سفارش تبلیغ
صبا ویژن


دانشمندان و مهندسان پلاستیک عالی طراحی کردند
محققان در دانشگاه لیدز و دانشگاه دورهام مشکل بلند مدت که می تواند انقلابی در راه توسعه پلاستیک های جدید است باشد را حل کردند.

دستیابی به موفقیت به متخصصان این امکان را می دهد که "پلاستیک عالی" با خواص و کاربردهای خاص و با استفاده از فن آوری بالا ی "کتاب دستور العمل" تولید نمایند. این کشف همچنین توانایی ما برای بازیافت پلاستیک را افزایش می دهد. مقاله پژوهشی این کشف در مجله Science در تاریخ 29 سپتامبر منتشر شده است.
به گزارش سایت خبری پپنا، مقاله نویسندگان بخشی از پروژه پردازش ریزمقیاس پلیمر، نتیجه همکاری و مشارکت بین دانشگاهیان و متخصصین صنعت که به مدت 10 سال کاوش و پژوهش به طول انجامیده است، روش چگونه بهتر ساختن ملکولهای غول پیکر می باشد. این مولکولهای بلند پیچیده، اجزای اولیه پلاستیک بوده و خواص خود را در هنگام ذوب شدن ، جریان و تشکیل فرآیندها در تولید پلاستیک دیکته می نمایند.
پلی اتیلن با چگالی کم (LDPEs) در سینی و ظروف، قطعات خودرو های سبک وزن، بسته بندی قابل بازیافت و کالاهای برقی استفاده می شود. تا حال حاضر ، صنعت پلاستیکی را توسعه داده و بعد کاربرد و استفاده برای آن را در شناخته است و یا تلاش کرده است صدها "دستور العمل" را به کار گرفته تا بداند چگونه کار می کند. این روش می تواند در زمان، انرژی و پول کارخانجات صنعتی صرفه جویی نماید.
مدل های ریاضی مورد استفاده دو قطعه از کد کامپیوتر را با همدیگر قرار میدهند. اولین پیش بینی ها که چگونه پلیمرها بین اتصالات بین مولکول های رشته مانند جریان می یابد از این مدل های ریاضی استخراج شد. قطعه دوم از کد، پیش بینی شکل های این مولکولهاست زمانی که آنها در یک سطح شیمیایی ایجاد می شوند. این مدلها توسط آزمایش بر روی "پلیمرهای عالی" به دقت سنتز شده در آزمایشگاه پروژه پردازش پلیمری ریزمقیاس به دست آمده بود.
دکتر Daniel Read ، از دانشکده ریاضی ، دانشگاه لیدز ، سرپرست این تحقیقات ، گفت : "پلاستیک ها توسط هر کسی ، هر روز استفاده می شوند ، اما تولید آنها تا کنون به طور موثر، کاری حدسی و فرضی بوده است. دستیابی به موفقیت و این کشف بدان معنی است که پلاستیک های جدید را می توان موثر تر و با استفاده خاص در ذهن ، در راستای منافع صنعت و مزایای زیست محیطی ایجاد نمود.
پروفسور Tom McLeish، که قبلا در دانشگاه لیدزبود، در حال حاضر معاون پژوهشی دانشگاه دورهام در پروژه پردازش پلیمر ریزمقیاس است. او گفت : "پس از سال ها تلاش دستور العمل های شیمیایی مختلف ویافتن تنها چند محصول قابل استفاده خیلی کم، این علم جدید ، صنعتی با یک بسته بندی برای تولید مواد جدید به بازار سریع تر و کارآمد تر فراهم می-کند."
پروفسور McLeish افزود که تولید پلاستیک از مواد نفتی به سمت به مواد پایدار و تجدید پذیر حرکت میکند و ، فاز "آزمون و خطا" جای خود را به در پلاستیک های جدید می تواند به فاز گام به گام خواهد داد.. او گفت : "با تغییر دو یا سه شماره در کد کامپیوتر ، ما می توانیم تمام پیش بینی های جدید منابع زیستی پلیمر را سازگار نماییم."
او افزود: "این کشف یک نتیجه فوق العاده از سال ها کار با این تیم فوق العاده است. این کشف نشانه اخلاق و شخصیت کاری قوی گروه های تحقیقاتی و شرکت های جهانی درگیر در این پروژه است".
دکتر Ian Robinson ، از Lucite International ، یکی از شرکت کنندگان صنعتی در این پروژه گسترده گفت : "دیدگاه های ارائه شده توسط این روش قابل مقایسه با شکافت DNA پلاستیکی می باشد." "
این مدل توسط دکتر Daniel Read از دانشکده ریاضیات ، دانشگاه لیدز ، دکتر Chinmay Das از دانشکده فیزیک و نجوم ، دانشگاه لیدز و پروفسور Tom McLeish ، گروه فیزیک ، دانشگاه دورهام توسعه یافت. پیش بینی های آنها با نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل پلیمر توسط دکتر Dietmar Auhl ، در آن زمان فیزیکدان لیدز مقایسه می شدند.
پژوهش در دانشگاه لیدز انگلستان ، دانشگاه دورهام ، LyondellBasell and Dow Chemical انجام شد و سرمایه گذاری مورد نیاز پروژه توسط مرکز تحقیقات علوم مهندسی و فیزیک واتحادیه اروپا تامین می شد.
همکاران در پروژه پردازش پلیمر ریزمقیاس شامل محققانی از دانشگاه دورهام ، برادفورد ، کمبریج ، لیدز ، ناتینگهام ، آکسفورد ، ، شفیلد ، و دانشگاه کالج لندن در کنار همتایان صنعت خود را از Lucite International ، Ineos ، LyondellBasell, BASF, Dow Chemical, DSM, and Mitsubishi. بودند.

 






تاریخ : شنبه 90/7/16 | 4:51 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.