سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نویسنده: مارشا لوییس
مترجم: حبیب الله علیخانی


یک سنسور دهانی می تواند قلب شما را مورد ارزیابی قرار دهد

پاتریک مرسر (Patrick Mercier) یک مهندس الکترونیک و کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا، می گوید: "بزاق مایع غنی است. این ماده دارای مواد شیمیایی مختلفی است و شما می توانید اطلاعات فیزیولوژی زیادی را از طریق آنالیز بزاق بدست آورید".

در آزمایشگاه نانومهندسی یو سی سندیاگو، محققین سنسورهای محافظ دهانی توسعه داده اند که از بزاق استفاده می کنند ومحققین در حال کار بر روی تولید برچسب های نهایی می باشند که بر روی لبه ی لباس های تعبیه می شوند و بدین صورت ایمنی آنها در حین پوشیدن، مورد تأیید قرار می گیرد. بنابراین، با پیشرفت این تکنولوژی ها، نیاز به مراجعه ی حضوری به دکتر به مراتب کاهش می یابد. دیگر نیازی به نمونه ی خون ندارند. با استفاده از نمونه ی بزاق، میزان تغییر در مارکرهای سلامت موجود در بدن با این وسایل، اندازه گیری می شود. این دهان بندها شامل یک بیوسنسور هستند که اولین نسل از بیوسنسورهای بسیار کوچک از این جنس است.

مرسر می گوید: "این روش، یک ابزار تشخیصی قوی است".
جویانگ کیم، دانشجوی فارغ التحصیل مهندسی مواد در یو سی سن دیاگو می گوید: "این وسیله می توانند به صورت پیوسته اطلاعات مربوط به سلامت شما را ارزیابی کند".


این سنسورها می تواند تغییرات ایجاد شده در اسید اوریک موجود در بزاق را اندازه گیری کنند و میزان بالای اسید اوریک می تواند موجب افزایش ریسک ابتلا به دیابت شود. سایر سنسورها نیز می تواند مقادیر بالا لاکتیک را ارزیابی کند. این ماده به خستگی ماهیچه ای وابسته می باشد. خستگی ماهیچه ای یکی از دغدغه های مهم در بین ورزش کاران است.

بیشتر بخوانید: سنسور یا حسگر


اطلاعات می تواند به یک گوشی هوشمند و یا لپ تاپ ارسال شود. این وسیله، یک ابزار مفید برای ارزیابی سلامت ورزشکار در طی یک بازی و یا میزان تنش وارده به سربازان در میدان جنگ، می باشد.
محققین در حال کار بر روی تولید برچسب های نهایی می باشند که بر روی لبه ی لباس های تعبیه می شوند و بدین صورت ایمنی آنها در حین پوشیدن، مورد تأیید قرار می گیرد.
بنابراین، با پیشرفت این تکنولوژی ها، نیاز به مراجعه ی حضوری به دکتر به مراتب کاهش می یابد.

منبع
https://www.insidescience.org






تاریخ : شنبه 98/2/14 | 6:28 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.