سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرح تولید سوخت از پلاستیک‌های بازیافتی توسط کوچکترین نخبه کشور و نخبه قمی تهیه و به بنیاد ملی نخبگان ارائه شد.

به گزارش سایت خبری پپنا، سمیه شایسته‌پور درباره ضرورت تهیه این طرح اضافه کرد: پلاستیک دارای عمر 250 تا 750 سال در محیط طبیعت است و باعث رشد بیماری‌هایی مانند نازایی و سرطان و ... می‌شود .

وی ادامه داد: براساس این طرح برای کم شدن آلودگی طبیعت و بازگرداندن پلاستیک به چرخه تولید این مواد به سوخت بنزین، جامد و باروتی تبدیل می‌شود.

مزایای سوخت

شایسته‌پور اظهار داشت: سوخت حاصل از این مواد دارای اکتان بالاتر و بهسوزی بیشتری نسبت به سوخت‌های موجود است و گازوئیل تولیدی آن نیز سطح انرژی بالاتری دارد.
عضو بنیاد نخبگان ملی کشور و استان قم ادامه داد: تولید سوخت جامد و باروتی در این طرح برای اولین بار در دنیاست و این طرح ایران را بعد از آمریکا، آلمان و انگلیس جزء چهارمین کشور تولیدکننده این سوخت قرار خواهد داد.
این دانشجوی زیست شناسی دانشگاه قم تصریح کرد: ژاپن تلاش‌های زیادی به کار گرفته است تا این طرح را اجرایی کند اما هنوز نتوانسته و موفق نشده است.
کوچکترین مکتشف ایران که در 15 سالگی اولین اختراع خود را ثبت کرده است بیان داشت: مقام معظم رهبری با مشاهده این طرح بر لزوم ملی شدن آن تاکید داشتند و بر این اساس حمایت‌های خوبی از سوی مسئولان استان اعم از استاندار و بنیاد نخبگان و ... صورت گرفته است.

رکوردزنی طرح نسبت به دیگر کشورها
شایسته‌پور با اشاره به دیگر طرح اختراعی خود اظهار داشت: این طرح تولید باکتری تجزیه کننده پلاستیک در خاک به مدت یکماه است.
وی اضافه کرد: طرح‌های مشابه این طرح در کشورهای آمریکا و ژاپن نیز وجود دارد اما آمریکا باکتری تولید کرده است که در مدت شش ماه و ژاپن در مدت سه ماه پلاستیک را تجزیه می کند و من این رکورد را به یکماه رسانده ام.
به گزارش پپنا به نقل از مهر، کوچکترین مکتشف ایران با بیان اینکه طرح تولید بنزین و گازوئیل و سوخت جامد از پلاستیک های بازیافتی طرحی بسیار ارزشمند و سالهای زیادی برای آن وقت گذاشته ام تاکیدکرد: همه افتخار من این است که ایران در این زمینه به رتبه اول در  دنیا تبدیل شود.

 

سمیه شایسته پور

دانشجوی کارشناسی

تاریخ تولد : 1369/11/21

دارنده 3 اختراع و اکتشاف در سطح بین الملل

کوچکترین مکتشف ایران

اولین زن مخترع استان قم

محقق برتر کشور

دارنده رتبه جشنواره خوارزمی

نخبه بسیجی برتر کشور

دختر نمونه استان قم

نخبه برتر کشور






تاریخ : شنبه 90/7/16 | 4:52 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.