سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درست است که ماشین خرید دردسر خریدهای معمول را ندارد، اما این دلیل نمی شود که برخی از آنها عجیب و غریب نباشند. با عجیب ترین ماشین خریدهای دنیا آشنا شوید.





معمولا هدف از نصب و راه اندازی ماشین های خرید در تمام دنیا، آسان تر شدن خرید برای مشتریان و در دسترس بودن همیشگی اجناس است.



درست است که ماشین خرید دردسر خریدهای معمول را ندارد، اما این دلیل نمی شود که برخی از آنها عجیب و غریب نباشند. با عجیب ترین ماشین خریدهای دنیا آشنا شوید.



1. ماشین خرید خرچنگ زنده





این ماشین خرید عجیب و جالب که در ایستگاه متروی ژینجیکو در چین واقع شده است، پر از خرچنگ مودار و سرکه خرچنگ است و برای کسانی مناسب است که هوادار غذاهای دریایی هستند.



مردم در اولین روزهای نصب این ماشین خرید عجیب، به این ماشین و سخت پوستان داخل آن خیره می شدند و حتی برخی از آن عکس هم می گرفتند.



این خرچنگ ها، بسته به اندازه شان دست کم دو دلار به فروش می رسند و اگرچه در ظاهر مرده به نظر می رسند، ولی وقتی دست مشتری داده می شوند، زنده هستند.

ادامه مطلب...




تاریخ : سه شنبه 90/9/29 | 8:34 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 


آیا میدانید: در جهان به 6000 زبان تکلم میشود.

آیا میدانید: هر قاره ای، شهری به نام «رم» دارد.

آیا میدانید: که حلزون می تواند سه سال بخوابد .

آیا میدانید: دلفین ها با یک چشم باز می خوابند .

آیا میدانید: قلب زنان نسبت به مردان تندتر می زند .

آیا میدانید: ناراحتی های پا در زنان 4 برابر مردان است.

آیا میدانید:کوسه ها از بیماری سرطان در امان هستند .

آیا میدانید: هیچ گورخری، خط های مشابه دیگری ندارد.

آیا میدانید: 13 درصد جمعیت جهان، صحرانشین هستند .

آیا میدانید: چهار پنجم جانوران رو حشره ها تشکیل داده اند.

آیا میدانید: تنها در یک پرواز، زنبور عسل به 75 گل سر می زند.

آیا میدانید: چشم انسان معادل یک دوربین 135 مگاپیکسل است.

آیا میدانید: ژاپن، پرمصرف ترین کشور جهان در زمینه انرژی است.

آیا میدانید: در ساخت دیوار بزرگ چین، آرد برنج به کار رفته است.

آیا میدانید: توماس ادیسون، مخترع لامپ از تاریکی وحشت داشت.

آیا میدانید: یک کودک 4 ساله روزانه بیش از 400 سوال می پرسد!

آیا میدانید: شیرها تا سن 2 سالگی قادر به غرش کردن نمی باشند.

آیا میدانید: در هر یک گرم خاک، حدود 10 میلیون باکتری زندگی می کند.

آیا میدانید: استرس باعث می شود، مرغ ها پرهای خود را از دست بدهند.

آیا میدانید: تعداد مرغ ها در سراسر جهان تقریبا با جمعیت انسان مساوی است.

آیا میدانید: به طور متوسط، هر فردی 5 سال از عمر خودش را صرف خوردن می کند.

آیا میدانید: سرعت خواندن از صفحه رایانه نسبت به کاغذ معمولی 25 درصد کندتر است.

آیا میدانید: نقاش معروف «لئوناردو داوینچی» معروف ترین نقاشی خود به نام «لبخند مونالیزا» را نه تاریخ زد و نه امضا کرد.

آیا میدانید: بازیافت تنها یک بطری شیشه ای، مقدار انرژی موردنیاز یک لامپ 100 واتی به مدت 4 ساعت را تامین می کند.

آیا میدانید: پرنده فلامینگو قادر است با سرعتی حدود 55 کیلومتر در ساعت پرواز کند. این پرنده در یک شب حدود 600 کیلومتر مسافت را طی می کند.






تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 4:59 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

هیتلر
کودکی هیتلر

آلبرت انیشتن

آلبرت انیشتن در برزیل
ادامه مطلب...




تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 8:28 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()


 


دیوید بکام - رولزرویس فانتوم  و شورولت کامارو


 



 


الحاجی دیف - رنجر روور

ادامه مطلب...




تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 8:6 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

سریع ترین و قدرتمندترین موتورسیکلت های دنیا (+عکس)

 

متوسط سرعت هواپیمای جت کروز حدود 950 کیلومتر در ساعت است که تنها سی درصد بیشتر از سریعترین موتورسیکلت دنیاست. تنها موضوع پیش رو این است که هواپیما پرواز می کند و موتورسیکلت نه. باور این سرعت برای خیلی از افراد ممکن است بسیار سخت باشد. چرا که تصور می کنند چگونه یک اسب آهنی بر روی دوچرخ می تواند به سرعتی حدود 600 کیلومتر در ساعت برسد ! امروز در چاپار سافت 10 تا از قدرتمند ترین موتور سیکلت های دنیا را معرفی می کنیم.


Dodge Tomahawk


 این موتورسیکلت چهارچرخ به سرعت 97 مایل در ساعت تنها در 2.5 ثانیه میرسد و سرعت نهایی آن 640 کیلومتر در ساعت است. موتور 8.3 لیتری ده سیلندر آن 500 اسب بخار تولید می کند.

 

2010 Suzuki Hayabusa GSX1300R


یکی از سریعترین و قدرتمندترین موتورسیکلت ها در جهان است. در سال 2011 در طول مسابقه لورینگ توانست رکورد 502 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. دارای موتوری 4 سیلندر با قدرت 197 اسب بخار و ظرفیت 1340 سانتی متر مکعب است.

  ادامه مطلب...




تاریخ : دوشنبه 90/9/21 | 6:32 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

نیم کیلو باش ولی مرد باش






تاریخ : یکشنبه 90/9/13 | 4:16 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
تهران سفید پوش شد

اوج احساسات از نوع .....

اوج احساسات از نوع .....





تاریخ : جمعه 90/8/27 | 9:3 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

طلایی با بیان اینکه یکی از مهمترین آسیبهای اجتماعی اعتیاد است، گفت: مناطق 12، 16 ،17، 18، 13، 14، 19 و 20 تهران بیشترین معتادان را دارند.
 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه علنی روز سه شنبه گزارشی در مورد آسیب‌پذیرترین مناطق تهران و طرح مقابله، کنترل و کاهش آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی ارائه کرد.

به گزارش مهر، مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه علنی روز سه شنبه گزارشی در خصوص طرح مقابله، کنترل و کاهش آسیب ها و ناهنجاریهای اجتماعی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری مسئولیت مستقیمی در خصوص برخورد با آسیب ها ندارد، گفت: شورا با استفاده از ظرفیت هایش به موضوع پیشگیری و کنترل آسیبهای اجتماعی می پردازد.

مناطق دارای بیشترین معتاد

طلایی با بیان اینکه یکی از مهمترین آسیبهای اجتماعی اعتیاد است، گفت: مناطق 12، 16 ،17، 18، 13، 14، 19 و 20 تهران بیشترین معتادان را دارند. همچنین بیشترین تکدی گری در مناطق 1، 3، 2 و 5 رخ می دهد.

بیشترین زنان ولگرد مناطق 1، 2، 3 و 6

http://patoghkade.com/wp-content/uploads/2010/other/Www.Mehdipix.CoM-018.jpg

وی با اشاره به آمار زنان خیابانی گفت: مناطق 1، 2، 3 و 6 میانگین بیشترین زنان ولگرد را دارند و بیشترین کارتن خواب ها در مناطق 7، 12 و 16 ساکن هستند.


http://www.javanonline.ir/images/docs/000097/n00097010-b.jpg
 
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه رشد طلاق و پیامدهای آن در تهران قابل توجه است، گفت: متاسفانه پیامدهای ناشی از طلاق و مشکلات زنان سرپرست خانواده نادیده گرفته می شود.

http://www.takedel.com/Pics/20110414/TakeDel.Com-44662d1342161.jpg
 
طلایی اعتیاد را مشکل پنهان جامعه دانست که آمار دقیقی در رابطه با آن وجود ندارد و گفت: متاسفانه جنسیت، سن و نوع مواد مخدر تغییر کرده و استفاده از مواد افیونی به شیشه تغییر کرده است.



90 درصد کودکان کار پسرند

وی در ادامه با اشاره به کودکان کار و خیابان گفت: 90 درصد این کودکان پسر و 85 درصد آنها دارای خانواده و یا در ارتباط با خانواده خود هستند.

به گفته طلایی بیش از 80 درصد خانواده این کودکان دارای درآمدهای زیر 100 هزار تومان هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با بیان اینکه شیوه تکدی گری از مستقیم به غیر مستقیم تغییر یافته است، گفت: فقر، بیکاری، مهاجرت، فرار از خانه و درآمدزایی بدون زحمت و مالیات سبب گسترش تکدی گری در شهر شده است.

90 درصد گدایان از کارمندان رسمی درآمد بالاتری دارند

طلایی تاکید کرد: 75 درصد متکدیان جمع آوری شده از سطح شهر از توان کاری برخوردار هستند و تنها 10 درصد آنها سن بالای 51 سال دارند و 90 درصد آنها از حقوق کارمندان رسمی درآمد بالاتری دارند.

ضرورت تشکیل سازمانی مستقل برای ساماندهی دوجنسه ها و زنان خیابانی

وی دو جنسه ها و زنان خیابانی را از دیگر آسیب های شهر تهران دانست و گفت: تنوع و رشد روزافزون آسیب های اجتماعی، تشکیل یک سازمان مستقل را در این زمینه گوشزد می کند. متاسفانه تنوع دستگاههای متولی و موازی کاری و پراکندگی و تداخل کاری سبب شده طرح های این حوزه آن طور که باید کارآمد نباشند.

طلایی با انتقاد از بودجه کم شهرداری در خصوص ساماندهی آسیب های اجتماعی گفت: 90 درصد از بودجه سازمان رفاه صرف احداث دو گرمخانه در سطح شهر شده است.





تاریخ : سه شنبه 90/8/24 | 7:56 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

نسخه 2011 کتاب رکوردهای جهانی موسوم به گینس در برگیرنده رکوردهای جدیدی است که در تمامی آنها جذابیت و تازگی لحاظ شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نسخه 2011 کتاب گینس که اخیرا منتشر شده عناوینی همچون درازترین، کوچک ترین، پرقدرت ترین، بزرگترین گنجانده شده است که نقطه مشترک تمام آنها موضوع جذابیت این رکوردها است.

در بین رکورداران جدید جهان گاوی به نام «سوالو» دیده می‌شود که کوچکترین گاو جهان است و ارتفاع آن از زمین از 80 سانتی متر (معادل قد یک سگ شکاری) بیشتر نمی‌شود.

 

 

کوچکترین گاو جهان

 


در ادامه به سگی به نام «بوگی» اشاره می‌شود که بلندترین زبان را میان سگ‌های جهان دارد. طول زبان این سگ بیش از 12 سانتی متر اندازه گیری شده است. همچنین به سگی دیگر به نام «آناستازیا» اشاره شده که توانسته 100 بادکنک را طی 45 ثانیه بترکاند و رکوردی در این زمینه برای خود به ثبت برساند.

 


 

زبان درازترین سگ دنیا

 


در بخش بلندترین‌های کتاب گینس 2011  نام یک مار افعی به نام «فلاوی» وجود دارد که بیش از 7 متر معادل دو دستگاه خوردروی لیموزین طول دارد. فلاوی هم اکنون در باغ وحش کلمبس در ایالت اوهایو آمریکا نگهداری می‌شود.

 

 

در این کتاب همچنین به «سایمون ایلمور» آلمانی اشاره شده که توانسته است در ماه آگوست گذشته 400 عدد نی را درون دهان خود جای دهد به رکورداران جهان بپیوندد.

 

 

«کوین فاست» کانادایی هم با کشیدن یک فروند هواپیمای 189 تنی به مسافت 8 متر نام خود را در کتاب گینس سال 2011 به ثبت رسانده است.

در نسخه 2011 کتاب گینس و در یک رده بندی جدید و بی سابقه نام اسبی به نام «دوک» دیده می‌شود. بر این اساس مالک ایتالیایی این اسب توانسته 29 متر با وجود اینکه دوک بر دو پای عقب خود راه می‌رفته طی مسیر کند.

در این کتاب به یک سگ دیگر به نام «تاپی» هم اشاره شده که توانسته است طی دو سال در راستای بازیافت زباله‌ها 26 هزار بطری پلاستیکی خالی جمع آوری کند.






تاریخ : چهارشنبه 90/8/11 | 5:35 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()


تاریخ : شنبه 90/7/9 | 8:17 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.