سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عایقهای مرکب یا چند لایه


عایق چند لایه: ترکیبی از 2 یا چند لایه از یک ماده عایق مشخص که ضخامت لایه های منفرد آن ممکن است با هم متفاوت باشند. ( استاندارد ملی80 84 بند7-10)

عایق مرکب:ترکیبی از لایه ها که حد اقل از دو ماده عایق مختلف است . خاصیت عایق مرکب از خواص عایق کاری مواد منفرد می شود. ( استاندارد ملی80 84 بند7-11)

گاهی استفاده از ساختار مرکب و چند لایه در عایق ها بسیار موثر تر از استفاده از یک لایه عایق با همان ضخامت میباشد. بکار گیری این روش امکان مناسبی نیز برای جبران انقباض و انبساط طولی لوله ها در نقاط با درجه حرارت و شوک حرارتی بالا را ایجاد مینماید.
بکار گیری عایقهای مرکب و چند لایه روی اتصالات و پل های حرارتی باعث کاهش تلفات حرارت ودر نتیجه ایجاد وضعیت بهتر و کارا تر و افزایش راندمان عایقی میگردد. ونیز یکی از کاربردهای مناسب این روش در محل هایی است که نیاز به کاهش ضخامت عایق کاری باشد. در مرحله بازسازی و تعویض عایقها ی موجود نیز این نوع عایقها جایگزین مناسبی تاقی خواهند شد.
هم اکنون با کاربردهای وسیع کامپوزیته ادر نما ی ساختمان علاوه بر جلوه زیبائی باعث ایجاد خواص عایقی بر روی جدار ساختمان و کاهش اتلاف انرزی در زمستان و جلوکیری از ورود انرزی تابشی خورشید به پوسته ساختمان در تابستان میگردد ; که در نتیجه نقش موثری در صرفه جوعی در مصرف انرزی خواهند داشت.
در صورتی که درز بندی کامل اجام شود , با کاهش اثرات ضریب جابجائی هوای خارج در جدار خارجی ساختمان نقش آن موثر تر خواهد بود.

منابع :
1- گروه کارشناسی سایت ticir
2- عایقهای حرارتی انتشار سازمان بهره وری انرژی ایران

عایق های مرکب

عایق های مرکب






تاریخ : پنج شنبه 87/11/24 | 9:48 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.