سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه ‌هایی برای اینکه کارمند خوبی باشیم
  

چند راه برای اینکه کارمندی خوب و نمونه باشیم

1- سعی کنید خودتان را با رئیستان و حتی سایر کارمندان شرکت که همگی یک هدف واحد را دنبال می کنند وفق دهید و تنظیم نمایید. در این انطباق حق اولویت را به رئیس بدهید یعنی در درجه اول سعی کنید خود را با اهداف و برنامه‌های رئیس همگون ,همساز و منطبق نمایید.

2- درک و آگاهی داشتن از اینکه چگونه مورد ارزیابی واقع خواهید شد و روی این موضوع مثل لیزر تمرکز کنید. توجه داشته باشید که خیلی دقیق بر روی مسائلی همچون: توانای‌یها و استعدادهای خاص خود و نیز رفتارتان و حتی خصوصیات خاصی که دارید تمرکز و دقت داشته باشید، چرا که این موارد مهم در آینده مورد قضاوت قرار می‌گیرند یعنی در طول زمانی که کار می‌کنید توجه داشته باشید که استعدادها و توانایی‌های خود را ارتقاء و پرورش دهید چرا که اگر عملکردتان مثبت و خوب باشد چه بسا از سوی رئیستان مورد تشویق قرار بگیرید.

3- آنچه را که به شما می‌گویند انجام بدهید، یعنی همواره قول و تعهدی را که داده‌اید، مدنظر بگیرید و به آنها عمل کنید. بدقولی و نامنظم بودن به شما ضربه می‌زند.

4- داشتن انرژی مثبت را به خود و همکارانتان توصیه کرده و سرلوحه کارتان قرار دهید. در محیط کار از جمله افرادی نباشید که همواره می‌نالند و شکایت دارند و انتقاد می‌کنند، بلکه سعی کنید در محیط کار نیرو و انرژی مثبت را ترویج دهید. مثبت گرا باشید. همه دوست دارند همکارشان گشاده‌ رو و پرانرژی و مثبت اندیش باشد.

 5- سعی کنید همواره رئیستان از شما راضی و نظرش درباره‌تان مساعد و مثبت باشد، بنابراین همیشه کارتان را دقیق و سر وقت تمام کرده و ارائه نمایید البته در سطحی بالا و حرفه‌ای ، یعنی کارتان را سرسری انجام ندهید.

 6- چنانچه در کارتان و مسئولیتی که بر عهده گرفته‌اید خطا و اشتباهی از شما سر زد، نترسید بلکه به خود ایمان داشته باشید و اعتراف کنید که بلد نبودید و سعی در جهت یادگیری مضاعف دارید، ندانستن عیب نیست، نپرسیدن عیب است.

 7 -  قبل از آنکه محل کارتان را ترک کنید، برنامه روز بعدتان را تنظیم کنید. لیستی تهیه کرده و کارها را به ترتیب اولویت دسته بندی و درجه بندی کنید.

8-وقتی به موقع در محل کارتان حاضر می‌شوید یعنی به شغلتان علاقه دارید و در زندگی شخصی هم فردی با کفایت و لایق می‌باشید 

9 -  جهت طرح سوال و مشکل کاری به طور مداوم مزاحم رئیستان نشوید. چنانچه تصمیم گرفتید برای طرح مشکل نزد رئیستان بروید از قبل در ذهنتان چند راه حل ممکن و پاسخ را که فکر می‌کنید به رئیستان کمک خواهد کرد آماده و زمینه‌سازی کنید.( خلاقیت به خرج دهید)

 

 هکاری در کارهای تیمی و داشتن روحیه اجتماعی

10 - افق فکری خود را وسعت بخشید. در کلاس‌های آموزشی مربوط به شغلتان شرکت کنید و به طور داوطلبانه سعی کنید آنچه را که در این کلاس‌ها آموزش دیده‌اید در محیط کاری خود به اجرا بگذارید.

11- سعی کنید همیشه اطلاعاتتان به روز باشد و از اخبار مهم روز با خبر باشید. این کار را می‌توانید با مطالعه روزانه مطبوعات و مجلات انجام دهید.

 12 -  با تکنولوژی روز همگام و هم‌قدم شوید و اطلاعات علمی خود را نیز به روز نگه دارید.

13 - احترام و وفاداری و صداقت خود را نسبت به رئیستان نشان دهید. هرگز پشت سر او و همکارانتان سخن ناروا و زشت بر لب نیاورید.

14 - تغییر و دگرگونی از عوامل مهم و اجتناب ناپذیر در زندگی هر فردی محسوب می‌شود لذا شما نیز سعی کنید فردی منعطف باشید تا همکارانتان از ایتکه شما خود را با آنها تطبیق داده‌اید لذت ببرند و جوی صمیمی در محل کارتان ایجاد شود.

15 - زمانی که بیمار می‌شوید بالطبع کارایی شما هم کم می‌شود پس سعی کنید همواره در سلامت کامل به سر ببرید تا دیگران جور کار‌های شما را نکشند.

16 - وقتی پا به محیط کارتان می‌گذارید زندگی شخصی خود را پشت در بگذارید. هرگز مسائل و مشکلات شخصی خود را با همکارانتان در میان نگذارید حتی اگر آنها افرادی دلسوز و حساس به نظر برسند. آنها را به عنوان مشاور درمانی خود انتخاب نکنید. چرا که ممکن است این عمل شما در آینده به رابطه شما و همکارتان آسیب و لطمه وارد کند

17 - سعی کنید ساعات بیشتری را به کار خود اختصاص دهید نه اینکه بگویید: «این کاری که شما دارید به من محول می کنید جزء وظایف کاری من نیست پس من انجامش نمی‌دهم.»

 18 - زمانی که رئیس و یا همکارانتان به کمک شما نیاز دارند درنگ نکنید و نشان دهید که شما نیز در کار گروهی سهیم و شریک می‌باشید.

19 -  به کسی اجازه ندهید که فکر کند شما کار می‌کنید چون مجبورید آن کار را انجام دهید بلکه طوری کار کنید که نشانه علاقه قلبی شما به آن کار باشد.






تاریخ : یکشنبه 91/4/25 | 7:11 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.