سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قضیه از این قرار بود که در عهد خشایارشا (486 الی 465 قبل از میلاد) یهودیان جایگاه رفیعی در هخامنشی یافته بودند. به طوری که بزرگ یهودیان – مردخای – دختر عمو (یا بردار) خود به نام « استر » را به درگاه خشایارشا نفوذ داد. استر با دلربایی از شاه و همخوابگی با وی، به زودی ملکه قدرتمند ایران شد.

 

وقتی هامان – وزیر الوزرای پادشاه – برای جلوگیری از دسیسه های یهود قصد اخراج آنها را گرفت، مردخای و استر حکم از شاه گرفتند و به کمک سازمان یهود در ایالات ایران 75 هزار ایرانی را گردن زدند و این پیروزی معجزه آسا را « پوریم » نامیدند و در تمام این 2500 سال جشن گرفتند. این روز، که 14 ماه آدار (یهودی) است آن روز مطابق با 13 فروردین بود که مردم بیگناه به قصد فرار از اتهام ضد یهودی بود، از حکم قتل خونین به بیابانها گریختند و سیزده، بدر شدند. هر ساله « پوریم » ( جشن ایرانی کشی ) چند روز این طرف یا آن طرف عید نوروز در یهودیان جهان با خوردن زیاد شراب جشن گرفته می شود.

 

سند اصلی این ماجرا – که معجزه وار توصیفش می کنند – در کتاب تورات (قسمت سفر استر) آمده است. جملاتی از آن چنین است:
« پس یهودیان جمیع دشمنان خود را به دم شمشیر زده، کشتند و هلاک کردند و با ایشان هر چه خواستند به عمل آوردند و آنها در شهر شوش – که پایتخت بود – پانصد نفر را به قتل رسانیده و هلاک کردند. ده پسر هامان را کشتند و در شهر شوش به دار آویختند. فردای آن روز سیصد نفر را در شوش کشتند و بقیه یهودیان را در استانهای دیگر (127 استان) 75 هزار نفر را که از مبغضان آنها بودند کشتند و فردای آن روز که چهاردهم ماه آدار بود، آرام یافتند و به بزم و شادمانی پرداختند ». 

 

وعده قصاص:
قرآن کریم در سوره اسراء آیه 5 در مقابل این عصیانها و طغیانهای یهود، وعده قصاص در عصر ظهور را داده است و می فرماید:

 

فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولی‏ بَأْسٍ شَدیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولاً
« (هنگام طغیان بنی اسرائیل) وقتی نخستین وعده فرا رسد، گروهی از بندگان خود را که سخت جنگاورند به سوی شما بسیج می کنیم. آنان در میان خانه های شما می آیند و شما را سرکوب می کنند و این وعده ایی انجام شدنی است ».

 

از امام صادق (ع) درباره این بندگان برگزیده سئوال شد. حضرت امام صادق (ع) سه بار فرمودند: والله اهل قم! (بحار الانوار، جلد 60 ،صفحه 216)

 

در این رابطه، این سخنرانی را گوش کنید.

 

اللهم عجل لولیک الفرج






تاریخ : جمعه 91/1/4 | 9:57 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.