.
- (من) همیشه به فکر توام.
- (من) رو فراموش نکن.
- (من) از تو رنجیدم.
در حالی که در عشق، توجه به حالت ها و لذت های خود مدنظر نیست و خواست و شرایط معشوق جایگزین خودخواهی فرد می شود.
2- هوس، پاسخ به یک نیاز جسمانی و روانی است، مثل نیاز به آب، اکسیژن یا غذا، ولی عشق فراتر از یک چنین نیازی است. عشق راهی برای رشد و خودشکوفایی فرد است، لذا فرد عاشق خود را خوار و کوچک نمی کند. عشق عزت و احترام دارد و این احترام از روی بی نیازی و بزرگی عشق حاصل می شود.
3- عشق محدود کننده و زندانی کننده ی معشوق نیست، عشق آزاد کننده است. اگر فردی را مجبور کنیم که همه ی علایق، سلیقه ها و تفکراتش را فقط متوجه ما کند و فقط به ما بیندیشد، او را محدود به خودمان کرده ایم، نه اینکه عاشق خود کرده باشیم. در واقع این عشق نیست، یک هوس است و ما را وابسته به شخص دیگری کرده است.
4- عشق با بدبینی و سوء ظن همراه نیست، عشق یک اعتماد است و اطمینان است و پس از شناخت رفتار، گفتار و احساسات معشوق و به جهت یک آگاهی عمیق به وجود می آید. لذا ابتدا اعتماد به وجود می آید و بعد عشق منعقد می شود.
بعضی ها می پرسند: «باید اول عاشق شد، بعد ازدواج کرد یا اول ازدواج کرد بعد عاشق شد؟!»
در جواب باید گفت، اگر بعد از ازدواج بخواهی عاشق بشوی که کار از کار گذشته است و آن فرد هر خصوصیت یا رفتار یا افکار و احساسی که داشته باشد باید تحمل کنی. پس نام این عشق نیست.
از طرف دیگر بدون بررسی، شناخت، تحقیق و ارتباط رسمی چگونه می توان عاشق فردی شد تا در پی آن ازدواج کرد؟ (یعنی روش عاشق شدن قبل از ازدواج چگونه است؟)
خلاصه اینکه، طی یک فرایند رسمی که خانواده ها در جریان باشند و با ارتباطات آشکار و شفاف شما، می توان با مشورت و بررسی، از فرد مقابل آگاهی بدست آورد، تناسب رفتارها، نقاط ضعف، احساسات و افکار یکدیگر را سنجید و سایر معیارهای مطلوب را دقیقاً ارزیابی کرد. بدیهی است که اگر این موارد مثبت باشد، خواه ناخواه شما عاشق فرد می شوید (نه اینکه هوس پیدا کنید.)
اما هوس معمولاً به صرف مجاورت ایجاد می شود. شما همکلاسی، هم محله یی، همکار یا فامیل را می بینید، شیطنت ها، بازیگوشی ها و کلاس گذاشتن هایش را نظاره می کنید، به دل تان می افتد که عاشقش هستید و با خیالات مستمر از او غولی می سازید که فقط بعد از ازدواج شکسته و واقعیت آن روشن می شود. معمولاً چنین افرادی به جای شناخت یکدیگر، انرژی خود را صرف احساسات یکدیگر می کنند، دل می دهند و قلوه می گیرند، هر روز برای یکدیگر می میرند، یا حداقل غش می کنند، از وجود یکدیگر ممنون می شوند، مرتب از هم تشکر می کنند، با مطالعاتی که در مورد مخ زنی دختر یا پسر در اینترنت یا... آموخته اند، سعی می کنند طرف مقابل را شیفته ی خود کنند (به هر قیمتی)، به هم کادو می دهند، متون ادبی جالب، آهنگ های احساس نواز و مبالغه های غیر عقلانی به یکدیگر پیشکش می کنند کم کم نقش پدر، مادر، دوستان، همکاران و ... را حذف کرده و همه را یکپارچه به محبوب خود پیشکش می کنند و کم کم نقش پدر، مادر، دوستان، همکاران و ... را حذف کرده و همه را یکجا به محبوب پیشکش می کنند و وقت خود را یا با او یا با خیالات او سر می کنند و در خیالات خود او را تک ستاره یی می دانند که آسمان قلب آنها را نورانی می کند و بدون او زندگی معنی و مفهوم و شور خود را از دست می دهد و مرتب به خود می گوید: او یک انسان نیست، فرشته است، او هیچ عیبی ندارد و فقط فقط مهر، عشق، صفا و نقاط مثبت است. تصور از دست دادن او، کابوسی وحشتناک است و اینگونه این احساسات، غیرقابل کنترل می شود، در حالی که عشق همانطور که گفته شد، فرایند مشخصی از آگاهی است. منظور این نیست که از احساس تهی باشد، نه، اما احساس یکی از پارامترهای مهم در کنار پارامترهای دیگر، از جمله آگاهی است که نمی تواند جای خالی دیگر خصیصه ها را پر کند.
احساس مبالغه آمیز در روابط منجر به تحریف واقعیت ها شده و آن قدر آب را گل آلود می کند که خود فرد به هیچ وجه قادر به شناخت صحیح طرف مقابل خود نیست و پس از فروکش کردن احساسات، پس از ازدواج، تفاوت میان خیالات و واقعیت ها را درک می کند.
5- عاشق، خود را ملزم می داند که حریم عشق و معشوق را رعایت کند و هنجارها را به نفع لذت خود نمی شکند. عاشق در پی کام گرفتن از معشوق، پیش از آنکه این حریم کامل و رسمی شود، نیست. باید کانون خانواده شکل بگیرد و انعقاد پیمان زناشویی انجام پذیرد و طرفین مسؤولیت زندگی و تعهد کامل را نسبت به هم بپذیرند. هر گونه خلوت، و ارتباطی که جنبه ی لذت جویی داشته باشد (قبل از تعهد کامل زناشویی و در چاچوب قانون)، صرفاً آسیب پذیری عشق را به همراه دارند و این، آزمودن عشق نیست، بلکه سیراب کردن هوس و عطش شهوانی است.
6- زودرنجی، قهر و آشتی، دلخوری، نگرانی، تردید، عجله در به نتیجه رسیدن، امروز و فردا کردن، زبان بازی کردن، با چند نفر ارتباط صمیمی و عمیق عاطفی گرفتن، رؤیاپردازی در مورد فرد، چشم پوشی از نقاط ضعف آن شخص و... همه از نشانه های هوس است، در حالی که عشق قامتی رعناتر، بزرگتر، قوی تر و منحصر به فرد دارد و از همه مهمتر آرامش بخش است. عشق هایی که نگرانی آفرین، اضطراب آور و دمدمی مزاج و به ظواهر فرد بستگی دارد، همان هوس هایی هستند که «محور من» در آنها قوی است. یعنی فرد همه چیز را برای خودش می خواهد، نه معشوق.
7- عشق پیش نیاز لازم دارد. یعنی فرد باید رشد کند و مراحلی بگذرد تا نوبت به عاشق شدن برسد. کسی که هنوز با والدینش درگیر است، با همکارانش سازگاری ندارد، رابطه ی صمیمانه یی با دوستانش ندارد، افسرده و مضطراب است، تصمیم های مهمی در زندگی نگرفته یا به اجرا درنیاورده است، از این شاخه به آن شاخه می پرد، هدف زندگی خود را شفاف ترسیم نکرده است و حتی در انتخاب هنجارها، به انتخاب ثابتی برای وضع ظاهری، پوشش و نحوه ی رفتارش نرسیده و مردد است و روز به روز شکل به شکل می شود و هوتی خود را نیافته است، چگونه می تواند عاشق باشد. لذا عشق پس از بلوغ عاطفی، اجتماعی، فکری، روانی و... پیدا می شود، در غیر این صورت فقط هوس خامی بیش نیست.
8- عشق باید یک وحدت و یکپارچگی بیم شما، آدم ها و همه ی هستی ایجاد کند. اگر رابطه ی دختر و پسری، با پنهان کاری، تعارض، درگیری با دیگران، احساس گناه، اضطراب، تردید، قطع روابط اجتماعی با دیگران مشکل در شغل، تحصیل، روابط خانوادگی و... همراه است باید مطمئن شد که هوس، خود را به جای عشق به آنها معرفی کرده است و چنین شروعی برای یک رابطه، پایانی به مراتب دردناک تر و فجیع تر به همراه دارد.
منبع: 7 روز زندگی- شماره 85

 






تاریخ : دوشنبه 91/4/26 | 8:5 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

دنیا را بغل گرفتیم گفتند امن است هیچ کاری با ما ندارد

خوابمان برد بیدار شدیم دیدیم آبستن تمام دردها یش شده ایم

حسین پناهی

??????????????????????????????????????
* *
*اینجا در دنیای من گرگ ها هم افسردگی مفرط گرفته اند*
*دیگر گوسفند نمی درند*
*به نی چوپان دل می سپارند و گریه می کنند...*
* *
*??????????????????????????????????????

* *
*می دانی ... !؟ به رویت نیاوردم ... ! *
* از همان زمانی که جای " تو " به " من " گفتی : " شما " *
*فهمیدم *
*پای " او " در میان است ...*
* *
??????????????????????????????????????
ادامه مطلب...




تاریخ : پنج شنبه 91/4/22 | 5:13 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

ای وای بر اسیــری کز یاد رفته باشــد

در دام مـانده باشـد صیـاد رفتـه باشـد

آه از دمــی که تــنها با داغ او چو لاله

درخون نشسته باشم چون باد رفته باشد

آواز تـیشــه امشــب از بیستـون نــیامـد

شاید به خواب شیرین فرهاد رفته باشد

خونش به تیـغ حســرت یارب حلال بادا

صیدی که از کمندت آزاد رفتـه باشــد

از آه درد نــاکـی سـازم خـبـر دلـت را

 وقتی که کوه صبرم بر بـاد رفته باشـد

رحــم از بر اسیری کـز گرد دام زلفـت

 با صد امـیدواری نـاشـاد رفتــه باشـــد

شـادم که از رقـیبـان دامن کشـان گذشتـی

گو مشت خاک ما هم بر باد رفته باشـد

پرشور از حزین است امروز کوه و صحرا

مجنون گذشتـه باشـد فرهـاد رفتـه باشـد






تاریخ : شنبه 91/3/27 | 9:15 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

گل رز

 

 

 

صدای پای آب

 

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ

 

کار ما شاید این است

 

که در افسون گل سرخ شناور باشیم

 

پشت دانایی اردو بزنیم

 

دست در جذبه یک برگ بشوییم و سر خوان برویم

 

صبح ها وقتی خورشید،در می آید متولد بشویم

 

هیجان ها را پرواز بدهیم

 

روی ادراک فضا،رنگ،صدا، پنجره گل نم بزنیم

 

آسمان را بنشانیم میان دو هجای هستی

 

ریه را از ابدیت پرو خالی بکنیم

 

بار دانش را از دوش پرستو به زمین بگذاریم نام را بازستانیم از ابر

 

از چنار،از پشه ، از تابستان

 

روی پای تر باران به بلندی محبت برویم

 

در به روی بشر و نور وگیاه و حشره باز کنیم

 

کار ما شاید این است که میان گل نیلوفر و قرن

 

پی آواز حقیقت بدویم.

 

سهراب سپهری

 






تاریخ : یکشنبه 91/3/14 | 4:19 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

1- آنهایی که وقتی هستند، هستند وقتی که نیستند هم نیستند. حضور عمده آدم‌ها مبتنی بر فیزیک است. تنها با لمس ابعاد جسمانی آنهاست که قابل فهم می‌شوند بنابراین اینان تنها هویت جسمی دارند.

 

2- آنانی که وقتی هستند، نیستند وقتی که نیستند هم نیستند(مردگانی متحرک در جهان، خودفروختگانی که هویتشان را به ازای چیزی فانی واگذاشته‌اند. بی‌شخصیت‌اند و بی‌اعتبار، هرگز به چشم نمی‌آیند، مرده و زنده‌شان یکی است).

 

3- آنهایی که وقتی هستند، هستند وقتی که نیستند هم هستند (آدم‌های معتبر و باشخصیت، کسانی که در بودنشان سرشار از حضورند ودر نبودشان هم تاثیر خود را می‌گذارند کسانی که همواره در خاطر ما می‌مانند، دوستشان داریم و برایشان ارزش قائلیم

 

4- آنهایی که وقتی هستند، نیستند وقتی که نیستند، هستند (شگفت‌انگیز‌ترین آدم‌ها. در زمان بودنشان چنان قدرتمند و باشکوهند که ما نمی‌توانیم حضورشان را دریابیم اما وقتی که از پیش ما می‌روند نرم‌نرم و آهسته آهسته درک می‌کنیم . باز می‌شناسیم، می‌فهمیم که آنان چه بودند. چه می‌گفتند و چه می‌خواستند. ما همیشه عاشق این آدم‌ها هستیم. هزار حرف داریم برایشان اما وقتی در برابرشان قرار می‌گیریم، گویی قفل بر زبانمان می‌زنند. اختیار از ما سلب می‌شود. سکوت می‌کنیم و غرق در حضور آنان مست می‌شویم و درست در زمانی که می‌روند یادمان می‌آید که چه حرف‌ها داشتیم و نگفتیم. شاید تعداد اینها در زندگی هر کدام از ما به تعداد انگشتان دست هم نرسد







تاریخ : شنبه 91/3/13 | 10:29 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.