سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی در المپیاد وجود دارد که در دید اول تکراری به نظر می رسند، ولی از اهمیت زیادی برخوردار می باشند و شما را در رسیدن به هدفتان یاری می رساند.

باور داشته باشید که می توانید. انسانها همان گونه که باور داشته باشند می توانند بیندیشند. باورهای آدمی است که در هر لحظه به او القا میکند که چگونه بیندیشد و به آن ها عمل کند. اصولا فرق بین انسانها ، فرق میان باورهای آنان است. انسانهای  موفق با باورهای عالی ، موفقیت را برای خود خلق میکنند. انسانهای موفق، باورهای عالی و غرور آفرین دارند که سرچشمه همه موفقیتهای بزرگ است. قانون زندگی قانون باورهاست و توانمندی یک انسان را باورهای او تعیین می کند.

تصویر واضحی از نقشه کار داشته باشید. بسیاری تصمیم به انجام کاری می گیرند ولی روش مناسبی برای انجام آن را انتخاب نمی کنند. از آنجایی که زمان در مطالعه المپیاد مهم می باشد و منابع متعددی برای آن وجود دارد، حتما منابع و برنامه درسی مناسب را انتخاب نمایید. همچنین می توانید از فراد با تجربه که این مسیر را قبلا طی کرده اند، در این زمینه کمک بخواهید.

المپیاد همه چیز نیست. سعی کنید به اندازه کافی تفریح و استراحت داشته باشید و فقط درگیر مطالعه المپیاد نشوید، همچنین از دروس دیگر خود غافل نشوید. به یاد داشته باشید که رشد در یک بعد مثلا فقط رشد درسی و علمی بسیار اشتباه می باشد. سعی کنید در چند بعد افکار خود را گسترش بدهید: مثلا به هنر، ورزش، تفریح و... هر چند بصورت محدود بپردازید و زندگی خود را محدود نکنید.

دفترچه یادداشت برداری. معمولا در هنگام مطالعه منابع متعدد به نکات و سوالات مختلفی برخورد می کنید که یادداشت برداری از این مطالب بسیار مفید می باشد. بعد از گذشت مدت زمانی، ازاین دفترچه می توانید جهت مرور مطالب مهم گذشته استفاده کنید. سعی کنید نکات مهم را در این دفترچه قرار دهید و منابع را نیز درآن ذکر کنید.

 چند کتاب را یک بار نخوانید، یک کتاب را چند بار بخوانید. نکته بسیار مهمی که در یادگیری هر موضوعی وجود دارد تکرار مطالب می باشد، بسیاری از دانش آموزان با خواندن یک بار مطلبی، آن را پس از مدتی فراموش می کنند، بنابراین تلاش کنید که اگر کتابی را مثلا امروز خوانید، پس از یک هفته نیز آن را یک مرور کلی کنید و پس از 40 روز دیگر نیز برای بار سوم آن را مرور کنید. این تکرار موجب می شود مطالب در ذهن شما برای همیشه ثبت شود و در آینده از آن ها بهتر استفاده کنید. یکی از فواید استفاده از دفترچه یادداشت برداری نیز همین تکرار مطالب می باشد.

مساله زیاد حل کنید. حل مساله به شما کمک می کند تا در جلسه امتحان با دقت، سرعت و اعتماد بنفس بالاتری عمل کنید. این موضوع بخصوص جهت قبولی در مرحله اول و دوم بسیار مهم می باشد. بنابراین از تمرینات آخر فصول کتاب ها یا نمونه سوالات مناسب دیگر نیز استفاده کنید. سعی کنید از کتاب های حل مسئله تا آنجا که ممکن است استفاده نکنید و برای حل مساله به مغز خود فشار بیاورید! سوالات جالب را با فرمت زیر در دفترچه خود ثبت کنید تا در آینده به آن ها دسترسی داشته باشید.

[ نام کتاب، نام فصل، شماره صفحه، شماره سوال ]

 


 برداشته شده از : سایت دکتر اسداللهی






تاریخ : شنبه 87/5/19 | 7:39 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.