سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندس فرید بهبودی
معرفی دانشگاه
دانشگاه واترلو برای مدت طولانی به عنوان نوآورترین دانشگاه کانادا شناخته شده است. همانند بسیاری از دانشگاه‌های دیگر این دانشگاه به واسطه تدریس، تحقیق و کمک‌هزینه‌های تحصیلی وارد حوزه آموزش و دانش شده است. مساله‌ای که این دانشگاه را متمایز می‌کند، نحوه انجام دادن اهداف خود و آگاه بودن از نیازهای جامعه است. آنها بزرگترین برنامه آموزشی مشارکتی در شمال آمریکا را دارا هستند و دانش‌آموختگان آنها با دانش، مهارت‌ها و تجارب کاربردی مورد نیاز برای رفع مسائل پیچیده و فشرده امروزی فارغ‌التحصیل می‌شوند.
اما تربیت رهبران آینده تنها بخشی از فعالیت‌های آنهاست؛ دانشگاهی تحقیق محور برای کشف دانش‌های جدید و یافتن راه‌های استفاده از آنها برای استفاده عموم از دیگر مشخصه‌های این دانشگاه است. بیشتر شرکت‌های با تکنولوژی بالا و دانش محور ریشه‌های خود را در این دانشگاه پیدا می‌کنند تا در دانشگاه‌های دیگر کانادا.
رتبه کلی دانشگاه واترلو در بین دانشگاه‌های دنیا در سال 2010، 145 است. در حوزه علوم طبیعی در رتبه 80 و در حوزه مهندسی و IT در رتبه 39 قرار دارد.

دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه واترلو
این دانشکده در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کند. دانشکده مهندسی شیمی دارای 160 دانشجوی مقاطع تکمیلی و 34 عضو هیات علمی است. دامنه فعالیت‌های این دانشکده شامل تمامی حوزه‌های اصلی مهندسی شیمی مانند پلیمرها، مهندسی فرآیند ، نانوتکنولوژی و … می‌شود. فعالیت این دانشکده در خصوص پلیمرها در حوزه‌های مهندسی واکنش پلیمرها، فرآیند پلیمرها و رئولوژی آنها است.
در طول سال‌ها این دانشکده شبکه بزرگی با صنعت برقرار کرده است. به عنوان مثال موسسه تحقیقات پلیمر بیشترین تعداد محققان مهندسی واکنش پلیمرها را در یک گروه دارد. این مساله باعث شده است که موسسه شهرت جهانی در بین بسیاری از شرکت‌ها پیدا کند.
آزمایشگاه‌هایی که به تازگی به روز رسانی می‌شوند شامل آزمایشگاه تحلیلی مشترک است و آخرین امکانات آزمایشگاهی را فراهم می‌کند. همچنین امکانات و نرم‌افزارهایی برای کارهای محاسباتی وجود دارد. در این آزمایشگاه‌ها ایمنی بازدیدکننده و دانشجو در درجه اول اهمیت قرار دارد. تمام محققان باید دوره‌های آنلاین ایمنی را بگذرانند. به‌علاوه باید راهنمای ایمنی مهندسی شیمی را بخوانند و گزارشی در خصوص جنبه‌های ایمنی کار خود بنویسند. این گزارش قبل از آغاز به کار در هر آزمایشگاهی به مدیر ایمنی دپارتمان تحویل می‌شود.

زمینه‌های مختلف فعالیت در حوزه پلیمرها در دانشکده شیمی دانشگاه واترلو
پلیمریزاسیون، تکنولوژی جداسازی در پلیمرها، الیاف توخالی و غشاها، آلیاژهای رسانای پلیمری، کاربرد پلیمرها در رسانش دارو، سینتیک پلیمریزاسیون، اصلاح شیمیایی پلیمرها، مدل‌سازی ریاضی و شبیه‌سازی کامپیوتری رآکتورهای پلیمریزاسیون و طراحی این رآکتورها برای پلیمریزاسیون به روش‌های مختلف توده‌ای، محلولی، امولسیونی و تعلیقی، نانوذرات پلیمری، شناسایی پلیمرها، فرآیند پلیمرها و رئولوژی آنها، بهبود شیمیایی پلیمرها با استفاده از اکستروژن واکنشی، کاربردهای زیستی پلیمرها، پدیده‌های سطحی در پلیمرها و بسیاری از زمینه‌های دیگر در حوزه پلیمرها از موضوعات مورد مطالعه در این دانشکده هستند.
همانطور که اشاره شد موسسه‌های مستقلی در این دانشگاه وجود دارند که در حوزه پلیمرها به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند. به عنوان مثال گروه مهندسی بین سطحی نانو- بایو یکی از این موسسه‌ها است.

اخذ پذیرش در دانشگاه واترلو
مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این دانشگاه شامل ریز نمرات با مرجع قابل تایید و اطلاعات اضافی مورد نیاز است. حداقل نمره تافل مورد نیاز 80 (iBT)، شامل نمره 22 در writing و حداقل نمره 20 در speaking است.
سایر آزمون‌های جایگزین تافل نیز قابل قبول هستند. قبل از تصمیم‌گیری جهت اخذ پذیرش توصیه می‌شود ملزومات دانشکده یا موسسه‌ای که برای پذیرش از آن اقدام می‌شود مطالعه شود.

هزینه‌های تحصیل و زندگی در دانشگاه واترلو
هزینه‌های دانشجویان مقاطع تکمیلی در دانشگاه واترلو در سه گروه اصلی طبقه‌بندی شده‌اند:
- شهریه دانشگاه
- هزینه‌های تحصیل
- هزینه‌های زندگی
جزئیات این سه مورد به تفصیل و با توجه به رشته و دانشکده یا موسسه مربوطه در وب‌سایت اینترنتی دانشگاه ذکر شده است. منبع اصلی برای تامین کمک‌هزینه‌های دانشجویی شامل این موارد است:
- کمک‌هزینه تدریس‌یار تا حداکثر 4432 دلار در هر ترم که بوسیله دپارتمان آکادمیک تامین می‌شود.
- کمک‌هزینه تحقیق تا حداکثر 5500 دلار برای مقاطع کارشناسی ارشد و تا 6300 دلار در ترم برای مقاطع دکتری
- کمک‌هزینه تحصیلی UW حداکثر تا 3000-1000 دلار در ترم که بوسیله دپارتمان آکادمیک تامین می‌شود.
- کمک‌هزینه مقطع تکمیلی ریاست حداکثر تا 10000 دلار در سال
- جوایز دانشجویان بین‌المللی مقاطع تکمیلی
حداقل حمایت مالی برای دانشجویان دکترا که تا تاریخ 1 می 2010 پذیرش اخذ کنند 19650 دلار خواهد بود که برای سه سال اول برنامه دکترا اجرا خواهد شد. در پایگاه اطلاعاتی این دانشگاه فرصت‌های دیگری نیز برای دریافت کمک‌هزینه‌های تحصیلی وجود دارد.

زندگی در دانشگاه
برای یافتن محل مناسب برای اقامت در حین تحصیل امکانات مناسبی فراهم شده است. دسترسی به داده‌ها و شرایط متنوع این امکانات به صورت آنلاین امکان‌پذیر است. شهر واترلو شهری با امنیت بالا و مناسب برای زندگی است. این شهر سه سال در ردیف سه رتبه اول اجتماعات مناسب برای زندگی قرار گرفته است.
در سال 2010 دفتر موفقیت دانشجو در دانشگاه واترلو تاسیس شد. هدف این نهاد کمک به دانشجویان در امور آکادمیک، غیر آکادمیک و سایر زمینه‌های زندگی دانشجویان برای موفقیت آنها در زمینه‌های مختلف است.
این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در ایام تعطیلی دانشگاه برنامه‌های ویژه تفریحی و علمی در نظر گرفته است. مسئولین دانشگاه معتقد هستند این داشنجویان بخش مهمی از دانشگاه را تشکیل می‌دهند. بالغ بر 3400 از بیش از 90 کشور دنیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
دفتر دانشجویان بین‌المللی مسئول رفع نیازهای این دانشجویان است و برنامه‌های ویژه‌ای برای آنها اجرا می‌کند. دوره‌های زبان انگلیسی، برنامه‌های مکالمه انگلیسی و معرفی کلی، جهت‌گیری برای دانشجویان جدید و … از برنامه‌هایی هستند که این مرکز اجرا می‌کند.






تاریخ : پنج شنبه 90/11/6 | 11:1 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.