سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«ما در موقعیت بدریم» دقیقاً یعنی چه؟

 

تسلط بر تنگه هرمز ما در در موقعیت جنگ بدر قرار داده است

 

کار پیامبراسلام در جنگ بدر صرفاً یک حرکت انفعالی و بستن راه یک کاروان تجاری معمولی نبود، بلکه آن حضرت با تصمیم خود می­خواست دشمنان خدا را در «محاصره اقتصادى» قرار دهد تا آنها به خاطر متاع دنیوى­شان، از کارشکنی و مقاومت خود در برابر گسترش اسلام دست بکشند و کم کم زمینه­ای برای حذف کل این جریان فراهم بیاید. پیامبر گرامی اسلام (ص) به دنبال حذف عینی و عملی جریان کفر بود؛ نه فقط تبلیغ شفاهی دین اسلام. پیامبر نفرمود که: من فقط تبلیغ مى‏کنم و هر فردى هم به دین گروید خوشا به حالش و الحمدلله رب العالمین! بلکه...



پایگاه 598 - حسن نوروزی:جنگ بدر، نخستین جنگ علیه کفار و آغاز یک دگرگونی تاریخی برای مسلمین و روز پیروزی و شکوفایی و آغاز قدرت­نمایی اسلام بود. بدری ها کسانی بودند که در سال دوم هجرت به دستور پیامبر برای حمله به کاروان قریش، از مدینه بیرون رفتند و در نقطه ای به نام «بدر» با کفار جنگیدند و آنها را شکست دادند. یعنی از آن­جا که ثروت مسلمانان مهاجر در مدینه از طرف مشرکین مصادره شده بود، سزاوار بود که ایشان در پناه حمایت مردم مدینه، ثروت های خود را بازپس بگیرند و کالاهای تجارتی قریش را به عنوان غنیمت جنگی به تصرف در بیاورند.

 

علیرضااحسانی نیا:ما در موقعیت بدریم، دقیقاً یعنی چه؟

 

این کار پیامبر گرامی اسلام صرفاً یک حرکت انفعالی و ناشی از ضعف، و بستن راه یک کاروان تجاری معمولی نبود، بلکه آن حضرت با تصمیم خود می­خواست دشمنان خدا را در «محاصره اقتصادى» قرار دهد تا آنها به خاطر متاع دنیوى­شان، از کارشکنی و مقاومت خود در برابر گسترش اسلام دست بکشند و کم کم زمینه­ای برای حذف کل این جریان فراهم بیاید. پیامبر گرامی اسلام (ص) به دنبال حذف عینی و عملی جریان کفر بود؛ نه فقط تبلیغ شفاهی دین اسلام.

 

پیامبر نفرمود که: من فقط تبلیغ مى‏کنم و هر فردى هم به دین گروید خوشا به حالش و الحمدلله رب العالمین! و هر کس هم ایمان نیاورد، عیسی به دین خود، موسی به دین خود! و ما هم در مدینه جایمان خوب است و مساجدمان آباد است و نعمت­هایمان برکت دارد و نیازی هم به مکه نداریم!! پیامبر اسلام (ص) مبتنی بر آرمان تاریخی و جهانی­اش، اقدام و تصرف عینی کرد و شعار اشدّاء علی الکفار را به منصه ظهور رسانید و هرگز از این نترسید که بگویند: چهره اسلام در عرف عرب، خشن نشان داده‏ شده و باید تنش­زدایی کرد و آن را به شکل دیگرى نشان داد!

 

به نظر می­رسد انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، هم­چنان­که رهبر معظم انقلاب فرمودند، در موقعیت بدر و خیبر قرار دارد. ملت ایران در طول سه دهه گذشته با انواع و اقسام دشمنی­ها، تحریم­ها، فشارهای اقتصادی و سیاسی، ترورها دانشمندان و ... از سوی دشمنان اسلام رو به رو بوده­اند و علی­رغم این همه دشمنی توانسته اند به پیشرفت­های چشمگیری نائل بیایند و الگویی برای همه کشوارهای بیدار شده اسلامی و سایر کشورهای مستقل جهان بشوند.

منبع وبلاگ فرزانگان امیدوار

جمهوری اسلامی اکنون بر یکی از شاهراه­های انرژی جهان یعنی تنگه هرمز مسلط است و در یک اقدام فعال و مقتدرانه و مثل آب خوردن می­ تواند دشمنان بشریت را در تحریم انرژی قرار دهد و آنها را سر جایشان بنشاند. جمهوری اسلامی می تواند و حق دارد از تسلط خود بر منطقه استفاده کند و جایگاه انقلاب اسلامی را در موازنه جهانی بالاتر ببرد. این موقعیت جبهه اسلام، شباهت زیادی به موقعیت مسلمین در جنگ بدر دارد و کوچکترین خطای دشمن در مواجهه با جمهوری اسلامی، بی­تردید خسارت­های جبران ناپذیری برای آنها در پی خواهد داشت.






تاریخ : یکشنبه 90/11/2 | 6:3 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.