سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق های بنجلی را بیخیال!

 

عشق های بنجلی را بیخیال!
عشق های بنجلی را بیخیال!

  نویسنده: محمد بهمنی

این که ارتباط با جنس مخالف به چه انگیزه هایی انجام می شود، صحبت های فراوانی مطرح شده و می شود از دلایل اجتماعی و سیاسی گرفته تا این که مقصر خانواده ها- دوست، مراکز دینی و... است. شاید همه این ها درست باشد. شاید عده ای بخاطر اعلام مخالفت هنجارشکنی می کنند. و شاید عده ای به دلیل نا آشنایی با مباحث دینی یا سرخوردگی از بچه های مذهبی به هنجارشکنی و از جمله ارتباط با جنس مخالف روی بیاورند.
اما گذشته از همه این حرف ها، بیش از همه و زودتر از همه کسانی که از این گونه ارتباطات آسیب می بینند خود دختر و پسری است که درگیر چنین رابطه ای شده اند. اصلا نمی خواهیم بگوییم هر کسی با یک نفر از جنس مخالف صحبت کرد پس الان درگیر این آسیب هاست ولی نکته اینجاست که هر کسی خودش مرز میان یک ارتباط سالم و ناسالم را به خوبی می فهمد به شرطی که نخواهد سر خودش کلاه بگذارد.

اما آسیب ها:

1. ممکن است در مدت کوتاهی به هر دلیل عاطفی، روانی یا جنسی یا مالی این ارتباط لذت بخش و خوشایند باشد ولی بر اساس آموزه های دینی، ظلمت گناه زندگی فرد را تباه می کند.
2. بسیاری از این ارتباطات پس از جدایی باعث ضربه های روحی و شخصیتی می شود.
3. اکثر و تقریباً همه پسرها هدف اولشان از ارتباط با یک دختر کنجکاوی لذت طلبی و مسائل جنسی است در حالی که اکثر و تقریبا همه دخترها با انگیزه های عاطفی درگیر چنین رابطه هایی می شوند. معمولاً پسر پس از مدتی به دلایل مختلف از جمله تنوع طلبی یا هر عامل دیگر دختر را رها کرده و او را با هجومی از عذاب وجدان، احساس حقارت، احساس شکست و ناتوانی و خدای ناخواسته آبروئی بر باد رفته رها می کند.
4. شاید نکات بالا بیش تر متوجه دخترها باشد ولی این نکته که بسیاری از طلاق ها در دوران عقد و درصد بالائی از طلاق هائی که در دو سال اول، زندگی ها را متلاشی می کند، به دلیل لو رفتن این گونه ارتباطات توسط یکی از زوجین در قبل از ازدواج بوده است.
5. رکن اساسی یک زندگی موفق اعتماد متقابل زوجین به یکدیگر است. اما در زندگی هائی که بر اساس یک رابطة خیابانی شکل گرفته، همواره با یک دلهره همیشگی همراه است که شاید همسر من با دختر یا پسر دیگری ارتباط داشته، شاید همچنان ارتباط دارد. شاید به خاطر دیگری مرا رها کند. شاید به من خیانت کند. این شایدهای واقعی و خیالی زندگی را سست می کند.
6. یک مرد دوست دارد همسرش عفیف و پاکدامن باشد. همچنان که زن هم این گونه است. اما اگر به دلیل اختلافات کوچک و طبیعی زندگی و حتی در یک عصبانیت زود گذر از خود بپرسد: دختری که قبلاً از طریق خیابان، موبایل چت یا هر راه غیر سالم دیگر آشنا شده و جرأت رفاقت با یک نامحرم را داشته شاید من اولین دوست او نبودم و بدتر این که گوید: شاید من آخرین آن هم نباشم. به نظر شما این زندگی تا کجا ادامه پیدا می کند؟
7. بارها دیده و شنیده اید که فلان پسر که اصلاً آدم رو به راهی نبوده، «آدم حسابی شده»، «خوب شده»، «سر به راه شده» و تعابیر تحسین آمیز دیگری که نشان می دهد پسری که اهل هر زشتی بوده اکنون پاک شده است. اما آیا دیده اید یا شنیده اید حتی به دروغ به دختری نسبتی ناروا داده شود و بعد آن دختر را بدون آن اتهام قضاوت کنند، یا بگویند فلان دختر سر به راه شده است. حتی پس از توبه و پاکی چنین کسانی در نگاه هر چند اشتباه جامعه.... متهم، متهم است.
8.در روایات فراوانی همسر شایسته و خوب از نعمت ها و روزی های خدا شمرده شده و باز در روایات دیگری تأکید شده روزی هیچ کس با حرام افزوده نمی شود؛ جز این که کسی بخواهد از حرام کسب روزی (هر نوع روزی- مادی یا غیر مادی) کند از رزق حلال او کاسته شده و گناه نیز انجام داده است. و در روایات دیگری از ائمه معصومین(ع) نقل شده کسی که به خاطر خدا از حرام چشم بپوشد خداوند همان یا بهتر از آن را از راه حلال نصیبش خواهد کرد.
9. پس با خدا معامله کن و اگر می دانی که اشتباه کرده ای همین امروز به اشتباهاتت پایان ده خدا دور نیست.
10. این که من فرق دارم، من مثل بقیه نیستم، یا او با بقیه فرق دارد او پسر یا دختر خوبی است، اما با بقیه فرق داریم، ما عاشق هم هستیم و صدها جمله شبیه به این ها، جملات و کلماتی است که در تمام آن دوستی ها و ارتباطاتی که «شما با آن فرق داری» گفته شده و همه آن ها هم همین حرف های شما را می زدند.
11. نکته آخر این که اگر چه ترتیب این نکات رعایت نشد شاید برخی تذکرات مهم تر باشد ولی در پایان این که: دختر یا پسری که قبلاً تجربه چنین روابطی را داشته اند هنگام ازدواج حتی با کسی غیر از طرف رابطه اشان، همواره با یک بدبینی مفرط که همه دخترها چنین اند یا همه پسرها چنان اند، تصمیم گیری برای ازدواج را مشکل می کند.

منبع: نشریه دیدار آشنا- ش118

 






تاریخ : شنبه 91/6/4 | 10:52 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.