سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طی یک نظرسنجی از یک دانشجوی ورودی جدید و یک دانشجوی ترم آخری خواسته شد که با دیدن هر کدام از کلمات زیر ذهنیت و تصور خود را در مورد آن کلمه در یک جمله کوتاه بنویسند.

 

 

جمله اول مربوط به دانشجوی ورودی جدید و جمله دوم مربوظ به دانشجوی ترم آخری.

رییس دانشگاه

 

1.مردی فرهیخته و خوشتیپ

 

2.به دلیل اینکه در طی این چهار پنج سال یک بار هم ایشونو نتونستم ببینم،هیچ ذهنیتی ندارم.

 

یک وعده غذای سلف

1.بیفستراناگوف با سس کچاپ با نوشیدنی خنک

2.چلو لاستیک به همراه افزودنی های غیر مجاز

کارت دانشجویی

1.کارت شناسایی و هویت دانشجو

2.تنها استفاده از این کارت گرفتن فیلم از ویدئو کلوب است

خوابگاه

1.محل استراحت و سرشار از شادی و نشاط

2.مکانی برای همزیستی مسالمت آمیز با سوسک و موش

 

کوئیز

1.امتحان ناگهانی استاد از دانشجو

2.لاف بزرگی که هرگز به تحقق نمی پیوندد






تاریخ : چهارشنبه 89/7/14 | 12:57 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

شب امتحان

1.شبی برای دوره کردن درسی که در طول ترم خوانده شده است

2.شبی که تا صبح باید مثل ... درس خوند

جزوه خوش خط دخترها

 

1.بمیرم از هیچ دختری جزوه نمیگیرم،من عادت دارم فقط جزوه خودمو بخونم

2.طلای کاغدی

تقلب

1.یک روش غیر اصولی و ناجوانمردانه برای نتیجه گرفتن در امتحان

2.تنها روش اصولی و مبتنی بر عقل برای نتیجه گرفتن در امتحان

مشروط شدن

1.عمرا،من تو دبیرستان معدل کمتر از 18 نداشتم

2.نمک تحصیل در دانشگاه

وام دانشجویی

1.کمک هزینه برای دانشجو

2.مثل مهریه میمونه کی داده کی گرفته

 

ازدواج دانشجویی

1.حرفش رو نزن من قصد ادامه تحصیل ذارم

2.کو؟کجاس؟کسی رو سراغ داری برام؟؟

حراست

1.ارگانی برای حفاظت از دانشجو از گزند خطرات

2.ارگانی برای حفاطت از دانشگاه از گزند دانشجویان

 

دانشجو

 

1.فردی که به دنبال علم آموزی و تولید علم است

2.ها ایی دانشجو که وگفتی ینی چه؟؟؟!!!!

 

منبع -------- نشریه طنز ستون آزاد

 






تاریخ : چهارشنبه 89/7/14 | 12:56 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

دانشگاه

10 توصیه به جوانانی که کنکور را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و به زودی وارد دانشگاه می‌شوند:

 

دانشگاه با دبیرستان فرق دارد و این تفاوت به محیط درس و هم‌کلاسی‌ها و اساتید هم محدود نمی‌شود. برای آنهایی که دوران دبیرستان و کنکور را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و به زودی وارد دانشگاه خواهند شد، البته اگر هدفشان کسب موفقیت در تحصیلات دانشگاهی است، خواندن توصیه‌های زیر، خالی از لطف نیست....

 

1.اگر در دوران دبیرستان جزو آنهایی بوده‌اید که موقع درس خواندن همیشه در اتاقشان صدای  تلویزیون بلند بوده و اگر عادت کرده بودید در محیط‌های شلوغ و شب‌های امتحان درس بخوانید، باید بدانید که این شیوه دیگر در دانشگاه جوابگوی نیازهای شما نخواهد بود و اگر به همین روش درس بخوانید، حتما به مشکل می‌خورید و شانس قبولی‌تان در واحدهای دانشگاهی کم می‌شود. مغز شما برای اینکه مطالب را بهتر جذب کند احتیاج به تمرکز دارد. کم‌کم خودتان را عادت بدهید که موقع درس خواندن، صداهای مزاحم را قطع کنید و حتی اگر دوستانی دارید که مانع تمرکز شما هنگام مطالعه می‌شوند، بهتر است کتابخانه یا محلی ساکت پیدا کنید و درس‌‌هایتان را آنجا بخوانید.

 

2.همیشه در برنامه‌های درسی رشته‌های مختلف دانشگاهی، دروس اجباری خاصی وجود دارند که بسیار سخت‌اند و بی‌فایده به نظر می‌رسند. شاید فکر کنید چرا باید این درس‌های بی‌فایده و مشکل را بگذرانید، وقتی حتی در آینده شغلی شما هم موثر نیستند؟ نکته این است که هدف از گذراندن این دروس ظاهرا بی‌فایده و معمولا مشکل، این است که یاد بگیرید چگونه در سطح بالاتری بیندیشید و فکر کنید. این دروس قرار است مغز شما را به چالش بکشند و کمک کنند که مغزتان تیز و هوشیار بماند. به این قبیل دروس به چشم ورزشی برای مغزتان نگاه کنید و بدانید که یک مغز هوشیار و تیز به شما در شغل آینده‌تان، در طراحی برای سرمایه‌گذاری‌های آینده‌تان و هر چیز دیگری که احتیاج به قوه تشخیص‌تان داشته باشد، کمک می‌کند.

برای موفق بودن در دانشگاه احتیاج به برقراری تعادل میان درس خواندن، سلامت و روابط اجتماعی‌تان دارید.

3.معیار موفقیت در دانشگاه فقط کسب نمرات خوب نیست؛ بلکه اصل مطلب این است که شما یاد بگیرید چگونه طی این دوران، مغزتان را پرورش بدهید و سطح فکرتان را بالا ببرید.

 

4.برای گذراندن دروس دانشگاهی باید مرتب و منظم درس بخوانید. این شیوه باعث می‌شود که نکات درسی همیشه در ذهنتان تازه بماند. یکی از رموز موفقیت در امتحانات دانشگاهی این است که همیشه زمان‌هایی را برای درس خواندن در نظر بگیرید؛ حتی اگر زمان زیادی تا امتحانات فاصله داشته باشید. نتیجه این روش مطالعه آن است که مطالب درسی‌تان را بهتر یاد می‌گیرید و درک عمیق‌تری از دروس دانشگاهی‌ پیدا می‌کنید.

 

دانشگاه

5. در مدرسه وقتی در درسی نمره پایین می‌گرفتید، ممکن بود بعضی معلم‌ها شما را تنبیه کنند که چرا درس نمی‌خوانید؟ ولی در دانشگاه این‌طور نیست. در دانشگاه کسی شما را مجبور نمی‌کند که درس بخوانید. به نظر، این یک مزیت محسوب می‌شود ولی اگر شما به تنبلی عادت کنید، ممکن است خیلی از درس‌هایتان را بیفتید و هیچ یک از استادهایتان هم اهمیت ندهند. شما اگر خودتان را به این عادت دهید که با یک برنامه مرتب و منظم درس بخوانید نه تنها می‌توانید این دوران را با نمرات خوب سپری کنید؛ بلکه خیلی راحت می‌توانید در مدارج بالاتر قبول شوید و تحصیل کنید.

 

6.رمز موفقیت در دانشگاه این نیست که تمام ساعات بیداری‌تان را به درس خواندن اختصاص بدهید. در حقیقت، افراطی بودن حتی در درس خواندن هم توصیه نمی‌شود زیرا تمام‌وقت و تنها در یک اتاق بودن باعث رشد هیچ یک از مهارت‌های اجتماعی که برای موفقیت شغلی آینده‌تان مهم است، نمی‌شود. برای موفق بودن در دانشگاه احتیاج به برقراری تعادل میان درس خواندن، سلامت و روابط اجتماعی‌تان دارید.

 

7.مهم نیست که در مدرسه، ورزشی انجام می‌داده‌اید یا نه؛ مهم نیست که عضو باشگاهی بوده‌اید یا به تنهایی یا با دوستان‌تان ورزش می‌کرده‌اید؛ مهم این است که فقط فعال باشید و ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید. تنبل و خموده نباشید. مطمئن شوید که رژیم غذایی مناسبی دارید. با غذاهای بی‌فایده، خودتان را سیر نکنید و به خودتان گرسنگی بیش از حد هم ندهید. حتما زمانی را به روابط اجتماعی‌تان اختصاص دهید. ارتباطات اجتماعی مناسب باعث پیشرفت مهارت‌های کاری‌تان خواهد شد.

برخورد کردن و مراوده داشتن با افراد متفاوت با نظرهای متفاوت یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که شما برای آینده شغلی‌تان احتیاج دارید و این بهترین فرصت برای یادگیری شما خواهد بود.

8.اگر وقت دارید، حتما یک کار پاره‌وقت بگیرید و در کنار پول اضافی که به دست می‌آورید، یاد بگیرید که چگونه با افراد مختلف جامعه معامله کنید. مهارت‌های این‌چنینی را فقط با فوق‌برنامه‌های خارج از کلاستان می‌توانید یاد بگیرید.

 

9.یکی از رموز موفقیت در دانشگاه این است که کاری جدید و متفاوت از برنامه‌ درسی‌تان به عنوان فعالیت فوق برنامه داشته باشید. این باعث توسعه افق دید شما خواهد شد و شما را از حالت تک‌بعدی بیرون می‌آورد. در آینده نیز خواهید دید که اغلب کارفرماها همیشه می‌خواهند ببینند که شما چگونه با افراد دیگر در خارج و داخل شرکت کار می‌کنید. روشنفکر باشید و ذهنی باز داشته باشید. در دانشگاه، شما با افراد مختلفی از فرهنگ‌های متفاوت روبه‌رو خواهید شد. برخورد کردن و مراوده داشتن با افراد متفاوت با نظرهای متفاوت یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که شما برای آینده شغلی‌تان احتیاج دارید و این بهترین فرصت برای یادگیری شما خواهد بود.

 

10.برای شما که به دنبال قهرمانی در زمینه‌های ورزشی هستید. هیچ‌وقت تحصیل کردن در مدارج بالاتر را ترک نکنید. اگر قبل از اینکه فارغ‌التحصیل شوید، به شما قراردادهای ورزشی پیشنهاد شد، یادتان باشد که در درازمدت همیشه یک قهرمان تحصیل‌کرده موفق‌تر است. شما به یک پشتیبان احتیاج دارید. اگر روزی دیگر نتوانستید در رشته ورزشی‌تان فعالیت کنید باید بتوانید با پشتیبانی تحصیلات‌تان آینده شغلی دیگری برای خود درست کنید. تحصیلات شما به آینده شغلی‌تان بعد از بازنشسته شدن از ورزش هم کمک خواهد کرد. همه این پیشنهادها و نکته‌ها تضمینی خواهد بود تا شما بتوانید دانشگاه خود را در بهترین حالت و به صورتی که بیشترین فایده را از این دوران برده باشید، سپری کنید.






تاریخ : دوشنبه 89/7/12 | 11:13 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

 

 

 

 






تاریخ : چهارشنبه 89/6/3 | 10:45 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

من گمان می کردم

دوستی همچون سروی سرسبز

چارفصلش همه آراستگی ست

من چه می دانستم

هیبت باد زمستانی هست

من چه می دانستم

سبزه می پژمرد از بی آبی

سبزه یخ می زند از سردی دی

من چه می دانستم

دل هر کس دل نیست

قلبها ز آهن و سنگ

قلبها بی خبر از عاطفه اند

تو گل سرخ منی

تو گل نرگس منی

تو گل یاسمنی

تو چنان شبنم پاک سحری ؟

نه

از آن پاکتری

تو بهاری ؟

نه

بهاران از توست

از تو می گیرد وام

هر بهار این همه زیبایی را

هوس باغ و بهارانم نیست

ای بهین باغ و بهارانم تو

  

زندگی رویا نیست

زندگی زیبایی ست

می توان

بر درختی تهی از بار ، زدن پیوندی

می توان در دل این مزرعه ی خشک و تهی بذری ریخت

می توان

از میان فاصله ها را برداشت

دل من با دل تو

هر دو بیزار از این فاصله هاست

قصه ی شیرینی ست

کودک چشم من از قصه ی تو می خوابد

قصه ی نغز تو از غصه تهی ست

باز هم قصه بگو

تا به آرامش دل

سر به دامان تو بگذارم و در خواب روم

گل به گل ، سنگ به سنگ این دشت

یادگاران تو اند

رفته ای اینک و هر سبزه و سنگ

در تمام در و دشت

سوکواران تو اند

در دلم آرزوی آمدنت می میرد

رفته ای اینک ، اما ایا

باز برمی گردی ؟

چه تمنای محالی دارم

خنده ام می گیرد






تاریخ : سه شنبه 89/5/12 | 11:44 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
فارس گزارش می‌دهد
پایان‌نامه‌های دانشجویی مثل آب خوردن خرید و فروش می‌شوند

خبرگزاری فارس: پایان‌نامه‌های دانشجویی دغدغه اصلی دانشجویان به ویژه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی است اما مؤسسات زیادی به صورت کاملاً علنی از این دغدغه سوء استفاده می‌کنند و با فروش پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان سال‌های قبل، حاصل تلاش آنان را به حراج گذاشته‌اند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، توسعه کشورها همراه و همگام با توسعه و پیشرفت علمی آن‌ها پیش می‌رود و هر میزان سرعت توسعه علمی کشوری بیشتر باشد، قدرت و پیشرفت آن کشور نیز بیشتر خواهد بود. از این رو در چند سال اخیر در ایران نیز بحث تحقیق و پژوهش مورد توجه مسئولان قرار گرفته و برنامه‌های مختلفی در این رابطه تنظیم و تدوین شده است.
یکی از راه‌های رسیدن به پیشرفت علمی، پژوهش محور کردن دانشگاه‌ها، توسعه تحصیلات تکمیلی و وارد کردن پژوهش به مقاطع مختلف تحصیلی است.
برای تحقق این امر نیز کارشناسان بررسی‌های مختلفی را انجام داده‌اند تا بتوانند دانشگاه‌ها را از آموزش محوری به پژوهش محوری تغییر دهند و بسیاری از کارشناسان معتقدند که دانشجو حتی در دوره کارشناسی نیز باید با چگونگی تحقیق کردن آشنا شود و به جای این‌که بیشتر زمان خود را سر کلاس‌های آموزش دروس مختلف بگذراند همانند دوره‌های تحصیلات تکمیلی، زمان بیشتری را به تحقیق و پژوهش اختصاص دهند تا بتوانند با ارائه پایان‌نامه، مسئله و مشکلی را حل کنند.
اصلی‌ترین دغدغه دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترا تهیه پایان‌نامه است و دانشجویان با انجام پایان‌نامه می‌توانند توانایی علمی خود را به دیگران نشان دهند و در بسیاری اوقات این پایان‌نامه راه جدیدی را برای فعالیت علمی آن‌ها و همچنین سایر دانشجویان باز می‌کند و در خیلی از مواقع حوزه فعالیت دانشجویان در آینده را این پایان‌نامه‌ها مشخص می‌کند.
سید حسین حسینیان، استاد دانشگاه امیرکبیر گفت: دانشجویان مقاطع دکترا 6 درس 3 واحدی می‌گذرانند که 24 واحد را به صورت پروژه تحقیقاتی و پایان‌نامه ارائه می‌دهند. یعنی دانشجویان دکترا از 4 سال دوره تحصیل خود، حدود 2 تا 5/2 سال را صرف مطالعات و تحقیق و انجام پایان‌نامه خود می‌کنند.
وی ادامه داد: دانشجویان دکترا بالای 50 درصد از زمان خود را به پایان‌نامه خود اختصاص می‌دهند. پایان‌نامه معمولاً مهمترین کار علمی دانشجو است زیرا این پایان‌نامه می‌تواند نشان دهد که قابلیت‌های این دانشجو چیست و چه برتری‌هایی نسبت به سایر دانشجویان دارد و این پایان‌نامه آینده حضور دانشجو در مراکز تحقیقاتی را برای دانشجویان تضمین می‌کند.
این استاد دانشگاه افزود: در کلاس درس دانشجو از استاد می‌آموزد و فعالیت خاصی انجام نمی‌دهد اما در پایان‌نامه دانشجو بیشترین فعالیت را انجام می‌دهد و تنها اساتید راهنمای دانشجویان هستند.
پایان‌نامه یکی از مهمترین بخش‌های تحصیلی دانشجویان است به طوری که فارغ‌التحصیلی دانشجویان در گرو ارائه و دفاع از پایان‌نامه و پروژه تحقیقاتیشان است.
اخیراً شاهد هستیم که آگهی‌های مختلفی در نزدیکی دانشگاه‌ها یا روی وب‌سایت‌ها مبنی بر فروش پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی نصب می‌شود و در این آگهی‌ها شماره تماس مؤسساتی که در زمینه خرید و فروش پایان‌نامه فعالیت دارند، دیده می‌شود.
خبرنگار فارس طی تماس با یکی از این مؤسسات خود را دانشجوی کارشناسی هوافضا معرفی کرد و از این مؤسسه خواست تا پایان‌نامه‌ای در موضوع موتورهای پیشران را خریداری کند. این مؤسسه پایان‌نامه‌ای را که به نام یک دانشجوی دانشگاه تهران بود و در سال 81 ارائه شده بود، به قیمت 90 هزار تومان معرفی کرد. نماینده این مؤسسه گفت: با تغییر در عنوان و در متن می‌توانید بار دیگر این پایان‌نامه را به نام خود ارائه کنید.
نماینده این مؤسسه ادعا کرد: در این مؤسسه در همه زمینه‌ها و رشته‌ها پایان‌نامه موجود است و در مقطع کارشناسی‌ارشد هر صفحه پایان‌نامه 600 تومان به فروش می‌رسد.
حسینیان استاد دانشگاه امیرکبیر گفت: فروش پایان‌نامه‌ها جنایت و خیانت به دانشجویان و کشور است و باید با این مسئله به طور جدی برخورد شود.
سعید سهراب‌پور، رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این خصوص گفت: اساتید دانشگاه باید به روز باشند تا پایان‌نامه‌هایی را که ارائه می‌شوند، بشناسند. همچنین برای تسهیل نیز پایگاه اینترنتی در وزارت علوم ایجاد شده که لیست پایان‌نامه‌های ارائه شده در آن موجود است و اساتید با مراجعه به این سایت می‌توانند با پایان‌نامه‌های ارائه شده آشنا شوند.
اکنون آدرس و شماره تماس مؤسسات فروش پایان‌نامه به راحتی قابل دسترس است و با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توان با بسیاری از این مؤسسات آشنا شد، به همین دلیل به راحتی می‌توان این مؤسسات را شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی کرد.
رئیس دانشگاه شریف تأکید کرد: وزارت علوم با شناسایی این مؤسسات باید آن‌ها را معرفی و از آن‌ها شکایت کند.






تاریخ : شنبه 88/8/9 | 10:42 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
مرد جوانی، از دانشکده فارغ التحصیل شد. ماهها بود که ماشین اسپرت زیبایی، پشت شیشه های یک نمایشگاه به سختی توجهش را جلب کرده بود و از ته دل آرزو می کرد که روزی صاحب آن ماشین شود. مرد جوان، از پدرش خواسته بود که برای هدیه فارغ التحصیلی، آن ماشین را برایش بخرد. او می دانست که پدر توانایی خرید آن را دارد. بالاخره روز فارغ التحصیلی فرارسید و پدرش او را به اتاق مطالعه خصوصی اش فرا خواند و به او گفت: من از داشتن پسر خوبی مثل تو بی نهایت مغرور و شاد هستم و تو را بیش از هر کس دیگری در دنیا دوست دارم. سپس یک جعبه به دست او داد. پسر، کنجکاو ولی ناامید، جعبه را گشود و در آن یک انجیل زیبا، که روی آن نام او طلاکوب شده بود، یافت. با عصبانیت فریادی بر سر پدر کشید و گفت: با تمام مال و دارایی که داری، یک انجیل به من می دهی؟ کتاب مقدس را روی میز گذاشت و پدر را ترک کرد. سالها گذشت و مرد جوان در کار وتجارت موفق شد. خانه زیبایی داشت و خانواده ای فوق العاده. یک روز به این فکر افتاد که پدرش، حتماً خیلی پیر شده و باید سری به او بزند. از روز فارغ التحصیلی دیگر او را ندیده بود. اما قبل از اینکه اقدامی بکند، تلگرامی به دستش رسید که خبر فوت پدر در آن بود و حاکی از این بود که پدر، تمام اموال خود رابه او بخشیده است. بنابراین لازم بود فوراً خود را به خانه برساند و به امور رسیدگی نماید. هنگامی که به خانه پدر رسید، در قلبش احساس غم و پشیمانی کرد. اوراق و کاغذهای مهم پدر را گشت و آنها را بررسی نمود و در آنجا، همان انجیل قدیمی را باز یافت. در حالیکه اشک می ریخت انجیل را باز کرد و صفحات آن را ورق زد و کلید یک ماشین را پشت جلد آن پیدا کرد. در کنار آن، یک برچسب با نام همان نمایشگاه که ماشین مورد نظر او را داشت، وجود داشت. روی برچسب تاریخ روز فارغ التحصیلی اش بود و روی آن نوشته شده بود: تمام مبلغ پرداخت شده است





تاریخ : سه شنبه 88/7/28 | 6:33 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

صعود دانشگاه تهران در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های دنیا

نتایج جدیدترین رتبه بندی دانشگاهها دنیا/ دانشگاه تهران در رده 368 دنیا

سایت Times Higher Education مشابه سالهای گذشته لیستی از برترین دانشگاههای جهان را ارائه کرده است که همچنان دانشگاه هاروارد در صدر قرار دارد اما نکته قابل توجه صعود چشمگیر و 117 پله ای دانشگاه تهران و قرار گرفتن در رده 368 دنیا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، لیست 200 دانشگاه برتر جهان توسط سایت معتبر Times Higher Education یا THE منتشر شد و دانشگاه هاروارد به عنوان برترین دانشگاه جهان در سال 2009 نشان داد به این زودی ها قصد واگذار کردن مقام خود را به عنوان برترین جهان به دانشگاهی دیگر ندارد.

از نکات جالب توجه دیگر در این جدول صعود 117 پله ای دانشگاه تهران نسبت به سال گذشته و قرار گرفتن در رتبه 368 جدول در کنار دانشگاه جورجیا و شووای ژاپن است

10 رتبه اول از میان این لیست 200 عنوانی به این ترتیب منتشر شده است:

رتبه اول: دانشگاه هاروارد آمریکا - رتبه دوم: دانشگاه کمبریج انگلستان- رتبه سوم: دانشگاه ییل آمریکا- رتبه چهارم: دانشگاه کالج لندن انگلستان- رتبه پنجم: دانشگاه آکسفورد و امپریال کالج لندن انگلستان- رتبه هفتم: دانشگاه شیکاگو آمریکا- رتبه هشتم: دانشگاه پرینستون آمریکا- رتبه نهم: موسسه تکنولوژی ماساچوست - رتبه دهم: موسسه تکنولوژی کالیفرنیا آمریکا.

مشابه سالهای گذشته بیشترین بخش این لیست به نام دانشگاههای آمریکایی اختصاص یافته و 87 دانشگاه از این کشور در این لیست 399 تایی حضور دارند و پس از آن انگلستان با 47 دانشگاه بیشترین جایگاه را در این لیست به خود اختصاص داده است.

به گزارش مهر، همچنین دانشگاه تکنولوژی ماساچوست رتبه اول دانشگاههای مهندسی و تکنولوژی، دانشگاه هاروارد رتبه اول دانشگاههای علوم زیستی و بیو پزشکی، رتبه اول علوم انسانی و هنر و دانشگاه کمبریج رتبه اول دانشگاههای علوم طبیعی را به خود اختصاص داده اند. نکته جالب توجه در جدولهای ارائه شده این است که دانشگاه هاروارد تمامی رتبه های سال گذشته خود را حفظ کرده و تنها در میان دانشگاههای مهندسی و تکنولوژی با سه رتبه سقوط در جایگاه 22 قرار گرفته است. موسسه تکنولوژی ماساچوست نیز در علوم انسانی با یک رتبه سقوط نسبت به سال گذشته در جایگاه دوم و در علوم اجتماعی با افت دو پله ای به رتبه 12 رسیده است. این دانشگاه همچنین در رشته هنر با هفت رتبه سقوط در جایگاه 27 جدول قرار گرفته است.

در این میان تنها دانشگاه کمبریج است که در زمینه های مهندسی و تکنولوژی یک رتبه، علوم طبیعی دو رتبه، علوم اجتماعی یک رتبه، و هنر نیز یک رتبه صعود داشته و به رده های بالاتر جدول دست یافته است.

به گزارش مهر، از میان کشورهای آسیایی ایران، ژاپن، چین، تایلند، هند، هنگ کنگ، کره جنوبی، سنگاپور، تایوان و مالزی در این لیست حضور دارند که بالاترین رتبه به دانشگاه توکیو ژاپن و پس از آن دانشگاه هنگ کنگ تعلق دارد که به ترتیب در رتبه های 22 و 24 قرار گرفته اند.

دانشگاه تهران در کنار دانشگاه جورجیا آمریکا و دانشگاه شووا ژاپن در رتبه 368 جدول قرار گرفته است. این رتبه برای دانشگاه تهران بسیار ارزشمند خواهد بود زیرا این دانشگاه نسبت به سال قبل 117 پله به بالا صعود کرده است.

دانشگاه تهران در مهندسی IT رتبه 112 دنیا، در زیست و پزشکی رتبه 298 دنیا و در علوم طبیعی در رتبه 183 دنیا قرار گرفته است.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=960963






تاریخ : پنج شنبه 88/7/23 | 6:53 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

ارائه سمینار  

 

1- انتخاب موضوع مناسب 

2- سازماندهی مطالب 

3- زمانبندی 

4-استفاده از امکانات و تجهیزات کمکی 

5- رعایت اصول ارائه 

6- پاسخ به سئوالات 

نکات کلیدی در یک ارائه موفق

  •   زمینه و علاقه شنوندگان
  •   تسلط کافی بر موضوع 
     1- انتخاب موضوع

شنوندگان  

  • تعداد
  • زمینه و سطح آگاهی
  • علاقه
تاریخ : چهارشنبه 88/7/22 | 12:34 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

سلام دوستای گلم

امروز در کنار مهندس مهدی دستگه

ومهندس حمید امیدواری هرچه کم حرف بود ولی خدا می دونه چه ....

ولی مثل این که سعادتی فرد خیلی کلاس می ذاره

 

نشستیم تو کافی نت دانشگاه

مروری داشتیم بر خاطرات گذشته

فعلا که توی این شهر .... گیر افتادیم از دست....

منم برای کارای پروژه ام باید برم .....






تاریخ : شنبه 88/4/27 | 12:32 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.