سفارش تبلیغ
صبا ویژن

            پلیمر جایگزین استخوان های شکسته می شود...!!


           






تاریخ : دوشنبه 89/3/3 | 12:54 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

ترانزیستورهای پلاستیکی - لپ تاپ های انعطاف پذیر
شنبه 22 تیر 1387 / 12 جولای 2008 ... برای مدت های مدید، پلاستیک ماده ای عایق بود که قادر به انتقال الکتریسیته نبود.
اما تحقیقات انجام شده در سالهای 1970 ثابت کرد گروهی از پلاستیکها توانایی انتقال الکتریسیته را دارند. اینک ...

 


برای مدت های مدید، پلاستیک ماده ای عایق بود که قادر به انتقال الکتریسیته نبود.

ادامه مطلب...




تاریخ : پنج شنبه 88/3/21 | 8:51 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
http://www.princeton.edu/~cml/html/publicity/C&ENews1999/Pictures/7723sci15x.ce.jpg
محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی پژوهشی موفق به ساخت پوششهای نانو کامپوزیتی بر پایه نانو رس مونت موریلونیت (MMT) و پلی‌آنیلین (PANI) شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، داود زارعی - مجری طرح در این باره گفت: در این پروژه ابتدا بحث و بررسی پیرامون پوششهای نانوکامپوزیتی بر پایه ماتریسهای پلیمری صورت گرفته و همچنین خواص ضد خوردگی این پوششها در کاربردهای مختلف پوششی مانند صنایع نفت وگاز و خودرو مورد بررسی قرار گرفته است و در ادامه نانوکامپوزیتهای پلیمری بر پایه MMT و PANI در ماتریس اپوکسی در فرمولاسیون های مختلف تهیه و ارزیابی شدند و در نهایت ساختار و خواص پوشش مطلوب استخراج شد.

وی به تشریح نحوه انجام کار پرداخت و افزود: پس از تهیه مواد مختلف از جمله ماتریس اپوکسی، هاردنرهای مختلف و اضافه‌ شونده ها و مواد نانومتری PANI وMMT ، فرمولاسیون با کمک اختلاط و سونیکاسیون صورت گرفت...


 

ارزیابی اختلاط و دیسپرسیون به کمک چهار روش مشاهده بصری، میکروسکوپ نوری، تفرق اشعه ایکس و میکروسکوپ الکترونی عبوری انجام شد و تأیید انجام این آزمایشها به کمک آزمایشهای رئولوژیکی و ارزیابی خواص مدول الاستیک و مدول ویسکوز سیستم‌های پخت نشده صورت گرفت.

زارعی ادامه داد: پس از آن ساخت با درصدهای بهینه مواد انجام شد و فرایند پخت با اعمال پوششها بر روی فولاد نورد سرد شده CRS با قراردهی پلیتها در آون صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه محصول تهیه شده در این پژوهش به عنوان یک پوشش حاوی نانو ذرات MMT پخش شده در ماتریس اپوکسی و PANI حل شده در "هاردنرهای" سیکلو آلیفاتیک آمین است، افزود: این محصول دارای خواص ویژه فیزیکی، مکانیکی و الکتروشیمیایی است که می توان از آن در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دفاعی و صنایع سیویل استفاده کرد.






تاریخ : پنج شنبه 88/2/24 | 2:47 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

کاربرد کامپوزیت های FRP در صنعت برق، مخابرات


کاربرد کامپوزیت های FRP در صنعت برق، مخابرات
حدود 20 سال است که کامپوزیتهای پلیمری تقویت شده با الیاف FRP در کاربردهای الکتریکی مصرف می شوند . این مواد در ساخت قطعات گوناگون صنعت برق و مخابرات به کار می روند؛ از جمله:
سینی کابل، سیستم های حمل کابل در تونل ها و پل ها، کابل‌های فیبر نوری، تیرهای انتقال برق، بازوهای عرضی (کراس آرم ها)، مقره ها، برج های ارتباطی و غیره .

ویژگیها:
مقاومت در برابر خوردگی
سبک((در حدود یک چهارم سازه مشابه فولادی)
عایق بودن
حمل و نصب و نگهداری سریع و آسان
عدم نیاز به تعمیر و نگهداری در طول مدت زمان
مقاومت مکانیکی بالاتر ضربه نسبت به مشابه فولادی
کاهش تداخلات امواج رادیویی
کاهش افت توان خط
محصولات کامپوزیتی پایه پلیمر از رزین های گرما سخت تقویت شده با شیشه و به نحوی طراحی و ساخته می شوند که یکپارچگی سازه ای آنها با انواع فولادی و آلومینیمی رقابت می کند؛ با این تفاوت که مشکلات خوردگی، سنگینی وزن و هدایت الکتریکی آنها را ندارند.
این محصولات در برابر اسیدها، نمک ها، قلیاها و محدوده وسیعی از محیط ها و مواد شیمیایی خورنده که بر آلومینیم و فولاد گالوانیزه اثرات شدیدی دارند، مقاومند. حتی محصولات آلومینیمی یا فولادی پوشش داده شده نیز ممکن است به علت خراش های کوچک ایجاد شده حین نصب یا پس از آن، در معرض آسیب باشند.
این محصولات در مقایسه با فولاد یا آلومینیم، دارای نسبت استحکام به وزن بسیار بالایی هستند درحالی که یکپارچگی سازه ای مشابهی با آنها دارند .پروفیل های کامپوزیتی پالترود شده که در این سیستم ها به کارگرفته می شوند دارای وزن مخصوصی حدود یک چهارم فولاد و یک سوم آلومینیم هستند که این امر حمل و نقل و برپا کردن آن ها را تسهیل می کند . برخلاف فولاد زنگ نزن این قطعات را می توان در محل و با وسایل دستی برید و سوراخ کرد.
از آنجاییکه سینی و نردبان های این سیستم نارسانا هستند ، از بابت انتقال برق به سیستم حمل کابل از کابل های آسیب دیده هیچ نگرانی وجود ندارد . علاوه بر آن احتیاجی به جلوگیری از خوردگی الکترولیتی در شرایط ویژه نیست . ویژگی های نارسانایی و مغناطیسی نبودن به معنی سیستم حمل کابل ایمن ترند.

شرکت MSG؛ مرکز معتبر مدیریت توسعه و تحقیقات بازار در زمینه انواع پروفیل، گریتینگ و سینی‌کابل های کامپوزیتی پایه پلیمر (FRP) در ایران می باشد. جهت دریافت اطلاعات فنی و نمونه محصولات با مدیریت بازرگانی شرکت تماس حاصل نمایید.
آدرس:میدان ونک، کوچه شهید صانعی، پ 42 . تلفن 02188879951 و 09127231487






تاریخ : پنج شنبه 88/2/24 | 2:44 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

آهن یون مس را از محلول الکترولیت آن جدا می کند 

با تشکر از پایگاه اطلاع رسانی شیمی جناب آقای انتشاری

منبع






تاریخ : سه شنبه 88/2/1 | 11:30 صبح | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
تاریخ : دوشنبه 88/1/31 | 12:41 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
دوستان عزیزی که تازه می خواهند با پلیمریزاسیون افزایشی ( زنجیری ) آشنا بشوند می تونند به لینک زیر بروند و یک فیلم آموزشی ساده و مفید رو ببینند . اگر سوالی در این زمینه داشتید در خدمتتونم .

 you can learn about polyaddition polymerization in below link that it is a film for learning :

http://www.youtube.com/watch?v=hbu71zsAdDU&NR=1

 



reference of this text is : http://www.youtube.com






تاریخ : دوشنبه 88/1/31 | 12:40 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.