سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اینم دومین مصاحبه ی ما با یه دانشجوی پلیمر.از کمک و جوابای جالبشون خیلی ممنونیم.

- سلام
: سلام
- با اجازه اول از سوالات شخصی شروع کنیم
 
- چه رشته ای می خونید و سال چندمید؟
: مهندسی پلیمر، سال سوم  

- رتبه ی کنکور و معدل کلتون در این چندسال دانشگاه چند بوده؟
: 1364 ،  14.56 

- و حالا سوالات عمومی تر:
 
- پایه ی درس های رشته تون چیه(جبر،هندسه ،فیزیک مکانیک،فیزیک الکتریسیته ، شیمی آلی یا ...)؟
: شیمی آلی و فیزیک

- تنوع در دروس چه قدر زیاده و آزمایشگاه و کارهای عملی چه قدر به ملموس شدن دروس کمک می کنه؟
: تنوع که زیاده چه تو شاخه رنگ چه شاخه پلیمر، آزمایشگاه ها هم نقش اساسی دارن، همه چیز باید عملی انجام بشه تا فهمید!!
- هنگام انتخاب رشته چه قدر راجع بهش اطلاعات داشتید و الان دیدگاهتون چه قدر با دیدگاه اولیه فرق کرده؟
: موقع انتخاب رشته اطلاعاتم زیاد نبود اما کافی بود که این رشته رو انتخاب کنم. الان راجع به رشته مثبت تر شدم اما مشکلات آموزشی و اساتید این رشته (که فقط تو یک دانشگاه سراسری ارائه میشه) بدترش کردن
 
- به نظر شما اگه کسی بخواد در این رشته موفق بشه باید چه قدر وقت بذاره؟بیش تر از کنکور،به همون اندازه یا کمتر از اون؟اگه ممکنه یه کم توضیح بدید.
: به نظرم سوال خوبی نیست. بستگی به افراد داره اما از اونجایی که خیلی کمتر باهاش آشنا هستن به نظرم وقت می خواد اما نه به اندازه کنکور. اینجا دانشگاس ها!!

- برای موفق شدن در این رشته چه کارهای جانبی باید انجام داد؟آیا کلاس های متفرقه یا انجام دادن کارهای علمی گروهی ضروریه؟ 
: پژوهش اصلی ترین چیزه. این رشته نو هست و هنوز خیلی شناخته شده نیست. تحقیق و پژوهش خیلی مهم اند. و طبیعتا هرکاری گروهی اش بهتره اما با وجود روحیه ی تک روی ماها........!!!
 
- آیا از نحوه ی تدریس اساتید دانشگاه رضایت دارید؟حضور در کلاس ها چه قدر کمکتون می کنه؟
: خب مثل هر جای دیگه. استاد خوب داریم استاد بد هم داریم دیگه!! بد نیست اما خیلی خوب هم نیست. کلاسا هم مثل استادان....
- آیا آینده ی شغلی رشته تون روشنه؟در موردش توضیح بدید لطفا.
: این یکی شدیدا آره. چون ما تک هستیم شغلش جوره جوره... من تا حالا فارغ التحصیل بیکار ندیدم!!!

- از رشته تون چه قدر رضایت دارید ؟در این مورد هم یه کم توضیح بدید لطفا.
: گفتم از رشته خیلی اما از اساتیدش و امکانات دانشگاه(در قبال امکاناتی که به رشته های دیگه میده) خیلی نه

- در آخر هم یه سوال کلیشه ای:به کسانی که این مصاحبه رو می خونن و می خوان انتخاب رشته کنن چه توصیه ای می کنید؟
: تا حد امکان به اون چیزی فکر کنن که دوست دارن. نذارن رتبه شون براشون رشته انتخاب کنه. سیستم دانشگاهی ما اشکال زیاد داره پس اگه میخوایم تو رشته ای موفق بشیم باید حتما دوستش داشته باشیم

- خیلی ممنون که وقتتونو در اختیار ما گذاشتید.
 
دوستان خوب!به آشنایان کنکوریتون گفتید یه سر به این جا بزنن؟!نه؟!آخه چرا؟؟!!خودتون می خونید به اونا نمی گید؟!




تاریخ : پنج شنبه 88/2/24 | 2:22 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
اینم اولین مصاحبه ی ما با یه دانشجوی مهندسی پلیمر.از لطفشون و پاسخ های خیلی خوبشون خیلی ممنونیم.امیدواریم به دل شما هم بچسبه :3 (186):

- سلام
: به نام نام آن نامی که نامش بر زبان هرکسی جاریست...
من هم خدمت شما و همه دوستان سلام عرض می کنم.

- با اجازه اول از سوالات شخصی شروع کنیم
 
- چه رشته ای می خونید و سال چندمید؟
: من دانشجوی سال آخر رشته مهندسی پلیمر گرایش پلیمر هستم. البته انشاءالله امسال تابستان فارغ التحصیل می شوم.
 
- رتبه ی کنکور و معدل کلتون در این چندسال دانشگاه چند بوده؟
: رتبه من 1097 منطقه 1 بود. سوال های سختی می پرسید . بهتر نیست وارد مسائل محرمانه نشیم؟!! حدود 16/29
 
- و حالا سوالات عمومی تر:
 
- پایه ی درس های رشته تون چیه(جبر،هندسه ،فیزیک مکانیک،فیزیک الکتریسیته ، شیمی آلی یا ...)؟
: شیمی آلی  بیشتر در گرایش رنگ پلیمر پایه درسی است و فیزیک(شاخه ترمودینامیک) و شیمی آلی در کنار هم پایه گرایش پلیمر هستند. البته ریاضیات و مدلسازی های ریاضی حرف اول را در رشته ما خصوصا گرایش پلیمر می زند.
 

 
- تنوع در دروس چه قدر زیاده و آزمایشگاه و کارهای عملی چه قدر به ملموس شدن دروس کمک می کنه؟
: تنوع دروس که خب زیاده .در حالیکه از پلیمرهای طبیعی حرف می زنه در مورد سنتز و تولید پلیمرهای مصنوعی ، و ساخت و تولید کامپوزیتها و لاستیکها و پلاستیکها هم حرفهای زیادی داره. آزمایشگاهها معمولا چیز خاصی ندارند(البته در گرایش رنگ تنوع آزمایشگاهها و کار عملیشون زیاده) ولی کارگاهها واقعا جالبن.در کارگاه پلاستیک از بطری گرفته تا الیاف مصنوعی رو خودمون تولید می کنیم و در کارگاه پلاستیک هم هر گروه یک سینی ساختیم که واقعا جالب بود. البته از کسانیکه به مواد شیمیایی حساسیت دارن مصرا می خوام که سمت این رشته نیان چون به هر حال آلودگیهایی وجود داره و ممکنه مشکل آفرین بشه.
 
 - هنگام انتخاب رشته چه قدر راجع بهش اطلاعات داشتید و الان دیدگاهتون چه قدر با دیدگاه اولیه فرق کرده؟
: من در ایام انتخاب رشته به دانشگاهها و دانشکده های مختلف سر زدم و سعی کردم که اطلاعات کافی کسب کنم. اما از اونجایی که گل امیرکبیر گیراست! و البته سال بالاییهای پلیمر هم در معرفی اون سنگ تموم گذاشتن من با علاقه تمام به عنوان دومین انتخاب پلیمر رو زدم و البته الآن هم رشته ام رو به مراتب (با وجود همه مشکلات) بیشتر دوست دارم و بهش افتخار می کنم.
 
- به نظر شما اگه کسی بخواد در این رشته موفق بشه باید چه قدر وقت بذاره؟بیش تر از کنکور،به همون اندازه یا کمتر از اون؟اگه ممکنه یه کم توضیح بدید
: ببینید ما توی دانشگاه باید یاد بگیریم که کیفیت رو جایگزین کمیت کنیم. متاسفانه سیستم کنکور طوریه که ما یکسال به کوتاهترین راهها برای حل مساله فکر می کنیم ولی وقتی وارد دانشگاه شدیم با واقعیت دیگه ای روبرو می شیم. یعنی باید همون درسها رو دوباره واینبار تشریحی بخونیم. که خیلیها در ترمهای اول با این موضوع مشکل پیدا می کنن. مقصودم اینه که ما دیگه فرصت 10 بار خوندن هر درس رو نداریم. کاری که باید بکنیم اینه که اولا این فکر رو که دانشگاه دیگه جای استراحته دور بیندازیم.و این رو بدونیم که اتفاقا برای موفقیت باید خیلی تلاش کرد. و ثانیا شکل این تلاش باید متفاوت باشه. یعنی شما به مدیریت وقتتون نیاز داریدو باید به مطالعاتتون به جای عرض دادن عمق بدید. تنظیم زمان هم بستگی به خودتون داره . بعد از یکی دو ترم دستتون میاد که به چه میزان وقت نیاز دارید. فقط باید سعی کنید که هر روز ولااقل هر هفته درسهای اون دوره رو مطالعه کنید واز رفع اشکال با اساتید غافل نشید.
 
- برای موفق شدن در این رشته چه کارهای جانبی باید انجام داد؟آیا کلاس های متفرقه یا انجام دادن کارهای علمی گروهی ضروریه؟
: مطمئنا اگر بتونید از همون ابتدا کسی یا کسانی رو پیدا کنید که به طور گروهی با هم درس بخونید واقعا کمک شایانی به شما میکنه. گرچه که من به تنهایی درس می خوندم ولی مشکل خاصی از این جهت به وجود نمیاد. بیش از هر چیز لازمه که درسهاتون رو عمیق بخونید. به کلاس خاصی نیاز نیست. تا جاییکه می تونید مراجعی رو که استادان معرفی می کنن مطالعه کنید. البته اگر زبان انگلیسی قوی ندارید بهتر است هر چه زودتر به کلاس زبان بروید. چون منابع زیادی هستند که به زبان انگلیسی نوشته شده اند و ترجمه ندارند. در ترم های بالاتر بد نیست نرم افزار mathlab را یاد بگیرید. سعی کنید با سال بالایی ها در ارتباط باشید تا در ترمهای مختلف از آنها کمک بگیرید. 
 

- آیا از نحوه ی تدریس اساتید دانشگاه رضایت دارید؟حضور در کلاس ها چه قدر کمکتون می کنه؟
: همیشه حضور در کلاس بسیار متفاوت با عدم حضور است . این را مطمئن باشید. در مورد اساتید هم همه گونه استادی در دانشکده حضور دارد.و البته هر درس تنها یک استاد دارد. اما واقعیت این است که زمان تکیه بر معلم به پایان رسیده و این ما هستیم که باید تلاش کنیم. اساتید ممکن است رؤوس مطالب را مطرح کنند و این ماییم که باید به دنبال  عمق آنها برویم. سعی کنید در ذهنتان ایده آل پروری نکنید تا راحت تر با واقعیات روبرو شوید.
 
- آیا آینده ی شغلی رشته تون روشنه؟در موردش توضیح بدید لطفا
: از اونجاییکه رشته ما در هر بخشی دستی داره معمولا کار برای بچه ها زیاده. یکی از اساتید حرف خوبی میزد. می گفت در هر رشته ای اگر شما تخصص کافی داشته باشید بیکار نمی مونید. بستگی به بار علمی فرد داره و البته ارتباط گیری با اساتید هم بی تاثیر نیست. شرکت هایی مثل ایران خودرو و سایپا و شرکتهای رنگ سازی و ... به دنبال جذب فارغ التحصیلان این رشته اند.
 

- از رشته تون چه قدر رضایت دارید ؟در این مورد هم یه کم توضیح بدید لطفا
: قبلا هم گفتم . با وجود تمام مشکلاتی که بوده ودیده ایم وگذرانده ایم من عاشقانه رشته تحصیلیم رو دوست دارم و به فکر ادامه تحصیل در اون تا مدارج بالاتر هستم . هیچ وقت هم به مشکلات اجازه ندادم که من رو مایوس کنن چون رشته ام رو دوست داشتم و خودم اون رو انتخاب کرده بودم پس باید حواشی اون رو هم می پذیرفتم..
 

- اگه بخواید رشته تون رو در چند جمله معرفی کنید چی می گید؟
: در مورد پلیمر به طور اختصار باید بگم که زندگی امروزی ما بدون پلیمرها معنی ندارد. پلیمرها موادی هستند که دارای مولکولهای غول پیکر می باشند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم یک مول آب تنها 18 گرم وزن دارد در حالیکه نشاسته که یک پلیمر طبیعی است تا چند صد هزار گرم وبرخی پلیمرهای طبیعی تا 4 میلیون گرم وزن دارند. این وزن مولکولی بالا باعث ایجاد خواص منحصر به فردی در این مواد می شود. سبکی در عین وزن کم که کاربرد آن را در بسیاری از کامپوزیتهای سپر ماشینها و... شاهد هستیم . در حالت کلی پلیمرها به دو دسته مصنوعی و طبیعی تقسیم میشوند. بسیاری از غذاها مثل نشاسته و یا پروتئینها و حتی DNAبدن نیز نوعی پلیمر است. پلیمرهای مصنوعی که انواع آن را مشاهده و استفاده کرده اید نیز دسته های زیر را شامل می شوند:
1-لاستیکها مثل لاستیک ماشین
2- پلاستیکها مثل شیشه های نوشابه ویا ظروف یکبار مصرف
3-کامپوزیتها مانند فایبر گلاس و سپر ماشینها
البته انواع الیاف پلی استر و نایلون و... نیز پلیمریند.
اینها تنها بخش کوچکی از دنیای بزرگ پلیمرها هستند.

- در آخر هم یه سوال کلیشه ای:به کسانی که این مصاحبه رو می خونن و می خوان انتخاب رشته کنن چه توصیه ای می کنید؟
: رشته هایی رو انتخاب کنین که بهشون علاقه دارین. به خاطر دلخوشی این وآن کاری را که اعتقادی به آن نداریدانجام ندهید.چون بسیار دیده شده که کسانی که بدون تمایل وارد رشته ای می شوند با مشکلات درسی و روحی زیادی مواجه میشوند. در مورد انتخاب شهرستان هم روحیاتتان را در نظر بگیرید. زندگی خوابگاهی اصلا کار ساده ای نیست.بیگدار به آب نزنید حتی اگر لازم باشد یک سال صبر کنید.
من تموم نصیحت هام رو فکر میکنم در خلال بحثم کردم. فقط از بچه ها می خوام  اگه امیرکبیری شدن تحت تاثیر جو امیر کبیر خودشون رو قرار ندن. درسشون همیشه اولین اولویت باشه و در کنار اون و البته نه از ترمهای اول بلکه بعداز یکی دو ترم تحقیق و تفکر و پرس وجو اگر خواستن وارد تشکلها و فعالیتهای جانبی بشن.

در پایان هم امیدوارم که هر جا هستید موفق و کامیاب باشید.
 
- خیلی ممنون که وقتتونو در اختیار ما گذاشتید.





تاریخ : پنج شنبه 88/2/24 | 2:21 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

نمونه ای از زندگی خوب یک خانم 

 

?? صبح زندگی من 

توی تاکسی بودم ? نامزدم بهم زنگ زد.داشتم باهاش صحبت می کردم ?ندیدم که از هفت تیر گذشتیم . تا به خودم اومدم دیدم تو کریم خان هستم.همون جا پیاده شدم.حالا باید بقیه راه رو پیاده برم.  

?? صبح زندگی من 

نامزدم دوباره زنگ زد حواسم پرت شد?همین جوری پیاده راه رفتم.الان خیابون بهار شیراز هستم.باید دوباره برگردم پایین میدون.

  

 ادامه مطلب...




تاریخ : یکشنبه 88/1/30 | 1:53 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

کشف عنصر جدیدی با علامت اختصاری Zan

بررسی شیمیایی عنصر Zan

نام عنصر: زن ، علامت اختصاری آن: WO و کاشف: آدم ابولبشر

جرم اتمی: به طور متوسط 6/53 کیلوگرم، اما از ایزوتوپهای آن از 40 تا 200 کیلوگرم متغیر است.

فراوانی : به میزان زیاد در سراسر دنیا پراکنده اند.

ادامه مطلب...




تاریخ : شنبه 87/12/24 | 7:7 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

شروع ترم

یک هفته بعد از شروع ترم

دو هفته بعد از شروع ترم

 

 



قبل از میان ترم

در طول امتحان میان ترم

بعد از امتحان میان ترم





قبل از امتحان پایان ترم

اطلاع از برنامه پایان ترم

7 روز قبل از پایان ترم



 



5 روز قبل از پایان ترم

4 روز قبل از پایان ترم

3 روز قبل از پایان ترم







2 روز قبل از پایان ترم

1 روز قبل از پایان ترم

شب امتحان







1 ساعت قبل از امتحان

در طول امتحان

هنگام خروج از سالن امتحان





 

بعد از امتحان








تاریخ : چهارشنبه 87/5/30 | 7:42 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

- رئیس به منشی :برای یک هفته سفر خارجی برنامه ریزی کنید.

 

- منشی با همسر خود تماس می گیرد ومی گوید برای یک هفته باید با رئیس اداره به سفر خارجی بروم.

 

- همسر منشی با معشوقه پنهانی خود تماس می گیرد : همسرم برای یک هفته به مسافرت می رود و ما  می توانیم یک هفته را در کنار هم باشیم.

 

- معشوقه مرد با پسر بچه ای که او معلم خصوصی اش بود تماس می گیرد و به او می گوید یک هفته کار دارد و نمی تواند برود ...

 

- پسر بچه با پدر بزرگ خود تماس می گیرد و می گوید معلم من برای یک هفته گرفتار است و ما         می توانیم این هفته را باهم بگذرانیم.

 

- پدر بزرگ و یا همان رئیس اول با منشی اش تماس می گیرد که این هفته را باید با نوه ام بگذرانم و ما نمی توانیم به مسافرت برویم.

 

 -منشی به همسرش زنگ می زند که برای رئیسم مشکلی پیش آمده و مسافرت لغو شد.

 

- مرد با معشوقه خود تماس می گیرد :ما نمی توانیم این هفته با هم باشیم. مسافرت همسرم کنسل شد.

 

- معشوقه مرد با پسر بچه تماس می گیرد که این هفته مثل گذشته کلاسمان را ادامه می دهیم.

 

- پسر با پدر بزرگش: معلمم این هفته کلاس را ادامه می دهد. ببخشید و ما نمی تونیم باهم باشیم.

 

- و پدربزرگ (همان رئیس) مجدداً با منشی تماس می گیرد که دوباره برای سفر برنامه ریزی کنید....

 

و این مسئله همچنان ادامه دارد. کمکشون کنید از این تکرار خلاص شند.






تاریخ : چهارشنبه 87/5/30 | 7:42 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
 

مجله علوم و تکنولوژی پلیمر از ابتدا تا کنون


مجله علوم و تکنولوژی پلیمر

هدف از انتشار مجلات علمی، گسترش پژوهش در زمینه های مختلف و ارتقا و اعتلای سطح دانش نظری و تجربی و ایجاد ارتباط بین پژوهشگران و اندیشمندان مختلف است. در این راستا، پایه گذاری و انتشار منظم مجله های علمی و تخصصی در زمینه علوم و تکنولوژی پلیمر از جمله اهداف اولیه پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران قرار گرفت. مجله ای که با درج آخرین یافته ها و دستاوردهای علمی، پلی ارتباطی بین بخش های مختلف پژوهشی و صنعتی کشور باشد. بر این اساس، نخستین شماره مجله علوم و تکنولوژی پلیمر (Iranian Journal Polymer of Science and Technology, IJPST) در آبان ماه سال 1367 انتشار یافت.

مجله علوم و تکنولوژی پلیمر ایران طی سال ها انتشار، تلاش قابل توجهی در انعکاس بخشی از یافته های پژوهشی متخصصان دانشگاهی و صنعتی کشور به مخاطبان اعم از مراکز پژوهشی و آموزشی و انواع صنایع پلیمری داشته است. اینک در آستانه برنامه چهارم توسعه کشور ، IJPST چشم انداز پنج ساله خود را ارتقا به جایگاه موفقترین مجله پژوهشی کشور قرار داده است. همچنین، در صدد است تا با افزایش تعداد مقالات در هر مجله و دریافت مقالات به شکل الکترونیکی نتایج پژوهش های بیشتری را در مدت زمان کمتری در معرض بهره برداری پژوهشگران و متخصصان قرار دهد.



 


متن  کامل  مقالات چاپ شده از سال1367 تا کنون قابل دسترس است






تاریخ : شنبه 87/2/14 | 11:48 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.