سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طرحهای توسعه

مجتمع پتروشیمی شیراز دارای پتانسیلهای زیادی جهت توسعه می باشد.

در زیر به مهمترین طرحهای توسعه ای مجتمع که بعضآ در مراحل طراحی بوده و یا در حال مذاکره با شرکتهای صاحب لیسانس می باشد، اشاره شده است:


1-
     طرح افزایش ظرفیت واحد سودااش

با توجه به افزایش نیاز داخلی به کربنات سدیم که به میزان وسیعی در صنایع مختلف از جمله صنعت شیشه سازی، صنایع پودرهای شوینده و ... کاربرد دارد، طرح افزایش واحد سودااش از 240 تن به 360 تن در روز در دستور کار مجتمع قرار گرفته است.

مهندسی پایه این طرح خاتمه یافته و طرح در مرحله انجام مهندسی تفضیلی و خرید تجهیزات قرار دارد.

 


2-
     طرح احداث مخزن دوم آمونیاک در منطقه 2

مخزن 10000 تنی موجود در واحد آمونیاک (2) مجتمع از سال 1984 مورد بهره برداری قرار گرفته است. به منظور ایجاد امکان بازرسی از مخزن موجود و نیز ایجاد شرایط ایمنی بیشتر، پروژه احداث یک مخزن با گنجایش 5000 تن آمونیاک در کنار مخزن 10000 تنی موجود در دستور کار قرار گرفت. این پروژه در مرحله انجام مهندسی تفضیلی می باشد.

 


3-
     طرح افزایش ظرفیت واحد اوره شماره 2

 به منظور استفاده از ظرفیتهای ذخیره تجهیزات واحد 1500تن در روز اوره ، پروژه افزایش ظرفیت این واحد در دو حالت افزایش به 1800 یا 2025 تن در روز در مرحله مذاکرات فنی با شرکتهای صاحب لیسانس می باشد.


 


4-
     طرح افزایش ظرفیت واحد آمونیاک شماره 2

 همزمان با انجام مطالعات طرح افزایش ظرفیت واحد شماره 2 ، پروژه افزایش ظرفیت واحد آمونیاک شماره 2 از 1200 تن به 1560 تن در روز مطرح و این پروژه نیز در مرحله وذاکرات فنی با شرکتهای صاحب لیسانس می باشد.

 


5-
     پروژه جایگزینی راکتور واحد تولید اسید نیتریک شماره 2

 مشکلات موجود در بهره برداری از راکتور واحد تولید اسید نیتریک شماره 2 از جمله مسائل زیست محیطی ، منجر به طرح جایگزینی راکتور این واحد گردیده است. اخیرآ شرکت برنده مناقصه مشخص گردیده و به زودی مراحل طراحی و ساخت راکتور جدید آغاز خواهد گردید.

 

 






تاریخ : یکشنبه 87/5/6 | 7:2 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.