سفارش تبلیغ
صبا ویژن


باسلام.میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)را به محضر آقا حجه الحسن(عج )و تمامی عاشقان اهل بیت (ع)به دوستان خوبم تبریک عرض مینمایم التماس دعای خیر دارم.حاجت روا باشیدانشاءلله.آمین


کارت پستال درخواستی طراحان


1- سه ویژگى برجسته مؤمن
لا یَکُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّى تَکُونَ فیهِ ثَلاثُ خِصال:1ـ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ. 2ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِیِّهِ. 3ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِیِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَکِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِیِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِیِّهِ فَالصَّبْرُ فِى الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ.
مؤمن، مؤمن واقعى نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتى از پروردگارش و سنّتى از پیامبرش و سنّتى از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتارى با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستى و پریشان حالى است.
2-
پاداش نیکى پنهانى و سزاى افشا کننده بدى
« أَلْمُسْتَتِرُ بِالْحَسَنَةِ یَعْدِلُ سَبْعینَ حَسَنَةً، وَ الْمُذیعُ بِالسَّیِّئَةِ مَخْذُولٌ، وَالْمُسْتَتِرُ بِالسَّیِّئَةِ مَغْفُورٌ لَهُ ».

پنهان کننده کار نیک [پاداشش] برابر هفتاد حسنه است، و آشکارکننده کار بد سرافکنده است، و پنهان کننده کار بد
آمرزیده است.
3- نظافت
« مِنْ أَخْلاقِ الأَنْبِیاءِ التَّنَظُّفُ ».

از اخلاق پیامبران، نظافت و پاکیزگى است.
4- امین و امیننما
« لَمْ یَخُنْکَ الاَْمینُ وَ لکِنِ ائْتَمَنْتَ الْخائِنَ ».

امین به تو خیانت نکرده [و نمىکند] و لیکن [تو] خائن را امین تصوّر نموده اى.
5- مقام برادر بزرگتر
« أَلاَْخُ الاَْکْبَرُ بِمَنْزِلَةِ الاَْبِ ».

برادر بزرگتر به منزله پدر است.
6- دوست و دشمن هر کس
« صَدیقُ کُلِّ امْرِء عَقْلُهُ وَ عَدُوُّهُ جَهْلُهُ ».

دوست هر کس عقل او، و دشمنش جهل اوست.
7- نام بردن با احترام
« إِذا ذَکَرْتَ الرَّجُلَ وَهُوَ حاضِرٌ فَکَنِّهِ، وَ إِذا کَانَ غائِباً فَسَمِّه ».

چون شخص حاضرى را نام برى [براى احترام] کنیه او را بگو و اگر غائب باشد نامش را بگو.
8- بدى قیل و قال
« إِنَّ اللّهَ یُبْغِضُ الْقیلَ وَ الْقالَ وَ إضاعَةَ الْمالِ وَ کَثْرَةَ السُّؤالِ ».

به درستى که خداوند، داد و فریاد و تلف کردن مال و پُرخواهشى را دشمن مىدارد.
9- ویژگیهاى دهگانه عاقل
« لا یَتِمُّ عَقْلُ امْرِء مُسْلِم حَتّى تَکُونَ فیهِ عَشْرُ خِصال: أَلْخَیْرُ مِنْهُ مَأمُولٌ. وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَأْمُونٌ. یَسْتَکْثِرُ قَلیلَ الْخَیْرِ مِنْ غَیْرِهِ، وَ یَسْتَقِلُّ کَثیرَ الْخَیْرِ مِنْ نَفْسِهِ. لا یَسْأَمُ مِنْ طَلَبِ الْحَوائِجِ إِلَیْهِ، وَ لا یَمَلُّ مِنْ طَلَبِ الْعِلْمِ طُولَ دَهْرِهِ. أَلْفَقْرُ فِى اللّهِ أَحَبُّ إِلَیْهِ مِنَ الْغِنى. وَ الذُّلُّ فىِ اللّهِ أَحَبُّ إِلَیْهِ مِنَ الْعِزِّ فى عَدُوِّهِ. وَ الْخُمُولُ أَشْهى إِلَیْهِ مِنَ الشُّهْرَةِ. ثُمَّ قالَ(علیه السلام): أَلْعاشِرَةُ وَ مَا الْعاشِرَةُ؟ قیلَ لَهُ: ما هِىَ؟ قالَ(علیه السلام): لا یَرى أَحَدًا إِلاّ قالَ: هُوَ خَیْرٌ مِنّى وَ أَتْقى ».

عقل شخص مسلمان تمام نیست، مگر این که ده خصلت را دارا باشد:1ـ از او امید خیر باشد. 2ـ از بدى او در امان باشند. 3ـ خیر اندک دیگرى را بسیار شمارد. 4ـ خیر بسیار خود را اندک شمارد. 5ـ هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود. 6ـ در عمر خود از دانش طلبى خسته نشود. 7ـ فقر در راه خدایش از توانگرى محبوبتر باشد. 8ـ خوارى در راه خدایش از عزّت با دشمنش محبوبتر باشد. 9ـ گمنامى را از پرنامى خواهانتر باشد. 10ـ سپس فرمود: دهمى چیست و چیست دهمى؟ به او گفته شد: چیست؟ فرمود: احدى را ننگرد جز این که بگوید او از من بهتر و پرهیزکارتر است.


کارت پستال درخواستی طراحان
10- نشانه سِفله
« سُئِلَ الرِّضا(علیه السلام) عَنِ السِّفْلَةِ فَقالَ(علیه السلام):مَنْ کانَ لَهُ شَىْءٌ یُلْهیهِ عَنِ اللّهِ ».

از امام رضا(علیه السلام) سؤال شد: سفله کیست؟فرمود: آن که چیزى دارد که از [یاد] خدا بازش دارد.
11- ایمان، تقوا و یقین
« إِنَّ الاِْیمانَ أَفْضَلُ مِنَ الاٌِسْلامِ بِدَرَجَه، وَ التَّقْوى أَفْضَلُ مِنَ الاِْیمانِ بِدَرَجَة وَ لَمْ یُعطَ بَنُو آدَمَ أَفْضَلَ مِنَ الْیَقینِ ».

ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است، و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فرزند آدم چیزى بالاتر از یقین داده نشده است.
12- میهمانى ازدواج
« مِنَ السُّنَّةِ إِطْعامُ الطَّعامِ عِنْدَ التَّزْویجِ ».

اطعام و میهمانى کردن براى ازدواج از سنّت است.
13- صله رحم با کمترین چیز
« صِلْ رَحِمَکَ وَ لَوْ بِشَرْبَة مِنْ ماء، وَ أَفْضَلُ ما تُوصَلُ بِهِ الرَّحِمُ کَفُّ الأَذى عَنْه ».

پیوند خویشاوندى را برقرار کنید گرچه با جرعه آبى باشد، و بهترین پیوند خویشاوندى، خوددارى از آزار خویشاوندان است.

14- سلاح پیامبران
« عَنِ الرِّضا(علیه السلام) أَنَّهُ کانَ یَقُولُ لاَِصْحابِهِ: عَلَیْکُمْ بِسِلاحِ الاَْنْبِیاءِ، فَقیلَ: وَ ما سِلاحُ الاَْنْبِیاءِ؟ قالَ: أَلدُّعاءُ ».

حضرت رضا(علیه السلام) همیشه به اصحاب خود مىفرمود: بر شما باد به اسلحه پیامبران، گفته شد: اسلحه پیامبران چیست؟ فرمود: دعا.
15- نشانه هاى فهم
« إِنَّ مِنْ عَلاماتِ الْفِقْهِ: أَلْحِلْمُ وَ الْعِلْمُ، وَ الصَّمْتُ بابٌ مِنْ أَبْوابِ الْحِکْمَةِ إِنَّ الصَّمْتَ یَکْسِبُ الَْمحَبَّةَ، إِنَّهُ دَلیلٌ عَلى کُلِّ خَیْر ».

از نشانه هاى دین فهمى، حلم و علم است، و خاموشى درى از درهاى حکمت است. خاموشى و سکوت، دوستىآور و راهنماى هر کار خیرى است.
16- گوشه گیرى و سکوت
« یَأْتى عَلَى النّاسِ زَمانٌ تَکُونُ الْعافِیَةُ فیهِ عَشَرَةَ أَجْزاء: تِسْعَةٌ مِنْها فى إِعْتِزالِ النّاسِ وَ واحِدٌ فِى الصَّمْتِ ».

زمانى بر مردم خواهد آمد که در آن عافیت ده جزء است که نُه جزء آن در کناره گیرى از مردم و یک جزء آن در خاموشى است.
17- حقیقت توکّل
« سُئِلَ الرِّضا(علیه السلام): عَنْ حَدِّ التَّوَکُّلِّ؟ فَقالَ(علیه السلام): أَنْ لا تَخافَ أحَدًا إِلاَّاللّهَ ».

از امام رضا(علیه السلام) از حقیقت توکّل سؤال شد.
فرمود: این که جز خدا از کسى نترسى.
18-
بدترین مردم
« إِنَّ شَرَّ النّاسِ مَنْ مَنَعَ رِفْدَهُ وَ أَکَلَ وَحْدَهُ وَ جَلَدَ عَبْدَهُ ».

به راستى که بدترین مردم کسى است که یارىاش را [از مردم] باز دارد و تنها بخورد و زیردستش را بزند.
19- زمامداران را وفایى نیست
« لَیْسَ لِبَخیل راحَةٌ، وَ لا لِحَسُود لَذَّةٌ، وَ لا لِمُـلـُوک وَفاءٌ وَ لا لِکَذُوب مُرُوَّةٌ ».

بخیل را آسایشى نیست و حسود را خوشى و لذّتى نیست و زمامدار را وفایى نیست و دروغگو را مروّت و مردانگى نیست.
20- دست بوسى نه!
« لا یُقَبِّلُ الرَّجُلُ یَدَ الرَّجُلِ، فَإِنَّ قُبْلَةَ یَدِهِ کَالصَّلاةِ لَهُ ».

کسى دست کسى را نمىبوسد، زیرا بوسیدن دست او مانند نماز خواندن براى اوست.
کارت پستال درخواستی طراحان






تاریخ : جمعه 91/7/7 | 8:2 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

قضیه از این قرار بود که در عهد خشایارشا (486 الی 465 قبل از میلاد) یهودیان جایگاه رفیعی در هخامنشی یافته بودند. به طوری که بزرگ یهودیان – مردخای – دختر عمو (یا بردار) خود به نام « استر » را به درگاه خشایارشا نفوذ داد. استر با دلربایی از شاه و همخوابگی با وی، به زودی ملکه قدرتمند ایران شد.

 

وقتی هامان – وزیر الوزرای پادشاه – برای جلوگیری از دسیسه های یهود قصد اخراج آنها را گرفت، مردخای و استر حکم از شاه گرفتند و به کمک سازمان یهود در ایالات ایران 75 هزار ایرانی را گردن زدند و این پیروزی معجزه آسا را « پوریم » نامیدند و در تمام این 2500 سال جشن گرفتند. این روز، که 14 ماه آدار (یهودی) است آن روز مطابق با 13 فروردین بود که مردم بیگناه به قصد فرار از اتهام ضد یهودی بود، از حکم قتل خونین به بیابانها گریختند و سیزده، بدر شدند. هر ساله « پوریم » ( جشن ایرانی کشی ) چند روز این طرف یا آن طرف عید نوروز در یهودیان جهان با خوردن زیاد شراب جشن گرفته می شود.

 

سند اصلی این ماجرا – که معجزه وار توصیفش می کنند – در کتاب تورات (قسمت سفر استر) آمده است. جملاتی از آن چنین است:
« پس یهودیان جمیع دشمنان خود را به دم شمشیر زده، کشتند و هلاک کردند و با ایشان هر چه خواستند به عمل آوردند و آنها در شهر شوش – که پایتخت بود – پانصد نفر را به قتل رسانیده و هلاک کردند. ده پسر هامان را کشتند و در شهر شوش به دار آویختند. فردای آن روز سیصد نفر را در شوش کشتند و بقیه یهودیان را در استانهای دیگر (127 استان) 75 هزار نفر را که از مبغضان آنها بودند کشتند و فردای آن روز که چهاردهم ماه آدار بود، آرام یافتند و به بزم و شادمانی پرداختند ». 

 

وعده قصاص:
قرآن کریم در سوره اسراء آیه 5 در مقابل این عصیانها و طغیانهای یهود، وعده قصاص در عصر ظهور را داده است و می فرماید:

 

فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولی‏ بَأْسٍ شَدیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولاً
« (هنگام طغیان بنی اسرائیل) وقتی نخستین وعده فرا رسد، گروهی از بندگان خود را که سخت جنگاورند به سوی شما بسیج می کنیم. آنان در میان خانه های شما می آیند و شما را سرکوب می کنند و این وعده ایی انجام شدنی است ».

 

از امام صادق (ع) درباره این بندگان برگزیده سئوال شد. حضرت امام صادق (ع) سه بار فرمودند: والله اهل قم! (بحار الانوار، جلد 60 ،صفحه 216)

 

در این رابطه، این سخنرانی را گوش کنید.

 

اللهم عجل لولیک الفرج






تاریخ : جمعه 91/1/4 | 9:57 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

سال جدید نزد جوامع مختلف جایگاه ویژه ای دارد، علی الخصوص در جامعهء ایرانی که سنتی دیرین است در فرهنگ این سرزمین.

 

با ورود اسلام به ایران به صورت مسالمت آمیز و پذیرش این دین توسط مردم ایران، از وسعت آداب و رسوم ها به تدریج کاسته شد و اعتقادات مردم آیین های متضاد را اندک اندک کنار گذاشت و برخی سنتهای مثبت نیز در اسلام آمیخته گردید.

 

حضرت علی(ع) در قسمتی از نامه معروف خود به مالک اشتر درباره رعایت رسوم و آیین های مردم تأکید کرده می فرمایید: « آداب پسندیده ای را که بندگان این ملت به آن عمل کردن و ملت اسلام با آن پیوند خورده و رعیت با آن اصلاح شدن بر هم مزن...»

 

از مهم ترین آداب ما ایرانیان که مورد پذیرش اسلام نیز قرار گرفت نوروز بود.

 

معلی بن خنیس که فردی موثق است می گوید: «روز نوروز خدمت امام صادق(ع) رفتم. فرمودند معلی آیا می دانی امروز چه روزی است؟ عرض کردم؟ عجم ( غیر عرب) امروز را بزرگ می داند و تبریک می جویند وبرای همدیگر هدیه می فرستد؛ امام فرمودند: به بیت عتیق(کعبه) سوگند می خورم که نوروز از زمان قدیم است. نوروز روزی است که در عالم خداوند از بندگانش پیمان گرفت که او را بپرستند و مشرک نشوند و ایمان به پیغمبران و حجج و ائمه بیاورند. روزی است که آفتاب تایید و هوا که موجب حیات است وزیدن گرفت و زمین خلق شد. جبرئیل بر پیامبر نازل شد. روزی است که قائم ما (عج) و ولاه امر ظاهر شوند و روزی است که قائم(عج) بردجال غالب می گردد و کناسه کوفه او را دار می زنند . هیچ نوروزی نیست که ما اهل بیت، انتظار فرج نداشته باشیم چون از روزهای ما و شیعیان ماست. عجم احترام شما را نگه داشتند و شما ضایع کردید.»

 

این سنت ایرانی، اهمیت ویژه تری یافت و تبدیل به یک فرهنگی ایرانی اسلامی شد. دعای سال تحویل«یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال،‌ حول حالنا الی احسن الحال» را نیز میتوان از این نمونه ها برشمرد...

 

جشن نوروز همواره در میان اقشار مختلف جامعه ایرانی، از پایین ترین قشرها تا بالاترین سران نیز جایگاه خاصی داشته است و همگی این نو شدن طبیعت را جشن گرفته و گرامی می داشتند. نمونه هایی از این دست را می توان از گذشته های دور و آثاری همچون تخت جمشید مشاهده کرد. برپایی جشن نوروز در دوران پس از انقلاب اسلامی ایران نیز جایگاه خود را در میان مردم حفظ کرد.
امام خمینی پیرامون نوروز فرمودند: «و در این عید (نوروز) هم که عید ملی است و اسلامی نیست، لکن اسلام هم مخالفتی با او ندارد، باز می بینیم که در روایتی وارد شده از آداب امروز روزه گرفتن است، از آداب امروز دعا کردن و نماز خواندن است. و این به ما می فهماند که هر ملتی بخواهد به راه راست برود و بخواهد استقلال خودش را، آزادی خودش را بخواهد حفظ کند، باید در عیدش و غیر عیدش تذکر داشته باشد. و ذکر خدا بکند، برای خدا باشد، حتی در عیدش دستور روزه است ، دستور استحبابی، روزه ای که باید انسان منقطع بشود از شهوات خودش، و متوجه خدای تبارک و تعالی شود.»
داخل پرانتز شعری از حضرت امام را در این باره می آورم:

 

باد نوروز وزیدست به کوه و صحرا              جامه عید بپوشید چه شاه و چه گدا
بلبل باغ جنان را نَبُود راه به دوست            نازم آن مطربِ مجلس که بُوَد قبله نما
صوفی و عارف از این بادیه دور افتادند     جام می گیر ز مطرب که روی سوی صفا
همه در عید به صحرا و گلستان بروند         منِ سرمست ز میخانه کُنم رو به خدا
عید نوروز مبارک به غنی و درویش                       یارِدلدار ز بتخانه دری را بگشا
گر مرا ره به در پیر خرابات دهی         به سر و جان به سویش راه نوردم، نه به پا
سالها در صف ارباب عمائیم بودم                    تا به دلدار رسیدم، نکنم باز خطا

 

جشن نوروز در دوران زعامت مقام معظم رهبری شکلی خاص به خود گرفته است، علی الخصوص این سالهای اخیر...

 

در سالهای اخیر، تحویل سال نو با تبریک نوروز توسط مقام معظم رهبری به مردم و بیانات ایشان همراه است. حضرت آقا با نگرشی خاص به نوروز و نام گذاری سال جدید،‌ به این جشن کهن رنگ و بوی خاصی بخشیده است.

 

سال 1391

 

ایشان با نام گذاری سال جدید اهداف خاصی را دنبال می کنند که گاه آداب و ارزشهای فراموش شده ای را زنده می کنند و یا جهت گیری خاصی به حرکت جامعه می دهد، گاهی نیز افقهای بالا را نشانه می گیرد برای تعالی جامعه ایرانی و گاهی خود نام گذاری موتور محرکی می شود برای آغاز انقلابی در زمینه ای خاص، اقتصادی یا فرهنگی و یا تکنولوژیک و تربیتی... اهداف متفاوت است و اینها بسته به انواع آسیبهای اجتماعی و یا رویش جوانه هایی در جامعه یا گاهی بسته به اقتضای زمان و تاثیرات بین الملل باشد.

 

همه اینها نوعی اعتلای فرهنگی است و می توان گفت رهبری به فرهنگ دیرین ایرانی روح تازه ای دمیده است...

 

میبایست گام‏های بلندی برداشت و افق‏ها را مدام مرور کرد. نامگذاری سال 91 نیز بیانگر ضرورتی است و نوع نامگذاری آن، مسیر را مشخص می کند.
امیرالمونین(ع) می فرماید: اِغتنمِ الفُرَص فَاِنّها تَمُرُّ مَرَّ السَّحاب. فرصت‏ها را دریابید که چون ابر زودگذر عبور خواهند کرد.

 

پ.ن:
- سال 1391 رو تبریک عرض می کنم و توفیقات روز افزون شما رو از خداوند منان مسئلت دارم.
- به نظر شما نامی که حضرت امام خامنه ای برای امسال انتخاب کردند بیانگر چیست و چه باید کرد؟






تاریخ : سه شنبه 91/1/1 | 11:50 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

متن عاشقانه
در این نوروز باستانی خیال آمدنت را به آغوش خسته می کشم
.
.
.
متن فانتزی و دوستانه
نوروز یعنی هیچ زمستانی ماندنی نیست اگر چه کوتاهترین شبش یلدا باشد
.
.
.
متن عشقولانه و فانتزی
نوروز پیام آور مهر است که مرا وامی دارد تنها به خاطر تو دوست داشتن را یاد بگیرم
.
.
.
متن ادبی و محترمانه
نوروز شعر بی غلطی است که پایان رویاهای ناتمام را تفسیر می کند
.
.
.
متن دوستانه و محترمانه
زندگی وزن نگاهی است که در خاطر ما می ماند

نوروز جشن نکوداشت نگاه تو ست پس نوروز بر تو فرخنده باد
.
.
.
متن عشقولانه و فانتزی
با تو از خاطره ها سرشارم. جشن نوروز تو را کم دارم

سال تحویل دلم می گیرد با تو تا آخر خط بیدارم
.
.

.
متن ادبی و دوستانه
پیام نوروز این است.دوست داشته باشید و زندگی کنید.زمان همیشه از آن شما نیست
.
.
.
متن عشقولانه و فانتزی
اگر چه یادمان می رود که عشق تنها دلیل زندگی است اما خدا را شکر که نوروز هر سال این فکر را به یادمان می آورد.پس نوروزت مبارک که سالت را سرشار از عشق کند
.
.
.
متن فانتزی
باران عشق همیشه می بارد اما در نوروز قطره های باران طلایی رنگند.از خدا می خواهم که همیشه زیر این باران خیس شوی
.
.
.
متن اداری
یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد رابه تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شماعزیزان مسئلت
.
.
.
متن ادبی
سال نومی شود.زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زند و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره…من…تو…ما…کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟…پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟…زمین سلامت می کنیم و ابرها درودتان باد و …سال نو مبارک …چون همیشه امیدوار وسال نومبارک…
.
.
.
متن ادبی
چه افسانه ی زیبایی… زیباتر از واقعیت .. راستی مگر هر شخصی احساس نمیکند که نخستین روز بهار گویی نخستین روز آفرینش است؟
***نوروز مبارک***
.
.
.
متن ادبی و شعر
باز عالم و آدم و پوسیده گان خزان و زمستان خندان و شتابان به استقبال بهار میروند تا اندوه زمستان را به فراموشی سپارند و کابوس غم را در زیر خاک مدفون سازند و آنگه سر مست و با وجد و نشاط و با رقص و پایکوبی با ترنم این سرود طرب انگیز نو روز و جشن شگوفه ها را بر گذار می نمایند
.
.
.
جشن فـــرخنده فـــرودیـن است
روز بازار گـــل و نسرین است
.
.
.
و باز گرمای ملایم و فرحبخش روز های آفتابی بهار در باغ و راغ و کشتزار ها به سبزه و گلها و درختان بشارت میدهد تا از خواب سنگین زمستان بیدار شوند و روح تازه بخود گیرند و آنگاه این نوای جانبخش را ساز بدارند ـ
.
.
.
دی شد و بهمـــن گذشت فصل بهاران رسید
جلوهء گلشن به باغ همچو نگاران رسیـــــد
.
.
.
و باز نسیم گوارای گیسوان مشک بوی بته های گلاب را با آهنگ موزون تکان میدهد تا با لالهء خوش عذار و نرگس و ریحان و گل های دشتی همزمان جوانه زنند و ترانه عشق را به گوش عشاق برسانند و آنگاه در چمنها و دشت و دمن طوفان برپا کنند ـ
.
.
.
فروردین است و روز فـــرودین
شادی و طــرب را کنــد تلقیــــن
ای دو لب تو چو مــی مـــرا ده
کان باشــد رسم روز فـــرودیــن
.
.
.
و باز هوای شاداب به عشرتگاه باغ و لاله زار ها راه میگشاید و گلهای سرخ و زرد و نیلوفری را که در سبزه زار ها می رویند نوازش میدهد و آنگاه پربار چمن را به نظاره می نشیند و همین که در مرغزاران حریر پوش به میزبانی مردان پاکدل دشت می شتابد نالهء نی را می شنود و وظیفه دار این پیام میگردد ـ
.
.
.
رونق عهـــد شبابست دگــر بوستان را
میرسد مـــژده گل بلبل خوش الحان را
ای صبا گر به جوانان چمـن بـاز رسی
خدمت ما برسان سرو گل ریحـــان را
.
.
.
و باز فرزندان خورشید در دره ها وادی ها کوهپایه ها و ب
.
.
.
اغ های خندان به بشارت عید بهار و خوشحالی جوانه زدن شاخه های پر نقش و نگار فاخته ها و کبک دری و عتدلیان را به نغمه سرایی می طلبد و پروانه ها را به پذیرایی عطر شگوفه ها دعوت می نماید و غزلان دلفرین را که عشاق سرگردان به یاد چشم مست معشوقه بی وفا و دل آزار خودشان بیابان در بیابان می پرستند فرا میخواند تا سختی های زمستان را به فراموشی بسپارند و عید رابا دیدار دو باره با فصل باران تجلیل کنند و با شنیدن این سرود دلنشین همراز و هم صحبت با آنهای گردند که دل به عشق زنده دارند ـ
.
.
.
ای نو بهار خنـــدان از لامکان رسیـــــدی
چیزی به یار مانی از یـــار ما چه دیـــدی
خندان و تازه رویی سر سبز و مکشبویی
همرنگ یار مایی یا رنگ از او خریــدی
.
.
.
بلبلا مــژدهء بهـــار بیــار
خبر بد به بوم و باز گذار

.

.

.

خوش آن دمی که بهاران قرارمان باشد

ظهور مهدی زهرا بهارمان باشد . . .

عید تان مبارک باد

.

.

.

چون لاله به نوروز قدح گیر به دست / با آن گل نرگسی گرت رخصت هست

می‌کوش به خدمتش که آن نوح نجات / بر اوج فراز می‌برد ذره پست

عید تان مبارک باد

.

.

.

دلتان به نور لطف خدا منور ، مشام جانتان به شمیم بهارمعطر

لطف روزگار برایامتان مقرر ، نوروزتان با شادی وصفا

.

.

.

بی تو اینجا همه در حبس ابد، تبعیدند

سالها، هجری و شمسی همه بی خورشیدند

سیرتقویم جلالی به جمال توخوش است

فصلها راهمه با فاصله ات سنجیدند

توبیایی همه ساعتها، ثانیه ها

از همین روز همین لحظه همین دم عیدند

اللهم عجل لولیک الفرج

.

.

.

امیدوارم عید با شکوفه هایش، بهار با گلهایش

و سال نو با امیدهایش بر تو ای عزیزترین مبارک باشد . . .

.

.

.

بر چهره گل نسیم نوروز خوش است / در صحن چمن روی دل‌افروز خوش است

از دی مهراس، چون بهار آمدنی است / و ایام ظهور آن ستم سوز خوش است!

عید تان مبارک باد

.

.

.

عید است ولی بدون او غم داریم

عاشق شده ایم و عشق را کم داریم

ای کاش که این عید ظهورش برسد

این گونه هزار عید با هم داریم

اللهم عجل لولیک الفرج

سال نو مبارک

.

.

.

خداوندا ، نمیدانم چه تقدیری مرا فرموده ای اما

برای دوستان من عطا فرما :

هزار و سیصد و نود امید

هزار و سیصد و نود بهروزی

هزار و سیصد و نود لبخند زیبا

سال نو بر شما و خانواده محترمتان مبارک باد

.

.

.

آمد بهار و گل رخ من در سفر هنوز

خندید و ابر چشم من از گریه تر هنوز

آمد درخت گل به بر امّا چه فایده؟

کان سرو گلعزار نیامد به بر هنوز

اللهم عجّل لولیک الفرج

.

.

.

دلت شاد و لبت خندان بماند

برایت عمرجاویدان بماند

خدارا میدهم سوگند برعشق

هرآن خواهی برایت آن بماند

بپایت ثروتی افزون بریزد

که چشم دشمنت حیران بماند

تنت سالم سرایت سبز باشد

برایت زندگی آسان بماند

تمام فصل سالت عید باشد

چراغ خانه ات تابان بماند

سال نو مبارک

.

.

.

خودت گفتی وعده در بهار است

بهار آمد دلم در انتظار است

بهار هر کسی عید است و نوروز

بهار عاشقان دیدار یار است

اللهم عجل لولیک الفرج

.

.

.

عید نوروز را به گلهای یاس بهشت آرزوهایم

پدر و مادر عزیزم که عطرشان پایدار ومهرشان ستودنی است تبریک می گویم

سال نو بر شما مبارک باد . . .

.

.

.

گل ها همه با اذن تو برخاسته اند

از بهر ظهور تو خود آراسته اند

مردم همه در لحظه ی تحویل، بی شک

اوّل فرج تو از خدا خواسته اند . . .

.

.

.

ان شاءالله امسال یه کاری کنیم وقتی تقویم سال بعد را باز می کنیم

یه تعطیلی رسمی دیگه بهش اضافه شده باشه:

اولین سالگرد ظهور حضرت مهدی (علیه السّلام) – تعطیل

.

.

.

بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است:

گل زیبای نرگس . . .

عید مبارک

.

.

.

چهار دعای برتر، لحظه ی تحویل سال:

اوّل دعا برای ظهور آن بی مثال

دوم تمام ملت بی ضرر و بی ملال

سوم رسیدن ما به قله های کمال

چارم تمام جیب ها پر از پول، امّا حلال . . .

.

.

.

گل همیشه بهارم این بهار هم رفت و نیامدی!

عزیزم بیش از پیش دعایت می کنم و منتظرت هستم .

تو هم به جان مادرت، دعا کن فصل بعد فصل وصل باشد . . .

.

.

.

امام صادق (علیه السلام):

نوروز روزی است که در آن قائم ما اهل بیت ظهور کند.

.

.

.

آنان که هر روز تدارک اردوی آسمانی می بینند، پر شکوه ترین "اوقات فراغت” را دارند.

پرشکوه ترین تعطیلات نصیبتان باد…

.

.

.

پروردگارا! تقدیر دوستان را در سال تازه به‌گونه‌ای

قرار ده که در پایان سال، از گذشته خود افسوس نخورند . . .

.

.

.

عید حقیقی را آنان درک می کنند که با یک چشم بر گذشته بگریند

و با چشم دیگر به آینده لبخند بزنند . . .

.

.

.

گل ها و سبزه ها پیامبرانی هستند که در بهار مبعوث می شوند

تا بهار ناگزیر قیامت را امضا کنند.

.

.

.

خانه تکانی، رسم قدیمی همه منتظران بهار است

خانه تکانی دل را برای رسیدن بهار دلها، مهدی زهرا فراموش نکنیم . . .

.

.

.

مُدّعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار

من گلی دارم که عالم را گلستان می کند

گل من را بهاری بی خزان است

گل من مهدی صاحب زمان است

اللهم عجّل لولیک الفرج

.

.

.

آمد بهار و گل رخ من در سفر هنوز

خندید و ابر چشم من از گریه تر هنوز

آمد درخت گل به بر امّا چه فایده؟

کان سرو گلعزار نیامد به بر هنوز

اللهم عجّل لولیک الفرج

 

نوروز یعنی هیچ زمستانی ماندنی نیست اگر چه بلندترین شبش یلدا باشد !
.
.
اس ام اس مخصوص عید نوروز
آلبرت انیشتین ، شادروان استیو جابز ، مادام کوری ، پروفسور حسابی ، من و سایر دانشمندان سال خوشی را برای شما آرزومندیم !
.
.
باز باران با ترانه
می خورد بر بام خانه
آمد آن روز بارانی گفت : که آمد روز عید
گفت هر لحظه تنها مانده در این شب رویایی
گفت که شاید دل عید شده اسیر
باز بهار آمد در این خانه ی تنهای ما
همه گفتیم عید آمد ، بوی بهار آمد
ببخشید که کمی گیج شدید منظور همان عید شما مبارک است !
.
.
خدایا در سال جدید به من بیاموز تا :
دوست بدارم کسانی را که دوستم ندارند
گریه کنم برای کسانی که هیچگاه غمم را نخوردند
لبخند بزنم به کسانی که هرگز تبسمی به صورتم ننواختند
محبت کنم به کسانی که محبتی در حقم نکردند
عشق بورزم به کسانی که عاشقم نیستند
.
.
مسیج رسمی تبریک عید
الهی زندگیت طعم عسل شه / دعای دشمنت هی بی اثر شه
ستارت تا ابد روشن بمونه / سیاهی راه خونت رو ندونه
الهی مرغ عشق آرزوهات / سر شب تا سحر یکدم بخونه
.
.
نوروز آیین رفاقت را نگاهبانی می کند که باور کنیم قلبهامان جای حضور دوستانمان هستند !
عیدت مبارک رفیق

 

.
.
بی اجازت دفتر 365 برگ جدیدتو دادم به خدا تا بهترین تقدیر رو برات نقاشی کنه !
نوروز 91 مبارک
.
.
متن و نوشته باحال برای تبریک گفتن عید
زندگی وزن نگاهی است که در خاطر ما میماند ، نوروز جشن نکوداشت نگاه توست !
پس نوروز بر تو فرخنده باد
.
.
گل هویت بهار است و بهار آیینه ی قیامت ؛ در این آیینه خود را تماشا کنیم !
نوروز مبارک
.
.
از نوروز می آموزیم که هیچ وقت کسی را ناامید نکنیم ، شاید امید تنها دارایی اش باشد !
نوروزتان مبارک باد
.
.
sms جالب عید
مهربان من
در شکفتن جشن نوروز ، برایت در همه ی سال سرسبزی جاودان و شادی بی پایان اندیشه ای پویا و آزادی و برخورداری از همه نعمتهای خدادادی را آرزومندم !
.
.
جشن است که نوروز به پا خاسته است
شادی و سعادت جهان از آن تو باد
از هر دو جهان فقط تو را می خواهم
.
.
نرم نرمک می رسد اینک بهار
خوش بحال روزگار
خوش بحال چشمه ها و دشت ها
خوش بحال دانه ها و سبزه ها
خوش بحال غنچه های نیمه باز
خوش بحال تو ، عیدت مبارک
.
.
اسمس قشنگ واسه عید 91
ستاره بختتان بالا
سپیده صبحتان تابناک
سایه عمرتان بلند
ساز زندگیتان کوک
سرزمین دلتان سبز
عیدتان مبارک
.
.
فرخنده باد بر همگان مقدم بهار / نوروز ، جاودانه ترین جشن روزگار



چند روز دیگه بهار میاد و همه‌چیز رو تازه می‌کنه، سال رو، ماه رو،
روزها رو، هوا رو، طبیعت رو، ولی فقط یک چیز کهنه میشه که به
همه اون تاز‌گی می‌ارزه، «دوستیمون»!


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

10 شاخه گل رز با این کامیون برات فرستادم

روزی یه دونه بوکن|""""""""""|_:!""-.

...................., "@@"""""" ""@"" تمام که شد

بدون که عیدشده و من اولین کسی هستم که سال نو را به شما تبریک می گویم.

پیشاپیش عیدت مبارک



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز، نوروزتان امروز،

امروزتان دیروز، دیروزتان پیروز، پیروزتان هر روز، اسگول شدی امروز!



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



e

… ei

… eid
. .. eide

. .. eidele ghafel

. .. didi sale 90 ham tamoom shod?



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



با توجه به گران شدن نرخ اس ام اس پیشاپیش نوروز 91, 92

تولدت ، تولدم ، پیوندتان و قدم نورسیده مبارک.نور به قبرت بباره!!



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



این اس ام اس رو تا لحضه ی سال تحویل نخون

.

.

.

. چیه؟؟ فکر کردی میخوام عیدو تبریک بگم؟؟

یادت باشه اولین کسی بودم که سال91 سرکارت گذاشتم



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



سلام، ببخشید این موقع شب بیدارت کردم.
.
.

.
خواستم یادآوری کنم: سال نو شده.
.
.

.
. کم‌کم باید از خواب زمستونی بیدار بشی



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



سلام میشه ازت خواهش کنم سال تحویل بیای خونمون ؟

آخه سبزه خوشگل تر از تو پیدا نکردم!



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



چند سال و چند عید باید از عمر تو بگذره تا آدم بشی !؟

یک سال از عمرت گذشت، ولی باز تو همونی که بودی!

فرشته دوست داشتنی بهار 91 مبارک!



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



ای کاش که هر لحظه بهاری باشی

هر روز پر از امیدواری باشی

هر 365 روز امسال

سرگرم شمردن ده هزاری باشی!



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



بی اجازت دفتر 365 برگ جدیدتو دادم به خدا تا بهترین تقدیر رو برات نقاشی کنه

نوروز 91 مبارک



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



یادت باشه:تعطیلات بزودی تموم میشه وبعدش سرکار رفتنه که انتظار تورو میکشه.

بازم 1سال کار و خستگی!

(ستاد کوفت کردن تعطیلات نوروزی)



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



امروز 2 نفر آدرس و شماره تلفنت رو ازم خواستن منم بهشون دادم

یکیشون خوشبختی و اون یکی سعادت

سال 91 میان سراغت!



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



خواستم برات سبزه عید بفرستم گفتم شاید طاقت نیاری و تا عید بخوریش!!!



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


عید واقعی از آن کسی است که آخر سالش را جشن بگیرد نه اول سال را

نوروز 91 بر شما مبارک. . .



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



دنیا را برایتان شاد شاد و شادی را برایتان دنیا دنیا آرزو مندم

هر روزتان نوروز . . . سال 91 مبارک



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



تو عید میوه ها گرون میشه ، قدر خودتو بدون گلابی!!!



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



شیشه می شکند و زندگی می گذرد.

نوروز می اید تا به ما بگوید تنها محبت ماندنی است

پس دوستت دارم چه شیشه باشم چه اسیر سرنوشت

نوروز 91 مبارک





تاریخ : سه شنبه 90/12/23 | 8:56 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

گلها همه با اذن تو برخواسته اند / از بهر ظهور تو خود آراسته اند

مردم همه در لحظه تحویل ، بی شک / اول فرج تو را از خدا خواسته اند . . .

نوروز 91 مبارک ، به امید ظهور صاحب الزمان
.

.
بـیامد شاهد شیرین نوروز / بنازم سفره ای هفت سین نوروز

زچشم ابر نیسا نی دراین فصـل / بریزد اشـک مشک آگین نوروز . . .
.

.

.
امیدوارم تو سال جدید موتور آرزو هات پنچر نشه !

عید 90 مبارک
.

.

.
بـهاران فیض دیگر دارد امسال / هوایش مشک و عنبردارد امسال

عـــــروس قله ای پا میر و بابا / بدامن لعل و گوهر دارد امسال . . .
.

.

.
خودت گفتی وعده در بهار است / بهار آمد دلم در انتظار است

بهار هر کسی عید است و نوروز / بهار عاشقان دیدار یار است . . .
.

.

.
چهار دعای برتر لحظه تحویل سال / اول دعا برای ظهور آن بی مثال

دوم تمام ملت بی ضرر و بی ملال / سوم رسیدن ما به قله های کمال

چهارم تمام جیب ها پر از پول ، اما حلال . . .
.

.

.
عید حقیقی را کسانی درک میکنند که با یک چشم بر گذشته بگریند و با چشم دیگر

به آینده لبخند بزنند . . .
.

.

.
خداوندا تقدیر دوستان را در سال آینده به گونه ای قرار بده که در پایان سال

از گذشته خود افسوس نخورند . . .
.

.

.
آنان که هر روز تدارک اردوی آسمانی میبینند ، پر شکوهترین اوقات فراغت را دارند

پرشکوه ترین تعطیلات نصیبتان باد . . .
.

.

.
سعادت ، سخاوت ، سربلندی ، سروری ، سلامتی ، و سرور

که بهترین هفت سین زندگی است را برای شما دوست عزیز آرزومندم . . .
.

.

.
عید واقعی از آن کسی است که آخر سالش را جشن بگیرد نه اول سال را

  عید مبارک . . .
.

.

.

به علت نبود چرت و پرت از هم اکنون سال نو را به شما تبریک میگوئیم !

از طرف انجمن اس ام اس باز ها !!!
.

.

.
نرم نرمک میرسد اینک بهار ، خوش به حال روزگار ، خوش به حال چشمه ها و دشت ها

خوش به حال دانه ها و سبزه ها ، خوش به حال غنچه های نیمه باز . . .
.

.

.
خواستم برات سبزه عید بفرستم گفتم شاید طاقت نیاری و تا عید بخوریش !!!
.

.

.
میخوام هفت سین عید رو با یاد تو بچینم

سبزه را با یاد روی سبزه ات

سمنو به یاد شیرینی لبخندت

سایه دانه به رنگ چشم هایت

سرکه با یاد ترشی مهربانیت

سیب با یاد تردیه گونه هایت

سکه با یاد درخشش قلبت

سیر با یاد تندی کلامت

با همه خوبی ها و بدی ها یت دوستت دارم . . .
.

.

.
بهار بهترین بهانه برای زیستن

آغاز بهترین بهانه و آغاز بهار بر شما مبارک . . .
.

.

.
میدونم اگه بگم سال نو مبارک حالت از شنیدن این جمله کلیشه ای بهم میخوره

پس سال نو مبارک !!!
.

.

.
امروز 2 نفر آدرس و شماره تلفنت رو ازم خواستن منم بهشون دادم

یکیشون خوشبختی و اون یکی سعادت

سال 91 میان سراغت !
.

.

.
سلام ، نزدیک عیده ، توی خونه تکونی دلت ما رو بیرون نکنی با معرفت !
.

.

.
عاقبت زمستون رفت و رو سیاهیش برای ما موند !

امضاء حاجی فیروز !!!
.

.

.
دنیا را برایتان شاد شاد و شادی را برایتان دنیا دنیا آرزو مندم

هر روزتان نوروز . . .
.

.

.
تو عید میوه ها گرون میشه ، قدر خودتو بدون گلابی !!!
.

.

.
باز کن پنجره را ، که بهاران آمد / که شکفته گل سرخ ، به گلستان آمد

سال نو مبارک . . .
.

.

.

صدمبارک به تو آن عیدکه فردا باشد / نـوروز نـوید وصـل دلـها بـاشـد

امـیـد که با فضل خداوند جـلـیّ / سـال فـرج مـهـدی زهـرا باشـد

سال نو بر شما مبارک باد

.

.

.

سرخوش آن عیدی که آن بانی نور / ازکنار کعبه بنماید ظهور

قلبها را مهر هم عهدی زند / از حرم بانک انا المهدی زند . . .

عیدتان مبارک باد

.

.

.

سال خود را با بهترین 7سین آغاز کنید:

سلام قولا” من رب الرحیم

سلام علئ موسى و هارون

سلام علئ ابراهیم

سلام علئ نوح فى العالمین

سلام علئ المرسلین

سلام علئ إلیاسین

سلام هی حتى مطلع الفجر

.

.

.

روزها نو نشده کهنه تر از دیروز است / گر کُند یوسف زهرا نظری ، نوروز است

لحظه ها در تپش تاب وتب آمدنش / آسمان چشم به راه قدمش هر روز است

اللهم عجل لولیک الفرج

.

.

.

خوش آن دمی که بهاران قرارمان باشد

ظهور مهدی زهرا بهارمان باشد . . .

عید تان مبارک باد

.

.

.

چون لاله به نوروز قدح گیر به دست / با آن گل نرگسی گرت رخصت هست

می‌کوش به خدمتش که آن نوح نجات / بر اوج فراز می‌برد ذره پست

عید تان مبارک باد

.

.

.

دلتان به نور لطف خدا منور ، مشام جانتان به شمیم بهارمعطر

لطف روزگار برایامتان مقرر ، نوروزتان با شادی وصفا

.

.

.

بی تو اینجا همه در حبس ابد، تبعیدند

سالها، هجری و شمسی همه بی خورشیدند

سیرتقویم جلالی به جمال توخوش است

فصلها راهمه با فاصله ات سنجیدند

توبیایی همه ساعتها، ثانیه ها

از همین روز همین لحظه همین دم عیدند

اللهم عجل لولیک الفرج

.

.

.

امیدوارم عید با شکوفه هایش، بهار با گلهایش

و سال نو با امیدهایش بر تو ای عزیزترین مبارک باشد . . .

.

.

.

بر چهره گل نسیم نوروز خوش است / در صحن چمن روی دل‌افروز خوش است

از دی مهراس، چون بهار آمدنی است / و ایام ظهور آن ستم سوز خوش است!

عید تان مبارک باد

.

.

.

عید است ولی بدون او غم داریم

عاشق شده ایم و عشق را کم داریم

ای کاش که این عید ظهورش برسد

این گونه هزار عید با هم داریم

اللهم عجل لولیک الفرج

سال نو مبارک

.

.

.

خداوندا ، نمیدانم چه تقدیری مرا فرموده ای اما

برای دوستان من عطا فرما :

هزار و سیصد و نود امید

هزار و سیصد و نود بهروزی

هزار و سیصد و نود لبخند زیبا

سال نو بر شما و خانواده محترمتان مبارک باد

.

.

.

آمد بهار و گل رخ من در سفر هنوز

خندید و ابر چشم من از گریه تر هنوز

آمد درخت گل به بر امّا چه فایده؟

کان سرو گلعزار نیامد به بر هنوز

اللهم عجّل لولیک الفرج

.

.

.

دلت شاد و لبت خندان بماند

برایت عمرجاویدان بماند

خدارا میدهم سوگند برعشق

هرآن خواهی برایت آن بماند

بپایت ثروتی افزون بریزد

که چشم دشمنت حیران بماند

تنت سالم سرایت سبز باشد

برایت زندگی آسان بماند

تمام فصل سالت عید باشد

چراغ خانه ات تابان بماند

سال نو مبارک

.

.

.

خودت گفتی وعده در بهار است

بهار آمد دلم در انتظار است

بهار هر کسی عید است و نوروز

بهار عاشقان دیدار یار است

اللهم عجل لولیک الفرج

.

.

.

عید نوروز را به گلهای یاس بهشت آرزوهایم

پدر و مادر عزیزم که عطرشان پایدار ومهرشان ستودنی است تبریک می گویم

سال نو بر شما مبارک باد . . .

.

.

.

گل ها همه با اذن تو برخاسته اند

از بهر ظهور تو خود آراسته اند

مردم همه در لحظه ی تحویل، بی شک

اوّل فرج تو از خدا خواسته اند . . .

.

.

.

ان شاءالله امسال یه کاری کنیم وقتی تقویم سال بعد را باز می کنیم

یه تعطیلی رسمی دیگه بهش اضافه شده باشه:

اولین سالگرد ظهور حضرت مهدی (علیه السّلام) – تعطیل

.

.

.

بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است:

گل زیبای نرگس . . .

عید مبارک

.

.

.

چهار دعای برتر، لحظه ی تحویل سال:

اوّل دعا برای ظهور آن بی مثال

دوم تمام ملت بی ضرر و بی ملال

سوم رسیدن ما به قله های کمال

چارم تمام جیب ها پر از پول، امّا حلال . . .

.

.

.

گل همیشه بهارم این بهار هم رفت و نیامدی!

عزیزم بیش از پیش دعایت می کنم و منتظرت هستم .

تو هم به جان مادرت، دعا کن فصل بعد فصل وصل باشد . . .

.

.

.

امام صادق (علیه السلام):

نوروز روزی است که در آن قائم ما اهل بیت ظهور کند.

.

.

.

آنان که هر روز تدارک اردوی آسمانی می بینند، پر شکوه ترین "اوقات فراغت” را دارند.

پرشکوه ترین تعطیلات نصیبتان باد…

.

.

.

پروردگارا! تقدیر دوستان را در سال تازه به‌گونه‌ای

قرار ده که در پایان سال، از گذشته خود افسوس نخورند . . .

.

.

.

عید حقیقی را آنان درک می کنند که با یک چشم بر گذشته بگریند

و با چشم دیگر به آینده لبخند بزنند . . .

.

.

.

گل ها و سبزه ها پیامبرانی هستند که در بهار مبعوث می شوند

تا بهار ناگزیر قیامت را امضا کنند.

.

.

.

خانه تکانی، رسم قدیمی همه منتظران بهار است

خانه تکانی دل را برای رسیدن بهار دلها، مهدی زهرا فراموش نکنیم . . .

.

.

.

مُدّعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار

من گلی دارم که عالم را گلستان می کند

گل من را بهاری بی خزان است

گل من مهدی صاحب زمان است

اللهم عجّل لولیک الفرج

.

.

.

آمد بهار و گل رخ من در سفر هنوز

خندید و ابر چشم من از گریه تر هنوز

آمد درخت گل به بر امّا چه فایده؟

کان سرو گلعزار نیامد به بر هنوز

اللهم عجّل لولیک الفرج

نوروز این رفاقت را نگاهبانی می کند که باور کنیم قلبهامان جای حضور دوستانمان هستند . . .

نوروز 1391 بر شما مبارک

.

 

 

باعث افتخار است که عرض شادباش و تبریک اینجانب

زودتر از نسیم روح بخش نوروز خدمتتان شرفیاب شود . . .

پیشاپیش عیدتان مبارک

.

.

.

چند سال و چند عید باید از عمر تو بگذره تا آدم بشی !؟

یک سال از عمرت گذشت، ولی باز تو همونی که بودی !

فرشته دوست داشتنی بهارمبارک !

.

.

.

زندگی وزن نگاهی است که در خاطر ما می ماند

نوروز جشن نکوداشت نگاه تو ست پس نوروز بر تو فرخنده باد . . .

نوروز 1391 بر شما مبارک

.

.

.

ساقیا آمدن عید مبارک بادت

امسال که آمدی به خانه ما ، عیدی نرود از یادت !

سال نو و نوروز باستانی مبارک

.

.

.

ضمن تبریک سال جدید باید خدمت شما عرض کنم که

بنده امسال قصد ازدواج ندارم ، لطفا سبزه ها را

به نیت یکی دیگه گره بزنید !

.

.

.

دی شد و بهمن گذشت فصل بهاران رسید / جلوهء گلشن به باغ همچو نگاران رسیـد

بهار 91 مبارک

.

.

.

زندگی وزن نگاهی است که در خاطر ما می ماند.نوروز جشن نکوداشت نگاه تو ست

پس نوروز بر تو فرخنده باد . . .

.

.

.

سلام میشه ازت خواهش کنم سال تحویل بیای خونمون ؟

آخه سبزه خوشگل تر از تو پیدا نکردم !

ادامه در لینک زیر

.

.

.

ورود به این عید سعید باستانی بنا به دلایل فنی برای شما مسدود می باشد . لطفا اصرار نفرمایید!

عید شما مبارک

.

.

.

اگه جای عمو نوروز بودی چی واسم کادو میآوردی !؟

.

.

.

هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز، نوروزتان امروز، امروزتان دیروز

دیروزتان پیروز، پیروزتان هر روز، اسگول شدی امروز!

.

.

.

چند روز دیگه بهار میاد و همه‌چیز رو تازه می‌کنه، سال رو، ماه رو

روزها رو، هوا رو، طبیعت رو، ولی فقط یک چیز کهنه میشه که به

همه اون تاز‌گی می‌ارزه، «دوستیمون»!

.

.

.

جشن فـــرخنده فـــرودیـن است  / روز بازار گـــل و نسرین است . . .

نوروز فرخنده باد . . .

.

.

.

فروردین است و روز فـرودین / شادی و طرب را کنـد تلقیـن

ای دو لب تو چو مـی مرا ده / کان باشـد رسم روز فـــرودیـن

با آرزوی بهترین بهار برای شما

.

.

.

عید نوروز را به گلهای یاس بهشت آرزوهایم ،پدر و مادر عزیزم

که عطرشان پایدار ومهرشان ستودنی است

تبریک می گویم، سال نو مبارک

 






تاریخ : سه شنبه 90/12/23 | 8:56 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

نازد به خودش خدا که حیدر دارد / دریای فضائلی مطهر دارد


همتای علی نخواهد آمد والله / صد بار اگر کعبه ترک بردارد


عید غدیر خم مبارک باد


 


 


اس ام اس تبریک عید غدیر






تاریخ : دوشنبه 90/8/23 | 11:21 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()


نام شریف دهمین امام شیعیان حضرت امام هادی علیه السلام، علی است. در میان القاب فراوان آن امام، «هادی» شهرت بیشتری دارد. کنیه امام هادی علیه السلام ابوالحسن است. سال ولادت حضرت هادی 212 یا 214 هـ.ق است و محل ولادتش، جایی به نام صریا در نزدیکی مدینه .

پدر بزرگوار امام هادی، حضرت امام محمد جواد علیه السلام است و مادر بزرگوارش بانویی به نام سمانه مغربیه. از دوران کودکی امام هادی جز چند واقعه، چیزی در تاریخ ثبت نشده است. با شهادت امام جواد علیه السلام در سال 220 هـ.ق، حضرت هادی در سن هشت یا شش سالگی به امامت رسیدند.

اگر چه حضرت هادی 42 سال بیشتر عمر نکرد، اما دوران 34 ساله امامت او نسبت به دوران امامت برخی دیگر از ائمه علیهم السلام طولانی‌تر است. پدر بزرگوار امام هادی علیه السلام در مواردی به امامت فرزندش تصریح فرموده است. امام هادی به‌دلیل قابلیت و لیاقت و عنایت الهی، از جایگاهی رفیع نزد خداوند برخوردار است.

میلادامام هادی علیه السلام را به همه همکاران عزیز تبریک می گوییم.


قالَ علیه السلام : الْهَزْلُ فکاهَةُ السُّفَهاءِ، وَ صَناعَةُ الْجُهّالِ.


ترجمه


فرمود: مسخره کردن و شوخى هاى - بى مورد - از بى خردى است و کار انسان هاى نادان مى باشد






تاریخ : شنبه 90/8/21 | 8:8 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()









تاریخ : دوشنبه 90/8/16 | 5:29 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

   امروز طواف قبله گاهم هوس است                        

 

                         میلاد علی شهنشه دادرس است

 

 از کعبه فروغ علوی پیدا شد

 

                    در خانه اگر کس است یک حرف بس است

 

میلاد مولود کعبه حضرت علی (ع) و روز پدر گرامی باد






تاریخ : چهارشنبه 90/3/25 | 11:18 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()


به پاس مقام معلم

 

«دوازدهم اردی بهشت» روزی است که قلب دو دسته به تپش در می آید: معلمان، برای محبت دیدن و دانش آموزان برای ابراز محبت. چه بسیار رویدادهای عاطفی و انسانی در این روز اتفاق می افتد که خاطره ی آن ها تا سال های سال در ذهن ها می ماند و بر زبان ها جاری می شود و بر کاغذها نقش می بندد؛ این رویدادها: به ویژه در دبستان ها اتفاق می افتد که از امواج عواطف سرشار است و چشمه های صمیمیت و دوستی در آن ها می جوشد. در روایتی از یکی از ائمه ی معصومین (ع) آمده است که هل الدین الا الحب؟ آیا دین چیزی جز دوست داشتن است؟ و اکنون با تأسی به این سخن می توان گفت: آیا معلمی چیزی جز دوست داشتن است؟ دوست داشتن نونهالان، نو آموزان، دانش آموزان، نوجوانان و ... . امید که جز این نباشد.

 

 

 

معلم

 

سروده دکتر خسرو فرشیدورد

 

شمعی ست گدازنده سراپای معلم

 

عشقی ست پراکنده به رگ های معلم

 

در راه هنر سوزد و اندر ره دانش

 

قلب و تن و جان و همه اجزای معلم

 

در ظلمت گمراهی و در تیرگی جهل

 

نوری ست فروزان دل بینای معلم

 

شاهان جهان گیر و وزیران جهان دار

 

سودند سرخود به کف پای معلم

 

کی بود اثر هیچ ز تقوا و ز دانش

 

هر گاه نبد دانش و تقوای معلم

 

کی بود نشانی ز ترقی و تمدن

 

هر گاه نبد جان هنر زای معلم

 

کی بود بشر این همه در اوج تعالی

 

هر گاه نبد همت والای معلم

 

کی بود ز غوغای صنایع اثر امروز

 

هر گاه نبود جنبش غوغای معلم

 

کی بود پزشکی و دواهای شفا بخش

 

هر گاه نبد معجز عیسای معلم

 

قاضی و مهندس نبد و عالم شاعر

 

هر گاه نبد درس دلارای معلم!

 

 

 

به پاس مقام معلم

 

قدر استاد

 

سروده جلال الممالک ایرج میرزا

 

گفت استاد: مبر درس از یاد

 

یاد باد آن چه به من گفت استاد

 

یاد باد آن که مرا یاد آموخت

 

آدمی نان خورد از دولت یاد

 

هیچ یادم نرود این معنی

 

که مرا مادر من نادان زاد

 

پدرم نیز چو استادم دید

 

گشت از تربیت من آزاد

 

پس مرا منت از استاد بود

 

که به تعلیم من ایستاد آزاد

 

هر چه می دانست، آموخت مرا

 

غیر یک اصل، که ناگفته نهاد

 

قدر استاد نکو دانستن

 

حیف استاد به من یاد نداد

 

گر که مرده ست، روانش پر نور

 

ور بود زنده، خدا یارش باد!

 

 

 

گل تقدیم شماروز معلم بر تمام معلمهای عزیز  مبارک باد گل تقدیم شما






تاریخ : دوشنبه 90/2/12 | 3:0 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.