سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غول چندرسانه ای (ASUS N53jn)

غول چندرسانه ای (ASUS N53jn)

 

تا چندی پیش هنوز بسیاری از کاربران بر این عقید ه بودند که لپ تاپ ها کامپیوترهایی هستند که به دلیل فضای کمی که اشغال می کنند، محدود یت های بسیاری دارند و هرگز نمی توانند جایگزین کامپیوترهای رومیزی شوند. همین امر باعث شده بود تا بسیاری از کاربران در کنار لپ تاپ، یک کامپیوتر رومیزی نیز در منزل داشته باشند.
هرچند که لپ تاپ ها و تکنولوژی های مورد استفاد ه در آنها هنوز مسیر پیشرفت طولانی ای پیش رو دارند اما توان انواع قدرتمند آنها می تواند پاسخگوی نیازهای بسیاری از کاربران باشد. یکی از زمینه های کاربری این محصولات که در چند سال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته، قابلیت های چندرسانه ای آنهاست. موتورهای گرافیکی با قابلیت پشتیبانی از تصاویر ویدئو یی پروضوح، سیستم صوتی پیشرفته و نمایشگرهای پروضوح تنها بخشی از پیشرفت های اخیر این د ستگاه ها به شمار می روند.
یکی از قدرتمند ترین مدل های ارائه شده در زمینه چند رسانه ای، لپ تاپ مدل ASUS N53jn است که از قابلیت های بی شماری جهت لذ تبخش تر کردن تماشای فیلم های با کیفیت و گوش سپرد ن به موسیقی برخوردار است.

طراحی و ساختار

این محصول نیز مانند بسیاری از لپ تاپ های تولیدی ایسوس از ظاهر جذابی برخوردار است که جنس قسمت روی این دستگاه و همچنین قسمت های اطراف تاچ پد و خود تاچ پد به گونه ای طراحی شده است که اثر انگشت روی آنها باقی نمی ماند که از مزایای این مدل به حساب می آید. با باز کرد ن در دستگاه ابتدا صفحه کلید و تاچ پد جلب توجه می کنند. تاچ پد و کلید های آن از سرعت واکنش مناسبی برخوردارند که کارکرد ن با آنها بسیار لذ تبخش خواهد بود.
البته شرکت سازند ه می توانست ابتکار بیشتری در طراحی صفحه کلید این مدل به کار بند د. هرچند که کلید های اصلی صفحه کلید با اندازه استاندارد طراحی شده اند اما با توجه به قرار گرفتن کلید های شماره یا همان Numeric کنار آنها ایسوس می توانست از فضای کمتری جهت حاشیه صفحه کلید استفاده کند تا مجبور به فشرده تر کرد ن سایز آنها نشود. در مجموع می توان به صفحه کلید و تاچ پد این مدل نمره قبولی داد.
در بالای صفحه کلید اصلی در قسمت راست کلید روشن کرد ن دستگاه و چراغ های نمایشگر وضعیت فعالیت دستگاه جلب توجه می کند و در سمت چپ نیز کلید های کنترلی چندرسانه ای، کنترل صدا و تغییر وضعیت کارایی و مصرف باتری دستگاه قرار گرفته اند. در بالای این قسمت ها نیز یکی از مهم ترین قسمت های این دستگاه؛ یعنی بلند گوهای بسیار با کیفیت آن قرار دارند که فضای نسبتا زیادی را نیز به خود اختصاص داده اند.
در سمت چپ دستگاه به ترتیب درگاه های USB3، درگاه ترکیبی eSATA/USB، شیار کارتخوان، محل اتصال کابل شبکه، درگاه خروجی HDMI و محل اتصال آنتن گیرند ه تلویزیون به چشم می خورد. در سمت راست نیز دو جک 3/5 میلی متری ورودی/ خروجی صدا، دو درگاه USB2.0، درایو نوری دستگاه و کلید خاموش/ روشن کرد ن گیرنده شبکه بی سیم قرار دارند. در پشت دستگاه نیز یک خروجی تصویر از نوع VGA و محل اتصال شارژ قرار گرفته است. این دستگاه 15/6 اینچی کمی اضافه وزن دارد و مجموع وزن آن همراه باتری حدود 2900 گرم است که کمی از مدل های مشابه سنگین تر است.

کارایی و توان محصول

ایسوس برای این مدل از پردازنده قدرتمند Core i5-540M استفاده کرده که به دو هسته با فرکانس پایه 2/53 گیگاهرتز مجهز شده است که البته در مواقع لزوم با کمک تکنولوژی Turbo Boost این سرعت تا سقف 3/066 گیگاهرتز افزایش می یابد. این پردازنده با تکنولوژی 32 نانومتری طراحی و تولید شده و مجموعا به سه مگابایت حافظه نهان Intel smart Cache مجهز است.
پردازند ه مورد استفاده در این مدل از انواع مجتمع است که در بطن خود به یک موتور گرافیکی از نوع Intel HD Graphics نیز مجهز است. این موتور گرافیکی مجتمع در این لپ تاپ به صورت ترکیبی در کنار یک موتور گرافیکی مستقل مورد استفاده قرار گرفته است. موتور گرافیکی مستقل این دستگاه، موتور گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce GT335M است. وظیفه مد یریت و تقسیم کار میان موتورهای گرافیکی مجتمع و مستقل این دستگاه بر عهد ه تکنولوژی Nvidia optimus قرار گرفته است. نمایشگر این محصول از نقاط قوت آن محسوب می شود؛ به طوری که ضمن شفافیت و کیفیت مناسب از حداکثر وضوح 1080x1920 (استاندارد FullHD) پشتیبانی می کند که این میزان وضوح برابر است با میزان وضوح مورد استفاد ه در نمایشگرهای عریض در ابعاد بالا.
حافظه مورد استفاده در این مدل چهار یا شش گیگابایت خواهد بود که البته مدل مورد بررسی توسط ما به شش گیگابایت حافظه DDR3 مجهز است. برای ذ خیره سازی اطلاعات در این لپ تاپ، ایسوس از یک هارد د یسک با ظرفیت 500 گیگابایت استفاده کرده است؛ ضمن اینکه مدل های مختلف این سری همراه درایونوری DVD-RW یا Blu-Ray Combo Drive عرضه خواهند شد.
از سایر مشخصات این دستگاه می توان به گیرنده شبکه های رادیو/تلویزیونی دو گانه آنالوگ، دیجیتال (DVB-T) اشاره کرد که مکمل قابلیت های چندرسانه ای این مدل است. البته نکته حائز اهمیت د یگر در مورد قابلیت های چند رسانه ای این مدل، استفاده از تکنولوژی صوتی و بلند گوهای اختصاصی سازی شده Bang & Olufsen ICEpower است که می توان گفت کیفیت صدای خروجی این دستگاه یکی از بهترین های موجود در بازار است.

بلند گو

بلند گوهای قدرتمند و باکیفیت اختصاصی طراحی شده توسط Bang & Olufsen صدای گوشنوازی تولید می کنند.

صفحه کلید

صفحه کلید بسیار نرم و راحت در ابعاد استاندارد که کار با آن لذ تبخش است.

تاچ پد

 

تاچ پد این مدل نیز از سرعت و واکنش مناسبی نسبت به لمس برخوردار است. البته اثر انگشت در قسمت کلید های آن باقی است.

طراحی

طراحی جذاب و نرم کناره های این مدل زیبایی خاصی در نمای کنار به آن بخشیده سات.

پورت ها

پورت های در نظر گرفته شده برای این دستگاه بسیار متنوع و کامل است که در میان آنها درایو نوری BluRay و درگاه USB 3.0 توجه می کند.

طراحی

همان طور که در متن نیز اشاره شد به سختی می توان ایرادی به طراحی این مدل وارد کرد. در حقیقت باید اذعان کرد که یکی از مزایای محصولات ایسوس طراحی آنهاست. این مدل در حال حاضر یکی از خوش ساخت ترین محصولات موجود است.
> پردازند ه دو هسته ای اینتل Core i5
> موتور گرافیکی مجتمع: IntelHD Graphics
> موتور گرافیکی مجزا: Nvidia GeForce GT335M
> هارد د یسک با ظرفیت 500 گیگا بایت
> درایو نوری BluRaycombo
> وزن: 2/9 کیلوگرم
> حافظه اصلی: 4 یا 6 گیگابایت از نوع DDR3
> نمایشگر 15/6 اینچی FullHD

امکانات

نقاط قوت و ضعف

+ > پردازند ه و موتور گرافیکی قدرتمند
> چیپ صوتی و بلند گوهای قدرتمند و با کیفیت
> طراحی جذاب و چشم نواز
- > وزن نسبتا زیاد
> طول عمر متوسط باتری

دانستنیهای دیجیتال

این مدل از محصولاتی بود که بررسی آن نیز لذت بخش بود! این مدل می تواند همراهی کامل در شرایط مختلف برای تماشای فیلم با کیفیت بالا، گوش سپرد ن به موسیقی با کیفیت گوشنواز و کار با اینترنت باشد. مشکل چند صد گرم اضافه وزن این مدل را نیز می توان با تهیه یک کیف کوله پشتی تا حدود زیادی برطرف کرد. یکی از مزایای محصولات برند ایسوس در بازار داخلی حضور د فتر نمایند گی مستقیم این برند در داخل کشور است که موجب شده تا اکثریت محصولات این برند در داخل کشور (که به صورت قانونی وارد شده اند) از پشتیبانی معتبر بهره مند باشند.
منبع: همشهری دانستنی های ویژه نامه دیجیتال





تاریخ : سه شنبه 91/5/31 | 4:47 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

داشتن وایمکس به نداشتن می ارزد؟

داشتن وایمکس به نداشتن می ارزد؟

 

  
اگر بخواهیم وایمکسی شویم باید در مورد خوبی ها و بد ی هایش هم بدانیم. این فناوری نسبتا سابقه دار در جهان و نوپا در ایران، مثل هر فناوری د یگر معایب و مزایایی دارد که برای اطلاع از آنها می توانید مطلب زیر را بخوانید.

وایمکس ایرانی

معایب وایمکس

یکی از مشکلاتی که در ابتدا خریدار تکنولوژی وایمکس را مرد د می کند، پیروزی این فناوری از قانون امواج رادیو یی است. به دلیل بی سیم بود ن وایمکس، موانع محیط همچنان اثرات خود را روی آن خواهد گذاشت. اثرات محیطی باران و آب در این شبکه تاثیر بیشتری دارد. هرچند در مورد امواج مزاحم نسبتا ایزوله شد ه اما نسبت به رطوبت هوا آسیب پذیر تر شد ه است. با وجود بهینه کردن تجهیزات د یجیتال سیستم، هنوز تداخل امواج با رادیو یی دیگر ممکن است اتفاق بیفتد.
مشکل بعدی این است که استفاد ه از شبکه وایمکس در بیشتر مواقع نیازمند سرپاکرد ن د کل است. البته وایمکس مورد استفاد ه در تلفن همراه، متفاوت است زیرا در این صورت سلول های محلی مشترک را معاف از نصب دکل می کنند.
بزرگترین اشکال وایمکس، تاثیر امواج مربوط آن بر محیط و انسان است. این اشکال در بیشتر کشورها باعث ترد ید آنها در استفاد ه از وایمکس شد ه است. البته اثر محیط روی وایمکس به نسبت دیگر شبکه های بی سیم بسیار کم شده است.
یکی از امکانات وایمکس که همه جا بیان می شود، این است که می تواند سرعت Mbps70 در محدود ه 70 مایلی (113 کیلومتر) با ایستگاه متحرک ارائه کند. در حالی که این تنها در اید ه آل ترین شرایط و فقط به شرط وجود یک گیرند ه است. در محیط باز، مشترک سرعت 10 مگابایت را در فاصله 10 کیلومتری از وایمکس دریافت می کند. اما در مناطق شهری و با توجه به نداشتن وضعیت د ید، حداکثر در دو کیلومتری از مرکز، ممکن است سرعت 10مگابایت وجود داشته باشد. همه اینها در صورت ثابت بود ن مشترک است و حرکت کرد ن می تواند افت چشمگیری در شبکه ایجاد کند.
علاوه بر همه اینها در وایمکس نه تنها ممکن است پهنای باند اینترنت مشترک به اشتراک گذاشته شده باشد که خود شبکه وایمکس همین اتفاق را تجربه کند. این مشکل موجب کاهش مضاعفی در پهنای باند مورد استفاد ه می شود. همچنین یکی دیگر از معایب بزرگ وایمکس نصب تجهیزات است. البته مشکل بود ن نگهداری از تجهیزات آن را نباید فراموش کرد زیرا بسیار د شوارتر و پرهزینه تر است.
از اشکالات د یگر وایمکس، تجهیزات و نیاز رسید گی بیشتر بود. همچنین مصرف انرژی آن در مقایسه با دیگر شبکه های بی سیم بسیار بالاست و نیازمند منابع برق زیادی است.

وایمکس ایرانی چه مشکلاتی دارد؟

علاوه بر معایبی که برای وایمکس مطرح شد، این فناوری که تازه به ایران رسیده، مشکلات بزرگ تری در کشورمان دارد. اصل استفاده از وایمکس در سراسر جهان برای اپراتورهای تلفن همراه است. یعنی این فناوری به عنوان یکی از خدمات تلفن همراه (اینترنت تلفن همراه)محسوب می شود. اما در ایران، وایمکس توسط اپراتورهای مستقل ارائه می شود و کسی از این تکنولوژی به منظور اینترنت همراه (تلفن همراه) استفاد ه نمی کند. تنها اپراتور مشترک تلفن همراه و وایمکس، ایرانسل است. اپراتور دوم ایران توانسته از این موقعیت به خوبی استفاده کند. ایرانسل همچنین با ارائه وایمسک و خد مات تلفن همراه، بازار اپراتور سوم که تنها ارائه د هند ه نسل سوم موبایل است را خراب کرده زیرا وایمکس در رقابت با نسل سوم موبایل و بعد از آن وارد بازار شد ه است. پس با وجود این فناوری کمتر کاربری به فکر استفاده از نسل سوم موبایل خواهد افتاد. یکی د یگر از معایب وایمکس ایرانی توجه نداشتن به امکانات اصلی آن است. وایمکس، بیشتر به دلیل سیار بود نش یعنی استفاده از آن در موقع حرکت مورد استقبال قرار گرفته است. اما در ایران مشترکان وایمکسی نمی توانند از آن در زمان حرکت استفاده کنند؛ قانون وایمکس ایران این اجازه را به کاربران نمی د هد.

مزیت وایمکس ایرانی نسبت به مدل جهانی اش

در کنار اینکه وایمکس در ایران علاوه بر مشکلات جهانی اش، دو مشکل دیگر هم دارد. مزیتی را نیز داراست که در هیچ جای جهان وجود ندارد؛ در ایران، اگر کاربر اینترنت پرسرعت در مناطقی باشد که امکان استفاده از اینترنت پرسرعت کابلی به هیچ طریقی نباشد. می تواند از وایمکس استفاده کند. این نشان می د هد که وایمکس ایرانی در بیشتر مناطق مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای وایمکس

با خواند ن مطالب قبل به مرحله ای از صرف نظر برای استفاده از وایمکس رسیده اند. ولی نباید این نکته را فراموش کنیم که وایمکس یک فناوری جد ید است. هر فناوری جدیدی هم نسبت به باقی تکنولوژی ها مزایایی دارد. وایمکس هم نسبت به باقی روش های د ستیابی به اینترنت خوبی هایی دارد. یکی از این خوبی ها این است که یک ایستگاه می تواند صد ها کاربر را پوشش د هد.وایمکس همچنین نسبت به شبکه های سیمی مثل دایال آپ، ای دی اس ال و آی سی دی ال سریع تر امکان اتصال کاربران را فراهم می کند.
همچنین اینترنت پرسرعت بی سیم وایمکس، عد م محدودیت مکانی دارد. وایمکس می تواند ورودی ای باشد که به کاربران اجازه می د هد بدون محدودیت در سراسر منطقه تحت پوشش اپراتور از سرویس خود استفاده کنند. با این ویژگی، اینترنت قابل جابه جایی و حمل و نقل خواهد شد که این امر سرعت رو آورد ن صاحبان کسب و کار به استفاده از مزیت هایی که اینترنت برای آنها فراهم می کند را بیشتر از پیش خواهد کرد.
امنیت بالای انتقال داده ها که در این شبکه وجود دارد، همچنین موجب می شود تا داد ه ها به صورت رمزگذاری شده منتقل شوند و دسترسی به داد ه ها صرفا با داشتن مجوز مربوطه امکان پذ یر باشد و مشترکین یک شبکه، به خصوص مشترکان سیار بتوانند در هر نقطه ای با داشتن اجازه اتصال، به شبکه متصل شد ه و از امکانات ویژه آن برخوردار شوند.
علاوه بر این، در فناوری وایمکس استفاده از خد مات ارزش افزوده ای همچون VIOP (تلفن اینترنتی)، VPN (شبکه اختصاصی مجازی)، content providing (موسیقی، فیلم، تصویر و ...) و بسیاری د یگر نیز گنجاند ه شد ه که این تکنولوژی را به یکی از رقبای جدی سیستم های تلفن ثابت، موبایل و د یگر فناوری های ارتباطی تبد یل کرد ه است.
منبع: همشهری دانستنی های ویژه نامه دیجیتال





تاریخ : سه شنبه 91/5/31 | 4:45 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

وایمکس درد چه کسانی را دوا می کند؟

وایمکس درد چه کسانی را دوا می کند؟ 
صاحبان کسب و کار
بیزینس من ها یا به قول خود مان صاحبان کسب و کار یکی از مشترکان وایمکس هستند. این افراد به دلیل نیاز به اطلاعات فوری خرید و فروش می توانند از اینترنت پرسرعت استفاد ه کنند. اما سوال اینجاست که چرا از وایمکس؟ در جواب می توان گفت که صاحبان کسب و کار بیشتر وقتشان را به سفر مشغولند. این سفر، هم به درون شهر و هم به خارج از شهر مربوط می شود. افرادی که دائم در سفرند و نیاز به اینترنت فوری و پرسرعت دارند، می توانند از وایمکس استفاد ه کنند. د لیل مزیت وایمکس برای چنین کسانی مود م قابل حمل آن است. همچنین اینترنت پرسرعت بی سیم و سیار می تواند درهر شهر یا منطقه ای از شهر مشکل معامله گران نیازمند به اینترنت را حل کند البته اگر در آیند ه مشکل استفاد ه در حال حرکت وایمکس ایران حل شود که معامله گران در راه سفر هم از اطلاعات مورد نیازشان در اینترنت بهره مند خواهند شد.

دانشجوها

ما دانشجوها از گرد ش در اینترنت به هیچ وجه خسته نمی شویم. مخصوصا اگر به دنبال اطلاعاتی برای پروژه عملی یا پایان نامه باشیم. وایمکس هم می تواند یکی از راه های اتصال ما به اینترنت باشد، البته یکی از بهترین راه ها. البته اگر خوابگاهی هم باشیم می توانیم از وایمکس استفاد ه کنیم. علاوه بر خوابگاه سرکلاس ها و در مکان زند گی مان هم می توانیم به اینترنت دسترسی داشته باشیم. سرعت نسبتا خوب وایمکس نسبت به باقی روش های د یگر دسترسی به اینترنت می تواند به ما در رسید ن به اطلاعات مورد نیاز کمک کند. همچنین امکان دانلود بیشتر در وایمکس می تواند دریافت بیشتر دانسته های اینترنتی رابرای دانشجویان راحت تر کند. اگر از دانلود های نا محدود این فناوری استفاد ه کنیم می توانیم استاد هایمان را با اطلاعات صوتی و تصویری دانلود شد ه خوشحال کنیم.

مغزها

منظور از مغزها همان نخبه های ایرانی اند که همواره به دنبال آخرین دانش های علمی، اینترنت را زیر و رو می کنند. کسانی با این مشخصه خود شان هم دانش های علمی مفیدی دارند که به ثبت می رسانند. آنها با در اختیار داشتن اینترنتی پرسرعت هم می توانند از دانش های به روز د نیا آگاهی پیدا کنند و هم اختراعات، ابداعات و دانش های خود شان را به صورت مجازی در اختیار مراکز علمی معتبر دنیا قرار د هند. آنها از این طریق توان برقراری ارتباط مکاتبه ای با دانشگاه های بزرگ دنیا را هم خواهند داشت. چه بسا وایمکس راه ورود شان به آن مراکز یا حتی بورسیه شد نشان را هم باز کند.

خبرنگارها

سرعت انتشار اخبار؛ این مهم ترین اصل در خبرنگاری امروز است. خبرنگارها کسانی هستند که بیشتر زمان عمرشان را به انتقال اطلاعات مشغولند. ارسال و دریافت خبر، گزارش، مصاحبه و اطلاعاتی از این دست یا حتی عکس برای عکاسان خبری نیاز به اینترنت پرسرعت دارد؛ پس چه بهتر که این اینترنت در بیشتر مکان ها همراه و در اختیار خبرنگار باشد. این امر به او کمک می کند تا سریع تر اطلاعاتش را منتشر کند. علاوه بر آن برای گرفتن خبر، گزارش، مصاحبه یا عکس در مورد هر موضوعی نیاز به دانش درباره آن دارد که اینترنت به کمکش می آید. وایمکس می تواند درد بی اینترنتی خبرنگارها را درمان کند. آنها در مکان هایی اطلاعاتشان را دریافت می کنند و سریع تر می توانند آن را به تریبونشان برای انتشار منتقل کنند. در بسیاری از حالات حتی می توانند با سرعتی که وایمکس در اختیارشان قرار می د هد دانش مربوط به سوژه هایشان را دریافت کنند.

کارمند ها

استفاد ه بیشتر از وقت و زمان روز به روز با اهمیت تر می شود. زمانی که صرف رفت و آمد به محل کار می شود، خستگی بیشتر از انجام کار به تن کارمندان می گذارد. همین علت در بسیاری از موارد شاید مانع انجام کار بهینه شود. به تازگی عواملی مثل افسرد گی کارمندان، آلود گی بیش از حد هوا بر اثر رفت و آمد و ترافیک سنگین خیابان ها باعث شد ه طرح دورکاری برای کارمندان مطرح شود. در این طرح تنها اینترنت است که به داد کارمندان می آید. با داشتن ارتباطی مجازی آن با سرعت بالا و امکان استفاد ه در هر مکانی نیاز حضور کارمندان را در محل کارشان به حداقل می رساند. وایمکس راه حلی است که به اجرای بهتر این طرح کمک می کند. اگر کارمندی از مزایای وایمکس باخبر شود، می تواند با خرید آن زودتر داوطلب طرح دورکاری شود.

خریداران و فروشند گان اینترنتی

کشور ما مدت زیادی نیست که امکان خرید اینترنتی را برای کاربرانش فراهم کرده است. با نفوذ اینترنت به خانه ها شاید بتوان گفت تا حدود زیادی از رفت و آمد ها کم شده است. یکی از بزرگ ترین دلیل رفت و آمد ها خرید کرد ن است. این خرید می تواند از سوپر مارکت سرکوچه باشد یا حتی از فروشگاهی در شهری دیگر، بسیاری از شرکت های خد ماتی و رفاهی بزرگ و فروشگاه های کوچک به فروش اینترنتی محصولاتشان پرداخته اند. بسیاری از خریداران هم طرفدار این نوع خرید شده اند. شما هم اگر یک بار از دورن منزل خرید کرده و کالا را در منزلتان دریافت کنید، طرفدار خرید اینترنتی خواهید شد.
برای فروشند گان اینترنتی و خریدارانشان داشتن وایمکس بسیار خوب است زیرا خرید اینترنتی به دلیل چند مرحله بود ن و انتقال وجه از حسابی به حساب دیگر نیاز به سرعت بالایی دارد. همچنین خریداران می توانند در هر منطقه ای که نیازمند کالایی شد ند از این روش استفاد ه کنند.

خوره های دانلود

جدید ترین موسیقی ها، فیلم ها، عکس ها، نرم افزارهای کامپیوتری، بازی های کامپیوتری و مواردی از این قبیل را باید از کسانی سراغ گرفت که ساعت ها پای اینترنت هستند. حتما در میان دوستانتان چنین کسانی پیدا می شوند. شاید هم خود تان یکی از علاقه مندان دانلود باشید. بزرگ ترین مزیت وایمکس بعد از سیار بود نش امکان دانلود نامحدود آن است. شما می توانید در خرید هر نوع از سرعت وایمکس با کمی هزینه بیشتر، اجازه دانلود نا محدود را داشته باشید. در این صورت قدرت رقابت با دوستانتان در آرشیو جدید ترین داده های اینترنت بالا می رود.

کاربران خانگی

کاربر خانگی کسی است که از محل زندگی اش مشترک وایمکس، شود. با این تعریف دانشجوها، کارمندان و یا حتی علاقه مندان به دانلود هم جزو کاربران خانگی به شمار می آیند.اما شاید شما کاربری باشید که بیشتر وقتتان را در منزل سپری کرده و جزو هیچ یک از گروه های یاد شده نباشید. شما احتمالا علاقه مند به حضور در دنیای مجازی برای مرور اخبار روزانه، آموزش از راه دور و انجام اموری از این قبیل در اینترنت هستید. در این صورت وایمکس یکی از راحت ترین راه های رسید ن شما به اینترنت است. اگر علاقه تان به اینترنت در حدی باشد که تنها به منزل ختم نشود، وایمکس بیشتر به درد تان می خورد. در مسافرت ها به شرطی که در منطقه تحت پوشش اپراتورتان باشید می توانید سرگرم دوست مجازی تان شوید. جزو هر کدام از این دسته بندی ها که باشید، وایمکس می تواند نیازهایتان را برطرف کند. اما اگر در هیچ کدام جای نمی گیرید شاید بهتر است با همان دایال آپ یا ای دی اس ال کارتان را راه بیندازید. البته کمی دست نگه دارید و صفحات بعدی را بخوانید. احتمالا پیشنهاد های بهتری دریافت می کنید.
منبع: همشهری دانستنی های ویژه نامه دیجیتال





تاریخ : سه شنبه 91/5/31 | 4:45 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

قاتلان وایمکس

قاتلان وایمکس

 

  
دربازار اینترنت پرسرعت در کنار وایمکس چند فناوری دیگر هم وجود دارد.اینترنت پرسرعت کابلی یا ای دی اس ال فناوری ای است که با وایمکس مقایسه می شود. Wi-Fi یا همان اینترنت پرسرعت بی سیمی است که از دیگر رقبای وایمکس محسوب می شود. نسل چهارم دستیابی به اینرنت یا همان LTE هم جدید ترین رقیب وایمکس است. در مطلب زیر به معرفی این فناوری ها و مقایسه آن با وایمکس می پردازیم.

Dial Up چیست؟

اولین و آسان ترین راه دستیابی به اینرنت روش Dial Up است. در این روش با خرید یک کارت اینترنت و استفاده از Username و password آن و خط تلفن ثابت می توانید به اینترنت متصل شوید.

Dial Up بهتر است یا وایمکس؟

هر دو روش Dial Up و وایمکس از راه های اتصال به اینترنت هستند. اما قیمت و هزینه Dial Up بسیار کمتر از وایمکس است . اما در بسیاری از موارد هم وایمکس نسبت به Dial Up مزیت های بیشتری دارد. با استفاده از وایمکس با سرعت بالایی از اینترنت بهره مند می شوید. در هر مکانی می توانید از آن استفاده کنید ولی سرعت Dial Up به قدری پایین است که شاید در بسیاری از موارد عطای اینترنت را به لقای آن ببخشید. اگر میزان ساعاتی که مجاز هستید از کارت اینترنت استفاده کنید، پایان یافت تنها از راه یک کارت جدید دیگر می توانید به اینترنت متصل شوید. این در حالی است شما با وایمکس 24 ساعت شبانه روز متصل به اینترنت هستید. در روش Dial Up هم تنها با استفاده از خط تلفن باید به اینترنت دست یابید اما با وایمکس نیازی به اشغال خط تلفن نیست.

IN چیست؟

IN اینترنت روشی مانند Dial Up است. با این تفاوت که دیگر در این روش نیازی به خرید کارت اینترنت ندارید. در روش IN با استفاده از شماره های هوشمند برخی شرکت های ارائه د هند ه اینترنت و خط تلفنتان به اینترنت دست می یابید.

IN یا وایمکس؟

استفاده از IN مزیت هایی دارد. از آن جمله می توان هزینه کمترش نسبت به وایمکس را نام برد. مزیت دیگر آن این است که در تمام مکان ها اگر خط تلفن و رایانه ای در اختیار داشته باشید می توانید از IN استفاده کنید و نیازی به پوشش د هی مناطق نیست. البته این روزها از خط تلفن هر خانه ای نمی توانید به اینترنت دست یابید. در جریان که هستید! وایمکس هم نسبت به IN مزیت هایی دارد. سرعت وایمکس بالاتر از IN است. در هر مکانی که تحت پوشش اپراتور باشید، می توانید بدون نیاز به خط تلفن از اینترنت استفاد ه کنید.

ADSL چیست؟

ADSL یکی از تکنولوژی های موجود در دنیا برای اتصال به اینترنت پرسرعت است. بیش از نیمی از کاربران اینترنت در کشورهای پیشرفته از این طریق به شبکه جهانی اینترنت متصل می شوند. در این روش با نصب تجهیزات در مراکز مخابراتی امکان رساندن اطلاعات اینترنتی به مشترک بدون نیاز به شماره گیری و هزینه تلفن در تمام مدت 24 ساعت امکان پذیر می شود. این گونه است که کاربر با پرداخت مبلغی ثابت (نسبت به سرعت مورد تقاضا) همیشه از اینترنت استفاده می کند. در این روش، شرکت ارائه کنند ه اینترنت به وسیله کابل، مشترک را به شبکه استفاده کنندگان از دی اس ال متصل می کند.

ADSL بهتر است یا وایمکس؟

در مقایسه با ADSL و وایمکس می توان گفت وایمکس سیستم ارتباطی بی سیم است و نیازی به زیر ساخت های سیمی، کابل کشی و خط تلفن ندارد. در صورتی که ADSL نیازمند کابل کشی و خط تلفن است که مشکلاتی بیشتر از حالت بی سیم دارد.
به دلیل برخی محدودیت های فنی در بسیاری از نقاط شهرها، امکان دسترسی به ADSL وجود ندارد اما با وایمکس، اینترنت در تمامی نقاط شهرهای تحت پوشش در دسترس خواهد بود.
همچنین با وایمکس، شهرک های صنعتی و مناطق تجاری ای در حومه شهرها واقع هستند و با ADSL امکان ارائه خد مات به آنها وجود ندارد، از مزایای اینترنت پرسرعت بی سیم بهره مند خواهد شد.
با ADSL مشترکان فقط در یک مکان ثابت و محدود از اینترنت استفاده می کنند اما قابلیت سیار و بی سیم بود ن وایمکس این امکان را به کاربر می د هد که در تمامی نقاط تحت پوشش تنها با استفاده از مود م واتصال آن به منبع برق و رایانه شخصی، از اینترنت پرسرعت استفاده کند.
وایمکس، ارائه کنند ه اینترنت با سرعت واقعی است. این در حالی است که بسیاری از کاربران ADSL از سرعت غیرواقعی آن ابراز نارضایتی می کنند. علت سرعت غیرواقعی ADSL از به اشتراک گذاشتن خد مات آن در میان چند ین کاربر است.
با وایمکس حتی می توان شبکه ADSL را هم گسترش داد و قابلیت های فناوری ADSL را برای مسافرت های طولانی تر ارائه کرد.
امنیت بالای وایمکس به دلیل استفاده از استاندارد هایی مانند AES و DES، رمزنگاری اطلاعات و قابلیت مقابله با نفوذ پنهانی هک نیز در سیستم اینترنت پرسرعت کابلی رعایت نشده است.

Wi-Fi چیست؟

یکی دیگر از روش های به روز اتصال به اینترنت Wi-Fi است. دسترسی Wi-Fi از طریق امواج رادیویی است که به صورت بی سیم و تنها در محوطه یک ساختمان امکان پذ یر است. در این روش کامپیوترهای رومیزی و به خصوص لپ تاپ ها می توانند با استفاده از امواج رسانند ه داده های اینترنتی با شبکه جهانی در ارتباط باشند.

Wi-Fi بهتر است یا وایمکس؟

Wi-Fi بر خلاف روش قبلی -یعنی ADSL-نیازی به کابل و سیم ندارد اما از مهم ترین ویژگی وایمکس در مقابل با آن دسترسی به وایمکس حتی در مسافت های بسیار طولانی است. بسامد امواج وایمکس از Wi-Fi بیشتر است و در نتیجه طول موج وایمکس کوتاه تر خواهد بود. بر اساس قوانین علم فیزیک با کوتاه تر شد ن طول موج طول عمق آن نیز افزایش یافته و به همین علت می توان از وایمکس در فواصل بیشتر استفاده کرد. به این ترتیب علاوه بر بهبود کیفیت، سرعت انتقال داده ها هم در وایمکس بیشتر شده است.
مشکل روش بی سیم (Wi-Fi) نیز محدوده کم تحت پوشش است که به 100 و نهایتا 400 متر می رسد.
سهولت نصب و عد م نیاز به زیرساخت های مخابراتی نیز از دیگر مزایای وایمکس نسبت به Wi-Fi است.
درون وایمکس، پشتیبانی و استفاده از فناوری های بی سیم مخصوصا Wi-Fi به صورت بک هال وجود دارد، یعنی Wi-Fi درون وایمکس وجود دارد.
وایمکس برای کاربرد هایی از قبیل پخش زنده تلویزیونی، رادیوهای اینترنتی و ... استفاده می شود که در Wi-Fi چنین امکانی وجود ندارد.

GPRS چیست؟

GPRS یکی از راه های اتصاف به اینترنت است؛ با این تفاوت که GPRS تنها در تلفن های همراه به کار گرفته می شود. قیاس وایمکس با راه های دستیابی به اینترنت به این دلیل است که ابتدا وایمکس برای رقابت با نسل سوم تلفن همراه به وجود آمد.
GPRS یا همان نسل 2/5 تلفن همراه برای نخستین بار امکان اتصال دائمی به اینترنت در تلفن همراه را فراهم کرد. هر سرویسی روی اینترنت ثابت امروز انجام می گیرد، در شبکه های تلفن همراه دارای سرویس GPRS قابل دسترس خواهد بود.
در سرویس GPRS امکان انتقال فوری با سرعتی بین 32 تا 48 کیلوبایت بر ثانیه فراهم می شود.
در این روش کاربر بر اساس مقدار اطلاعاتی که منتقل کرده پول پرداخت می کند، به علاوه مزیت اضافی GPRS این است که اطلاعات می توانند همزمان با انجام مکالمه صوتی منتقل شوند.
کاربران برای استفاده از GPRS باید یک تلفن همراه مجهز به امکان GPRS یا مود م آن برای لپ تاپ ها و رایانه های جیبی PDA و اشتراک در شبکه تلفن همراهی که از GPRS پشتیبانی می کند، داشته باشند. همچنین اشتراک GPRS نیز باید برای آنها فعال شود.

GPRS بهتر است یا وایمکس؟

وایمکس امکان دسترسی به اینترنت را با سرعت بیشتری فراهم می کند ودانلود از طریق وایمکس سریع تر و راحت تر خواهد بود. GPRS در بسیاری از زمان ها که نیاز فوری به اینترنت است، می تواند نیاز کاربر را رفع کند. این سیستم نیز مانند وایمکس در بسیاری از مکان ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد که هزینه آن نسبت به وایمکس کمتر است.

3G چیست؟

نسل سوم تلفن همراه یا 3G سرعت انتقال داده را نسبت به نسل های پیش از خود بالا برده است. تاحدی که در این نسل از تلفن همراه کمتر به انتقال صدا (مکالمه) توجه می شود. بزرگ ترین سرویس این نسل دستیابی به اینترنت با سرعت بسیار بالا است. در نسل سوم تلفن همراه می توان تلویزیون اینترنتی در اختیار داشت. در کشور ما هنوز این نسل توسط اپراتورهای تلفن همراه ارائه نمی شود. البته قرار است از بهمن ماه سال جاری سیمکارت های اپراتور سوم مجهز به 3G دراختیار مرد م قرار گیرد.

3G بهتر است یا وایمکس؟

در معرفی وایمکس گفتیم که این فناوری در رقابت با 3G به وجود آمد. پس می توان گفت رقیب اصلی آن3G است.
پس از آنکه وایمکس در جهان معرفی شد، بیشتر کشورهایی که از 3G استفاده می کردند به سمت وایمکس حرکت کردند اما هم اکنون بعد از گذ شت چند سال از رقابت این دو تکنولوژی وضعیت کنونی شان را در جهان مقایسه می کنیم.
عمد ه بازار وایمکس دنیا در حال حاضر به اروپا و استرالیا محدود می شود؛ البته طیفی از کاربران آن هم در آمریکای جنوبی و آفریقا هستند و در این میان خاورمیانه کمترین میزان کاربر وایمکس را در دنیا دارد.
در استرالیا بیشتر سرویس د هند ه های وایمکس سرویس د هی خود را متوقف کرد ه و بقیه نیز قصد توقف آن را دارند و به جای وایمکس استفاده از 3G را برای کاربران تبلیغ می کنند. در اروپا نیز شبکه نسل سوم بسیار فراگیر است و استفاده از آن بیشتر است. تمام اینها به علت قابلیت تحرک بیشتر، کیفیت مناسب و از همه مهمتر ارزان تر بود ن 3G نسبت به وایمکس است.

LTE چیست؟

فناوری ای که بعد از 3G و وایمکس اخیرا وارد بازار شده 4G یا همان نسل چهارم است. نسل چهارم به شبکه هیا بی سیم تکامل یافته یا ماورای نسل سوم گفته می شود که نام تجاری آن LTE است. متصدیان ارتباطی مهم در آمریکا در نظر دارند با این فناوری مستقیما وارد رقابت با وایمکس شوند.
سرعت بارگذاری و بارگیری در LTE نسبت به نسل های قبل بسیار بالاتر است. البته جدای از نرخ داده بالا، می توان تاخیر کمتر در ارسال بسته ها که منجر به کیفیت فوق العاده VIOP، ویدئو کنفرانس و سرویس های همزمان می شود اشاره کرد. در LTE بخش هسته شبکه کاملا همگام با پروتکل TCO/IP است و از سیگنالینگ معمولی ای که در شبکه های قد یمی تر به خصوص GSMاستفاده
می شد خبری نیست.
در نسل چهارم حدود 400 کاربر به صورت همزمان در یک سلول می توانند فعال و در عین حال متحرک باشند.
در حال حاضر هشت اپراتور برتر تلفن همراه دنیا آماد گی خود را جهت راه انداز شبکه نسل چهارم LTE تا اواسط سال 2010 اعلام کرده اند.

LTE یا وایمکس؟

ویژگی های فنی وایمکس هیچ شباهتی به LTE ندارد. اگر قرار باشد وایمکس به عنوان شبکه نسل آینده با تکنولوژی همچون LTE مقایسه شود، باید منتظر نسخه بعدی آن که هنوز به بازار عرضه نشده است باشیم.
منبع: همشهری دانستنی های ویژه نامه دیجیتال





تاریخ : سه شنبه 91/5/31 | 4:45 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

پس انداز به سبک جدید

پس انداز به سبک جدید

 

لپ تاپ:

اگر شما هم یک لپ تاپ دارید، حتما توصیه می کنیم خواندن این نوشته را ادامه بد هید، چون لپ تاپ ها یکی از انرژی هدر کن ترین ابزارهای دیجیتال هستند!
اولین نکته اینکه: در حالی که باتری لپ تاپتان پر است، از اتصال آن به برق شهری خودداری کنید. این طوری هم انرژی بیشتری مصرف می شود و هم عمر باتریتان کمتر می شود و زودتر مستهلک می شود.
از تنظیمات، مربوط به صرفه جویی انرژی در لپ تاپ استفاده کنید. این تنظیمات، معمولا به طور هوشمند سرویس هایی را که معمولا به آنها احتیاج ندارید خاموش می کنند و مثلا وقتی دارید از کابل شبکه استفاده می کنید، به طور اتوماتیک فرستنده وای فای لپ تاپ را آف می کند تا توان کمتری از باتری گرفته شود. فراموش نکنید، سایت های ریویو و معرفی لپ تاپ به تازگی با استفاده از برچسب های انرژی تخصصی خود، میزان مصرف انرژی لپ تاپ ها را هم رده بندی می کنند که در زمان خرید می تواند فاکتور بسیار مناسبی برای انتخاب شما باشد.

مانیتور

صرفه جویی در میزان مصرف انرژی در نمایشگرها فقط به تلویزیون ها منحصر نمی شود. شما می توانید با رعایت چند نکته ظریف در مورد مانیتورتان هم همین کار را بکنید. هنگام کار کرد ن با کامپیوتر، جز در مواردی که مشغول به انجام کاری هستید (مثلا بازی می کنید، یا با یکی از نرم افزارهای آفیس سرو کله می زنید)، حتما اسکرین سیور مانیتورتان را روشن کنید. دلیلی ندارد موقعی که کامپیوتر شما دارد چیزی دانلود می کند، حتما مانیتور هم روشن باشد.
روشنایی صفحه نمایش را پایین بیاورید. برای این کار کافی است کمی نور محل کارتان را پایین بیاورید و محیط را تاریک تر کنید. به این ترتیب نیازی به استفاده حداکثری از نور بک لایت برای روشن کرد ن تصویر وجود ندارد.

اگر مانیتورتان د کمه خاموش/روشن سخت افزاری دارد، حتما از آن استفاده کنید. دلیلی ندارد موقعی که با کامپیوتر کاری ندارید، مانیتور صرفا در حالت استند بای باشد و برق مصرف کند.

مانیتورهای CRT قد یمی را دور بریزید و به فکر یک ال سی دی باشید. اختلاف میزان مصرف انرژی این دو نسل تکنولوژی خیلی زیاد است وبا ال سی دی ها شما چند گام جلوترید و خب، اگر از فناوری های جدید تر (مثل ال ای دی ها)استفاده کنید که دیگر معرکه است.
سایز بزرگ صفحه نمایش لزوما چیز خوبی نیست .دقت کنید که می خواهید از فاصله یک متری به مانیتورتان نگاه کنید و چه دلیلی دارد برای این کار از یک مانیتور مثلا 30 اینچی استفاده کنید؟ این مانیتورها بیشتر به درد حرفه ای ها می خورند که می خواهند با کامپیوتر کار گرافیکی انجام د هند.

کامپیوترهای خانگی

یاد تان نرود که کامپیوترها با هر مشخصاتی و با هر سیستم عاملی، حالت هایی دارند که در مواردی که مستقیما سر و کار ندارید، می توانند حسابی در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. این حالت ها که در سیستم عامل های مختلف با نام هایی مثل هایبرنیت، اسلیپ، سیف اسلیپ، هایبرید اسلیپ، ساسپند و استندبای نامید ه می شوند، کامپیوتر را در وضعیتی هشیاراما کم مصرف قرار می د هد وبنابر تنظیمات شما، توان انجام داد ن وظایف مختلفی را در این حالات دارند. کمی سر و کله زدن با تنظیم ها مربوط به این قسمت در کنترل پنل سیستم عامل، کار بیهوده ای نخواهد بود و نتیجه اش روی قبض برق ماه آینده کاملا محسوس است!
منبع: همشهری دانستنی های ویژه نامه دیجیتا






تاریخ : سه شنبه 91/5/31 | 4:44 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

درد سرهای عکس مات

 

درد سرهای عکس مات

گاهی دوربین ها خاطره هایمان را مات ثبت می کنند چه کنیم؟

1 در دوربین های د یجیتال دوربین روی شیء مورد نظر، به د نبال نواحی کنتراست دار (مثل سایه روشن ها،تضاد های رنگی وزاویه قسمت های لبه دار) می گردد. بنابراین اگر سوژه فردی باشد که در پس زمینه اش شی ای با کنتراست بالاتر (مثلا یک ساختمان) قرار گرفته باشد، شاید نتوانید آن فرد را در مرکز فوکوس قرار د هید.
2 برای رفع این مشکل، راه ساد ه ای وجود دارد، ابتدا با بزرگ نمایی (Zoom in) روی سوژه و با فشرد ن د کمه شاتر تا نصفه ونگه داشتن آن سوژه را در مرکز فوکوس قرار د هید. سپس با بازگرداند ن تصویر به حالت اولیه (Zoom out) و تنظیم د قیق کادر، دکمه شاتر را تا انتها فشار دهید.
3 در تمام مدت این کار، باید د کمه شاتر در حالت نیمه نگه داشته شود تا فوکوس مورد نظر به هم نخورد.
4 اما در نهایت، گاهی همین عکس های مات هستند که بهترین خاطره ها را برای ما می سازند. خیلی سخت نگیرید.
منبع: همشهری دانستنی های ویژه نامه دیجیتال





تاریخ : سه شنبه 91/5/31 | 4:42 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

این گجت کوچک و جمع و جور چنان کاربردی است که به گمانم کم کم تبدیل به یکی از استانداردهای لوازم جانبی اتومبیل خواهد شد. با اتصال این وسیله به ورودی فندک اتومبیل، یک جفت پورت یو اس بی جهت شارژ موبایل، تبلت و دیگر ابزارها در اختیار دارید.

 

تبدیل فندک ماشین به شارژر USB برای همه چیز

 

از دیرباز برای بسیاری از موبایل ها، شارژرهای فندکی مختلفی با سوکت متفاوت در بازار موجود بوده و استفاده فراوانی دارند. اما امروزه با توجه به اینکه اغلب اسمارت فون ها از طریق پورت microUSB و miniUSB شارژ می شوند، Highway Pro راه حل بسیار مناسبی برای هر نوع موبایل خواهد بود. این ابزار کارآمد دارای یک فیوز داخلی است تا از آسیب به دستگاه ها بر اثر شوک الکتریکی جلوگیری کند. هر یک از پورت های آن هم خروجی نیروی متفاوتی دارند. یکی از پورت ها الکتریسیته یک آمپر را برای استفاده های معمول در اختیارتان می گذارد و دیگری هم برق 2.1 آمپر را برای شارژ آی پد مهیا می کند.

 

های وی پرو با قیمت 40 دلار به فروش می رسد و مدل معمولی آن که هر دو پورت برق 1 آمپر را در اختیارتان می گذارند، 35 دلار قیمت دارد. البته همراه با شارژر پرو یک کابل ویژه شارژ ابزارهای اپل هم در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

می توانید به آن به عنوان یکی از گجت های مهم درون خودرو نگاه کنید.






تاریخ : جمعه 90/11/14 | 12:49 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

سال هاست که نسل جدید باطری های لیتیومی جایگزین باطری های نیکلی شده است؛ این جایگزینی شبهات بسیاری را برای کاربران جهت نگهداری از باطری دستگاهشان به وجود آورده و این شبهات و نگرانی ها با توجه به تفاوت های این دو نسل باطری چندان بی راه نمی باشد. در این نوشته سعی داریم با مطرح کردن روش هایی، باطری دستگاه خود را سالم تر نگه داریم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

پرهیز از مصرف کامل باطری:‌

هرگز نگذارید شارژ باطری شما به 0% برسد و دستگاه کامل خاموش شود. همیشه قبل از خاموش شدن دستگاه آن را شارژ کنید. طی تحقیقاتی که توسط ‍ battery university صورت پذیرفت، نتایج زیر حاصل گشت :‌

 

6d5d75b69dfad6ae974e0694a7b0f520_narenji.jpg

همانطور که در جدول بالا میبینید اگر در شرایطی که 50% باطری خالی شده است آن را شارژ کنید ، باطری شما به مراتب عمری بیشتر از یک چرخه 0 تا 100% شارژ را دارا خواهد بود.

 

پرهیز از شارژ کامل:

باطری های لیتیومی هرگز نیاز ندارند به صورت کامل و 100% شارژ شوند. در واقع مطالعات نشان داده است که شارژ تا 80% میتواند شارژ‌ی ایده آل باشد؛ و احیانا اگر باطری را تا 100% شارژ کردید هرگز آن را بیشتر از آن به برق متصل نگذارید. این اشتباه یکی از نکاتی است که خیلی از ما سهوا مرتکب آن میشویم و سلامت باطری خود را به شدت به خطر می اندازیم. برای جلوگیری از این اتفاق میتوانید از آداپتور های هوشمندی استفاده کنید که خودشان پس از انجام شارژ کامل، از رسیدن برق به دستگاه جلوگیری میکنند.

 

خالی کردن کامل شارژ به صورت ماهیانه:‌

شاید این حرف با حرف هایی که در بالا مطرح کردیم کمی در تناقض باشد، ولی نکته ای پشت آن نهفته است! باطری های نوین که «باطری های هوشمند» نیز قلمداد میشوند، دارای این ویژگی هستند که زمان باقی مانده تا اتمام شارژشان را تخمین زده و به شما اعلام کنند. این تخمین ممکن است بعد از مدتی با اشتباهاتی مواجه شود که برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است هر ماه یک بار اجازه دهید باطری شما به صورت کامل خالی شده و دستگاه خاموش شود.

 

خنک نگاه داشتن:

یکی از مهمترین نکات در سلامت باطری دمای نگهداری از آن است. مجددا تحقیقات گروه battery university نتایج زیر را با خود به همراه داشته است :

 

311e435b743aaad792edba80ac422492_narenji.jpg

همانطور که مشاهده میکنید هرچه دما بیشتر باشد عمر بیشتری از باطری کاسته میشود. پس اگر لپ تاپ شما دمای زیادی از خود ساطع میکند بهتر است از گجت های خنک کننده برای آن استفاده کنید.

 

اولین شارژ:

این یکی از قسمت هایی است که بیشترین سردرگمی را در بین کاربران ایجاد میکند و شاید علت اصلی آن نیز بی اطلاعی فروشندگان باشد!‌ احتمالا برای شما هم پیش آمده است که پس از خرید یک گجت جدید، با توصیه های فروشنده مبنی بر شارژ دستگاه از 8 الی 12 ساعت و حتی عدم استفاده از وسیله در طول شارژ ، مواجه شده باشید.‌ این یک باور کاملا غلط است که در مورد باطری های لیتیومی صادق نیست. برای اولین بار تنها کافیست دستگاه خود را به برق زده و صبر کنید تا شارژ آن به 100% برسد.

در نهایت جا دارد بدانید باطری های لیتیومی هرچقدر هم که در نگهداری آنها کوشا باشید، پس از چند ماه و چند سال شروع به ضعیف شدن میکنند و نیاز به تعویض دارند. پس اگر هم یکبار باطری خود را تا ‍100% شارژ کردید و یا تا 0% شارژ آن را خالی کردید خیال نکنید که دنیا به پایان رسیده است! با رعایت نکات بالا باطری شما عمر بیشتری میکند ولی در نهایت مانند سایر باطری ها احتیاج به تعویض دارد.






تاریخ : جمعه 90/11/14 | 12:47 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

موس نوری قابل شارژ وایرلس 1000 دی پی آی Saitek Obsidian

این موس دقت بالا و ارگونومی خوبی داشته و به خوبی در دست جا می گیرد.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-25-rechargeable_optical_mouse.jpg

موس ارگونومیک وایرلس

این موس نوری دارای یک نشانگر لیزری و طراحی ارگونومیک است و همان طور که می بینید ظاهر طبیعی ندارد. این موس تا فاصله 4.5 متری از کامپیوتر به خوبی کار می کند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-26-ergonomic_mouse.jpg

موس های بازی Steelseries World of Warcraft MMO

این موس ها به صورت کاملا تخصصی برای بازی جذاب و پرطرفدار World of Warcraft از سری بازی های MMO (چندنفره و آنلاین) طراحی شده است. طراحان این موس جناب Blizzard (صاب بازی!) و SteelSeries هستند. همان طور که گفته شده استفاده از این موس در بازی ورلد آف وارکرافت کاملا به قدرت شما در بازی کمک می کند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-27-warcraft_mouse.jpg

ادامه مطلب...




تاریخ : جمعه 90/11/14 | 12:45 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

نقش موس به عنوان یک ابزار اساسی برای کار با کامپیوتر بر هیچ کس پوشیده نیست. برای خواندن این متن در نارنجی شما روی آن کلیک کرده اید و اکنون در حال اسکرول به بالا و پایین هستید. هنگام کار با کامپیوتر شما وابستگی زیادی به موس دارید. 20 سال قبل این وابستگی 100 درصد بود (اگر موس نداشتید نمی توانستید با کامپیوتر کار کنید.)، 5 سال قبل وابستگی 80 درصد بود و اکنون این مقدار به کمتر از 50 درصد افت کرده است. علت این افت، پیدا شدن تاچ پد و سایر سطوح لمسی بوده است. اما طراحان همچنان با جدیت در حال کار روی موس ها هستند. زیر آنها در نرم افزارهای طراحی مانند فوتوشاپ و... بسیار بهتر و سریع تر عمل می کنند.

 

در ادامه با ما باشید تا به این 50 موس جالب، غیرعادی، خلاقانه و خنده دار نگاهی بیاندازیم.

 

موس مغزی

این موس تجملاتی پر مغز برای گیک هایی که عاشق ابزارهای عجیب هستند، عالی است. در ضمن شاید باعث خلق ایده ها و کشف های جالبی در مغزتان هم بشود!

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-2-gold_brain.jpg

موس هواپیمایی، با لامپ های ال ای دی

ویژه عاشقان جنگ های ستاره ای و سایر فیلم های علمی تخیلی. این موس با رنگ های سفید و سیاه، دکمه ها و چرخ اسکرول ال ای دی با رنگ های قرمز و آبی فروخته می شود.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-3-aircraft-mouse.jpg

موس وایرلس کمرو بلک

این موس جاده ای، قرار است دل عاشقان ماشین را برباید. این اتوموبیل زیبا تمامی کارایی های سایر موس ها را دارا می باشند. این موس در عین داشتن لبه های نرم، با داشتن بدنه زیبا و لامپ های ال ای دی در چراغ ها و اسکرول خود، کاملا واقعی به نظر می رسد.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-4-camaro_black.jpg

ادامه مطلب...




تاریخ : جمعه 90/11/14 | 12:44 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.