سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کمپانی اپل به موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای در دنیای تکنولوژی دست یافته و دست‌آوردهای آن برای بسیاری از رقبا دست‌نیافتنی است؛ محصولات بی‌نظیر اپل که تلفیق معجزه‌آسایی از هنر و قابلیت‌های تکنولوژیک‌ هستند، چنان در دنیا فراگیر شده‌اند که زندگی و ارتباطات بسیاری از شهروندان کره زمین را هم به‌طور محسوسی تحت تاثیر قرار داده‌اند. 


اما بسیاری از مسائل مرتبط با این غول دنیای فن‌آوری در پرده ابهام است و جهان چیز زیادی درباره آن‌ها نمی‌داند. یکی از بزرگ‌ترین رموز موفقیت اپل در 35 سالی که از تولد آن می‌گذرد، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی است. برگ برنده اپل، که تاکنون ناشناخته‌های زیادی درباره آن وجود داشت.

 

اما حالا فیل شیلر، مدیر بازاریابی اپل که برای پیگیری شکایت از سامسونگ بر سر حق اختراع محصولاتی نظیر آی‌فون و آی‌پد، درگیر دادگاه است، رازی را فاش کرده که پرده از ناشناخته‌ها و نادانسته‌ها پیرامون اپل برمی‌دارد.

معمولا از چند ماه پیش از معرفی و ارائه رسمی هر محصول اپل، بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره آن چنان داغ می‌شود که کسر بزرگی از خبرهای دنیای تکنولوژی در رسانه‌های گوناگون دنیا به آن اختصاص می‌یابد. حتما تا به حال خبرهایی از این دست را دیده‌اید: تصاویر به دست آمده از ‌آی‌فون 5، پیش‌بینی‌ها درباره آی‌پد جدیدی که قرار است به بازار بیاید و گزارش‌هایی از این دست که دنیای رسانه را تسخیر می‌کند. شاید باور نکنید که همین همهمه رسانه‌ای، مهم‌ترین علت موفقیت اپل در بازاریابی است.

 

 

کمپانی اپل بیش از آن‌که بودجه‌های هنگفت و کلان به تبلیغات تجاری اختصاص دهد، روی تبلیغات غیرمستقیمی از این دست حساب می‌کند؛ دامن زدن به شایعات و همهمه رسانه‌ای درباره محصولات اپل، که هیچ هزینه‌ای در بر ندارد. تاثیر این تاکتیک‌های تبلیغاتی تا حدی است که در سال 2007 پس از معرفی اولین نسل آی‌فون، تا زمان آغاز عرضه آن در بازارهای جهانی، اپل هیچ هزینه‌ای برای تبلیغ آن نپرداخت.

 

هم دستی با هالیوود،جذب مشتری از پرده های سینما

 

بازوی دیگر تبلیغاتی اپل، فیلم‌های هالیوودی است. اپل برای تبلیغ و ترویج محصولات خود، آن‌ها را به‌طور هوشمندانه‌ای در فیلم‌های هالیوودی نمایش می‌دهد تا به‌طور نامحسوس با بهره‌گیری از تاثیر استفاده از این محصولات توسط سوپرستاره‌های دنیای سینما، مشتریان را ترغیب به خرید آن‌ها کند. فلسفه تبلیغات اپل مبتنی بر این رویکرد است: «محصولات ما قهرمانان داستان‌اند.»


یکی از مدیران اپل، مامور تماس با کارگردانان و تهیه‌کنندگان بزرگ هالیوود و برنامه‌های تلویزیونی است تا برای قرار دادن این محصولات و تعیین نقش آن‌ها در فیلم‌نامه‌ها برنامه‌ریزی کند.


بازار گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، در تسلط کمپانی اپل است. این بازار بزرگ، در سال 2011 نزدیک به 220 میلیارد دلار سود داشت که بخش عمده آن به کمپانی اپل و سامسونگ رسید.


موفقیت اپل از زمانی در روندی همواره فزاینده و در سیری به‌شدت صعودی قرار گرفت که برنامه‌ریزی‌های استراتژیک خود را تغییر داد. اپل حالا بر اساس نیاز کاربران و تقاضای موجود در بازار برنامه‌ریزی نمی‌کند. اپل برای کاربران جهان نیازهای جدید تعریف می‌کند. این کمپانی، سال گذشته با 337 میلیارد دلار سرمایه، به ثروتمندترین کمپانی جهان تبدیل شد.






تاریخ : سه شنبه 91/5/24 | 7:53 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

به گزارش جی اس ام با توجه به آمار جدیدی که شرکت IDC ( یک شرکت تحقیقاتی و آنالیزگر اطلاعات فناوری است ) در مورد سیستم عامل‌های موبایلی ارائه کرده است نشان داده شده‌است که آندروید و آی او اس با یکدیگر 85 درصد از بازار تلفن‌های همراه را در اختیار دارند. این در حالی است که صدرنشین‌های قبلی یعنی سیمبین،بلک بری و مایکروسافت به سهم زیر 5 درصد نزول کرده‌اند.

 

اما در مجموع آندروید بیشترین سهم را از بازارهای تلفن همراه داشته است و صدر نشین این لیست است و سهمی در حدود 68.1 درصد داشته‌است. و در مقام دوم نیز آی او اس با سهم 16.9 درصد قرار گرفته‌است که این درصد کم سهم آی او اس به علت کم شدن فروش آیفون 4S و نزدیک شدن به زمان فروش آیفون 5 است.

 

اما مورد دیگری که بیان شده این است که 44 درصد از سیستم عامل آندروید که به فروش رفته‌است بر روی گوشی های ساسمونگ قرار داشته و با این تفاسیر آندروید تا حدودی مدیون سامسونگ است.

 

بلک بری نیز در مقام سوم قرار گرفته و سهم 4.8 درصدی داشته است.

 

اما سیستم عامل سیمبین که برای سال‌های طولانی صدر نشین این جدول بوده اکنون در مقام چهارم قرار دارد و تنها سهم 4.4 درصدی را به خود اختصاص داده است.

 

منبع : IDC






تاریخ : سه شنبه 91/5/24 | 7:50 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

امروز تقریبا تمام تلفن‌های همراه مجهز به دوربین عکاسی هستند. شرکت‌های تولید‌کننده همواره در مورد جدیدترین امکانات و کیفیت بالای این دوربین‌ها تبلیغ می‌کنند. آیا آنها می‌توانند جایگزین مناسبی برای دوربین‌های عکاسی باشند؟

 

در حال حاضر مدت‌ها است که هر تلفن همراه و همینطور هر تلفن هوشمندی (Smartphone) مجهز به دوربینی با کیفیت بسیار بالا است. این دوربین‌ها به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند که در هر موقعیتی به راحتی و با سرعت بتوانند عکس بگیرند.

 

 

به گزارش جی اس ام آندریاس وایس(Andreas Weiss)، عکاس حرفه‌ای از کارکرد این دوربین‌ها راضی است و می‌گوید: «کار کردن با این دوربین‌های همراه کمتر دنگ و فنگ دارد و کیفیت بیشترشان رضایت‌بخش است.»

 

البته دست‌یابی به  نتایج خوب با دوربین تلفن همراه تا حدود زیادی به شرایط محیطی بستگی دارد که فرد در آن می‌خواهد عکس بگیرد. باید نور به اندازه کافی وجود داشته باشد و عکاس به اندازه‌ی کافی به سوژه نزدیک شود.

 

نکته تعیین‌کننده‌ی دیگر برای دست‌یابی به عکس‌های خوب، کیفیت و اندازه سنسور تصویری است که در دوربین بکار برده شده است. کیفیت و بزرگی سنسور تصویر تأثیر مستقیمی بر شفافیت عکس دارد.

 

سنسور‌های نصب شده در دوربین‌ تلفن‌های همراه معمولا کوچکتر از یک سانتیمتر مکعب هستند. در دوربین‌های عکاسی دیجیتالی کمی بزرگتر از یک سانتیمترمکعب هستند و در دوربین‌های حرفه‌‌ای DSLR اندازه‌ی آنها به دو سانتیمتر نیز می‌رسد. به همین دلیل حتی کیفیت دوربین‌های کوچکی که لنز مجزا ندارند بهتر از دوربین‌های تلفن‌های هوشمند است.

 

یولیان وبر (Julian Weber) یکی از نویسندگان مجله‌ علمی عکاسی به نام Foto Praxis می‌گوید: «حتی دوربین‌های عکاسی کوچک هم قابلیت زوم بصری دارند. اما این ویژگی در تلفن‌های همراه کمتر دیده می‌شود. زوم کردن در دوربین‌های تلفن‌های همراه به طور دیجیتال صورت می‌گیرد. این نکته به میزان زیادی از کیفیت عکس می‌کاهد.»

 

در واقع دوربین تلفن‌های هوشمند برای شکار لحظه‌ها مناسب‌ترین وسیله هستند. هنگامی که فرد به طور اتفاقی به صحنه‌ای جالب بر می‌خورد، می‌تواند با دوربین موبایل که آن را همیشه همراه دارد، آن لحظه را به سرعت ثبت کند. اما افرادی که به کیفیت‌ بالای عکس اهمیت می‌دهد، چاره‌ای جز استفاده از دوربین‌های عکاسی بزرگ و مجهزتر ندارند.

 

 






تاریخ : سه شنبه 91/5/24 | 7:47 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
       

.: Weblog Themes By BlackSkin :.