سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خلاصه :
نانوذرات برای تصویربرداری غیرمخرب، داروسانی هدفمند، تشخیص باکتری‌ها، ترمیم اعصاب و سایر کاربردهای درمانی و تشخیصی به کار گرفته شده‌اند. نانوذرات در پزشکی با سرعتی بسیار بیشتر از آنچه تاثیر آنها بر روی بافت‌ها و به طور کلی بر سلامت انسان مشخص شود در حال استفاده روزافزون است. این امر باعث شده است تا زمینه جدیدی به منظور مطالعه ایمنی نانوذرات شکل بگیرد. چندی قبل پاتریک کیس و دانشجویانش از دانشگاه بریستول نشان دادند که نانوذرات کبالت کرومیوم که به یک طرف دیواره سلولی چند لایه‌ای برسند می‌توانند حتی بدون اینکه از دیواره عبور کرده باشند موجب آسیب رشته‌های دی ان ای سلول‌های طرف دیگر دیواره شوند. تحقیقات کیس و همکارانش از موسسه‌های بریتانیا، آلمان و امریکا که اکنون در Nature Nanotechnology چاپ شده است نشان می‌دهد که آسیب غیر مستقیم این ذرات به ضخامت دیواره بستگی دارد. برخلاف آنچه که به ظاهر انتظار می‌رود سیگنال‌ها فقط زمانی که دیواره‌ها دولایه‌ای و چند لایه‌ای باشند، می‌توانند عبور کنند و به رشته‌های دی ان ای سلول‌هایی که زیر دیواره رشد کرده‌اند آسیب بزنند، نه در حالتی که دیواره یک لایه‌ای باشد.

متن این مقاله به صورت PDF قابل دریافت می باشد( )






تاریخ : سه شنبه 91/5/3 | 9:42 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

خلاصه :
تحقیقات پایه‌ای و‌ بنیادین در حوزه‌های فناوری و ‌علوم نانو در حال توسعه و ‌پیشرفت است ولیکن برای کاربردی شدن آنها موانعی بر‌سر‌راه است. 5 سال قبل در اولین شماره مجله Nature Nanotechnology به موضوعات زیر پرداخته شده است. موضوع فناوری نانو در ‌سال 1981، 1974 و 1959 مطرح شده و تعاریفی نیز برای آن تعیین و به کار برده شده است. بازار جهانی محصولات فناوری نانو درآمدی معادل با 2600 میلیارد دلار در سال2014و 1000 میلیارد دلار در سال 2015 خواهد داشت. پیش‌بینی تأثیر اقتصادی فناوری نانو نیز از جمله مباحث مطرح است که به سال 2006 برمی‌گردد. ادیتوریال برروی مفاهیمی از قبیل تعریف فناوری نانو، نیاز به دانش بیشتر درباره تأثیر نانومواد بر روی محیط زیست و سلامت و همچنین تعریف واژه جدید برای تشریح سرمایه‌گذاری‌های کلان بر روی فناوری و علوم نانو نیز مطالعاتی انجام داده ‌است.

متن این مقاله به صورت PDF قابل دریافت می باشد( )






تاریخ : سه شنبه 91/5/3 | 9:37 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

خلاصه :
به کار‌گیری روش‌های ساده و کارآمد برای اتصال مولکول‌های فعال به سطح نانولوله‌های کربنی به دلیل مشکلات و محدودیت‌های موجود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. واکنش کلیک به دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی همچون بازده بالا، تک محصوله بودن، واکنش بدون مرحله خالص‌سازی و یا حداقل مراحل خالص‌سازی و مزایای دیگر، امروزه یکی از بهترین روش‌هایی است که برای این منظور به کار گرفته می‌شود.

متن این مقاله به صورت PDF قابل دریافت می باشد( )






تاریخ : سه شنبه 91/5/3 | 9:37 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

خلاصه :
ترموالکتریک علم تبدیل گرما به انرژی الکتریکی و یا بطور معکوس تبدیل انرژی الکتریکی به گرمایش و یا سرمایش است. علم تبدیل گرما به انرژی الکتریکی این امکان را فراهم می‌آورد که انرژی حرارتی اتلافی بصورت انرژی الکتریکی ذخیره شود. با وجود آنکه بازدهی این نوع تبدیل معمولأ کم است ولی مدتی است که بدلیل تجدیدپذیر بودن آن مورد توجه قرار گرفته است و تحقیقات و پیشرفت‌های بدیعی در ساخت مواد جدید و یا ساختارهای متفاوت در اندازه نانومتری در حال انجام است. با وجود آنکه تحقیقات گسترده‌ای برای تولید نانوساختارها و نانومواد جدید برای کاربرد ترموالکتریک در حال انجام است ولی هنوز هم ماده‌ای که بتواند بطور قاطع برای این کاربرد معرفی شود ساخته نشده و ساخت ماده مناسب باعث خواهد شد تا روش ترموالکتریک در میان روش‌های برداشت انرژی، جایگاه والا داشته باشد.

متن این مقاله به صورت pdf قابل دریافت می باشد()






تاریخ : سه شنبه 91/5/3 | 9:36 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

خلاصه :
در حال حاضر برخی از چالش‌های بسیار مهم در زمینه نانوپزشکی عبارتند از: • یافتن روش‌هایی برای استفاده از پیشرفت‌ها در فناوری و درک آسیب‌شناسی بیماری‌ها در طب پیشگیری؛ • تشخیص بیماری در ابتدایی‌ترین و قابل درمان‌ترین مرحله؛ • کاهش هزینه‌های خدمات حفظ سلامت همراه با افزیش بهره‌وری؛ • تامین هزینه فناوری‌های پزشکی در راستای تشخیص بهتر بیماری‌ها؛ و • یافتن راهکارهایی جهت پیشرفت روش‌های درمانی و فناوری‌های موجود. در این خلاصه چگونگی کاربرد دانش بررسی بیماری‌ها در مقیاس نانو و در زمینه فناوری نانو، روش‌های توسعه ابزارهای پیشرفته تشخیصی متکی‌بر انجام آزمایش‌های درمانی سریع برروی بیمار و تاثیراتی که چنین محصولاتی احتمالأ بر سیستم‌های حفظ سلامت خواهند داشت، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

متن این مقاله به صورت pdf قابل دریافت می باشد()






تاریخ : سه شنبه 91/5/3 | 9:36 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

خلاصه :
توسعه داروهای جدید و روش‌های زیست دارویی شخصی، نیازمند ‌شناسایی و بکار بردن مواد زیست سازگار جدید تولیدشده بوسیله روش‌هایی است که از نظر روش شناختی، ساده و ارزان باشند. تولید زیستی مواد که اغلب بوسیله میکروارگانیسم‌ها انجام می‌شود، از نظر تاریخی، موادی آلی با کاربردهای وسیع زیست دارویی را فراهم کرده است که شامل هیالورونیک‌اسید، پلی‌گاما گلوتامیک‌اسید و پلی‌هیدروکسی آلکانوات‌ها هستند. بعلاوه، کاربرد روش‌های جدید از قبیل مهندسی متابولیک و زیست‌شناسی سامانه‌ها، تولید کنترل شده نانوذرات طبیعی، بوسیله‌ی باکتری‌ها، شامل رسوبات فلزی طلا، نقره، کادمیوم، روی یا آهن، ذرات شبه ویروسی یا سایر ذرات با مقاس نانو را که تنها پروتئین هستند، تسهیل کرده است. پتانسیل غیرمنتظره چنین مواد خودسازمان و عملکردی در سناریوهای نانودارویی، بویژه در ارسال دارو، تصویربرداری و مهندسی بافت، توجه جدی به جستجوی بیشتر درباره کارخانه‌های باکتریایی را بعنوان جایگزین‌های مناسب برای سنتز شیمیایی و بعنوان منابع زیست‌محصولات جدید، که می‌توانند بطور قابل توجهی فهرست موجود مواد زیست‌دارویی را توسعه دهند، تسریع می‌کند.

متن این مقاله به صورت pdf قابل دریافت می باشد()






تاریخ : سه شنبه 91/5/3 | 9:36 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

خلاصه :
نانوحسگرهای زیستی همانند یک موتور کوچک مولکولی می‌توانند وارد سلولها شده و به جستجوی هدفهای مورد نظر خود بپردازند. این حسگرها الکترودهای بسیار کوچکی در اندازه نانومتری و ابعاد سلولی هستند که از طریق تثبیت آنزیم‌های خاصی روی سطح آنها نسبت به تشخیص گونه‌های شیمیایی یا زیستی مورد نظر در سلول حساس شده‌اند. از این حسگرها برای آشکارسازی و تعیین مقدار گونه‌ها در سیستمهای زیستی استفاده می‌شود. این تکنیک روش بسیار مفیدی در تشخیص عبور بعضی ملکولها از دیواره یا غشای سلولی است. رئوس مطالب این ارائه عبارتند از: اجزا و اصول حسگرهای زیستی، اتصال عوامل زیستی به سطح و Surface Plasmon Resonance

فایل ارائه ستاد

تاریخ

دریافت فایل حجم فایل (MB)
آبان 1389 6.76





تاریخ : سه شنبه 91/5/3 | 9:35 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

خلاصه :
مفهوم نانولوله های DNA در اوایل سال 1980 توسط نادرین سیمن بکار گرفته شد که تا به حال پیشرفت های شگرف در علوم نانوتکنولوژی بر جای گذاشته است. از ویژگی اصلی نانولوله‌های DNA، خودآرایی و تشخیص مولکولی را می توان برشمرد. نانولوله‌های یک بعدی که بصورت مصنوعی ساخته می‌شوند، کاربرد‌های وسیعی از جمله تولید تجهیزات نانوالکترونیکی تا مطالعات بیولوژیکی دارند. نانولوله های دو بعدی و سه بعدی نیز ساخته شده‌اند. از نانوذرات نوکلئیک اسید، جهت درمان ژنی (سرطان) استفاده می‌کنند. نانولوله های پپتیدی نیز کاربرد بسیار وسیعی دارند که از جمله می توان از آنها بعنوان آنتی بیوتیک، حامل انتقال دارو و در ساخت استخوان مصنوعی و ... استفاده کرد که در این مقاله به معرفی و کاربردهای وسیع آنها می‌پردازیم.

متن این مقاله به صورت pdf قابل دریافت می باشد()






تاریخ : سه شنبه 91/5/3 | 9:35 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

خلاصه :
پرکننده‌ها یا فیلرها یکی از متداولترین مواد خام در جهان هستند که هر ساله 50 میلیون تن از آنها تولید میشود. فیلرها بیشتر برای کاهش مصرف مواد چسبنده که فوق‌العاده گرانقیمت هستند و نیز، بهبود خواص فیزیکی مواد کامپوزیتی حاصل، مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها به شکل وسیعی در کاغذ، لاستیک، پلاستیک، چسب‌ها و درزگیرها، رنگ‌ها و پوشش‌ها و همچنین در بتون استفاده می‌شوند. امروزه فیلرها درحال گذر از یک تغییر مثال زدنی هستند؛ کار اصلی آنها که کاهش هزینه‌های ساخت بود در حال تغییر به سمتی است که می‌تواند انواع خصوصیات مواد مانند استحکام فشاری، قابلیت فرایند و اشتعال‌پذیری را تغییر دهد. این موضوع به خصوص در مورد ذرات بسیار ریز مثل نانوفیلرها عینیت دارد. این ذرات به علت داشتن سطح تماس زیاد، خواص تقویتی مناسبی از خود نشان داده‌اند. در کل استفاده از ذرات فیلر با اندازه‌های بسیار کوچک وقتی که به طور مناسبی توزیع شده باشند تأثیر بیشتری روی خواص مواد دارد. بنابراین نانوفیلرها می‌توانند مسیری را به سوی مواد نسل آینده، قیمت‌های مناسب و رقابت فراهم کنند. این گزارش به بررسی هدف، کاربردها و قابلیت‌های تعدادی از نانوفیلرها قبل از بررسی تأثیرهای اقتصادی و چالش‌های پیش رو بر سر راه تجاری‌سازی گسترده‌ترآنها، می‌پردازد.

متن این مقاله به صورت pdf قابل دریافت می باشد()






تاریخ : سه شنبه 91/5/3 | 9:35 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

خلاصه :
تقاضای روزافزون برای افزایش بازدهی مصرف سوخت و نیز بالارفتن سطح استانداردهای تعیین شده برای ایمنی، ‏طول عمر و آلودگی صوتی برای لاستیک خودروها، که با برچسب ‏EU‏ لاستیک نشان داده‌می‌شود، منجر به آن ‏شده‌است تا تولیدکنندگان لاستیک‌های خودرو بطور مستمر برای بهبود کیفیت و نیز زیست‌سازگاری محصولات خود ‏تلاش کنند. ‏ سال‌هاست که از مواد پرکننده لاستیک‌ها نظیر کربن سیاه و سیلیکا بعنوان مواد نانوساختاری برای بهبود کیفیت ‏لاستیک‌های خودرو استفاده شده است. نوآوری‌های‌ جدید در این زمینه با تولید و تأمین نانومواد و افزودنی‌های ‏جدید به لاستیک‌ها جهت دستیابی هرچه بیشتر به «مثلث سه‌گانه کیفیت» شامل ایمنی، طول‌عمر و آلودگی صوتی ‏است. امروزه «لاستیک‌های سبز» سهم 30درصدی بازار فروش را به خود اختصاص داده‌اند و با رشد بازار خودروهای ‏الکتریکی تقاضا برای تولید لاستیک‌هایی با مقاومت غلتش کمتر، وزن کمتر و عملکرد بهتر رو به افزایش است.‏

متن این مقاله به صورت pdf قابل دریافت می باشد()






تاریخ : سه شنبه 91/5/3 | 9:34 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.