سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با رنگ عنبیه از بیماری خود با خبر شوید


تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که چشم‌‌های شما آینه‌ای برای بررسی میزان سلامت، تندرستی و نشاط شماست؟ آیا تا به امروز به اهمیت رنگ چشم‌های‌تان برای حفظ سلامت‌ جسم و روان‌تان فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانستید که در جهان علمی وجود دارد که با بررسی و معادله رنگ، بافت و ساختار چشم شما قادر است میزان سلامت و تندرستی جسم و روان و بیماری‌‌های احتمالی شما را مشخص کند.


برترین مجله اینترنتی ایران



عنبیه شناسی یکی از شیوه‌های تشخیص اختلال و بیماری در بدن است که از اواسط قرن نوزدهم در مجارستان برای تشخیص اختلال‌ها و بیماری‌های انسان مورد استفاده قرار گرفته است. البته پیشینه این دانش را هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌دانند که شکل نوین آن توسط ایگناتس فون پکزلی ارائه شده است. این شیوه تشخیصی که امروزه در کنار شیوه‌های درمانی طب مکمل در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد بر این اصل استوار است که هر اندام یا ارگان بدن در سطح عنبیه چشم در ناحیه کاملا مشخص و معینی قرار دارد. براساس دانش این علم، افراد می‌توانند با بهره‌گیری از تخصص کارشناسان و متخصصان عنبیه‌شناسی زمینه‌های ژنتیک یا اکتسابی سلامت و بیماری را در خود بررسی کرده و به این ترتیب امکان و احتمال ابتلا به بیماری‌های جسمی و روحی را در بدن خود بررسی کنند. این شیوه که یکی از بی‌خطرترین و ارزان‌ترین شیوه‌های تشخیص و شناسایی بیماری‌ها در بدن است از جمله روش‌هایی است که در مکاتب طبی مختلف در جهان از قبیل طب سنتی ایران و طب سنتی چین مورد توجه  قرار  گرفته است. در این روش براساس رنگ پایه چشم، تغییر رنگ چشم و تغییر در بافت با ساختار عنبیه تشخیص بیماری‌ها صورت می‌گیرد. در این شماره از سیب سبز برای آشنایی بیشتر با این شیوه تشخیصی با دکتر مهرداد کریمی، دستیار طب سنتی و دانشجوی دکترای طب سنتی دانشگاه تهران به گفت‌وگو نشستیم.






چشم شما آینه بدن شماست


تا حالا  به این موضوع فکر کرده‌اید که چشم‌‌های شما آینه‌ای برای بررسی میزان سلامت، تندرستی و نشاط شماست؟ آیا تا به امروز به اهمیت رنگ چشم‌های‌تان برای حفظ سلامت‌ جسم و روان‌تان فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانستید که در جهان علمی وجود دارد که با بررسی و معادله رنگ، بافت و ساختار چشم شما قادر است میزان سلامت و تندرستی جسم و روان و بیماری‌‌های احتمالی شما را مشخص کند.

این علم که از آن با عنوان عنبیه‌شناسی یاد می‌شود، سال‌هاست که توسط درمانگران و متخصصان مکاتب طب سنتی و مدرن در جهان برای تشخیص و شناسایی بیماری‌‌های جسم و روح انسان‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در این شیوه درمانی درمانگران با معاینه و بررسی مردمک، عنبیه و شبکیه بیمار با کمک دستگاه‌هایی که در اختیار دارند می‌توانند بیماری‌‌های احتمالی و اختلال‌هایی که درارگان‌‌های درونی بدن به‌وجود آمده را شناسایی و برای درمان آن‌ها به واسطه طب‌‌های مکمل و طبیعی اقدام کنند.

متخصصان عنبیه شناسی بر این باورند که چشم انسان آینه‌ای از تمام اندام‌ها و ارگان‌های درونی بدن است و بررسی و مطالعه تغییرات به‌وجود آمده در چشم از قبیل تغییر رنگ، بروز لک، تغییر اندازه مردمک، بروز هاله در اطراف مردمک یا عنبیه و... می‌تواند نشانه بروز یک بیماری در بدن افراد باشد. برای آشنایی بیشتر با این شیوه درمانی که امروزه در کشور‌های متعدد و توسط متخصصان طب مدرن و مکمل مورد استفاده قرار می‌گیرد با دکتر مهرداد کریمی به گفت‌وگو نشستیم تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست آوریم.






عنبیه شناسی از کجا پیدا شد؟


در ابتدای سالهای دهه سوم قرن نوزدهم ،پسر ی مجارستانی با نام ایگناتس فون پکزلی، به طور اتفاقی یک جغد را در در باغ به دام انداخت که در جریان رها سازی او از دام، پای راست جغد شکست.همانطور که پکزلی بعدها یادآوری کرد با نگاه کردن به درون چشم درشت و واضح جغد، متوجه شدکه نشانه سیاه رنگی در عنبیه ودر موقعیت معادل ساعت 6پدیدار شده است. پکزلی پای جغد را جا انداخت واو را برای دست آموزی نگاه داشت.در طی مراقبت های مستمر جغد ودر طول درمان متوجه شد که پرده سفیدرنگی روی نقطه ونشانه سیاه درون چشم را پوشانده ونوار سفیدرنگی آن را احاطه کرده است. او بعدها فهمید که روند تشکیل بافت ترمیمی را مشاهده کرده است. سال ها بعد که پکزلی دانشجوی پزشکی جوانی بود،  با دیدن علامت سفید در موقعیت ساعت 6 در چشم یک جوان باسابقه شکستگی ساق پا بیش از پیش به یافته دوران کودکی خود اطمینان کرد ودر آن جا فرصت یافت تا هزاران بیمار را قبل وبعد از بروز بیماری هاوجراحی ها بررسی کند وحاصل این مشاهدات، تهیه وتکمیل نقشه اولیه عنبیه شد.
در سال 1866 وی طبابت را در بوداپست آغاز کرد واولین کتاب « اکتشاف در قلمروعلم طبیعی وپزشکی» منتشرکرد.






تشخیص بیماری با مشاهده چشم


عنبیه شناسی همانطور که از نامش مشخص است برای شناسایی و تشخیص بیماری‌های مختلف از سوی درمانگران شیوه‌های طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین کارکرد آن در طب‌های مکمل و حتی در طب مدرن تنها برای شناسایی بیماری‌ها و احتمال ابتلای افراد به بیماری‌ها و اختلالات مختلف است. بنابراین از عنبیه شناسی نمی‌توان به‌عنوان یک شیوه درمانی مکمل که نظامی کامل برای تشخیص و درمان بیماری‌ها دارد، نام برد اما می‌توان از آن به‌عنوان یکی از شیوه‌های تشخیص بیماری در انسان یاد کرد. در این شیوه درمانگر با مشاهده رنگ سفید چشم و بررسی تغییرات به‌وجود آمده در آن برای تشخیص بیماری‌ها و اختلال‌های احتمالی اقدام می‌کند. این شیوه در مکاتب طبی مختلف از قبیل طب سنتی ایران و حتی طب مدرن در امر تشخیص و بررسی روند درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته باید توجه کرد که این رشته ماهیت درمانی ندارد ولی به لطف بنیانگذاران آن درمان‌های طبیعی و مکمل با این شیوه تلفیق شده‌اند.






زردی چشم نشانه چیست؟


در طب رایج نیز برای تشخیص بیماری‌ها به بررسی وضعیت اسکلرا(بخش سفید چشم)، مردمک (بخش سیاه چشم) و شبکیه (بخش انتهایی و محل گیرنده‌های بینایی) می‌پردازند. هرگونه تغییر رنگی در این مناطق نشانه بروز بیماری در فرد است. به‌عنوان مثال اختلالات کبد مانند هپاتیت باعث تغییررنگ سفیدی چشم و تمایل آن به زردی می‌شود. ابتلا به فشارخون بالا ودیابت نیز تغییرات خاصی را در ناحیه شبکیه چشم ایجاد می‌کند. علاوه بر این درمانگران با مشاهده عنبیه و تشخیص هاله در بخش بالایی آن می‌توانند احتمال ابتلا به بیماری چربی خون را در بیماران‌شان تشخیص دهند.






  سم؛ عامل تغییراندازه مردمک


درمانگران عنبیه شناسی بر این باورند که سوء مصرف مواد‌مخدر، مصرف مواد سمی، مسمومیت و ابتلا به برخی از بیماری‌های خاص موجب تغییر اندازه مردمک چشم می‌شود. در باور عامه مردم نیز این نکته مورد توجه است که افرادی که موادمخدر یا روانگردان مصرف می‌کنند با تغییراتی در چشم به‌ویژه اندازه مردمک چشم‌ها مواجه می‌شوند. بنابراین مشاهده وضعیت چشم‌ها یکی از شیوه‌های بررسی سوءمصرف مواد است که احتمال مسموم شدن با مواد خطرناک و سمی را در بدن مورد بررسی قرار می‌دهد.






  رنگ چشم برای تشخیص بیماری کافی است؟


علاوه بر رنگ اصلی چشم، عوامل دیگری از قبیل تغییراتی که در سطح شبکیه، مردمک و عنبیه چشم قابل مشاهده است در تشخیص و شناسایی بیماری‌ها بسیار موثر است. هر یک از این تغییرات نشان‌دهنده بروز اختلال یا مشکلی در یکی از ارگان‌های بدن است. به‌عنوان مثال نقاط و لکه‌های سفید در سطح چشم نخستین مرحله شروع بیماری یا اختلال است. در این مرحله فرد از بیماری خود خبر ندارد و پس از گذشتن از این مرحله به مرور علائم بیماری در او دیده می‌شود. باید توجه داشت که در شیوه عنبیه‌شناسی ‌تنها رنگ را برای تشخیص بیماری‌ها مدنظر قرار نمی‌دهند بلکه اجزای تشکیل‌دهنده و نحوه قرارگیری فیبرهای عنبیه و فضاهای ایجاد شده میان این فیبرها نیز برای تشخیص بیماری‌ها در انسان ضروری است. به این ترتیب تعیین ساختار و علائم عمومی عنبیه، تعیین وضعیت ژنتیک و اکتسابی عنبیه و مشاهده و بررسی ظاهر عنبیه بسیار موثر است.








   عنبیه‌شناسی خطراتی هم دارد؟


عنبیه‌شناسی یکی از ارزان‌ترین و کم‌خطرترین شیوه‌های تشخیص بیماری در جهان است. در بسیاری از کتاب‌ها و مراجع طبی نیز به این موضوع اشاره شده است که این روش علاوه‌بر کم خطری و هزینه‌های کم، بدون درد بوده و یکی از سریع‌ترین شیوه‌ها برای تشخیص بیماری و بروز اختلال‌های احتمالی در جسم و روان بیماران است. در این شیوه درمانگران پس از تشخیص بیماری براساس اصولی که وام گرفته از مکتب‌های طب مکمل است به بیمار شیوه درمانی ارائه می‌دهند و با شروع درمان میزان بهبود و چگونگی روند درمان را از طریق بررسی و معاینه عنبیه تحت‌نظر قرار می‌دهند.








  رژیم غذایی مناسب برای چشم آبی‌ها


لازم است افراد چشم آبی مصرف روغن زیتون و کتان را در برنامه غذایی خود بگنجانند. این افراد بهتر است از مصرف بیش از حد انواع گوشت، پنیر، شیر و خامه پرهیز کرده و این مواد‌غذایی را کمتر در سبدغذایی روزانه خود داشته باشند. نوشیدن قهوه، چای و نوشیدنی‌های بسیار شیرین نیز از دیگر مواردی است که در برنامه غذایی این گروه باید گنجانده شود. به گفته درمانگران شیوه‌های طبیعی، درمان با گیاهان دارویی مانند قاصدک، گزنه و بومادران از جمله بهترین دارو برای افراد چشم آبی محسوب می‌شود تا از آن برای پاکسازی درونی بدن استفاده کنند.






   عنبیه هر فرد با دیگری متفاوت است


عنبیه بخش رنگی چشم هر فرد است که مانند سرانگشتان طرحی خاص و منحصر به‌ فرد است. به این معنا که عنبیه هر انسانی مانند سرانگشتان او به شخص وی تعلق دارد و از آن می‌توان برای شناسایی و تشخیص هویت استفاده کرد. در هر یک از عنبیه‌ها 28 هزار پایانه عصبی وجود دارد که به واسطه غده تالاموس در مغز به تمامی ارگان‌ها و اندام‌ها مرتبط است. در این بخش 4 لایه فیبری و عروقی وجود دارد که در عنبیه‌شناسی و تشخیص بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بروز تغییرات در این لایه‌ها با کمک میکروسکوپ و با مهارت متخصص عنبیه‌شناسی قابل رویت است، بنابراین باید توجه داشت که عدم‌وجود تغییر در ظاهر چشم نمی‌تواند به تنهایی نشانه سلامت جسم و روح انسان باشد بلکه ممکن است تغییراتی در لایه‌های عنبیه وجود داشته باشد که با چشم غیرمسلح امکان بررسی و شناسایی آن‌ها امکان‌پذیر نباشد.






  بیماری شایع میان چشم آبی‌ها


براساس تحقیقات و مشاهدات درمانگران و متخصصان عنبیه‌شناسی، احتمال ابتلا به سرماخوردگی، گلودرد و التهاب لوزه در افرادی که چشم‌های آبی دارند زیاد است. این افراد که غالبا در نیم کره‌شمالی زمین و در آب و هوای سرد زندگی می‌کنند استعداد زیادی برای ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل سندرم روده تحریک‌پذیر، التهاب مثانه، اگزما و دردهای مفصلی دارند. از این‌رو به توصیه درمانگران لازم است این افراد نسبت به تخلیه و پاکسازی لنفاوی خود در طول سال اقدام کنند تا کمتر در معرض ابتلا به این بیماری‌ها قرار گیرند.






  اگر چشم‌تان قهوه‌ای است سیر بخورید


رژیم متناسب برای افزایش توان و ایمنی افرادی که چشمان قهوه‌ای رنگ دارند، مصرف میوه‌های قرمز رنگ و سبزی‌هایی به رنگ سبز تیره است. این افراد بهتر است از مصرف شکر تصفیه شده، چربی‌های اشباع شده و روغن‌های حاوی کلسترول پرهیز کنند یا مصرف آن‌ها را در برنامه غذایی خود به حداقل برسانند. از طرفی مصرف سیر، زنجبیل و فلفل در برنامه غذایی این گروه تاثیر زیادی دارد زیرا این مواد موجب تقویت سیستم گردش خون شده و برای این گروه بسیار موثر است. افرادی که چشمان آن‌ها قهوه‌ای رنگ است باید به‌شدت از استرس و تنش‌های محیطی پرهیز داشته باشند زیرا این موارد موجب بالا رفتن کلسترول و فشار خون در آن‌ها می‌شود.






  اگر چشمان آبی دارید زنجبیل بخورید


مصرف گیاهانی مانند زنجبیل، جنسینگ و سیر نیز از دیگر مواد طبیعی است که در تقویت و افزایش توان سیستم ایمنی افرادی که چشم آبی هستند، موثر است. متخصصان و درمانگران بر این باورند که ورزش‌هایی مانند شنا، حرکات کششی ذهن و جسم(یوگا)، تای‌چی و دیگر تمرین‌های تنفسی و تمرکزی نیز برای این افراد بسیار سودمند است. از طرفی استفاده متوالی از آب گرم و سرد هنگام استحمام تاثیر زیادی در تنظیم جریان خون و لنف بدن دارد و به افزایش ایمنی جسم این گروه کمک می‌کند.








 اگر چشم‌تان چند رنگ است این نکته را بخوانید


افرادی که چشم‌های سبز دارند در 2 گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول چشمان‌شان کاملا سبز رنگ است و گروه دوم افرادی هستند که رنگ چشم‌های آن‌ها در بخش مرکز قهوه‌ای و در محیط سبز رنگ است. در این حالت هر چه میزان سبزی چشم بیشتر باشد از ویژگی‌های گروهی که چشمان سبز دارند بیشتر بهره می‌برند و اگر رنگ قهوه‌ای چشمان‌شان بیشتر باشد ویژگی افرادی که چشمان قهوه‌ای رنگ دارند در آن‌ها زیادتر است.






ارتباط رنگ چشم با بیماری‌های کبد


یکی از مهم‌ترین نکاتی که این افراد باید به آن توجه کنند تقویت دستگاه گوارش و حفظ تعادل آن است. کبد، کیسه صفرا و لوز المعده از جمله مهم‌ترین ارگان‌ها در بدن این افراد است که باید همواره نسبت به صحت و سلامت آن‌ها توجه داشته باشند. زیرا دستگاه گوارش در این گروه تمایل به تنبلی و کندی دارد. بنابراین درمانگران معتقدند که این افراد باید از خوردن غذاهای سنگین یا خوردن چند غذا با هم پرهیز کنند.






این رژیم غذایی را از دست ندهید


افرادی که بیماری‌های کبد دارند بهتر است از مصرف چربی‌های اشباع شده پرهیز کنند و وعده‌های غذایی را سر ساعت و با آرامش به دور از فشار و استرس میل کنند. مصرف میوه‌هایی از خانواده تمشک و همین‌طور گیاهانی با طعم گزنده در حفظ سلامت و افزایش ایمنی این گروه بسیار موثر است. به گفته درمانگران؛ گنجاندن گیاه دارویی افسنتین، پوست لیمو و نارنج را برای افرادی که رنگ چشم سبز و قهوه‌ای دارند بسیار مفید می‌دانند. علاوه بر این افرادی که چشم سبز(رنگ‌چشم این افراد مخلوط است)دارند می‌توانند از مرزنجوش، نعنا و گیاه به لیمو در سبد غذایی خود مصرف کنند تا به این ترتیب گازهای روده را در بدن‌شان کنترل کرده و کاهش داده و هضم بهتری داشته باشند. ورزش حرکات کششی ذهن و جسم (یوگا) یکی از بهترین ورزش‌ها برای این گروه محسوب می‌شود.






چشم قهوه‌ای‌ها به چه بیماری‌هایی مبتلا می‌شوند؟


بنا به نظریه عنبیه شناسان افرادی که چشمان قهوه‌ای رنگ دارند استعداد ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، چربی خون، سنگ کلیه، سنگ کیسه صفرا و برخی از تومورها را دارند. این افراد در آب و هوای مناطق سردسیر به‌دلیل تاثیر سرما بر گردش جریان‌خون‌شان دچار اختلال در سیستم گردش خون شده و با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. بنابراین به‌طور طبیعی این افراد در شرایط آب و هوایی گرم شرایط سازگارتری دارند. زنانی که در این گروه قرار می‌گیرند و چشم‌های قهوه‌ای رنگ دارند غالبا قاعدگی‌های پرحجم با لخته‌های تیره رنگ مشاهده می‌کنند.






تاریخ : شنبه 90/7/9 | 8:20 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

چیزی وجود دارد که هر مردی لازم است درمورد همسرشاز آن مطلع باشد: گفتن چه حرفهایی باعث خوشحالی اومیگردد. وقتی سخن از تعریف و تمجید بمیان می آید زنانتـبـدیل به هیولای خـون آشـام گـرسـنـه ای می گـردند که همیشه بیشتر و بیشتر و بیشتر طلب میکنند! و اگر شماخواسته شان را برآورده نمایید، در عـوض بـسیـار بـیـشتـراز طرف همسرتان مورد محبت و توجه قرار خواهید گرفت وآنها خوب می دانند که چطور این کار شما را جبران کنند.

چه ازدواج کرده باشید و چه در دوران نامزدی بسر میبرید، این قانون را بیاد داشته باشید: برای آمـاده نـگاه داشـتـن یک زن جهت ابراز مهر و محبت به شما، کافی است نکاتمثبت بسیاری از او را به وی یادآوری نمایید.

در ادامه به 10 مطلبی که همسر شما عاشق شنیدن آنها است اشاره میکنیم:


شماره 10

"روز خوبی داشتی؟"
هـنـگامیـکه از همسر خود در مورد چگونگی گذراندن روزش پرسش میکنید، برداشت او این خواهدبود که شما انسان با فکری هستید و مشتاقید بدانید وی ساعات کاری خود را چگونه سپری کرده است. اما یـک هشـدار: ایـن سـؤال بـه هـمـسـر شـمـا مجوز آن را خواهد داد که چند ساعتی در مورد کوچکترین اتفاقاتی که برایش افتاده صحبت نمایـد. پس برای مدت زمانی طولانی آماده نشستن و شنیدن داستانهای او شوید.
چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: زنها به آنچه که در فکر شما میگذرد، توجه زیادی دارند. پرسش در مورد چگونگی روز او نشان می دهد کـه شمـا پذیرا، مشتـاق و علاقمند به گوش دادن حرفهای همسرتان هستید. با این عمل به او فرصتی می دهیـد تا خودش را خـالی نـموده و شما را به عنوان همراز و محرم اسرار خود در نظر بگیرد. اگر چه ممکن است بیش از زمانی که انتظار دارید مجبور به شنیدن صحبتهایش شوید، اما وقتی تمام شد، او شروع به صحبت در مورد شما خواهد کرد.
ادامه مطلب...




تاریخ : یکشنبه 90/6/27 | 11:7 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

بوق ممتد تلفنی که بی‌جواب می‌ماند می‌تواند شروع یک دعوای تمام عیار زناشویی باشد. ممکن است فکر کنید که مشکلات شما درست در همین لحظه شروع شده‌اند و با همین تلفن بی‌جواب ساده، همسرتان اعتماد چند ساله‌اش را به شما از دست داده است اما اگر کمی به گذشته برگردید و نگاهی به اصول اعتماد‌سازی‌ در زندگی مشترک بیندازید، می‌بینید که همه چیز از اینجا شروع نشده است. ممکن است همه رفتارهایی که پیش از این به‌نظرتان ساده و بی‌اهمیت می‌رسیدند، امروز به جان زندگی‌تان افتاده باشند و از همسر آرام و منطقی شما، زنی شکاک ساخته باشند. اگر دوست ندارید چند ماه یا چند سال دیگر این رفتار را تجربه کنید، بهتر است قانون‌های اعتماد به یکدیگر را بشناسید و برای عملی ‌کردن آن‌ها در زندگی مشترک‌تان دست به کار شوید.



وعده‌های کوچک را جدی بگیرید

 


بــرای این‌کـه همسرتان به شما اعتماد داشته باشد نباید کار خارق‌العاده‌ای انجام دهید. نخستین و مهم‌ترین قدم این است که همیشه و در همه چیز، حتی چیزهایی که به‌نظرتان کوچک و بی‌اهمیت می‌رسند، قابل اعتماد باشید. حتی اگر هیچ وقت پیمان شکنی بزرگی نکنید و همیشه با همسرتان صادق باشید، جدی نگرفتن این موارد کوچک می‌تواند بیش از هر چیز دیگری اعتماد او نسبت به شما را از بین ببرد. یادتان نرود، از خرید یک پاکت میوه، تا برنامه‌ریزی سفر یا تعهدهای بزرگ‌تر و جدی‌تر زندگی، هرچیزی را که به همسرتان وعده می‌دهید باید عملی کنید. لازم نیست به هر خواسته‌ای که او مطرح می‌کند جواب مثبت دهید. سعی کنید تنها چیزهایی را بپذیرید که توان انجام دادن‌شان را دارید و هرگز برای خوش کردن دل و شاد کردنش، قولی ندهید که نمی‌توانید انجام دهید. یادتان نرود که زن‌ها هیچ کدام از حرف‌های‌تان را فراموش نمی‌کنند.

 

رازهایش را فاش نکنید

 


اعتماد او را از دست ندهید و رازهایش را به یک موضوع عمومی تبدیل نکنید. یادتان نرود که آنچه در یک رابطه مطرح می‌شود، باید در همان رابطه هم بماند. برای سرپیچی از این قانون هیچ استثنایی وجود ندارد و شما نمی‌توانید به بهانه عصبانیت یا دعواهای زناشویی، رازهای همسرتان را فاش کنید. این یک اصل تغییر ناپذیر است که اعتمادی که از بین می‌رود، به همین سادگی‌ها تجدید نمی‌شود.

 



 

این جاده 2طرفه است

 


رابطه یک جاده 2طرفه است. چرا فکر می‌کنید که همسرتان باید به شما اعتماد کند و هیچ رازی در مقابل شما نداشته باشد، درحالی‌که خودتان نمی‌توانید به او اعتماد کرده و حقایق زندگی‌تان را برایش بیان کنید. شاید در آغاز برای شما که همیشه زندگی‌تان را در دل‌تان نگه داشته‌اید سخت باشد اما اگر اعتماد همسرتان برای‌تان اهمیت دارد، باید رازهای‌تان را برایش فاش کنید و از احساساتی که هر روز و هر لحظه دارید برایش صحبت کنید. هرگز به بهانه این‌که بعضی موضوعات جزو قلمرو شخصی‌تان هستند یا این‌که گفتن‌شان ارزشی ندارد، او را از جریان زندگی‌تان بی‌خبر نگذارید زیرا درصورت باخبر شدن از همان اتفاق ساده هم می‌تواند به شما شک کند و گمان کند که در زندگی شما اتفاقات مهم‌تری هم وجود دارند که او از آن‌ها بی‌خبر است.

 




 

زنان بدون این حس نمی‌توانند زندگی کنند

 


این‌که شما باید در طول روز به هم پیامک یا ایمیل بزنید و نشان دهید که نگران یا دلتنگ یکدیگر هستید، یک موضوع حذف نشدنی است اما گذشته از این، شما باید به‌صورت رودر رو هم با هم وقت بگذرانید. گرفتاری یا خستگی را بهانه نکنید. هر هفته با هم بیرون بروید، سعی کنید که هر روز با هم غذا بخورید، یک فیلم یا یک برنامه تلویزیونی ببینید یا این‌که در مورد موضوعات ساده روزمره با هم گفت‌و‌گو کنید. این‌که شما نقش پررنگی در زندگی روزانه هم بازی کنید، یکی از اصول مهم برای ساختن اعتماد هست. حضور مداوم شما به همسرتان این حس را می‌دهد که از همه لحظات زندگی شما با خبر بوده و بر همه چیز مسلط است. این حسی است که زنان بدون آن نمی‌توانند زندگی کنند.

 

عذر خواهی کنید، تکرار نکنید

 


هنگامی که اشتباهی از شما سر می‌زند عذرخواهی کنید. هیچ‌چیز بیشتر از اشتباهات شما نمی‌تواند اعتماد همسرتان را از بین ببرد. از گفتن این جمله نترسید و به خاطر غرورتان همه چیز را خراب نکنید. البته مهم‌تر از این عذرخواهی اولیه نشان دادن پشیمانی‌تان در رفتارهای‌تان است. اگر با او بلند حرف زده‌اید یا این‌که رفتاری کرده‌اید که او را آزار داده، تکرار آن اتفاق می‌تواند همه چیز را بدتر کند و باعث شود که همسرتان ارزشی برای این عذرخواهی‌های کلامی هم قائل نشود.






تاریخ : یکشنبه 90/6/27 | 11:0 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

دوران نامزدی مهمترین بخش زندگی مشترک

 

 

 

معیارهای واقعی ازدواج برای برخورداری از یک زندگی مناسب متنوع و مختلف است. درواقع شکل گیری یک زندگی ایده آل و لذت بخش بستگی به عوامل مختلفی دارد که توجه به آنها بسیار ضروری است.

همه پدر و مادرها علاقه بسیار زیادی به فرزندان خود و آینده آنها دارند و به همین دلیل تمامی تلاش خود را از همان دوران کودکی برای رشد و تربیت فرزندان به کار می گیرند. آنها فرزندان خود را تحت شرایط مناسب اقتصادی و اجتماعی رشد می دهند و از مدارس پیشرفته و توانمند برای تحصیلات بدون نقص آنها بهره می برند. بهترین کلاس های آموزش هنر، تکنولوژی، زبان و ورزش را برای آمادگی همه جانبه فرزندانشان مهیا می کنند و همه اینها مستلزم زحمات و مشکلات متعددی است که والدین برای تربیت بی نظیر فرزندانشان با آغوش باز متحمل می شوند.

اما برخی از پدر و مادرها به رغم اینکه حساسیت فوق العاده ای به تربیت صحیح فرزندان خود دارند، بازهم مهم ترین قسمت زندگی آنها را نادیده می گیرند یا دست کم آن طور که باید موردتوجه قرار نمی دهند. آنها فراموش می کنند که ازدواج و شروع زندگی مشترک فرزندان شان بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد و نیازمند آموزش و انتقال تجربه است.

زمان به موقع این تجربه اندوزی از اشتباهات ، قبل از شروع زندگی مشترک و در دوره آشنایی است که هر دو طرف با درنظر گرفتن عقاید و آداب مرسوم خانوادگی ارتباط مفیدی را با یکدیگر آغاز می کنند.

ادامه مطلب...




تاریخ : پنج شنبه 90/5/20 | 11:52 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

مردها کاین گریه در فقدان همســــــــر می کنند
بعد مرگ همســـــــر خود ، خاک بر سر می کنند !

خاک گورش را به کیسه ، سوی منزل مـــی برند !
دشت داغ سینــه ی خـــــود ، لاله پرور می کنند

چون مجانین ! خیره بر دیوار و بر در مــی شوند
خاک زیر پای خود ، از گریه ، هــــی ! تر می کنند

روز و شب با عکــس او ، پیوسته صحبت می کنند
دیده را از خون دل ، دریای احمـــــر مــــی کنند !

در میان گریه هاشان ، یک نظر ! با قصد خیـــــر !!
بر رخ ناهیـد و مینـــــا و صنــــــوبر می کنند !

بعدِ چنـــدی کز وفات جانگــــــداز ! او گذشـــت
بابت تسلیّت خــود ! فکـــر دیگـــــر مـــی کنند

دلبری چون قرص ماه و خوشگل و کم سن و سال
جانشیـــــن بی بدیل یار و همســــــر می کنند






تاریخ : جمعه 90/5/14 | 11:2 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

دو قطره آب که به هم نزدیک شوند، تشکیل یک قطره بزرگتر میدهند...
اما دوتکه سنگ هیچگاه با هم یکی نمی شوند !

پس هر چه سخت تر و قالبی تر باشیم، فهم دیگران برایمان مشکل تر و در نتیجه امکان بزرگتر شدنمان نیز کاهش می یابد...

آب در عین نرمی و لطافت در مقایسه با سنگ به مراتب سر سخت تر و در رسیدن به هدف خود لجوجتر و مصمم تر است.
سنگ، پشت اولین مانع جدی می ایستد.
اما آب راه خود را به سمت دریا می یابد.

در زندگی معنای واقعی سرسختی، استواری و مصمم بودن را در دل نرمی و گذشت باید جستجو کرد.

گاهی لازم است کوتاه بیایی...
گاهی نمیتوان بخشید و گذشت... اما می توان چشمان را بست و عبور کرد.
گاهی مجبور می شوی نادیده بگیری...
گاهی نگاهت را به سمت دیگر بدوز که نبینی....
ولی با آگاهی و شناخت و آنگاه بخشیدن را خواهی آموخت…






تاریخ : چهارشنبه 90/4/1 | 9:26 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

اگر می خواهید بدانید  روحیه شما، به عنوان یک مرد یا زن چگونه است؟ لطفأ به این لینک مراجعه کنید . 

 

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=6737






تاریخ : چهارشنبه 90/4/1 | 9:20 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

خندیدن با صدای بلند مسری است
گروهی از دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود کشف کردند که خندیدن با دهان باز و صدای بلند موجب می شود که خنده مسری شود.
به گزارش مهر، آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا صدای خندیدن افرادی را که با دهان باز می خندند دوست داریم؟
اکنون محققان دانشگاه ایالتی جورجیا به سرپرستی مایکل اورن در بررسی های خود دریافتند که خندیدن تنها زمانی مسری می شود که با دهان باز و همراه با صدای قهقه همراه باشد و زمانی که خنده بی صدا و با دهان بسته باشد چندان تاثیرگذار نیست.

 

این یافته ها نشان می دهد افراد از سنین پایین یاد می گیرند که به خاطر مثبت ترین تجربیات زندگی خود با صدای بلند و همراه قهقه بخندند کسانی هم که به صدای شادی دیگران (خنده با صدای بلند) گوش می کنند نیز احساس خوشحالی می کنند. (نمونه این مسئله قهقه زدن نوزادان است که موجب شادی دیگران می شود).

 

مایکل اورن در این خصوص اظهار داشت:«فکر می کنم که صدای خنده همانند نوعی مکانیزم بنیادی برای ساختن و حفظ روابط اجتماعی مثبت باشد خندیدن تقریبا یک خصیصه غالب در تعاملات اجتماعی است و به وضوح در ترویج احساسات مثبت نقش مهمی ایفا می کند اما هنوز مشخص نیست که این مکانیزم چگونه کار می کند».

 

این تیم تحقیقاتی به منظور دستیابی به این نتایج حدود 50 کلیپ از خنده مردم را به داوطلبان نشان دادند. نتایج این آزمایش نشان داد کلیپ هایی که در آنها افراد با صدای بلندتر و با دهان باز می خندیدند داوطلبان را بیشتر وادار به خندیدن می کرد.

 

این دانشمند افزود: ما این فرضیه را مطرح کردیم که همه افراد پاسخ های احساسی به خندیدن با صدای بلند را آموخته اند. این نوعی پاسخ ناخودآگاه است که در تمام زندگی همراه ما است و تاحد چشمگیری بر روی روش ما در موقعیتهای اجتماعی روزانه ما تاثیر می گذارد.

 






تاریخ : چهارشنبه 90/4/1 | 9:19 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

فرض کنید ظرفى پر از انواع میوه هاى مختلف جلو شماست. میوه مورد علاقه تان را بردارید ولى دقت کنید! ممکن است با انتخاب این میوه اسرار و رموز شخصیت شما به سرعت فاش شود. در حقیقت این تست روانشناسى به سادگى نشان مى دهد که شخصیت افراد مختلف نسبت به انتخاب میوه مورد علاقه شان چگونه است.

( سیب . پرتقال . هلو . گلابی . گیلاس . موز . نارگیل . انگور سیاه . آناناس ) 

 

 


سیب
اگر سیب میوه مورد علاقه شماست فردى افراطى هستید که از روى انگیزه آنى و بدون فکر قبلى کارى را انجام مى دهید. رک گو هستید و از مسافرت لذت مى برید. مى توانید خیلى خوب رهبرى یک گروه را به عهده بگیرید و کارها را پیش ببرید. اشتیاق زیادى براى زندگى کردن دارید که این انگیزه شما از نظر اطرافیانتان بى همتاست.
پرتقال
فردى صبور و پر طاقت هستید که اراده تان بسیار قوى است. دوست دارید کارها را به آهستگى ولى بطور جدى انجام دهید. خجالتى هستید و نزد اطرافیانتان قابل اعتمادید. شریک زندگى خود را با دقت و تمام احساس قلبى تان انتخاب مى نمایید و از هر گونه مشاجره و ناسازگارى اجتناب مى کنید.
هلو
رفتار دوستانه اى دارید. رک گو و پر حرف هستید که به جذابیت شما مى افزاید. رفتار ناشایست دیگران را خیلى سریع مى بخشید و فراموش مى کنید. براى رفاقت ارزش زیادى قائلید و رگه هایى از استقلال طلبى و بلند پروازى در شخصیت شما دیده مى شود که باعث شده شخصى زرنگ و فعال جلوه کنید. کمال طلب، احساساتى، صادق و با وفا هستید. به هر حال دوست ندارید همه امیال خود را در مقابل دیگران نشان دهید.
گلابى
اگر تمام توجه تان را به کارى معطوف کنید مى توانید آن را با موفقیت انجام دهید. گاهى در انجام کارهایتان بى ثبات و متغیر هستید و مایلید که از نتایج سعى و تلاش خود خیلى سریع مطلع شوید. از شرکت در بحث هاى خوب و مفید لذت مى برید. بى طاقت هستید و زود هیجان زده مى شوید. با توجه به اینکه به سرعت دوستى هاى خود را بر هم مى زنید نگهدارى رفقا براى شما چندان ساده به نظر نمى رسد.
گیلاس
اگر گیلاس میوه مورد علاقه شماست زندگى همیشه برایتان شیرین نیست و اغلب با فراز و نشیب هاى زندگى مواجه مى شوید. به جاى داشتن درآمد جزیى به شیوه اى براى دریافت مقدار زیادى پول فکر مى کنید. ذهن خلاقى دارید و به دنبال فعالیت هاى خلاقانه هستید. یک شریک زندگى صادق و باوفا محسوب مى شوید ولى ابراز احساسات برایتان کار ساده اى نیست. خانه شما در حکم پناهگاهتان است و از هیچ چیز به اندازه اینکه در کنار فامیل هاى نزدیک و افراد موردعلاقه تان باشید، لذت نمى برید.
موز
فردى با محبت، ملایم، خونگرم و دلسوز هستید. اغلب اوقات از کمبود اعتماد به نفس رنج مى برید و کمى احساس ترس در شما دیده مى شود. برخى مواقع مردم از اخلاق خوب شما سوءاستفاده مى کنند. شریک زندگى خود را تحت هر شرایطى که از نظر روحى و جسمى داشته باشید، مى پرستید و ارتباطات شما با دیگران در وضعیت متعادلى قرار دارد.
نارگیل
جدى، متفکر و اندیشمند هستید. اگرچه از روابط اجتماعى تان لذت مى برید ولى در انتخاب شریک زندگى بسیار سخت گیر هستید. در کارهایتان سرسختى و سماجت دارید ولى لزوماً بى پروا نیستید. زیرکى، تیزهوشى و گوش به زنگ بودن از دیگر خصوصیات شخصیتى شماست. باید مطمئن شوید که در هر زمینه اى و بویژه از لحاظ شغلى در رأس امور قرار دارید. شریک زندگى شما باید فرد باهوشى باشد. احساسات در زندگى براى شما مهم است ولى بطور حتم برایتان همه چیز نیست!
انگور سیاه
بطور کلى فرد مؤدبى هستید. به سرعت عصبانى مى شوید ولى خیلى سریع به حالت اولیه باز مى گردید. از زیبایى در هر نوع آن لذت مى برید. فرد محبوبى هستید شما سرشت خونگرم و سخاوتمندى دارید. میل زیادى براى زندگى در شما موج مى زند و از انجام هر کارى که مى کنیم لذت مى برید. شریک زندگیتان باید در هیجانات شما سهیم شود و از پیشنهاداتتان لذت ببرد.
آناناس
به سرعت تصمیم مى گیرید و در انجام کارهایتان سریع و چابک هستید. تغییرات شغلى شما را نمى ترساند که این موضوع یکى از برترى هاى شخصیت شماست. توانایى استثنایى در سازماندهى کارهایتان دارید و از حجم زیاد وظایف اطرافتان نمى هراسید. سعى دارید در روابط خود با دیگران متکى به نفس، صادق و درستکار باشید.
دوستان خود را خیلى سریع انتخاب نمى کنید ولى اگر شخصى را برگزینید تا آخر عمر با شما خواهد بود. به ندرت احساساتى مى شوید و شریک زندگیتان اغلب تحت تأثیر یکرنگى شما قرار مى گیرد ولى اجازه ندهید که به دلیل عدم توانایى شما در ابراز محبت نا امید شود.






تاریخ : چهارشنبه 90/4/1 | 9:19 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

آیا می دانید چه شغلی برای شما مناسب تر است و چه کارهایی را می توانید بهتر از سایرین انجام دهید؟

در این مقاله می خواهیم ببینیم که هر کدام از متولدین ماه های مختلف، برای چه شغل هایی مناسب هستند. پس اگر دوست دارید بدانید که حرفه ی نجومی شما چیست، در این مقاله با ما همراه شوید! 

 


برج حمل (فروردین)

متولدین این ماه دوست دارند زندگی، کار، تفریح و...همه چیز خود را متنوع و مهیج کنند. از آنجا که عاشق تنوع و هیجان هستند، برای کارهایی مثل تبلیغات، رسانه های گروهی، طراحی مُد، و معماری مناسب هستند. متولدین فروردین در کارهایی که نیازمند خلاقیت است بسیار موفق خواهند بود.


برج ثور (اردیبهشت)

متولدین این ماه دریای صبر و بردباری هستند. فقط کافی است منابع و فرجه کاری را به آنها بدهید تا سر موقع کار را به خوبی برایتان انجام دهند، و اصلاً هم برایشان مهم نیست که آن کار چقدر خسته کننده ملالت آور بوده. این افراد بانکدارها، دانشمندها، حسابدارها و معلم های خوبی خواهند شد، چون اینکارها نیازمند صبر و استقامت است.

برج جوزا (خرداد)

متولدین این ماه منبع انرژی هستند، و از صبر کردن هم خسته نمی شوند (مثل متولدین ماه اردیبهشت). از اینرو نیازمند حرفه هایی هستند که در آن فرد باید روی پای خود بایستد. آنها مکتشفین، مترجمین، و هتلدارهای خوبی می شوند چون این کارها مستلزم انرژی و نیروی فراوان است. این افراد حتی اگر 5 سال هم از شروع کار یک پروژه بگذرد، انرژی خود را از دست نمی دهند.

برج سرطان (تیر)

متولدین این ماه شنوندگان بسیار خوب و برای دردودل فوق العاده هستند. این افراد طبیعتاً برای شغل هایی که نیازمند ارائه ی پند و اندرز است مثل مشاوره، حقوق، روانشناسی، روانپزشکی و تدریس بسیار مناسب هستند. اینها افرادی احساساتی هستند، به همین دلیل نسبت به احساسات دیگران نیز حساس می باشند و هر کاری از دستشان برمی آید برای رفع درد و رنج دیگران انجام می دهند.

برج اسد (مرداد)

بشاشیت و جمع گرایی بیش از حد، و توانایی متولدین این ماه برای القای زندگی و حیات حتی در کسل کننده ترین موقعیت ها، باعث می شود بتوانند رهبران فوق العاده ای شوند. این افراد همچنین در شغل هایی که در آن نیاز به تحرک، انگیزش و خلاقیت زیاد است هم موفق خواهند شد. رسانه های گروهی، تدریس، هنر، و تبلیغات از جمله کارهایی است که به خوبی از عهده ی آن برمی آیند. آنها همچنین می توانند رئیس جمهور، مدیر و رئیس و ویراستارهای فوق العاده ای شوند.


برج سنبله (شهریور)

تکیه کلام متولدین این ماه "تجزیه و تحلیل کن!" است. با توجه به همین علامت کارهایی به آنها داده شود تا بتوانند این نیاز درونی خود را برای تحقیق و تحلیل ارضاء کنند. تحقیقات، اکتشاف، آزمایشات و تحقیقات پزشکی بهترین شغل های مناسب برای آنهاست.


برج میزان (مهر)

این افسونگران خوش زبان در زمینه هایی قابلیت دارند که بتوانند از این سرمایه ی خدایی خود استفاده کنند. متولدین این ماه بهترین سیاستمداران، مشاوران تحصیلی و آموزشی، دلالان، و مشاوران خواهند بود. آنها افرادی منصف و بااخلاق هستند، و در شغل های که نیازمند قضاوت و انصاف است نیز بسیار موفق خواهند شد.


برج عقرب (آبان)

متولدین این ماه افرادی بسیار فردگرا هستند. آنها دوست دارند به سبک و مرام خود کار کنند و کسی در کار آنها دخالت نکند. به طور خلاصه بگویم، از رئیس و آقا بالا سر داشتن متنفرند. آنها می توانند موسسان شرکت، تاجران، مدیران، مشاوران خوبی باشند.


برج قوس (آذر)

متولدین این ماه عاشق مسافرت و دوستیابی هستند و بسیار خوش صحبت هستند. به خاطر همین خصوصیات و ویژگی ها می توانند در کارهایی مثل فروشندگی موفق شوند. آنها همچنین برنامه ریزان و بازاریابان موفقی خواهند بود. در هر کاری که با مشتری و ارباب رجوع سروکار داشته باشد، آنها موفق خواهند بود.


برج جدی (دی)

متولدین این ماه اشتیاق چندانی برای انجام کارهای بزرگ ندارند، و دوست دارند به حال خود باشند. آنها با اشیاء و لوازم بیجان رابطه ی بهتری برقرار می کنند تا آدم ها. شغل های مورد علاقه ی آنها کارهای نرم افزاری کامپیوتر، و مهندسی فناوری اطلاعات است. آنها مکانیک ها و تعمیرکارهای خوبی خواهند شد.

برج دلو (بهمن)

متولدین این ماه افرادی ترقی خواه، پیشرو و آینده نگر هستند. بهتر است آنها در قسمت برنامه ریزی و سرپرستی شرکت به کار گمارده شوند. علاوه بر اینها، آنها ستاره شناسان، فالبینان، و طالع بینان بسیار خوبی خواهند شد. بله، آنها بیش از سایر مردم می توانند آینده نگری کنند.


برج حوت (اسفند)

متولدین این ماه دنباله روهای بسیار خوبی هستند. آنها می توانند با کمک گرفتن و پیروی از کتاب راهنما، دشوارترین کارها را هم انجام دهند. آنها نایب رئیس جمهور، نایب وزیر و نایب رئیس و معاونان خوبی خواهند شد.






تاریخ : چهارشنبه 90/4/1 | 9:17 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.