سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روشن کردن کامپیوتر از طریق کیبورد

 

در اینجا ترفندی را بیان می کنیم که با اجرای آن هیچ فردی بجز خودتان قادر به روشن کردن کامپیوتر شخصی شما نمی باشد!

 

در این متد سیستم شما از طریق موس یا کیبورد روشن می شود که البته منظور دکمه های عادی کیبورد می باشد و نه صرفا کلیدهای خاصی که بر روی برخی کیبوردها موجود می باشد. در ادامه نحوه روشن کردن کامپیوتر با موس یا کیبورد را خواهید دید.

 

 

برای کار باید تنظیماتی را در BIOS Setup مادربورد اعمال نمایید که بسته به نوع مادر بورد این تنظیمات در قسمتهای مختلفی اعمال می شود که دو نوع متداول آنرا ذکر می کنیم که البته در مدلهای دیگر هم مشابه همین توضیحات می باشد.

 

به قسمت Integrated Peripherals رفته و Keyboard Power on را انتخاب کنید و اگر Integrated Peripherals نبود به قسمت Power Management Setup رفته و Power On By Mouse یا Power On By Keyboard را انتخاب نمایید.

 

در مقابل Power On By Mouse با انتخاب Double Click می توانید هنگام خاموش بودن سیستم فقط با یک دابل کلیک آنرا روشن کنید! در مقابل Power On By Keyboard یا Keyboard Power on هم بسته به نوع مادربورد چند عبارت مختلف موجود می باشد که در ادامه به توضیح هریک می پردازیم:

 

Disable: با انتخاب این گزینه روشن شدن کامپیوتر توسط کیبورد غیره فعال می گردد.

 

Password: با انتخاب این گزینه می توانید پسوردی را انتخاب نمایید که با ورود آن و زدن Enter هنگام خاموش بودن کامپیوتر روشن می شود. اگر این گزینه را انتخاب کنید باید بعد از آن گزینه KB Power On Password را انتخاب وپسورد مورد نظر را وارد کنید و سپس آن را تائید نمایید.

 

AnyKey: با انتخاب این گزینه با هر کلید کیبورد می توانید کامپیوتر را روشن کنید.

 

Keyboard 98: این گزینه مخصوص کیبوردهای قدیمی می باشد.

 

حال اگر جامپر Power روی مادربورد را بردارید و قابلیت روشن شدن با Password را ست نمایید هیچکس جز خودتان قادر به روشن کردن کامپیوترتان نمی باشد!

 

ضمناً توجه داشته باشید که این روش نمی‌تواند سیستم را پس از Hibernate شدن روشن نماید. در ضمن اگر پسورد شما حاوی عدد است، نباید آن اعداد را با قسمت ماشین حسابی‌ کیبورد وارد کنید.






تاریخ : پنج شنبه 91/1/3 | 7:53 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.