سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پس انداز به سبک جدید

پس انداز به سبک جدید

 

لپ تاپ:

اگر شما هم یک لپ تاپ دارید، حتما توصیه می کنیم خواندن این نوشته را ادامه بد هید، چون لپ تاپ ها یکی از انرژی هدر کن ترین ابزارهای دیجیتال هستند!
اولین نکته اینکه: در حالی که باتری لپ تاپتان پر است، از اتصال آن به برق شهری خودداری کنید. این طوری هم انرژی بیشتری مصرف می شود و هم عمر باتریتان کمتر می شود و زودتر مستهلک می شود.
از تنظیمات، مربوط به صرفه جویی انرژی در لپ تاپ استفاده کنید. این تنظیمات، معمولا به طور هوشمند سرویس هایی را که معمولا به آنها احتیاج ندارید خاموش می کنند و مثلا وقتی دارید از کابل شبکه استفاده می کنید، به طور اتوماتیک فرستنده وای فای لپ تاپ را آف می کند تا توان کمتری از باتری گرفته شود. فراموش نکنید، سایت های ریویو و معرفی لپ تاپ به تازگی با استفاده از برچسب های انرژی تخصصی خود، میزان مصرف انرژی لپ تاپ ها را هم رده بندی می کنند که در زمان خرید می تواند فاکتور بسیار مناسبی برای انتخاب شما باشد.

مانیتور

صرفه جویی در میزان مصرف انرژی در نمایشگرها فقط به تلویزیون ها منحصر نمی شود. شما می توانید با رعایت چند نکته ظریف در مورد مانیتورتان هم همین کار را بکنید. هنگام کار کرد ن با کامپیوتر، جز در مواردی که مشغول به انجام کاری هستید (مثلا بازی می کنید، یا با یکی از نرم افزارهای آفیس سرو کله می زنید)، حتما اسکرین سیور مانیتورتان را روشن کنید. دلیلی ندارد موقعی که کامپیوتر شما دارد چیزی دانلود می کند، حتما مانیتور هم روشن باشد.
روشنایی صفحه نمایش را پایین بیاورید. برای این کار کافی است کمی نور محل کارتان را پایین بیاورید و محیط را تاریک تر کنید. به این ترتیب نیازی به استفاده حداکثری از نور بک لایت برای روشن کرد ن تصویر وجود ندارد.

اگر مانیتورتان د کمه خاموش/روشن سخت افزاری دارد، حتما از آن استفاده کنید. دلیلی ندارد موقعی که با کامپیوتر کاری ندارید، مانیتور صرفا در حالت استند بای باشد و برق مصرف کند.

مانیتورهای CRT قد یمی را دور بریزید و به فکر یک ال سی دی باشید. اختلاف میزان مصرف انرژی این دو نسل تکنولوژی خیلی زیاد است وبا ال سی دی ها شما چند گام جلوترید و خب، اگر از فناوری های جدید تر (مثل ال ای دی ها)استفاده کنید که دیگر معرکه است.
سایز بزرگ صفحه نمایش لزوما چیز خوبی نیست .دقت کنید که می خواهید از فاصله یک متری به مانیتورتان نگاه کنید و چه دلیلی دارد برای این کار از یک مانیتور مثلا 30 اینچی استفاده کنید؟ این مانیتورها بیشتر به درد حرفه ای ها می خورند که می خواهند با کامپیوتر کار گرافیکی انجام د هند.

کامپیوترهای خانگی

یاد تان نرود که کامپیوترها با هر مشخصاتی و با هر سیستم عاملی، حالت هایی دارند که در مواردی که مستقیما سر و کار ندارید، می توانند حسابی در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. این حالت ها که در سیستم عامل های مختلف با نام هایی مثل هایبرنیت، اسلیپ، سیف اسلیپ، هایبرید اسلیپ، ساسپند و استندبای نامید ه می شوند، کامپیوتر را در وضعیتی هشیاراما کم مصرف قرار می د هد وبنابر تنظیمات شما، توان انجام داد ن وظایف مختلفی را در این حالات دارند. کمی سر و کله زدن با تنظیم ها مربوط به این قسمت در کنترل پنل سیستم عامل، کار بیهوده ای نخواهد بود و نتیجه اش روی قبض برق ماه آینده کاملا محسوس است!
منبع: همشهری دانستنی های ویژه نامه دیجیتا






تاریخ : سه شنبه 91/5/31 | 4:44 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.