سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فاوت نسلها به روایت تصویر:

 

 






تاریخ : یکشنبه 90/11/16 | 9:2 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

baby photos (11)

 

 

 

baby photos (2)

 

 

 

baby photos (3)

 

 

 

baby photos (12)

 

 

 

 

 

baby photos (5) 


ادامه مطلب...




تاریخ : یکشنبه 90/11/16 | 8:56 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

به گزارش «روزگار نو»، آلن تیلور سردبیر بخش عکس سایت معتبر the Atlantic که که در بخش In Focus این سایت به پوشش تصویری موضوعات مختلفی از سیاست و اخبار روز تا تاریخ و فرهنگ از دید عکاسان مختلف خبرگزاری های معتبر دنیا می پردازد. او در جدید ترین گزارش این سایت نگاهی به زندگی اجتماعی ایران انداخته است. این مجموعه 42 عکسی پوشش خوب و نسبتا کافی از گستردگی و تنوع زندگی و عقاید و فرهنگ ایران را به نمایش گذاشته است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

 

عکس یادگاری عروسی دو برادر و همسرانان در روستای قلعه شهر

 

 

 

 

AP Photo/Vahid Salemi

 


 

مرتضی علوی و مهدی حق بردی دو ورزشکار پالاگرایدر سوار ایرانی در آسمان شمالغرب تهران

AP Photo/Vahid Salemi

 


 

یک کارگر کارگاه فرش بافی کاشان

Reuters/Morteza Nikoubazl

 


 

برج میلاد، برج مخابراتی که با ارتفاع 435 متر، بلندترین برج ایران، 6اُمین برج بلند مخابراتی جهان است. این برج با 13 هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازه رأس برج در میان تمامی برجهای دنیا مقام نخست را دارد. این سازه به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید.

Reuters/Raheb Homavandi

ادامه مطلب...




تاریخ : یکشنبه 90/11/16 | 8:43 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

عکس های تبلیغات دوران قدیم ایران

old iran1 عکس های تبلیغات دوران قدیم ایران

L1318884022493171 عکس های تبلیغات دوران قدیم ایران

عکسهای جالب از تبلیغات دوران قدیم ایران

0.705398001318883989 taknaz ir3131 عکس های تبلیغات دوران قدیم ایران

0.073938001318883991 taknaz ir3131 عکس های تبلیغات دوران قدیم ایران

0.883089001318883991 taknaz ir3131 عکس های تبلیغات دوران قدیم ایران

0.732741001318883992 taknaz ir3131 عکس های تبلیغات دوران قدیم ایران

ادامه مطلب...




تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 7:1 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
بزرگترین و مشهورترین نمایشگاه خودروی دنیا هم اکنون در شهر دیترویت آمریکا در حال برگزاری است و روزانه خبرهای زیادی از آن به سراسر دنیا مخابره می شود. در این نمایشگاه کمپانی های خودروسازی آخرین دستاوردهای تکنولوژیک روز را استفاده کرده اند تا بتوانند خریداران را متقاعد کنند که در صورت خرید از کمپانی آنها پشیمان نخواهند شد.
اما در این نمایشگاه، کارشناسان خودرو هشت خودروی ویژه را انتخاب کرده اند و عنوان “خودروهایی که نمی توان برای داشتن آن صبر کرد” را برای این هشت خودرو انتخاب کرده اند. قرار است این خودروها اواسط سال میلادی جاری یعنی تا 5 ماه دیگر به دست خریداران برسد.
1- پورشه 911 Carrera Cabriolet مدل 2012
127768 828 عکس هشت خودرو موفق دنیا
تاریخ : دوشنبه 90/11/3 | 6:56 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
تا به‌حال چیزی در مورد سرزمین‌های فانویل‌هال یا پارک دیزنی شنیده‌اید؟ خب اگر نشنیده‌اید مقصر هستید چراکه این مکان‌ها پربازدیدتر از دیوار چین و تاج محل هندوستان هستند. یک ملاک جالب برای انتخاب مقصد در گردشگری تعداد افراد بازدیدکننده در سال است. خب طبیعی است که وقتی افراد زیادی یک مکان را برای بازدید انتخاب می‌کنند یعنی آن مکان ویژگی‌های خاص و جالبی دارد اما پربازدیدترین جاهای جهان کجا هستند؟

 



قلب نئونی

 

 میدان تایم، نیویورک، آمریکا

بازدید سالانه توریست‌ها: 39 میلیون و 200 هزار نفر

می‌گویند میدان تایم نیویورک زنده‌ترین میدان جهان است که طی 24 ساعت شبانه‌روز خواب ندارد، به تعبیری هم این میدان «قلب نئونی» شهر نیویورک است. مغازه‌های بزرگ برندهای معروف، تالارهای نمایشی و پیاده‌روها و خیابان‌های سنگفرش شده که ورود اتومبیل به آن‌ها ممنوع بوده و مخصوص پیاده‌روی است، به همراه ده‌ها کافه و رستوران زیبایی‌های این میدان است. در اطراف این میدان انواع و اقسام هتل‌ها،‌ با قیمت‌های گوناگون قرار گرفته است. برای رسیدن به این میدان هم می‌توانید از تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنید. در واقع خود نیویورکی‌ها می‌گویند در این شهر همه راه‌ها به میدان تایم ختم می‌شود.





طبیعت در دل شهر شلوغ

 

 پارک مرکزی، نیویورک، آمریکا

بازدید سالانه توریست‌ها: 38 میلیون نفر

در نیویورک پارک‌های زیادی وجود دارد اما هیچ‌کدام به شهرت سنترال پارک نیست. این پارک در محدوده‌ای به وسعت 850 هکتار در منطقه مانهاتان قرار دارد و ارزش ملک آن میلیاردها دلار است. در این پارک شما می‌توانید پیاده‌روی کنید یا دوچرخه‌سواری، از یک باغ‌وحش زیبا دیدن کنید، یا از یک قصر زیبای متعلق به قرن نوزدهم یا در کنار یک دریاچه زیبا اندکی به آسودگی استراحت کنید.






معروف‌ترین آبشار جهان

 

 آبشار نیاگارا، اونتاریو،‌ کانادا

بازدید سالانه توریست‌ها: 25 میلیون و 500 هزار نفر

این آبشار در مرز کشورهای آمریکا و کانادا واقع است‌ اما بیشتر بازدیدکننده‌های آن از کشور کانادا به این منطقه می‌آیند چون منظره‌ زیباتری دارد. این آبشار بسیار معروف بزرگ‌ترین آبشار جهان نیست اما به دلیل حالت خاصی که دارد و جای گرفتن آن درچند فیلم مشهور جهان،‌ معروف‌ترین آبشار جهان شده است. ارتفاع این آبشار در برخی نقاط بین 30 تا 75 متر است و هرلحظه حدود
 2 میلیون متر مکعب آب از آن پایین می‌ریزد و این باعث شده است که این آبشار با تمام آبشارهای دیگر جهان فرق داشته باشد. امکانات تفریحی در نزدیکی این آبشار هم باعث شده است هر روز توریست‌های بسیاری برای تماشای آن بشتابند.





ایستگاه چندمیلیون نفری

 

 ترمینال مرکزی شهر نیویورک

بازدید سالانه توریست‌ها: 21 میلیون و 500 هزار نفر

این مکان از نظر بسیاری از کارشناسان نباید در این فهرست قرار بگیرد، زیرا درواقع این محل بازدید توریست‌ها نیست بلکه محلی است که توریست‌ها از آن استفاده می‌کنند تا به نقاط دیگر شهر برسند اما مسئولان شهرداری نیویورک می‌گویند، این ایستگاه به‌خاطر تمام ویژگی‌هایش یک مرکز کاملا توریستی است. بزرگ‌ترین نقشه راهنمای جهان در مورد تمام خیابان‌های نیویورک و مسیر مترو، اتوبوس و تاکسی در این ایستگاه واقع است و بیشتر از 300 مغازه و تعداد زیادی کافه و رستوران در این ایستگاه و اطراف آن باعث می‌شود که خود این ایستگاه هم یک جاذبه توریستی محسوب شود.





لذت طبیعت‌گردی

 

قصر و جنگل فونتن‌بلو، فرانسه

بازدید سالانه توریست‌ها: 18 میلیون نفر و 500 هزار نفر

برای خود فرانسوی‌ها هم عجیب است که جنگل‌های بزرگ فونتن‌بلو بیشتر از برج ایفل، کاخ ورسای و موزه مادام توسو توریست به‌خود جلب می‌کند اما این جنگل‌های 02 هزار هکتاری که آن را زیباترین جای فرانسه می‌دانند با پارک‌ها و مناطق حفاظت شده و آثار تاریخی خود هر‌ساله توریست‌های فراوانی را از سراسر جهان به‌خود جلب می‌کند. در دل این جنگل، شکار، قایق‌رانی و دوچرخه‌سواری انجام می‌شود و کاخ‌ها و قصرهایی که از قرن دوازدهم تا شانزدهم میلادی ساخته شده‌اند با جاذبه‌های مختلف خود افراد بسیاری را جذب می‌کنند. بسیاری از کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور هم به این جنگل‌ها می‌آیند تا در تپه‌ها و کوه‌های آلپ در حاشیه این جنگل کوهنوردی کنند. قصر معروف ناپلئون هم یکی از جاذبه‌های این ناحیه است.







توریست‌ها در قلمروی ممنوعه

 

 شهر ممنوعه، پکن، چین

بازدید سالانه توریست‌ها: 17 میلیون و 250 هزار نفر

شهر ممنوعه در واقع مجموعه کاخ‌های سلطنتی است که در دوران امپراتوری مینگ ساخته شده است. این کاخ‌ها که در قلب پکن واقع هستند برای مدت 500 سال مرکز زندگی‌ امپراتوران چین بود. در مجموع مساحت این ناحیه 180 هکتار است و در کل 900 ساختمان و مجموعه را به‌خود اختصاص داده است. حالا چینی‌ها این مجموعه را «موزه سلطنتی» می‌نامند. در داخل کاخ‌ها بسیاری از اشیای تاریخی و آثار هنری دوران‌های مختلف در معرض دید عموم قرار دارد. در سال 2005 قرار شد که کافی‌شاپ‌ و فست‌فودهای غربی در این مجموعه آغاز به کار کنند اما این فروشگاه‌ها در سال 2007 تعطیل شدند ولی این موضوع تاثیر منفی روی تعداد توریست‌های این مجموعه عظیم نداشت.





کباب ترکی و قهوه ترک

 

 بازار مرکزی، استانبول، ترکیه

بازدید سالیانه  توریست‌ها: 15 میلیون نفر

زمانی بازار مرکزی استانبول پل میان جهان شرق و غرب بود، حالا شاید این جایگاه را نداشته باشد اما هنوز هم مرکز توجه توریست‌هاست. در این بازار می‌توانید سرامیک‌های نقاشی شده، جواهرآلات اصل و بدل شرقی،‌ لباس‌های محلی و انواع و اقسام ادویه‌جات را تهیه کنید. قدمت این بازار به بیش از 500 سال قبل برمی‌گردد و حالا با رستوران‌ها، کافه‌ها و تفریحگاه‌های مختلف توریست‌های بسیاری را به خود جلب می‌کند، به تمام کسانی که به این بازار پا می‌گذارند توصیه می‌شود که کباب ترکی و قهوه ترک مخصوص آن را از دست ندهند.





اگر ورودیه دریافت نمی‌کردند...


برج ایفل پاریس،‌ فرانسه

بازدید سالانه توریست‌ها: 5/14 میلیون نفر

می‌گویند این بنای فلزی مشهورترین ساخته دست بشر و نماد کشور فرانسه است. برج تمام فلزی که در سال 1889 ساخته شده هنوز هم بلندترین سازه شهر پاریس است (ارتفاع آن در بلندترین نقطه 324 متر است) و تو ریست‌ها می‌توانند تا ارتفاع 260متری آن بالا بروند. می‌دانید چرا این برج درصدر مکان‌های پربازدید جهان قرار ندارد؟ به یک دلیل ساده آن هم این‌که برای بازدید از این مکان باید پول داد. درواقع اگر با هربار ورود به آن پولی پرداخت نمی‌شد آن‌گاه این مکان پربازدیدکننده‌ترین نقطه توریستی جهان می‌شد.






تاریخ : یکشنبه 90/11/2 | 11:51 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


لامبورگینی یکی از معتبرترین شرکت های اتومبیل سازی در دنیا است. این شرکت خودروساز در سال 1963 تاسیس شد و از همان ابتدا کار را روی هیجان و سرعت اتومبیلرانی متمرکز کرد. اما این شرکت علیرغم به دست آوردن طرفداران زیاد؛ در طی سال ها کم کم افت کرد و نتوانست به عنوان یک شرکت منسجم و مطمئن، اطمینان خریداران را جلب کند ولی وقتی آلمان وارد صحنه شد، اوضاع تغییر کرد.

شرکت آلمانی آئودی؛ لامبورگینی را خرید و شروع به توسعه و ساخت ماشین های با کیفیتی کرد که توانستند نام لامبورگینی را بالا برده و آن را به یک برند فوق العاده در ساخت سوپرماشین ها تبدیل کنند. البته آلمانی ها دوست نداشتند هویت ایتالیایی لامبورگینی را تغییر دهند. پس لامبورگینی در ایتالیا باقی ماند.

مهندسی آلمانی نه تنها روی پلتفرم ماشین ها تاثیر گذاشت، بلکه نحوه پژوهش، ساخت و به کارگیری فناوری های جدید در سوپر ماشین ها را هم به کلی تغییر داد. در این مطلب می خواهیم سری به لامبورگینی بزنیم تا ببینیم این کارخانه چه مراحلی را تا نهایی کردن یک محصول می پیماید.
 

 

بگذارید اول سری به ساختمان کارخانه بزنیم. ساختمان بزرگتر شیشه ای، مدرن تر است. اما ساختمان سفیدی که در سمت راست می بینید، توسط فررنچو لامبورگینی، موسس این شرکت گشایش یافته است.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تصویر زیر مونتاژ قسمت جلوی بدنه فیبر کربنی را نشان می دهد که دارد به کابین پیوند می خورد. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم انداخت به مراحلی که بعد از کامل شدن طراحی اولیه یک محصول انجام می شوند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 

ادامه مطلب...




تاریخ : دوشنبه 90/10/26 | 12:56 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
تاریخ : یکشنبه 90/10/25 | 12:0 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

سایت معتبر سینه ریوو 10 بازیگر برتر تمام دوران را انتخاب کرده است. البته ستارگان مرد. انتخاب به گونه ای است که  نمی‌توان اعتراضی به آن کرد. هر 10 نفر از اسطوره های مسلم دنیای سینما هستند. 

 ترکیبی از 5 ستاره مدرن – براندو، پاچینو، نیکلسون، دونیرو و نیومن – و 5 ستاره کلاسیک شامل کری گرانت، جیمز استوارت، همفری بوگارت و هنری فاندا. انتخاب به گونه ای است که نمی‌توان اعتراضی به آن کرد. هر 10 نفر از اسطوره های مسلم دنیای سینما هستند. 

این سایت در مقدمه این انتخاب یک فهرست 10 نفره دوم را نیز منتشر کرده و نوشته که این 10 نفر نیز شایستگی حضور در هر فهرستی از بزرگ ترین ستاره های تاریخ سینما را دارند که در انتهای مطلب این فهرست نیز آورده شده است.

 

1 – مارلون براندو

2004-1924

اسطوره بازیگری. اولین نمونه اعلای مکتب آکتورز استودیو. با اعتماد به نفسی خیره کننده که گاه پهلو به پهلوی خودپسندی می‌زد. از دهه 40 و 50 با فیلم هایی مثل اتوبوسی به نام هوس، زنده باد زاپاتا و در بارانداز چهره شد و در دهه 70 با پدرخوانده به یک افسانه زنده بدل شد. برخلاف انتظار تعداد فیلم های بزرگش چندان زیاد نیست اما تاثیر موحشی بر نسل بعدی بازیگران گذاشته است. دلمشغولی های سیاسی و اقتصادی اش و میلش به انزوا کارنامه او را به اندازه کافی پبربار نساخته است. اما در همین معدود شاهکارهایش، نبوغ بی نظیر بازیگری اش با تمام وجود احساس می‌شود.

 

 بهترین فیلم ها: اتوبوسی به نام هوس (1951)، در بارانداز (1954)، پدرخوانده

 

فیلم های مطرح دیگر: زنده باد زاپاتا (1952)، وحشی (1953)، شیرهای جوان (1958)، آخرین تانگو در پاریس (1973).

 

2 – آل پاچینو

1940-؟

در دهه 70 بهترین بازیگر دنیا بود. یک نیویورکی متوسط القامت با چهره ای خنثی و حتی می‌شود گفت روشنفکرانه با پدرخوانده چهره شد و با سرپیکو و بعدازظهر سگی و مترسک و پدرخوانده 2 (همگی ساخته شده در نیمه اول دهه 70) شهرتی افسانه ای یافت. از نیمه دوم دهه 80 اسیر مشوربات الکلی شد اما در دهه 90 با فیلم هایی مثل بوی خوش زن و مخمصه، بازگشتی خیره کننده داشت. موفقیت پیاپی فیلم های دوره اخیرش محبوبیت گمشده اش را دوباره احیا کرده است.

  

 بهترین فیلم ها: پدرخوانده (1972)، بعدازظهر سگی (1975)، صورت زخمی‌(1984)

 

فیلم های مطرح دیگر: سرپیکو (1972)، پدرخوانده2 (1974)، مخمصه (1995)، نفوذی (1999)

 

3 – جک نیکلسون

1937-؟

قیافه سمپاتیک او راه را برایش هموار ساخته است. او به هیچ وجه زیبا نیست و حتی بارقه ای شیطانی در چهره اش احساس می‌شود اما از آن چهره هایی است که نمی‌توان چشم ازشان برداشت. در دهه 70 در یک دوره شکوفایی حیرت انگیز کاراکترهایی را ایفا کرد که در هیچ سبک و سیاق بازیگری نمی‌گنجند و محصول نبوغ غریزی او به عنوان یک بازیگر فوق مدرن بودند. او به عنوان بازیگر از حس همذات پنداری تماشاگر می‌گریزد و او را به چالش می‌کشد. حضور او در هر فیلم یعنی سهمی‌از جذابیت یک فیلم. او از اواخر دهه 60 تا امروز همیشه یکی از وزنه های هالیوود باقی مانده است.

 

 

بهترین فیلم ها: محله چینی ها (1974)، دیوانه از قفس پرید (1975)، تلالو (1980)

 

فیلم های مطرح: چند قطعه آسان (1971)، پستچی دوبار زنگ می‌زند (1979)، پتمن (1989)، بهترین شکل ممکن (1996)

 

4 – رابرت دنیرو

1943-؟

این بازیگر محبوب اسکورسیزی (او در 7 فیلم اسکورسیزی بازی کرده است) با بازی در فیلمی‌ از کاپولا شهرت جهانی پیدا کرد. در پدرخوانده 2 و در نقش جوانی های دن کورلئونه. توانایی اش در نمایش خشم کنترل نشده، عصیان های ناگهانی و تلاطم های احساسی او را به بازیگر محبوب اسکورسیزی بدل کرد. چهره ایتالیایی تبار او موجب شد تا به شکل سنتی در نقش گانگسترها ظاهر و مشهور شود. از دهه 90 این پدیده مسلم بازیگری، استعداد کمیک خود را جدی تر گرفت و در مجموعه ای از فیلم های مردم پسند کمدی ظاهر شد (مثل این را تحلیل کن). او یکی از استوانه های بازیگری معاصر است که همچنان توانایی جذب مغناطیسی تماشاگر را داراست اما مدت هاست که نقش مهمی‌ایفا نکرده است.

  

 بهترین فیلم ها: پدرخوانده 2 (1974)، راننده تاکسی (1975)، گاو خشمگین (1980)

 

فیلم های مطرح: سلطان کمدی (1982)، روزی روزگاری آمریکا (1984)، مخمصه (1995)، کازینو (1996)

 

5 – پل نیومن

2008-1925

در دهه 50 به عنوان جانشین جیمز دین جوانمرگ ظاهر شد. در نقش جوان عترض احساساتی منزوی اما به سرعت نشان داد که توانایی های فراتری از آن بازیگر فقید را در چنته دارد. بدون آن حس خوددلسوزی آزارنده جیمز دین. او به سادگی در نقش هایش می‌لغزید و به راحتی توانست در قالب کلاسیک بازیگران هالیوود جای بگیرد. او از آن دسته بازیگرانی است که در یادآوری فیلم ها و شخصیت هایی که بازی کرده ناخودآگاه لبخندی بر صورتتان می‌نشیند. او در دهه 60 ستاره بی رقیب سینمای جهان بود. شهرت او در دهه 70 رو به زوال رفت و در دهه 80 (به رغم بردن یک اسکار) خاموش شد.

 

 بهترین فیلم ها: گربه روی شیروانی داغ (1958)، بیلیاردباز (1961)، لوک خوش دست (1967)

 

فیلم های مطرح: هاد (1963)، مرد (1966)، بوچ کسیدی و ساندنس کید (1969)، نیش (1973)

 

6 – کری گرانت

1986-1904

او را می‌توان عصاره تمام فضائل بازیگری هالیوود دانست. نمایشی از طنز، چهره جذاب، زمان سنجی و توانایی های استاندارد بازیگری. او از ابتدای دهه 30 تا نیمه دهه 60 به مدت 35 سال ستاره مسلم سینما باقی ماند و با مجموعه ای از مشهورترین کارگردانان هالیوود همکاری کرد. شیوه سهل و ممتنع او در بازیگری هرگز در سینما تکرار نشده است. او متخصص بازی در فیلم های کمدی بود اما در نقش های درام نیز جلوه فراموش ناشدنی دارد. تاثیر او بر بازی ستارگانی مثل تام هنکس و جورج کلونی محسوس است. او از آن دسته ستارگانی است که هرگز به اسکار نزدیک هم نشد.

 

 بهترین فیلم ها: نگهداری از بیبی (1938)، بدنام (1946)، شمال از شمالغربی (1959)، معما (1964)

 

فیلم های مطرح: حقیقت تاسفبار (1938)، فقط فرشته ها بال دارند (1939)، ارسنیک و توری کهنه (1944)، ماجرای به یادماندنی (1957)

 

7 – جیمز استوارت

1997-1908

مرد نجیب سینما کمی‌ پس از کری گرانت جلوه کرد و یک دهه پس از او از سینما کناره گرفت. این یعنی 40 سال بازی در سینما در بالاترین سطح ممکن. قامت بلند و احساسی را عدم تعادل روحی را به تماشاگر منتقل می‌ساخت که باعث جلب همدلی تماشاگر می‌شد چهره او به رغم خوشایند بودن هیچ ارتباطی با قهرمان استاندارد آمریکایی نداشت. او ایفاگر نقش مردانی اخلاق گرا، کمی ‌رمانتیک با حسی از طنز و درگیر مشکلات روزمره زندگی بود. ردپای او بر بی شمار شاهکار سینمایی از بزرگترین کارگردانان سینماب ه چشم می‌خورد و در همه این فیلم ها او کار خودش را به بهترین شکل ممکن انجام داده است.

 

 

بهترین فیلم ها: مغازه سرنبش (1940)، چه زندگی شگفتی (1946)، پنجره عقبی (1954)، سرگیجه (1958)

 

فیلم های مطرح: آقای اسمیت به واشنگتن می‌رود (1939)، داستان فیلادلفیا (1940)، مهمیز برهنه (1953)، مردی که لیبرتی والانس را کشت (1961)

 

8 – همفری بوگارت

1957-1899

بوگارت جدا از ظرفیت های بازیگری اش بیشتر به عنوان یک شمایل در سینما حضور دارد. نمایشی عینی از کلبی مسلکی، تلخ اندیشی، وارستگی اخلاقی و در ترکیب با یک زبان گزنده و نیشخندهای ملایم. او در دهه 30 با سینمای گانگلستری شروع کرد اما در دهه 40 در زمان اوج گیری سینمای سیاه به عنوان چهره اصلی این نوع سینما مشهور شد. نمی‌توان ارزیابی دقیقی از توانایی های او به عنوان یک بازیگر انجام داد. افسانه پیرامون او چنان با واقعیت ترکیب شده که سخت است بوگارت حقیقی را تشخیص داد. مرگ او در سن 58 سالگی این افسانه را تشدید کرد.

 

 بهترین فیلم ها: شاهین مالت (1941)، کازابلانکا (1942)، خوب ابدی (1946)، در مکانی خلوت (1950)

 

فیلم های مطرح: سی یرای مرتفع (1940)، داشتن و نداشتن (1944)، گنج های سی یرا مادره (1948)، قایق آفریکن کویین (1951)

 

9 – گری کوپر

1961-1901

گری کوپر از سینمای صامت در مقام یک ستاره شروع کرد و در دهه های 30 و 40 و 50 این مقام را حفظ کرد. در پشت چهره و کاراکتر موقر او نوعی بازیگوشی کودکانه احساس می‌شد. در صدا و حرکاتش خامی ‌موج می‌زد اما همه اینها مانع نشد که او در مقام قهرمان نمونه آمریکایی محبوبیت خارق العاده ای نیابد. تا آنجا که طعنه ادبی رومن گاری به افسانه از رنگ و رو رفته آمریکا، نام خداحافظ گری کوپر را بر خود گرفت. از چهره کوپر نوعی سلامت روان نیرومندی و حس نیت تراوش می‌کرد اما در دهه 50 به شکل متناقضی در بهترین فیلم هایش نوعی نااستواری و اضطراب را به نمایش گذاشت که نشانه ای از کمال دیررس بازیگری او بود.

 

 

بهترین فیلم ها: گروهبان یورک (1940)، ماجرای نیمروز (1952)، عشق در بعدازظهر (1957)، مردی از غرب (1958)

 

فیلم های مطرح: آقای دیدز به شهر می‌رود (1936)، زنگ ها برای که به صدا درمی‌آیند (1943)، سرچشمه (1949)

 

10- هنری فاندا

1982-1905

یکی دیگر از بلندقامتانی که در دهه 30 در سینمای آمریکا درخشیدند (گرانت، استوارت، کوپر و جان وین نیز همگی از قدی بالای 185 برخوردار بودند) در چره او نوعی رمانتیسیم ویکتوریایی موج می‌زد اما به سرعت نشان داد که در عرصه کمدی نیزی بازیگر مطرحی است. فاندا از 1935 بازیگری را آغاز کرد و در سال 1981 در آخرین فیلمش یعنی برکه طلایی ظاهر شد. 46 سال بازی و جالب آنکه برای آخرین فیلمش بالاخره برنده اسکار شد. در این میان از اواخر دهه 40 تا نیمه دهه 50 به شوق بازی در تئاتر سینما را به طور موقت ترک کرد. او یکی از شمایل های وقار عمیق مردانه در سینماست.

 

 بهترین فیلم ها: خوشه های خشم (1940)، لیدی ایو (1941)، کلمنتاین عزیزم (1946)، 12 مرد خشمگین (1958)

 

فیلم های مطرح: تنها یک بار زندگی می‌کنی (1937)، آقای لینکلن جوان (1939)، مرد عوضی (1957)، روزی روزگاری در غرب (1969)

 

فهرست دوم 10 بازیگر بزرگ دیگر

11 – مارچلو ماسترویانی 12 – جان وین 13 – گریگوری پک 14 – اسپنسر تریسی 15 – ژان گابن 16 – برت لنکستر 17 – الک گینس 18 – جیمز دین 19 – تام هنکس 20 – دانیل دی لوییس






تاریخ : دوشنبه 90/10/5 | 7:59 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

دانشگاه سیستان و بلوچستان بعنوان دانشگاه مادر در منطقه جنوب شرق شناخته شده است. این دانشگاه که در منطقه محروم سیستان و بلوچستان قرار دارد یکی از مجهزترین دانشگاههای کشور محسوب می‌شود… 

 


توسعه آموزش عالی و ایجاد امکانات و تجهیزات لازم برای دانشگاه‌ها در جهت تسهیل فرآیند تحصیل برای دانشجویان یکی از اهدافی است که جمهوری اسلامی ایران با پیگیری آن توانسته است به یکی از قطبهای علمی منطقه تبدیل شود.

دانشگاه سیستان و بلوچستان بعنوان دانشگاه مادر در منطقه جنوب شرق شناخته شده است. این دانشگاه که در منطقه محروم سیستان و بلوچستان قرار دارد یکی از مجهزترین دانشگاههای کشور محسوب می‌شود.

دانشگاه سیستان و بلوچستان دارای هیأت امناء مستقل، هیأت ممیزه مستقل می باشد و از نظر تشکیلاتی در ردیف دانشگاههای الف و توسعه یافته کشور قرار دارد.

این دانشگاه دارای 22 دانشکده، حدود نوزده هزاردانشجو و دانش آموز، 340 رشته گرایش در مقاطع مختلف که از این تعداد  139  رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد، 24  رشته گرایش در مقطع دکتری می باشد.

توجه شما را به تعدادی از عکس‌های این دانشگاه جلب می کنیم.



تاریخ : چهارشنبه 90/9/30 | 11:19 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.