سفارش تبلیغ
صبا ویژن




این تصویر سند تاسیس شرکت اپل است. کاغذی که استیو جابز، استفان وزنیاک و رونالد وین برای تاسیس اپل امضا کرد اند و پس از آن اپل تاسیس شد. حالا این سند حکم یک اثر گرانقیمت تاریخی پیدا کرده و در یک حراجی با قیمت پایه 150 هزار دلار برای فروش ارایه شده است و در نهایت با قیمت 1.6 میلیون دلار به فروش رفته.

خریدار فردی به نام ادواردو سیسنروس مدیرعامل Cisneros Corp بوده است. این سند، در اساس متعلق به آقای وین موسس سوم اپل بوده است. اما احتمالا اسم آقای وین برای شما‌ آشنا نیست. در این صورت بد نیست که اشتباه فراموش نشدنی موسس سوم اپل را بخوانید تا با موسس سوم و بد شانس اپل آشنا شوید.






تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 2:32 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()




بشر همیشه به دنبال مالکیت و تصرف است. حالا بعد از فتح قلمروی زمینی، شاید بد نباشد که بیش از قبل به آسمان ها فکر کند. از اولین پرواز به فضا ده ها سال گذشته و حالا دیگر زمان بهتر کردن این قابلیت است، بشر میتواند با پول به تصرف آسمان ها هم دست یابد، ایده ای که برای پیشینیان دیوانگی به حساب می آمد حالا برای بشریت این قرن یک سرگرمی است، زمانه ای که دیگر، پروازهای خصوصی به فضا زیاد هم دور از ذهن به نظر نمیرسد.

اما حالا این امر بیشتر مورد توجه قرار گرفته، زیرا نام های بزرگی در فکر بهینه کردن فضاپیمایی هستند. شاید شما هم با من هم عقیده باشید جایی که اسم پل آلن (بنیان گذار و شریک بیل گیتس در مایکروسافت)، برت راتن (طراح افسانه ای فضا پیماها) و الون ماسک (از طرفداران خصوصی کردن پروازهای فضایی و مالک شرکت spaceX) در میان باشد، باید منتظر یک خبر خارق العاده باشیم، مخصوصا زمانی که آنها قول یک انقلاب در حمل و نقل فضایی را داده باشند.

در مرکز این بلندپروازی شرکت تازه تاسیس Stratolaunch قرار دارد که از پشتیبانی آلن برخوردار است و همچنین هواپیماهای ساخته شده ی شرکت scaled برت راتن در این پروژه دیده میشوند. آنها عزم خود را برای ساخت یک هواپیمای قابل اطمینان برای ارزان شدن سفرهای خارج از جو زمین، جزم کرده اند.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی این گروه پیش رود، این هواپیمای غول آسا لقب بزرگترین هواپیمای تاریخ را از آن خود میکند. طول این هواپیما به اندازه ی دو هواپیمای 747s است که از 6 موتور 747 استفاده میکند و با بالهایی بزرگتر از طول یک زمین فوتبال، به باند فرودگاهی به طول 3 کیلومتر احتیاج دارد. این غول بزرگ، راکتی که به وسط آن متصل شده را تا ارتفاع مناسبی بالا برده و از آنجا آن را رها می کند تا با مصرف سوخت و انرژی کمتری به مدار مورد نظر برسد. راکتی که از ساخته های کمپانی spaceX است. آنها امیدواراند که این پروژه باعث کاهش در هزینه های فعلی سفر به فضا شود و هدف نهایی آن فرستادن ماهواره ها و کپسول های سرنشین دار به فضا است. البته همان طور که انتظار میرود هنوز در مراحل اولیه ی کار هستیم و باید برای دیدن این دست پخت تا چند سال دیگر صبر کنیم.

این طور که گفته شد، راکت در مرکز این هواپیما نصب می شود و برای قرار گرفتن خلبان، سوخت و مسافرها از دو پل شناور (مانند فضای محموله ی کشتی) که هر کدام به اندازه ی یک جت بزرگ هستند استفاده میشود. جالب است که بلند شدن هواپیما از روی زمین هنوز به همان روش قدیمی است و هواپیما مسافت لازم را برای رسیدن به سرعت مناسب طی خواهد کرد و در ارتفاع بالا راکت را به فضا پرتاب میکند. البته خصوصیات بیشتری از هواپیمای حامل راکت در دسترس نیست زیرا آلن خواسته که قسمتی از این پروژه، کمی مبهم باقی بماند.

Stratolaunch برای پیشرفت این پروژه 100 نفر را به کار گرفته است و قصد دارد برای سال 2015 آزمایش پرواز را انجام دهد البته به نظر میرسد که برای دیدن اولین پرواز و ارسال راکت باید تا سال 2016 منتظر بمانیم. اما نکته ی مبهم میزان سرمایه گذاری پل آلن در این پروژه است البته خیالمان راحت است زیرا به نظر میرسد 37 امین فرد ثروتمند جهان از این نظر هیچ کمبودی ندارد! او همچنین پای افراد بزرگ دیگری را نیز به این بلند پروازی باز کرده است، مایک گریفن مدیر سابق ناسا به عنوان عضو هیئت مدیره به آنها ملحق شده و گری ونتز مهندس ارشد سابق ناسا نیز در سمت مدیرعامل مشغول به کار است.

آیا شما هم برای دیدن این هواپیمای غول آسا لحظه شماری میکنید؟ میتوانید با دیدن این ویدئو کمی بیشتر با این پروژه آشنا شوید.






تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 2:32 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

در تصاویر زیر عملکرد ماشین های مکانیکی نسبتا پیچیده ، در قالب انیمیشن های ساده قابل به تصویر کشیده شده است:

 

تا بارگذاری کامل تصاویر شکیبا باشید!

 


 

موتورهای محوری هواپیما

 

 

 

 

ماشین بخار

 

 

  چرخ خیاطی

 

 

 

 

موتور ساعت

 

 

گیربکس (جعبه دنده) دستی خودرو

 

 

 

 

پلوس خودروهای دیفرانسیل جلو

 

 

اسلحه ناوهای جنگی

 

 

 

 

 

 

موتور اتومبیل از نوع گردان (Wankel) که اختراع بسیار جالبی است و در برخی خودرو های خاص استفاده می شود و قدرت بسیار بالایی دارد

 

 






تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 2:26 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

احتمالا تا به حال تصاویری که توسط دوربین های پرسرعت از اجسام متحرک گرفته شده اند را دیده اید. مثلا تصویری که با سرعت ده هزار فریم در ثانیه از یک گلوله در حال برخورد با یک سیب گرفته شده است. تصاویر جالب و شگفت انگیزی هستند و برنامه های تلویزیونی مختلفی هم به نشان دادن این تصاویر اختصاص داده شده اند.

حالا یک تیم در دانشگاه ام آی تی دوربینی ساخته اند که مرزهای سرعت در تصویر برداری را جابجا کرده است: یعنی با سرعت شاتر یک تریلیون در ثانیه! با چنین سرعتی آنها توانسته اند از نور در حال حرکت عکس برداری کنند و این به معنی یک قدم جدید است. حالا ما دوربینی داریم که می تواند با سرعت نور تصویر برداری کند.

در مدل آزمایشگاهی که آنها ساخته اند می بینید که حرکت نوری که توسط لیزر تولید و از درون یک بطری عبور می کند، توسط دروبین ثبت می شود و آنها به خوبی توانسته اند آزمایش خودش شان را صدها بار با موفقیت تکرار کنند. جالب است بدانید که آن اشعه نور که در تصویر و در ویدیو ارایه شده، توسط لیزر برای 1.71 پیکوثانیه تولید شده است که این معادل یک تریلیونیوم ثانیه است!

کاربرد ها؟

دکتر راسکار سرپرست تیم می گوید اینکه ما بتوانیم حرکات نور را ثبت کنیم طیف جدیدی از قابلیت ها را در اختیارمان خواهد گذاشت. برای مثال از آنجایی که حالا می توانیم این حرکات را ثبت کنیم می توانیم از نور در پزشکی برای سونوگرافی استفاده کنیم (به جای استفاده از امواج صوتی) یا اینکه می توانیم منتظر ورود دستگاه های سی تی اسکن قابل حمل باشیم.

او می گوید تصور کنید که ده سال دیگر چنین قابلیتی را روی تلفن همراه تان داشته باشید. آن وقت می توانید با تلفن تان بفهمید که میوه ای که می خرید رسیده است یا نه. این سیستم به چشم شما اجازه می دهد چیزهایی را ببینید که تا به حال فقط از طریق نمودار ها و آمارهای ریاضی به آنها دسترسی داشتید. در عکاسی، طراحی و علوم دیگر شما به طیف جدیدی از اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد که تا به حال فقط با اعداد و ارقام آنها را به دست می آوردید. اما از این پس می توانید آنها را با چشم خودتان ببینید و این به معنی اکتشاف ها و پیشرفت های جدید علمی است که باید منتظرشان باشیم.

فید نارنجی






تاریخ : سه شنبه 90/9/22 | 11:27 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

معرفی پنج نرم افزار رایگان تحت ویندوز که ارزش استفاده کردن دارند

 

جامعه نرم افزاری و کاربران کامپیوتر در سراسر دنیا، پیشرفت و توسعه نرم افزارهای مختلف را مدیون شرکت های کوچکی هستند که نرم افزارهای رایگان تولید می کنند. همین تولید و ارائه نرم افزارهای رایگان است که باعث ایجاد رقابت بین شرکت های بزرگ تر برای تولید نرم افزارهای بهتر می گردد . امروز در چاپار سافت به معرفی 5 نرم افزار مفید و کاربردی می پردازیم که به صورت رایگان تولید و عرضه شده اند.

WinUSB Maker


همانطور که از اسمش پیداست به وسیله این ابزار آنلاین می توانید به وسیله فلش خود یک درایو bootable ویندوز ایجاد کنید .

 


2Tware Virtual Disk 2011 Free


یک درایو مجازی 16 ترابایتی که با آن می توانید تمامی فایلهای صوتی ، تصویری ، اسناد خودتان را در آن ذخیره کنید . فایل این درایو را از سایت مورد نظر دانلود کنید و سپس آن را نصب کنید . در ضمن این نرم افزار رایگان است .

 

 

CheckDrive


نرم افزار چک کردن هارد درایو به سبک disk defragment ویندوز است با این تفاوت که علاوه بر چک کردن هارد مشکلات هارد را اعلان و آن را رفع می کند . این نرم افزار هم باید دانلود و در ویندوز نصب گردد .

 

 

Recovery Toolbox File Undelete Free

 

نرم افزاری عالی جهت بازیابی پرونده های NTFS شما در هارد درایوتان است که به صورت رایگان به شما این امکان را می دهد تا به راحتی بتوانید فایلهای خود را بازیابی کنید .

 

 

Registry Cleaner Free


اگر شما می خواهید فایلهای رجیستری ویندوز خود را پاک یا تعمیر کنید می توانید به این نرم افزار اعتماد کنید .

منبع : بهترین ارتباط






تاریخ : دوشنبه 90/9/21 | 6:35 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

به نظر می رسد نمایشگرها و تلویزیون ها به زودی وارد دوران جدیدی می شوند، چرا که محققین کریستال های نورانی جدیدی ساخته اند که نام آنها را quantum dots گذاشته اند و می توان از آنها برای ساخت نمایشگرها و تلویزیون های فوق العاده باریک استفاده کرد.

این کریستال ها که 100 هزار بار کوچک تر از تار موی انسان هستند، می توانند روی صفحات انعطاف پذیر پلاستیکی پرینت شوند تا نمایشگرهایی با ضخامت کاغذ تولید شود. می توان این نمایشگرها را در همه جا حمل کرد یا از آنها به عنوان کاغذ دیواری روی دیوار سالن استفاده کرد و تلویزیون هایی غول آسا به وجود آورد.

محققین امیدوارند که نخستین تلویزیون های quantum dot با ظاهری شبیه به تلویزیون های فعلی اما با رنگ بهتر و باریک تر تا پایان سال آینده وارد بازار بشوند. اما در مورد مدل های انعطاف، پذیر پیش بینی می شود تا سه سال آینده می توانید آنها را در بازار ببینید.

آقای آدلمن مدیر اجرایی این پروژه در دانشگاه منچستر می گوید ما با بعضی از بزرگترین شرکت های سازنده نمایشگر در آسیا روی این پروژه کار می کنیم و نخستین محصولاتی که با فناوری quantum dot وارد بازار می شوند نسل بعدی تلویزیون ها خواهند بود.

اما مزیت اصلی آنها این است که می توانند روی صفحات انعطاف پذیر پرینت شوند. چیزی که ما به آنها فکر می کنیم کاغذ دیواری های خانه یا پرده هایی است که روی آنها quantum dot چاپ شده است. شما می توانید تصور کنید که طلوع خورشید را روی ساحل دریا هر روز صبح روی دیوار مقابل اتاق تان ببینید.

هر چند آقای آدلمن شرکت های همکار را معرفی نکرده است، اما گفته میشود شرکت های بزرگی مانند سونی، شارپ، سامسونگ و ال جی مشغول کار روی فناوری quantum dot هستند. آنها می گویند کیفیت محصولات تولیدی با این فناوری بسیار بالاتر از تلویزیون های ال سی دی فعلی خواهد بود.

نورهای تولید شده توسط فناوری quantum dot روشنایی و کیفیت بسیار عالی دارند و علاوه بر این به انرژی کمی هم نیاز دارند. به این موارد انعطاف پذیری را هم اضافه کنید. تمام اینها سبب شده که هیجان بزرگی در صنعت الکترونیک به وجود بیاید. فعلا نام quantum dot را به خاطر بسپارید و منتظر اخبار بیشتر در مورد آن باشید.

با تشکر از: t001122 (ات) جیمیل

فید نارنجی






تاریخ : دوشنبه 90/9/21 | 4:59 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

محققات آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) می گویند در حال آماده سازی مقدمات عملیات گسترده ای هستند تا با شروع آن در سال 2020، بتوانند در سال 2026 فضاپیماهایی را بر سطح

Europa

فرود آورد. با این کار می توانند تحقیق کنند، در این ماه عظیم الجثه که میزبان اقیانوسی از آب مایع در زیر سطح یخ زده خود است، آیا هیچ گاه زندگی وجود داشته یا خیر؟
این ماموریت پیشنهادی بسیار شبیه ماموریت در دست انجام ناسا،

کاوشگر Curiosity و آزمایشگاه علمی مریخ

است که به دنبال محل های مناسب زندگی در گذشته یا حال بر روی سیاره سرخ رنگ می گردد.

کوین هاند از جی پی ال می گوید: «به نظر من اروپا مهمترین مکانی است که باید در آن به دنبال نشانه هایی از زنگی باشیم. اروپا واقعا این امکان را به ما می دهد که در اقیانوسی به دنبال زندگی بگردیم که هنوز وجود دارد و تقریبا در تمام طول عمر منظومه شمسی هم این اقیانوس وجود داشته است.

طرح اولیه محققان ناسا این است که دو ماه نورد 320 کیلوگرمی کاملا یکسان را (یکی به عنوان پشتیبان) به سمت اروپا پرتاب کنند که هر کدام 32 کیلوگرم تجهیزات و دستگاه های علمی به همراه دارند. این شیوه ارسال دوگانه برای کاهش ریسک عملیات هنگام ارسال فضاپیما به مکانهایی است که سطح آنها تقریبا ناشناخته است.

البته سفر به اطراف سیاره مشتری و فرود آمدن بر سطح قمر اروپا هنوز یک طرح اولیه است و تا عملی شدن آن راه درازی در پیش است و به کار و برنامه ریزی فراوانی نیاز دارد. ناسا همچنین در حال بررسی طرح دیگری هم است که با ارسال یک فضاپیما به مدار اروپا، به مطالعه بیشتر آن بپردازد. طبق اخبار رسمی، عملیات مدارگرد اروپای مشتری هم ممکن است سال 2020 به نتیجه رسیده و بیش از 4.7 میلیارد دلار برای ناسا هزینه در برداشته باشد.

مثل اینکه داستان جستجوی زندگی در دنیای لایتناهی در سالهای آینده، به بخش های جذاب و جالب خود نزدیک می شود. تنها اگر عمری باقی باشد، باید منتظر ماند تا ببینیم ما موجودات هوشمند فرازمینی را کشف می کنیم، یا آنها به ما حمله می کنند!

 


مطالب مرتبط:



شخم زدن خاک مریخ در جستجوی حیات



کشف منابع عظیم آب مریخی توسط دانشمندان اروپایی، قدمی دیگر برای زندگی در سیاره سرخ

فید نارنجی






تاریخ : یکشنبه 90/9/20 | 7:43 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()


تلسکوپ فضایی هابل

را همه می شناسید و اگر خواننده قدیمی
نارنجی

باشید،

برخی عکس های زیبای

آن را به خاطر دارید. البته اگر علاقه مند و پیگیر نجوم باشید، می دانید که قرار است این تلسکوپ در آینده نزدیک بازنشته شده و پس از پایان کار، در مدار یکی از ستاره ها یا سیارات رها شود تا بسوزد. سرنوشتی غم انگیز برای یکی از قهرمانان آغاز عصر طلایی فضا در تاریخ انسان که احتمالا تا پنج یا شش سال آینده گریبان این تلسکوپ را خواهد گرفت.

اما خبر خوب، اینکه چندی قبل، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) برنامه خود برای جانشینی این تلسکوپ را معرفی کرد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

قرار است که سال 2018 به فضا پرتاب شود، این تلسکوپ در مقایسه با هابل، صد برابر حساس تر است. کمیته کنگره هم بودجه 8.8 میلیارد دلاری برای ساخت و پرتاب این تلسکوپ تصویب کرده است. البته به دلیل کاهش بودجه های پروژه، ناسا مجبور شده برنامه زمانی ساخت تلسکوپ جیمز وب را از سال 2013 به اکتبر 2018 منتقل کند.

بعد از کشفیات خارق العاده و اعجاب انگیزی که هابل طی 20 سال گذشته (از سال 1990) برای علوم و شناخت جهان ماورای زمین به ارمغان آورده، حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که جیمز وب چه پنجره هایی از دنیای بیکران ستاره ها را به روی ما می گشاید.

آیا بالاخره موفق به کشف انتهای این دنیای پهناور خواهیم شد؟ آیا می توانیم نشانه های حیات را در آن بیابیم؟ شاید هم جیمز وب جواب هایی برای سوالات بی پایان فیزیک و نجوم در آستین داشته باشد.

فید نارنجی






تاریخ : جمعه 90/9/18 | 1:34 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

سال آینده میلادی از صنعت پر سرعت مخابرات چه انتظاری داشته باشیم؟ رکوردهای جدیدی در تلفن های همراه و شبکه های مخابراتی در کشورهای کوچک و بزرگ جهان.

موسسه تحقیقاتی Pyramid در یک بررسی به پیش بینی پیشرفت های صنعت مخابرات در سال 2012 پرداخته و


Forbes

یک لیست 12 تایی از مهمترین آنها منتشر کرده است. اگر مخابرات و ارتباطات برای شما هم مهم است این پیش بینی ها را از دست ندهید.

 

- بازار جهانی سرویس های مخابراتی در سال 2012 حدود 4 درصد رشد خواهد کرد. که البته این میزان نسبت به رشد 7 درصدی در سال 2011 به خاطر عدم پایداری در وضعیت اقتصادی کمتر خواهد بود.

- مجموع پول در گردش صنعت مخابرات به 1.7 تریلیون دلار خواهد رسید که حدود 2.4 درصد از GDP را تشکیل می دهد.

- شرکت های در حال شکوفایی مانند America Movil ، Airtel و MTN در رتبه بندی جهانی به رشد خودشان ادامه خواهند داد. در حالی که شرکت های بزرگ و توسعه یافته مانند Vodafone با از دست دادن بازار مواجه می شوند. البته در مکان هایی که این شرکت ها توسعه می یابند (آمریکای لاتین، هند و آفریقا) امکان توسعه مخابراتی بیشتری وجود دارد.

- تعداد کاربران جهانی موبایل در ماه فوریه از 6 میلیارد خواهد گذشت.

- هند از چین عبور خواهد کرد و لقب بزرگ ترین بازار موبایل دنیا را از نظر تعداد کاربران به خود اختصاص خواهد داد.

- فناوری 4G و WiMax در آسیا به سوی حذف شدن خواهد رفت. و مانند بقیه جاهای دنیا، اپراتورها به سوی رقیب این فناوری یعنی شبکه LTE می روند.

- ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت از عدد 10 درصد جمعیت جهان خواهد گذشت.

- اپراتورها توجه بیشتری به فرصت های تجاری M2M یا «ارتباطات ماشین به ماشین» خواهند کرد و سرمایه گذاری های بیشتری در این بخش صورت می گیرد.

- رشد اپراتور ها وابستگی زیادی به استراتژی آنها در داشتن

پردازش ابری

پیدا خواهد کرد.

- سهم تلویزیون های بر پایه اینترنت (IPTV) از 1 درصد بازار بیشتر خواهد شد.

- تعداد کامپیوترهای شخصی فعال در جهان از 2 میلیارد عبور خواهد کرد.

- ارزش بازار تلفن های همراه از 200 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

فید نارنجی






تاریخ : جمعه 90/9/18 | 1:29 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()

 

در حال حاضر ویبره یا همان لرزش جزو معدود احساس های فیزیکی است که ما از تلفن های همراه مان دریافت می کنیم. اما این کافی نیست. می دانید که روزی خواهد رسید که می توانید چیزهایی را روی نمایشگر تلفن یا تلویزیون خانه لمس کنید و آن روز در حال نزدیک شدن است. شرکتی به نام Senseq که روی فناوری های لمسی کار می کند یک تبلت آزمایشی با چنین امکانی را ارایه کرده است.

 

این طرح اولیه به شما حس بافت های مختلف اشیا را روی نمایشگر می دهد و این کار را از طریق ایجاد یک میدان الکترواستاتیک انجام می دهد. وقتی بخش های مختلف نمایشگر را لمس می کنید این میدان سبب می شود که انگشت شما میزان اصطکاک متفاوتی را در بخش های مختلف احساس کند و دقت این میدان سبب می شود که حسی واقعی از لمس یک شی پیدا کنید.

جالب اینجا است که برای این احساس نیاز نیست حتما انگشت خودتان را روی نمایشگر حرکت بدهید و حتی با لمس نقطه ای نمایشگر هم تفاوت را احساس خواهید کرد.

این احساس می تواند برجستگی خطوط یا لبه اجسامی که تصویر آن در مقابل شما قرار دارد را روی نمایشگر برای شما شبیه سازی کند یا اینکه شما در حال دیدن تصویر یک پارچه ابریشم هستید، حالا می توانید بافت آن را از روی نمایشگر لمس کنید. کافی است فکر کنید که این فناوری چه کاربردی هایی در بازی ها، ویدیوها، وبگردی و… می تواند داشته باشد.

با وجود اینکه فناوری شرکت Senseq فعلا در مرحله ابتدایی است اما چون در پیاده سازی آن از هیچ قطعه متحرکی استفاده نشده، به نظر می رسد که به راحتی می توان آن را در گجت های مختلف پیاده سازی کرد و خود این شرکت می گوید که می توانید طی دو سال آینده منتظر ورود این فناوری به بازار باشید.

فید نارنجی






تاریخ : جمعه 90/9/18 | 1:28 عصر | نویسنده : مهندس سجاد شفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.